Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 127 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Profesní rozvoj učitelů na vybrané střední škole
Zahálková, Laura ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Pavlov, Ivan (oponent)
Diplomová práce se zabývá profesním rozvojem učitelů na vybrané střední škole v Ústeckém kraji. Cílem diplomové práce je zjistit, jaký je průběh profesního rozvoje učitelů na vybrané střední škole a přístup k němu, identifikovat případné bariéry jejich profesního rozvoje a na základě zjištění případně navrhnout opatření ke zlepšení. Přístupem se rozumí jejich vztah k profesnímu rozvoji. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy související s problematikou. V empirické části autorka využívá kvalitativní přístup s designem případové studie a analyzuje výsledky polostrukturovaných rozhovorů s otevřenými otázkami. Výzkumný vzorek činí 8 učitelů vybrané střední škole a ředitelku školy. Závěrem autorka shrnuje získané poznatky, komparuje svá zjištění s jinými výzkumy a uvádí přínosy i limity práce. V návaznosti na výzkumná zjištění předkládá doporučení pro praxi, která reagují na mnohé bariéry, které respondenti vytyčili. Z výsledků výzkumného šetření vyplývá, že se učitelé v různé míře profesně rozvíjí a rozvoj považují za přirozenou součást své práce. Jako bariéru identifikují například nedostatek času nebo nedostatečnou motivaci ze strany vedení. Vedení pak jako bariéru vnímá finanční zátěž a nevhodnou časovou organizaci vzdělávacích akcích. Znepokojivé výsledky souvisí se skutečností, že...
Postavení žen ve vedoucí pozici nadací a nadačních fondů
Lučanová, Tereza ; Košák Felcmanová, Alena (vedoucí práce) ; Muhič Dizdarevič, Selma (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem žen ve vedoucí pozici nadací a nadačních fondů. Práce je složena z teoretické a empirické části. Teoretická část práce pojednává o roli žen ve společnosti, historickém vývoji a teoretických konceptech s důrazem na vysvětlení pojmů, které se prolínají do kontextů občanské společnosti. Blíže popisuje segment nadací a nadačních fondů, objasňuje základní specifika neziskového sektoru s důrazem na hodnoty a smysl práce, vysvětluje jednotlivé pojmy, které se pojí s postavením žen ve vedení organizací. V empirické části je proveden kvalitativní výzkum, který se zabývá porozumění zkušenosti žen, které zastávají vedoucí pozici v nadacích a nadačních fondech v několika rovinách. Stěžejním prvkem je objasnění cesty jednotlivých žen do vedení konkrétní organizace, jejich motivace a případné bariéry. Jak vidí ženy samy sebe ve vedoucí pozici a jaký je jejich pohled na příběh a kulturu konkrétní organizace. Výzkumy, které by se zabývaly problematikou postavení žen ve vedoucích pozicích v neziskovém sektoru chybí, získaná data by proto mohla přispět bližší studii tohoto fenoménu.
Návrh koupelny pro osoby se sníženou schopností pohybu
Bartoňková, Pavlína
Předmětem této bakalářské práce je získání teoretických znalostí v oblasti zařízení koupelen pro osoby se sníženou schopností pohybu. V práci jsou uvedeny základní specifické ergonomické, hygienické a bezpečnostní požadavky na prostor koupelen a jejich vybavení. Součástí práce je srovnání teoretických poznatků se skutečným stavem vybraných koupelen domovů pro seniory a odborného léčebného ústavu. Dále je v práci zahrnut přehled firem na českém trhu, které se zaměřují na prodej koupelnového nábytku a pomůcek pro tělesně postižené osoby. Poslední část práce obsahuje vlastní návrh koupelny pro osoby se sníženou schopností pohybu, která je navržena podle poznatků získaných v teoretické části.
Implementační bariéry a faktory facilitující implementaci opatření prevence sebevražd optikou implementační analýzy
Kasal, Alexandr ; Nekola, Martin (vedoucí práce) ; Dragomirecká, Eva (oponent) ; Čermáková, Pavla (oponent)
Úvod: Tato disertační práce se v kontextu oboru veřejné a sociální politiky věnuje problematice implementačních bariér a facilitátorů opatření prevence sebevražd. Bariéry a facilitátory implementace je možné identifikovat napříč celým implementačním procesem. Tato práce usiluje o jejich identifikaci v publikovaných vědeckých studiích a prostřednictvím expertního šetření usiluje o kontextualizaci těchto faktorů pro české prostředí. Práce využívá dva teoretické rámce Consolidated Framework for Implementation Research (CFIR) a Konceptuální rámec implementační analýzy (KRIA). Práce se současně táže na vhodnost těchto rámců k dosažení zmíněných cílů a možnost jejich propojení. Metody: Tato disertace staví na metodě systematické rešerše a na metodě skupinového expertního rozhovoru. Pro strukturaci výsledků práce využívá zmíněné rámce, kdy KRIA slouží jako podpůrný rámec pro rozřazování výsledků skupinového expertního rozhovoru, které nebylo možné přiřadit rámci CFIR. Výsledky: Prostřednictvím systematické rešerše bylo identifikováno 63 relevantních studií obsahujících 239 implementačních bariér a 405 facilitátorů implementace. Ty byly nerovnoměrně rozloženy napříč doménami a konstrukty CFIR. Celkem třináct expertů a expertek identifikovalo v rámci skupinového rozhovoru dohromady 79 potenciálních bariér a...
Integrace romských žáků v českém školství
SÁDOVSKÁ, Michaela
Bakalářská práce se zabývá integrací romských žáků v českém školství a problémy, jež se s ní pojí. Teoretická část je stručně zaměřena na historii romského etnika, vztahy romské minority v zemích Evropy, zvláštní pozornost je pak zaměřena na integraci této národnostní menšiny v Československu, následně v České republice. Dále práce mapuje výchovu a vzdělávání romských žáku spolu s bariérami s ní souvisejícími. Praktická část je zaměřena na osobní zkušenosti romských občanů s českým školstvím; osobní zkušenosti pedagogů s romskými žáky. Výzkum je veden formou polostrukturovaných rozhovorů, jež nám dále reflektují výsledky, v nichž je nejčastěji zmiňován problém šikany romských žáků ze stran studentů či pedagogů, dále jejich vyčleňování z kolektivu či výuky a následné problémy, které z těchto situací pramení a odrážejí se v jejich chování.
Bariéry v komunikaci mezi pedagogem v mateřské škole a rodiči
ALFÖLDI, Dita
Bakalářská práce je zaměřena na komunikační bariéry mezi pedagogy v mateřských školách a rodiči dětí. Cílem práce je zjistit, jaké překážky brání ve vytvoření partnerského vztahu mezi učiteli a rodiči a jaká úskalí ovlivňují relevantní předávání informací o dětech a dění v mateřské škole. Teoretická část se věnuje pojmu komunikace v obecné rovině, její charakteristice, dělení, aktérům komunikace, zásadám efektivní komunikace, způsobům komunikace v mateřské škole a zabývá se možnými příčinami neúspěšné komunikace ze strany pedagoga a ze strany rodiče. Praktická část zkoumá prostřednictvím kvantitativního výzkumného šetření nejčastější metody komunikace mezi pedagogem a rodičem, zjišťuje, jaké jsou bariéry v komunikaci a hledá možné řešení pro předcházení a odstranění nalezených bariér. Výsledky dotazníkového šetření ukazují, že největší bariérou v komunikaci je nedostatek času, který brání předávání informací mezi oběma aktéry. Nejčastější a nejvíce oblíbenou formou komunikace je pro pedagogy i rodiče osobní setkání.
Case management u klientů v domácím prostředí
DRDÁKOVÁ, Michaela
Cílem diplomové práce bylo "zmapovat implementaci case managementu při práci s klienty u vybraných terénních sociálních služeb v Jihočeském kraji". Hlavní výzkumná otázka byla formulována: "Jakým způsobem terénní sociální služby v Jihočeském kraji poskytují case management?" Teoretická část se věnuje case managementu v České republice i zahraničí. Nabízí vhled do jeho dělení, zásad využívání nebo specifik, které přináší sociální služby. Metodologicky byla využita kvalitativní výzkumná strategie vedená metodou dotazování a technikou polostrukturovaného rozhovoru. Pro získání odpovědí na hlavní výzkumnou otázku byly stanoveny následující dílčí výzkumné otázky: "Jakou formou je poskytován case management při terénní sociální práci v Jihočeském kraji?", "Jaké výhody metody case managementu organizace identifikují?" a "Jaké bariéry metody case managementu organizace identifikují?". Výzkumný soubor tvořili zástupci organizací poskytující terénní sociální službu "terénní program" dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách v aktuálním znění. Podmínkou, pro umožnění zapojení se do výzkumu, byla územní působnost na území Jihočeského kraje. U první dílčí výzkumné otázky byly identifikovány následující trsy: spolupráce, týmová práce, zasíťování klienta. U druhé dílčí výzkumné otázky byly identifikovány následující trsy: podpora, networking a nové pohledy. U třetí výzkumné otázky byly identifikovány následující trsy: malá rozvinutost case managementu, konkurenční boj, malé množství literatury, vzdělávací akce. Výsledky získané v rámci uskutečněného výzkumu lze využít v rámci zavádění, rozvoje či plánování specifické péče metodou case managementu u registrovaných sociálních služeb se službou terénní program.
Posouzení možností elektromobility v Jihočeském kraji
DUCHOŇOVÁ, Eva
Tato diplomová práce posuzuje možnosti stávajícího stavu a vývoje elektromobility v Jihočeském kraji vůči dalším alternativním způsobům dopravy s využitím znalos-tí a zdrojů vývoje elektromobility celosvětově a v České republice. Dále je popsáno využití v zemích, jejichž rozvoj elektromobilitu ovlivňuje a předvídá budoucí roz-voj v ČR. Porovnává se možnost využití dotačních titulů a státní podpora elektro-mobility v České republice se zhodnocením lokálních specifik ovlivňujících tento rozvoj - nároky na distribuční soustavu, inženýrské požadavky v podobě dílčích nároků dobíjecích stanic (portfolio, servis atp.). Zároveň jsou nastíněny bariéry a podpora tohoto životního trendu včetně uvedení zhodnocení pozitiv a negativ elek-tromobilů v České republice a v Jihočeském kraji pomocí SWOT analýzy a Porte-rova modelu. V závěru práce pro podporu mých tvrzení jsou využity výsledky ze zrealizovaného dotazníkového šetření mezi podnikatelskými i nepodnikatelskými rezidenty Jihočeského kraje.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 127 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.