Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 97 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti uplatnění absolventů oboru sociální práce na trhu práce v daném regionu
KUBKOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá možnostmi uplatnění absolventů oboru sociální práce na trhu práce na Berounsku. Cílem bakalářské práce je zjistit, jaké jsou na Berounsku možnosti uplatnění pro absolventy oboru sociální práce. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část je rozdělena do čtyř kapitol, které jsou dále členěny na podkapitoly. Teoretická část je zaměřena na definování základních pojmů jako sociální práce a sociální pracovník, sociální služby a jaké jsou druhy a formy jejich poskytování. Poslední kapitola teoretické části pojednává o trhu práce obecně a poté o trhu práce na Berounsku, kde je region a sociální služby, které jsou zde dostupné, blíže specifikován. Praktická část je zpracována za použití kvalitativní výzkumné strategie, metodou dotazování a technikou polostrukturovaného rozhovoru, jehož hlavním cílem bylo zjistit, jaké jsou na Berounsku možnosti pro uplatnění sociálních pracovníků. Rozhovory proběhly se šesti zástupci organizací poskytující na Berounsku sociální služby a také s pracovnicí úřadu práce. Otázky, které byly dotazovaným pokládány, byly voleny tak, aby pomocí nich byly vyhodnoceny výzkumné otázky. Výsledky práce mohou sloužit jako zdroj informací o tom, jaké mají absolventi oboru sociální práce možnosti pro uplatnění na Berounsku. Získané údaje mohou být použity v článcích o uplatnění se jako sociální pracovník, či k prezentaci školy, která nabízí obor sociální práce. Výzkumem bylo zjištěno, že možnosti pro uplatnění absolventů oboru sociální práce jsou na Berounsku dostatečné, neboť je zde množství organizací, které poskytují sociální služby.
Rozvíjení základních kompetencí absolventů středních odborných škol ekonomického směru po nástupu do praxe
KOFROŇOVÁ, Iva
Rozvíjení základních kompetencí absolventů středních odborných škol ekonomického směru po nástupu do praxe je do značné míry závislé na kompetencích, které jim poskytuje studium na stření škole a které si poté absolventi přinášejí s sebou do praxe. Jak se profesní a klíčové kompetence deklarované konkrétní střední školou shodují s tím, co si myslí studenti o tom, co by měli při nástupu do praxe znát a umět, tím se zabývá předkládaná bakalářská práce. V dnešní době je kladen velký důraz na přípravu studentů do praxe a jejich následné uplatnění. Je to důležitý parametr úspěšnosti středních škol a často základní informací pro rodiče při výběru střední školy. Proto jsem názory studentů porovnávala nejenom s kompetencemi v konkrétních školních vzdělávacích programech, ale i s informacemi od zkušených účetních a daňových poradců z praxe, kterým jsem pokládala stejné otázky. Základní metodou výzkumu byl vybrán kvalitativní výzkum, který nám umožnil získat data od respondentů a použít je pro porovnání. Velmi potěšujícím zjištěním bylo, že kompetence, a to jak profesní, tak klíčové, které absolventi uváděli nejčastěji, byly důležité i pro kolegy z praxe a jsou zmiňovány i ve školních vzdělávacích programech.
Uplatnění absolventů Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze oborů učitelství se zaměřením na technickou a informační výchovu nebo ICT v praxi (2001-2011)
Kubíková, Lucie ; Černochová, Miroslava (vedoucí práce) ; Fialová, Irena (oponent)
NÁZEV: Uplatnění absolventů Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze oborů učitelství se zaměřením na technickou a informační výchovu nebo ICT v praxi (2001-2011) AUTOR: Lucie Kubíková KATEDRA: Katedra technické a informační výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá dvěma hlavníma výzkumnými problémy. Klíčovým tématem diplomové práce je uplatnění absolventů učitelského studia se zaměřením na technickou a informační výchovu na PedF UK v Praze v období 2001- 2011 a zmapování potřeb jejich dalšího vzdělávání. Cílem diplomové práce je vytvoření uceleného přehledu vývoje studijního oboru ve vztahu ke kvalitě praktického uplatnění absolventů v letech 2001-2011 a jejich potřeb z hlediska doplnění odborného oborového i pedagogického vzdělání. Teoretickým východiskem pro řešení diplomového úkolu je analýza studijních plánů učitelství se zaměřením na technickou a informační výchovu akreditovanými na PedF UK v letech 1996-2011. Empirická část se zaměřuje na dotazníkové šetření provedené mezi absolventy těchto studijních oborů, jehož cílem bylo zjistit pomocí rozsáhlého on-line dotazníku nejen to, v jakých oborech a profesích nacházejí uplatnění absolventi pětiletého magisterského studia oboru Technická a informační výchova, dvouletého navazujícího studijního...
Význam odborné praxe a zvyšování odborných znalostí v rámci vysokoškolského studia jako podstatného faktoru pracovního uplatnění absolventů
Jonák, Martin ; Kotrusová, Miriam (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje tématice reálného uplatnění absolventů po absolutoriu na trhu práce v České republice a možné přípravě na tuto problematiku během studia. Míra participace studentů na jejich budoucích profesních kvalitách a zvýšení konkurenceschopnosti jejich lidského kapitálu je předmětem této práce. Postavení absolventů se v historii České republiky mění. Tato práce popisuje vývoj postavení vysokoškolsky vzdělaného absolventa v období historie České republiky, a to před Sametovou revolucí a socializmem, následně pak vývoj vzdělávací politiky terciárního vzdělání v demokratické společnosti. Tato období jsou blíže rozpracována pomocí odborných pramenů a názorových idejí. Diplomová práce se zaměřuje na časový horizont absolventů deseti let 2006-2015. Za použití výzkumného šetření autor sleduje jednotlivé strategie a postoje studentů v rámci této problematiky. Respondenti dané cílové skupiny absolventů jsou dotazováni retrospektivně na jejich počínání při studiu. Svět se mění. Dochází k technologickému pokroku, globalizaci a rozvoji států jako socioekonomických jednotek. Stejně tak se přizpůsobují a rozvíjejí se i jednotliví aktéři vzdělávacího systému v oblasti vysokých škol. Ti se adaptují na současný stav vzdělávacího systému, trh práce a celkově se přizpůsobují společnosti, a také...
Uplatnění absolventů středních škol na trhu práce v Libereckém kraji
Schubert, Jan ; Kuchař, Pavel (vedoucí práce) ; Úlovcová, Helena (oponent)
Uplatnění absolventů středních škol na trhu práce v Libereckém kraji Diplomová práce "Uplatnění absolventů středních škol na trhu práce v Libereckém kraji" se zaměřuje na tři hlavní oblasti uplatnění absolventů na trhu práce. Prvním je role oborového vzdělání ve školním systému. Diplomová práce testuje dvě základní hypotézy o tom, zda mají absolventi oborového vzdělání výhodu na trhu práce díky specifickým znalostem nabytým během studia (profesní model) nebo zda výhodu mají absolventi obecného vzdělání a nabyté znalosti jsou na trhu práce méně uplatnitelné a rozhoduje spíše stupeň vzdělání (signalizační model). Druhým faktorem, který tato práce zkoumá, je role sociálních kanálů, které absolventi využívají k nalezení svého prvního zaměstnání. Zde sleduje, které kanály jsou nejefektivnější z hlediska uplatnění absolventa i z hlediska přijímání nových absolventů zaměstnavatelem. Třetím analyzovaným faktorem je dynamičnost rané pracovní kariéry absolventů a vnější sociální a ekonomické podmínky na regionálním trhu práce. Zde diplomová práce předkládá návrh nových indikátorů sledujících dynamické uplatnění na trhu práce a dále tyto indikátory analyzuje pro nejpočetnější obory a stupně vzdělání středního školství v Libereckém kraji.
Rozdílné pohledy zúčastněných stran při získávání a výběru absolventů vysokých škol
Beerová, Michala ; Gruber, Jan (vedoucí práce) ; Eger, Ludvík (oponent)
4 Abstrakt Diplomová práce s názvem Rozdílné pohledy zúčastněných stran při získávání a výběru absolventů vysokých škol pojednává o možnostech realizace výběrového a náborového procesu pro absolventy. Práce zohledňuje názory jednotlivých představitelů tohoto procesu: personálního oddělení a absolventů. Práce je rozdělena na pětidílnou teoretickou část, ve které je nastíněna základní terminologie a popsány personální činnosti související se získáváním a výběrem absolventů. Dále je diskutována role absolventa a jeho psychologický profil. V dalších kapitolách jsou rozebrány vlivy, které s danou problematikou souvisí. Poslední kapitola teoretické části popisuje dostupné výzkumy a šetření a souvisí s hodnocením výběrových řízení ze stran účastníků. Empirická část se zaměřuje na nábor a výběr absolventů v pěti různých společnostech. Využíván je kvalitativní přístup pomocí polostrukturovaných rozhovorů, které probíhaly s personalisty a absolventy. Empirická část obsahuje srovnání procesů v jednotlivých společnostech, zhodnocení internetových stránek v kontextu náboru absolventů a diskuzi nad aspekty těchto procesů jako je vnímaná délka výběrových řízení, platová očekávání absolventů a mimo jiné i zjištění, co bylo pro absolventy nejdůležitější při zvažování pracovní nabídky. Klíčová slova: Výběrové řízení,...
Faktory ovlivňující vysokoškolské studenty ekonomicky zaměřených oborů na trhu práce
Bednářová, Barbora
Diplomová práce je zaměřená na identifikaci faktorů, které ovlivňují zaměstnavatele při výběru vhodného kandidáta na pracovní pozici, a faktorů, které ovlivňují studenty jako uchazeče o zaměstnání. Práce je rozdělena na literární rešerši a výsledky. Literární rešerše se zabývá pozicí absolventů vysokých škol, trhem práce a řízením lidských zdrojů. Dílčím cílem je identifikace rozdílů ve faktorech, které při získání zaměstnání ovlivňují studenty bakalářského a navazující-ho magisterského stupně studia. Druhým dílčím cílem je komparace faktorů, které jsou významné pro studenty, s faktory, které jsou při výběru vhodného kandidáta na pracovní pozici důležité pro zaměstnavatele. V části Výsledky jsou vyhodnoceny dotazníky, které vyplnilo 301 studentů závěrečných semestrů Provozně ekonomické fakulty Mendelovy univerzity v Brně a 354 zaměstnavatelů zaregistrovaných v Portálu praxí Provozně ekonomické fakulty Mendelovy univerzity. Dotazníkový výzkum probíhal v období červen - září 2016.
Hodnocení financování vysokých škol v ČR se zahraniční univerzitou a návrhyna zlepšení
Neubauerová, Ivana ; doc. Ing. Ladislav Janíček, Ph.D., MBA (oponent) ; Bartoš, Vojtěch (vedoucí práce)
Diplomová práce hodnotí situaci vybraných vysokých škol v České republice a jedné zahraniční univerzity v letech 2003 – 2007 a srovnává jejich ekonomickou výkonnost prostřednictvím vybraných ukazatelů. Dále hodnotí podíl jednotlivých zdrojů financování z veřejných prostředků státního rozpočtu i prostředků neveřejných a tento stav porovnává se zahraniční univerzitou. Práce obsahuje zhodnocení, návrhy a doporučení ke zlepšení stávajícího stavu s přihlédnutím k budoucímu vývoji, kdy by se měla vysoká škola stát více soběstačnou, a měla by být schopna zajistit provozuschopnost, udržitelnost a návratnost svých zdrojů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 97 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.