Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Program pro předpověď kolize Země s blízkými vesmírnými tělesy
Stopka, Jiří ; Daněk, Vladimír (oponent) ; Bartoněk, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je rozprava o základních poznatcích z oboru orbitální mechaniky a jejich následné použití na reálný problém. Použití poznatků orbitální mechaniky je provedeno tvorbou programu pro předpověď kolize Země s blízkými vesmírnými tělesy v programovacím prostředí Borland Delphi 7. Program by měl být schopen v daném časovém intervalu určit nebližší přiblížení Země a Zemi blízkých vesmírných těles a v případě nebezpečně blízké vzdálenosti zobrazit uživateli varování.
"Too cool to pretend to care"
Vinklárková, Tereza ; Remešová, Anna (oponent) ; Sterec, Pavel (vedoucí práce)
Cílem projektu je zachycení konzumního přístupu společnosti, kultury mileniálů, fake news, a zároveň planetární a celospolečenské změny. Předkládá stylizovanou post-ironickou výpověď poněkud narcistních mileniálů, jejichž hlavní platformou pro vyjádření se staly sociální sítě, a nutí nás k reflexi mnohosti informací, kterými jsme denně obklopováni, a nutnosti jejich selekce. Zviditelňuje také fenomén popírání existence klimatické změny skrze předkládané absurdní argumenty a fenomén geoinženýringu, cílené lidské intervence do přírodních procesů především za účelem trvalého či alespoň dočasného ochlazení planety.
Emocionální kartografie
Rygálová, Monika ; Pfeiffer, Jan (oponent) ; Sterec, Pavel (vedoucí práce)
Cílem práce je výtvarné zpracování vnímání map, jako určitého faktu, podle kterého vyhodnocujeme a vyobrazujeme si celý svět. Pracuji s daty, které získám pomocí zobrazovací techniky eye-tracking, která mi umožní zaznamenávat trasu pohybu očí po obrazu, který budu předkládat lidem s navzájem odlišným trvalým bydlištěm, národností či pobytem. Získané data mi poslouží jako studie, kterou budu nadále zpracovávat a zakomponovávat do map a jiných vizuálních podob zobrazující zemi nebo místa na planetě. V práci reflektuji i můj samotný individuální postoj k světu - s čímž jsem se fyzicky nesetkala, to pro mě neexistuje. Studie bude zahrnovat všechny aspekty vnímání map a systematicky zobrazeného světa ke vztahu k člověku, jeho vzpomínkám na místo, fyzický kontakt a dopadu jeho samotného v měřítku člověk versus svět.
Interaktivní aplikace pro výuku tematického celku "Země jako vesmírné těleso"
Černík, Václav ; Křížek, Marek (vedoucí práce) ; Houfková, Jitka (oponent)
Interaktivní aplikace pro výuku tematického celku "Země jako vesmírné těleso" Abstrakt Práce se zabývá tvorbou interaktivní aplikace pro výuku tematického celku "Země jako vesmírné těleso" na gymnáziích. V teoretické části se obecně pojednává o digitálních technologiích ve výuce, výukových aplikacích a pedagogicko-psychologických aspektech problematiky. Tematický celek byl vymezen a analyzován s využitím kurikulárních dokumentů, učebnic a školních atlasů. Na základě analýzy byla vybrána dílčí témata, která byla následně zpracována ve výukové aplikaci formou jednotlivých učebních objektů. Bylo vytvořeno 8 učebních objektů ("Vzdálenosti a rozměry", "Oběžná dráha Země", "Roční období", "Sluneční čas", "Měsíční fáze", "Zatmění Slunce a Měsíce", "Oběh kolem barycentra", "Slapové jevy") a další 4 učební objekty byly převzaty ("Sluneční soustava", "Tvar Země - geoid", "Pásmový čas", "Budoucí zatmění"). Ke každému učebnímu objektu byl vytvořen teoretický úvod a dále byly navrženy metodické otázky a úkoly. Výsledná výuková aplikace bude dostupná na internetu jako webová aplikace, bez nutnosti instalace. Klíčová slova: výuková aplikace, interaktivita, výuka zeměpisu, sluneční soustava, Země, Měsíc
NITERNÁ KRAJINA: SYMBOL V RANÉ POEZII VÁCLAVA RENČE OPTIKOU BREMONDOVSKÉ POESIE PURE
Hübnerová, Radka ; Wiendl, Jan (vedoucí práce) ; Vojvodík, Josef (oponent)
Diplomová práce analyzuje a interpretuje vybrané krajinné motivy odpovídající biblickým symbolům ve třech raných sbírkách katolického básníka Václava Renče. Cílem této práce je zaujmout stanovisko k vlastní hypotéze o tom, že biblický symbol je legitimním výkladovým prostředkem bremondovské poesie pure, zhodnotit příslušnost Renčovy tvorby ke konceptu poesie pure. Dále definovat hranice poesie pure prostřednictvím srovnání s následující Renčovou sbírkou, která již ve své poetice vykazuje značné proměny. Teoretická část nahlíží synteticky z dobových i moderních literárně-vědných perspektiv na charakter tvorby Václava Renče, na Bremondem nabídnutý koncept poesie pure a jeho recepci v českém prostředí a na úlohu symbolu v poesii pure. Metodologicky uchopuje symbol v pojetí symbolového okruhu Zdeňka Mathausera, který nejlépe odpovídá Bremondově chápání poetičnosti a považujeme ho za základní kámen teorie poesie pure. Praktická část rozebírá stěžejní krajinné symboly (země, květ a plod, keř a strom) v jednotlivých sbírkách na základě biblického výkladu a následně postihuje jejich proměnu v každé z nich. Z konfrontace s následující a zároveň poslední sbírkou let třicátých vyplývá závěr, který potvrzuje naši hypotézu, na základě čehož schvalujeme první tři Renčovy sbírky jako "čistou poezii". V závěru...
Astropolitika mimozemských těles vnitřní sluneční soustavy
Doboš, Bohumil ; Romancov, Michael (vedoucí práce) ; Kofroň, Jan (oponent)
Práce se zabývá geopolitikou vnitřní sluneční soustavy se zaměřením na tělesa mimo planetu Zemi. Práce se nejprve zabývá definicemi, vymezením zkoumaného prostoru a zkoumaných otázek. Po ujasnění těchto problémů a osvětlení základů astrofyziky nutných pro pochopení specifik astropolitika se práce přesouvá k problematice aktérů. Jsou zde definování jak státní, tak i nestátní aktéři, jejich kapacit a potenciál pro aktivní účast na kolonizaci vesmíru. Práce se poté zabývá jednotlivými zkoumanými tělesy - zemským Měsícem, Marsem a jeho měsíci, a menšími tělesy jako asteroidy. V závěrečné kapitole jsou přiblíženy další faktory významné pro dobývání vesmíru jako otázka suverenity a militarizace a na základech těchto faktorů je vytvořeno několik modelů kolonizace vesmíru. V závěru jsou shrnuty všechny poznatky a je načrtnuta geopolitická mapa nejbližšího okolí "modré planety".
Země jako dynamické těleso
Dlask, Martin ; Čížková, Hana (vedoucí práce) ; Drozd, Zdeněk (oponent)
Tato práce slouží jako učební pomůcka učitelům a žákům středních škol a gymnázií při nauce o Zemi. Účelem práce je prohloubit poznatky, které studenti mohou získat během hodin zeměpisu a propojit je s poznatky, které jsou obsaženy v osnovách fyziky pro střední školy a gymnázia. Cílem je seznámit studenty s problematikou geofyziky a názorně nastínit uplatnění fyzikálních zákonů, s nimiž se mohou setkat. Práce se zaměřuje na popis struktury Země, šíření mechanického vlnění v Zemi, způsoby přenosu tepla v Zemi a vznik vnitřního magnetického pole Země.Práce je koncipována do dvou částí, jednu část tvoří učební text, ve kterém jsou shrnuty a vysvětleny geofyzikální poznatky o Zemi. Pro pedagogické účely jsou v práci vysvětleny a zopakovány fyzikální poznatky, které jsou pro pochopení práce potřeba. Druhou část tvoří přidružená prezentace ve formátu PDF, která slouží, jako prezentační medium pro učitele, pří výkladu o Zemi. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
"Tuto zemi dám tvému potomstvu" (Gn 12,7): Dar země jako téma Starého zákona
Michnová, Jaroslava ; Sláma, Petr (vedoucí práce) ; Čapek, Filip (oponent)
Práce mapuje téma země v rámci hebrejského kánonu. Od základního rozdělení na jednotlivé významy slova spolu se stručnou charakteristikou a statistikou výskytů těchto jednotlivých významů v kánonu, přes podrobnější zaměření na jeden z významů slova, a to na Zemi zaslíbenou. Téma je sledováno z hlediska obsahu a teologického významu s ohledem na dějovou linii textu. Pozornost je zaměřena na jednotlivé výskyty slova v hebrejském textu, na jejich specifika, ale i na spojující prvky z perspektivy celého kánonu Hebrejské bible.
Hledání harmonie ve výtvarném projevu
BOUDOVÁ, Julie
Cílem této práce je poznání východního umění feng-šuej, vybrání konkrétní části a jeho následné uvedení do praxe na Základní umělecké škole. Zabývá se "Teorií pěti prvků", neboli pěti živly, kterými jsou oheň, země, kov, voda a dřevo. Teoretická část popisuje teorii feng-šuej a krátkou historii východního umění. Základy výtvarné výchovy a jednotlivé druhy výtvarné tvorby, zejména tvorbu prostorovou a akční. Praktická část je záznamem výuky ze Základní umělecké školy, tedy uvedení tématu do školní praxe.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.