Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Impact of Subjective Visual Perception on Automatic Evaluation of Dashboard Design
Hynek, Jiří ; Herout, Adam (oponent) ; Kuric,, Eduard (oponent) ; Hruška, Tomáš (vedoucí práce)
Using metrics and quantitative design guidelines to analyze design aspects of user interfaces (UI) seems to be a promising way for the automatic evaluation of the visual quality of user interfaces. Since this approach is not able to replace user testing, it can provide additional information about possible design problems in early design phases and save time and expenses in the future. Analyses of used colors or UI layout are the examples of such evaluation. UI designers can use known pixel-based (e.g., Colorfulness ) or object-based (e.g., Balance or Symmetry ) metrics which measure chosen UI characteristics, based on the raster or structural representation of UI. The problem of the metric-based approach is that it does not usually consider users' subjective perception (e.g., subjective perception of color and graphical elements located on a screen). Today's user interfaces (e.g., dashboards) are complex. They consist of several color layers, contain overlapping graphical elements, which might increase ambiguity of users' perception. It might be complicated to select graphical elements for the metric-based analysis of UI, so the selection reflects users' perception and principles of a visual grouping of the perceived shapes (as described by Gestalt psychology). Development of objective metrics and design guidelines usually requires a sufficiently large training set of user interface samples annotated by a sufficient number of users. This thesis focuses on the automatic evaluation of dashboard design. It combines common knowledge about dashboards with the findings in the field of data visualization, visual perception and user interface evaluation, and explores the idea of the automatic evaluation of dashboard design using the metric-based approach. It analyzes chosen pixel-based and object-based metrics. It gathers the experience of users manually segmenting dashboard screens and uses the knowledge in order to analyze the ability of the object-based metrics to distinguish well-designed dashboards objectively. It establishes a framework for the design and improvement of metrics and proposes an improvement of selected metrics. It designs a new method for segmentation of dashboards into regions which are used as inputs for object-based metrics. Finally, it compares selected metrics with user reviews and asks questions suggesting future research tasks.
Anticipační zdroje a jejich interakce při příjmu podání v tenise
Reischlová, Eliška ; Carboch, Jan (vedoucí práce) ; Kočíb, Tomáš (oponent)
Název: Anticipační zdroje a jejich interakce pří příjmu podání v tenise Cíle: Cílem diplomové práce je zjistit, jaké anticipační zdroje vnímají a berou v úvahu elitní tenisoví hráči při příjmu podání. Metody: V diplomové práci byl využit kvalitativní typ výzkumu, konkrétně případová studie. Byli vybráni profesionální tenisoví hráči, jejichž nejvyšší umístění v žebříčku ATP bylo od 26. do 163. místa na světě. Pět vybraných hráčů už jen trénují, dva trénují i hrají a další dva jen hrají. Jejich věk se pohybuje od 25-43 let. Byla použita metoda rozhovoru s návodem, rozhovor měl sedm otázek a trval okolo 30-60 minut, kde hráči detailně uvažovali nad klíčovými faktory, které používali při anticipaci podání. Druhou fází výzkumu byla transkripce rozhovoru, jeho kódování a analýza. Výsledky: V diplomové práci byla popsána jednotlivá témata, které poukazují na další anticipační zdroje, které tenisoví hráči při svých zápasech zkoumají. Tenisoví hráči zkoumají různé kontextuální a kinematické informační zdroje, které jim v průběhu zápasu pomáhají k anticipaci podání. Také se zjistilo, že trenéři anticipaci a příjem podání nezařazují do tréninku tak často, jak by bylo vhodné. Tyto nově nalezené poznatky budou jistě užitečná pro trenéry právě k většímu zařazení anticipace do tréninku. Klíčová slova: vizuální...
Mechanismus lovu a vizuální vnímání kořisti u obojživelníků
Košinárová, Lucie ; Frýdlová, Petra (vedoucí práce) ; Černý, Rudolf (oponent)
Vizuální vnímání je u většiny obojživelníků dominantním smyslem poskytujícím životně důležité informace o potencionální kořisti či predátorovi v okolí. V návaznosti na typ přijímané informace skrze optické senzory a vyhodnocení v mozku se aktivují odlišné behaviorální reakce, ať už za účelem lovu či vyhnutí se predátorovi. K rozhodování dochází na základě jednotlivých parametrů stimulu, které pomáhají obojživelníkovi rozlišovat mezi těmito dvěma podněty. V případě vyhodnocení stimulu jako kořisti dochází ke spuštění vrozeného vzorce chování. Lovící strategie se u obojživelníků mohou velmi lišit v závislosti na mnoha faktorech, včetně typu preferované potravy, mechanických omezení nebo vlastním fylogenetickém postavením. Rovněž obývaný habitat může souviset jak s nabídkou lovících strategií, tak s morfologickými znaky druhu, převážně týkajících se ústního ústrojí. Jazyk se účastní většiny lovících pohybů u terestrických obojživelníků, a i u některých akvatických. Jeho odlišné způsoby elongace jsou dnes rozděleny do několika kategorií. Tyto kategorie jsou obvykle druhově specifické. Kromě zpracování informací o vizuálním vnímání a mechanismů lovu, je práce doplněna vymapováním jednotlivých kategorií elongace jazyka na fylogenetický strom. Cílem bylo udělat si představu o evoluci způsobu lovu u této skupiny a...
Problematika vizuálního vnímání v díle Reného Magritta
VANDERKOVÁ, Andrea
Tato práce poskytuje podrobnou analýzu tří děl Reného Magritta na myšlenkovém pozadí studií vizuální kultury a sémiotiky. Vzhledem k tomu, že se tyto disciplíny na našem území teprve etablují, je první část práce věnována vytvoření teoretického rámce, pro interpretaci Magrittových děl. Kromě této části, věnované obecně problematice lidského vnímání obrazů, se předložená práce věnuje jednak dynamice vztahu slova a obrazu, která ovlivnila Magrittovo dílo, a jednak samotné interpretaci vybraných děl. Na základě interpretace Magrittových děl se snažím osvětlit způsob, jakým si vytváříme názor na zobrazení a jak hodnotíme okolní svět skrze ně.
Rozvoj vizuální gramotnosti u dětí předškolního věku prostřednictvím výtvarné činnosti
LINHARTOVÁ, Kristýna
Moje práce se zabývá rozvojem vizuální gramotnosti v předškolním věku prostřednictvím výtvarné činnosti. Práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou část. První kapitola se zaměřuje na předškolní věk dětí, jejich tělesný a duševní vývoj, vývoj základních schopností a dovedností, socializaci a hru. Druhá kapitola je zaměřená na koncept vizuální gramotnosti. Třetí kapitola se zabývá výtvarnou činností z hlediska jejího přínosu pro osobnost člověka. Čtvrtá kapitola popisuje, jak rozvíjet vizuální gramotnost v praxi prostřednictvím verbální a vizuální interpretace výtvarného umění. V praktické části diplomové práce popisuji čtyři výtvarné projekty, které jsem s dětmi uskutečnila v Mateřské školce. U každé aktivity je uvedeno zadání, průběh činnosti, materiál, výchovný cíl a závěrečné hodnocení. Výsledkem práce je zjištění, že rozvoj vizuální gramotnosti je pro člověka žijícího v 21. století důležitý. Výtvarná činnost představuje možnost, jak vizuální gramotnost rozvíjet.
Metodologie snímání v nízkých hladinách osvětlení
Šťastný, Tomáš ; HOJDA, Petr (vedoucí práce) ; ŠOFR, Jaromír (oponent)
Tato práce řeší technické problémy spojené se snímáním v nízkých hladinách osvětlení, zejména pak vliv šumu na obraz. Tato problematika je v textu řešena při pořizování obrazovavého záznamu, metodou zvýšeného osvitu (ETTR) a možnostmi současné digitální postprodukce v oblasti odšumovacích algoritmů. Závěr práce se týká úvahy o nutnosti odstranění šumových oblastí z obrazu. Výsledky práce neukazují na jeden univerzální postup. Naopak podporují myšlenku, že vhodnou selekcí jednotlivých metod lze dosáhnout brilatního obrazu.
Performing the Machine and the Theatre without Actor
Dumas, Elie Dominique ; ZUPANC LOTKER, Sodja (vedoucí práce) ; LJUBKOVÁ, Marta (oponent)
When I started to be interested in art in general, I was immediately fascinated by the emo-tions and the experimental nature that one is confronted within a piece of art. That expres-sion of art has inspired me since before I can remember. I have practiced various concepti-ons and had a variety of experiences in the world while trying to change our vision and state of mind. These experiences of form and the space are making a new world in our minds, it is an ideal way to feel the emotion of the Art Piece. Today we need to awaken imagery in people's mind because they have been selfish and frustrated. Since the beginning of the century the concept of the life in art is false, without the sensibility; therefore we have to prove that the world can be saved. Today we need to be frustrated, tired, afraid, sick, happy and feel love. In this new age of modern machines and high technology we want to get new experiences. We are addicted to see the imaginations in the reality. It is a new way to feel emotion for me as well.
Didaktický obraz prvoučný a přírodovědný v historické perspektivě
Plešingrová, Petra ; Přívratský, Vladimír (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce vznikla ve spolupráci s Národním pedagogickým muzeem a knihovnou J. A. Komenského v Praze. Zabývá se širokou problematikou didaktických obrazů, zejména možností jejich využití ve výuce přírodovědného učiva u žáků na prvním stupni základní školy, především pak ve druhém ročníku základní školy. Diplomová práce si klade za cíl zjistit význam didaktického obrazu v historické perspektivě a odpovědět na otázku, zda má i dnes didaktický obraz stále ještě své místo ve výuce přírodovědného učiva v samotném vyučovacím procesu. V první, teoretické části jsou vymezeny základní pojmy týkající se didaktického obrazu, didaktických prostředků a tolik důležitého psychologického pohledu na vnímání obrazového materiálu. Obsažná je část zabývající se podrobným historickým vývojem školního didaktického obrazu s důrazem na jeho vývoj v přírodovědné oblasti. Dále je podrobně nastíněn pohled do problematiky vyučování podle vzácných didaktických obrazů v minulosti a objasněna náplň přírodovědného učiva v současnosti. Empirická část je zaměřena prostřednictvím pilotního šetření na zkoumání konkrétních modulových hodin předmětu prvouka s využitím vybraných přírodovědných či prvoučných obrazů. Klíčová slova obraz, didaktický obraz, názornost, didaktické prostředky, přírodovědné učivo, prvouka, vizuální...
Hledání krajiny ve městě
Kováčiková, Elena ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Arbanová, Linda (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem krajiny ve městě. Od definice pojmů "krajina" a "město" postupně analyzuje podoby krajiny ve městě a způsoby ztvárnění krajiny ve výtvarném umění, konkrétně v malbě. K závěru se práce postupně víc soustředí na rozsáhlé sídlištní oblasti města. Ve finální části předkládá návrh výtvarné řady na téma Krajina ve městě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.