Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Profil návštěvníků v turistické oblasti Toulava
PLZÁKOVÁ, Aneta
Bakalářská práce je zaměřena na turistickou oblast Toulava, která byla založena před třemi lety. Toulava vznikla spojením krásné a čisté přírody, bohatých lesů a turisticky atraktivních cílů. První část práce je zaměřena na studium odborné literatury. Praktická část bakalářské práce je zaměřena na vlastní výzkum. Cílem bakalářské práce bylo sestavit profil návštěvníka turistické oblasti Toulava. Návštěvníci Toulavy vyplňovali dotazník na různých turistických místech v dané destinaci. Vlastní výzkum byl následně porovnán s profilem návštěvníka z roku 2013. Po porovnání obou výzkumů bylo zjištěno, že profil návštěvníka je téměř stejný, a proto byl navržen produkt, který by mohl zvýšit atraktivnost turistické oblasti a přilákat potenciální turisty.
Hodnota turistické destinace - Jihočeský kraj
Horňáková, Lucie ; Havlíková, Michaela (vedoucí práce) ; Lucie, Lucie (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na vnímání hodnoty turistické destinace v Jihočeském kraji. V teoretické části práce jsou definovány a popsány základní pojmy jako cestovní ruch, turistická destinace, atraktivita turistické destinace a způsoby jejího měření, destinace jako systém a jsou zde charakterizována metodologická východiska práce konkrétně Q-metodologie a Likertova škála. Praktická část práce je zaměřena na hodnocení atraktivity turistické destinace obyvateli Jihočeského kraje. Výsledkem šetření je komparace výsledků vnímaní hodnoty turistické destinace na základě Q-metodologie a Likertovy škály.
Vybrané faktory konkurenceschopnosti turistických destinací
Šašková, Hana ; Luštický, Martin (vedoucí práce) ; Musil, Martin (oponent)
Předmětem diplomové práce "Vybrané faktory konkurenceschopnosti turistických destinací" je vymezení problematiky regionů, regionální konkurenceschopnosti a způsobů jejího měření. Diplomová práce je rozvržena do dvou částí. V první teoretické části se zabývám charakteristikou cestovního ruchu, konkurenceschopností cestovního ruchu a možnostmi jejího měření. V praktické části se věnuji přímo Mikroregionu Šumava-západ, analýzou vybraných faktorů konkurenceschopnosti destinace a porovnání vybraných faktorů konkurenceschopnosti u dvou mikroregionů. V závěru se věnuji souhrnnému hodnocení a návrhům opatření pro zlepšení postavení mikroregionu Šumava-západ na trhu cestovního ruchu.
Konkurenceschopnost destinace Český Krumlov
Kratochvílová, Alice ; Luštický, Martin (vedoucí práce) ; Musil, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou konkurenceschopnosti turistických destinací a otázkou jejího měření. Jejím cílem je návrh taktických opatření pro organizaci Destinačního managementu města Český Krumlov, které by měly posílit konkurenční pozici této destinace. Pro splnění cíle diplomová práce vychází z rešerše zahraničních přístupů k měření konkurenceschopnosti, které modifikuje v podmínkách české turistické destinace. Konkrétně využívá metody AHP k určení váhy faktorů konkurenceschopnosti a kombinace různých technik sběru informací k ohodnocení míry naplnění těchto faktorů. Údaje získané za Český Krumlov srovnává s jinými konkurenčními destinacemi v České republice a na tomto základě vyvozuje příslušná doporučení (opatření).
Strategický benchmarking plánování rozvoje cestovního ruchu
Luštický, Martin ; Peková, Jitka (vedoucí práce) ; Žárska, Elena (oponent) ; Jílková, Jiřina (oponent) ; Abrhám, Josef (oponent)
DDisertační práce se zabývá problematikou strategického plánování rozvoje cestovního ruchu v kontextu politiky cestovního ruchu. Využitím metody strategického benchmarkingu se snaží přispět ke zlepšení strategického plánování v cestovním ruchu, které představuje důležitý faktor konkurenceschopnosti turistických destinací. Cílem disertační práce je navrhnout a v praxi ověřit metodiku strategického benchmarkingu, který je zaměřen na regionální strategie rozvoje cestovního ruchu a vybrané aspekty procesu jejich tvorby. Disertační práce navrhuje komplexní postup, který na základě stanovených kritérií a fuzzy škál umožňuje hodnotit a komparovat rozvojové strategie cestovního ruchu českých, slovenských a britských regionů. Tento postup je implementován do on-line hodnotící aplikace, která slouží klíčovým regionálním aktérům pro zhodnocení příslušných rozvojových strategií. Výsledky hodnocení jsou využity pro analýzu benchmarkingové mezery a identifikaci vhodných benchmarkingových partnerů metodou TOPSIS pracující s fuzzy daty. U vybraných partnerů je následně provedeno externí benchmarkingové šetření zaměřené na metody tvorby strategie a manažerské přístupy k plánování. Získané informace jsou použity pro identifikaci dobrých praktik regionálního plánování rozvoje cestovního ruchu.
Udržitelný cestovní ruch na příkladu Ústeckého kraje
ŠESTÁKOVÁ, Nikola
Hlavním cílem bakalářské práce je prostřednictvím analýzy zhodnotit stav cestovního ruchu v Ústeckém kraji a navrhnout opatření ke zlepšení tohoto stavu. Na základě informací z literární rešerše a situační analýzy je vytvořen dotazník pro terénní šetření. Po získání potřebného počtu byly dotazníky vyhodnoceny. Následně proběhly rozhovory s pracovníky v cestovním ruchu. Po zpracování výsledků proběhlo vyhodnocení hypotéz a byl navrhnut nový produkt cestovního ruchu. Produkt je zaměřen na šetrnou turistiku, cykloturistiku, rozvoj obcí a měst. Snahou je dostat udržitelný cestovní ruch do povědomí účastníků a přimět je tak k tomu, aby ho svým chováním podporovali.
Rozvoj mikroregionu Rakovnicko a podpora podnikání v území
Sušánková, Eva ; Kadeřábková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Khendriche Trhlínová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce řeší problematiku rozvoje mikroregionu Rakovnicko s přihlédnutím na oblast cestovního ruchu. Hlavním cílem práce bylo zjistit, jaké možnosti má zkoumaný region pro podporu podnikatelských aktivit v oblasti cestovního ruchu. Dílčím cílem pak bylo postihnout limity rozvoje podnikání v této oblasti. Cíle byly zjišťovány prostřednictvím analýzy stavu nástrojů podpory podnikání na Rakovnicku. Analýza se týkala minulého a současného stavu jednotlivých nástrojů podpory a v rámci každého z nich byla učiněna závěrečná doporučení.
Atraktivita a přátelskost destinace
Kšír, Tomáš ; Musil, Martin (vedoucí práce) ; Luštický, Martin (oponent)
Pojmy atraktivita a přátelskost v souvislostí s destinací cestovního ruchu nejsou v současné době příliš prozkoumány a rozvinuty. Vlivem rostoucí konkurence na trhu cestovního ruchu se však jednotlivé destinace snaží určit míru svojí přitažlivosti obecně a snaží se určit specifické činitele, které nejvíce rozhodují o tom, zda daný cílový trh považuje právě jejich destinaci za atraktivní a přátelskou. Ač se jedná o významné ukazatele nejen z hlediska destinačního managementu, ale i veřejné správy a regionálního rozvoje obecně, nejsou přístupy k jejich měření všeobecně přijímány a jednoznačně určeny, neboť se vyznačují určitým subjektivním zaměřením a specifickými charakteristikami. Tato práce podává základní a ucelený přehled o možných přístupech k měření atraktivity a přátelskosti turistické destinace, vycházející z domácí i zahraniční literatury.
Mediální obraz České republiky v roce 2011
Ruffer, Roman ; Valentová, Jana (vedoucí práce) ; Mikeš, Jiří (oponent)
Bakalářská práce "Mediální obraz České republiky v roce 2011" si klade za cíl pomocí metod kvantitativního a kvalitativního výzkumu zjistit, jak zahraniční média hodnotí v roce 2011 turistickou destinaci Česká republika. Metodou kvantitativní analýzy jsou vyhodnocovány všechny mediální výstupy, které se podařilo shromáždit zastoupením České centrály cestovního ruchu - CzechTourism v zahraničí. Metodou kvalitativního výzkumu bude zkoumáno, o čem se psalo v souvislosti s turismem v České republice ve vybraných médiích Ruské federace a Spojeného království Velké Británie a Severního Irska, a zda tento tzv. "mediální obraz" koreluje s výsledky kvantitativní analýzy, kterou vypracovaly agentury pro výzkum trhu a veřejného mínění.
Marketing study of tourist destination - Region Spiš
Ličáková, Lenka ; Valentová, Jana (vedoucí práce) ; Kornaj, František (oponent)
Region Spiš patří mezi nejzajímavější regiony na Slovensku. Disponuje množstvím přírodních a kulturně-historických památek, sportovně-rekreačními zařízeními a dalšími atraktivitami cestovního ruchu. Mnoho z těchto přírodních a kulturních památek má nadnárodní význam. Právě kombinace různých atraktivit, které se koncentrují na malém území, je zdrojem hlavní konkurenční výhody regionu. Práce je zaměřena na analýzu podmínek regionu Spiš pro rozvoj cestovního ruchu a analýzu marketingových aktivit. Zhodnocena byla primární i sekundární nabídka destinace. Přestože je relativně široká, problémem je její koncentrace do větších středisek a měst, často nedostatečná kvalita služeb, případně neadekvátní ceny vzhledem k poskytované kvalitě. V rámci marketingových aktivit byly navrženy dvě základní možnosti podpory rozvoje cestovního ruchu v regionu Spiš. Jde o jednoznačné vymezení regionu jako samostatné destinace a vytvoření organizace cestovního ruchu, která by podpořila spolupráci jednotlivých subjektů a veřejného sektoru a zastřešila jednotný marketing regionu Spiš. Region Spiš ukrývá velký potenciál pro cestovní ruch, který je však nutné dále využívat a neustále rozvíjet.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.