Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 48 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Al-Gibury, Hanin ; Odvárka, Antonín (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Řešené území se nachází v srdci Dvora Králové, poblíž nábřeží řeky Labe. V současnosti je území zastavěno objekty, jenž neplní požadované funkce ve městě. Návrh reaguje na potřeby obyvatel a cestujících ve Dvoře Králové. Kromě samotného terminálu, území nabídne příležitosti pro nová pracovní místa, bydlení, komerce i odpočinek. Vizí návrhu je nejen vytvořit přestupní uzel, ale navrátit městu život a vytvořit nové pracovní příležitosti.
Nové brněnské hlavní nádraží a jeho veřejná prostranství
Sedláček, Jakub ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Sedláček, Michal (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je návrh nového brněnského hlavního nádraží. Řešené území novostavby protíná hranice tří katastrálních území Brna, konkrétně se jedná o Komárov, Štýřice a Trnitou. Zahrnuje samotné drážní těleso, přednádražní prostor a zanádražní prostor, které jsou v bezprostřední návaznosti na nábřeží řeky Svratky. Nádražní objekt je potom řešen jako mostová konstrukce, která posouvá jednotlivé prostory kolejišť a nástupišť do úrovně +7,65 m nad okolní terén. Drážní těleso tudíž netvoří územní bariéru. Hlavním konceptem návrhu nádraží je prodloužení osy nového městského bulváru skrze nádražní těleso a vytvoření výškové dominanty v zanádražním prostoru. Osa se potom propisuje do provozní struktury a formy zastřešení. Samotné nádraží je v návrhu rozčleněno do dvou podzemních a dvou nadzemních podlaží. Podzemní podlaží zahrnují parkování P+R, zásobovací úsek, technologické provozy a terminál podzemní dráhy SJKD. První nadzemní podlaží je potom hlavním provozním uzlem. Nachází se v něm převýšená vstupní hala, hlavní obchodní pasáž, autobusový terminál, odbavovací prostory a komunikační koridory. Druhé nadzemní podlaží zahrnuje prostory nástupišť a prostor pro čekání ve vstupní hale. Základní konstrukční systém zahrnuje dvě hlavní části. Na masivní konstrukci drážního tělesa navazuje železobetonová konstrukce podzemního podlaží, která je založena na vrtaných železobetonových pilotách. Zastřešení nástupišť je řešeno formou ocelové konstrukce. V nižší části se jedná o příhradové vazníky a ocelové sloupy v úrovni nástupišť, převýšenou část v ose bulváru potom tvoří příhradová mostová konstrukce s charakteristickým profilem. Objekt nádraží bude tvořit novou bránu do města, a stane se tak zásadní spojnicí mezi plánovanou novou čtvrtí Trnitou a historickým centrem města.
Návrh úprav zhlaví žst. Maloměřice
Bětík, Václav ; Rotschein, Petr (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je navrhnout zapojení vjezdové skupiny třídícího nádraží železniční stanice Maloměřice, a to včetně napojení na spojky do traťových kolejí ve směru odbočení Hády a železniční stanice Královo Pole, a současně navrhnout připojení traťových kolejí č. 1A a 2A ze směru odbočení Židenice. Součástí práce je návrh nezbytné úpravy železničního spodku a návrh postupu výstavby.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Turčanová, Terézia ; Vrbka, Jan (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Zadaním bakalárskej práce je architektonicko-urbanistický návrh prestupného terminálu vo Dvoře Králové nad Labem. V mojom návrhu riešim a začleňujem dopravný uzol do existujúcej zástavby tak, aby spĺňal nároky cestujúcich na úrovni 21. storočia, aby návštevníkov podnecoval k objavovaniu mesta a aby miestnym obyvateľom vychádzal v ústrety v ich každodenných potrebách a aktivitách. Terminál osobnej železničnej a autobusovej dopravy spolu s ďalšími službami spájam pod jednu strechu a vytváram tak miesto stretnutí. Ťažiskom areálu je prevýšený veľkopriestor celopresklenej haly terminálu, ktorý zastrešuje a združuje rôzne funkcie a služby umiestnené v samostatných „bunkách“ v jej vnútri. Výrazným a zjednocujúcim prvkom celého terminálu je prekrytie priestoru okolo haly a nástupíšť spoločnou strechou. Tvar stĺpov podopierajúcich strechu odkazuje na charakter blízkej priemyselnej zóny a „krajkovité“ kríženie rebier pod stropom vytvára špecifickú atmosféru. So strechou korešponduje aj prístrešok nad autobusovými zastávkami, ktorý súčasne dopĺňa prerušenú uličnú čiaru zástavby na Ulici 28. října. V riešenom areáli a jeho okolí sú zároveň navrhnuté aj plochy pre parkovú zeleň a pobytové priestory, ktoré dopĺňajú chýbajúce verejné priestranstvá v tejto časti mesta. Mierka objektov je zvolená s ohľadom na charakter riešenej lokality a jej význam a polohu v rámci mesta, ktoré má približne 16 000 obyvateľov.
Obnova nádraží v Ústí nad Orlicí
Malečková, Kateřina ; Hrabec, Josef (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce) ; Kolář, Radim (vedoucí práce)
Bakalářská práce vychází z architektonické studie zpracované v zimním semestru v 3. ročníku bakalářského studia. Téma práce je Obnova nádraží v Ústí nad Orlicí. Projekt řeší návrh nového využití tohoto objektu, který je od 27. 8. 2010 památkově chráněn a jehož původní funkce byla nahrazena objektem novým. Vzhledem ke vzdálenější poloze budovy od centra města Ústí nad Orlicí bylo cílem této práce navrhnout takové využití, které se ve městě a jeho blízkém okolí nenachází a přitáhlo by tak své návštěvníky. Byl také brán ohled na hodnotu objektu a vhodnost nového využití. Jako řešení byla navržena funkce rodinného centra s prostorami pro cvičení maminek s dětmi či obou skupin samostatně, herna a čítárna pro děti a dále prostor dílny. Další navrhovanou funkcí je kavárna v tematickém stylu s přilehlým víceúčelovým sálem, příležitostné ubytování a prostor pro administrativní účely. Pro majitele objektu je toto řešení navíc výdělečné. Majitelem je Oustecké nádraží s.r.o. – společnost tvořená převážně obyvateli města Ústí nad Orlicí, kteří se zasloužili o zabránění plánované demolice objektu. Architektonická studie dále navrhuje úpravu plochy na západní straně budovy, čímž dojde i k zatraktivnění celého okolí.
Dům krátké cesty
Gregorová, Stanislava ; Zadražilová,, Miroslava (oponent) ; Menšíková, Naděžda (vedoucí práce)
Zadané území se nachází v městské části Brno – Židenice, v blízkosti železniční stanice. Tématem diplomové práce je architektonická studie vybrané části návrhu intenzivní polyfunkční městské struktury, která byla řešena v předdiplomovém projektu. Návrh intenzivně využívá pozemek, přináší vysokou hustotu zastavění a zalidnění, díky nabídce široké škály funkcí na relativně malé ploše souvisí s eliminací dopravy. Návrh vytváří s využitím topografie prostupné území a zástavbu se vztahy k okolí a s kvalitními veřejnými prostranstvími a atraktivním bydlením. Vyzvednutím železniční trati se ruší bariéra a vzniká prostor s parkovou úpravou. Čitelnosti propojení území je dosaženo z východu na západ přímými ulicemi a ze severu na jih pasáží. Zástavba vytváří tři centra, centrum obchodní na severu, centrum kulturní v samém středu území a centrum relaxačně - sportovní na jihu. Základní rastr zástavby má šachovnicový půdorys, který v sobě nese otisk rastru okolní prostorové struktury. Nová zástavba se svými měřítky mění, od parteru velkého měřítka a budov velkých objemů se rozkládá do měřítek a objemů menších. Funkční členění je horizontální. Jsou zde podzemní garáže, parter s obchody a službami, podlaží s administrativou a ateliéry otevřenými do vnitrobloku a ve vyšších podlažích bydlení. Takto tvarovaná struktura nabízí dostatek osvětlení ve vnitroblocích a bytech. Členitost je podpořená materiály, cihly v parteru kontrastují s jednotvárnou omítkou ve vyšších podlažích.
Rehabilitace historického jádra a přilehlého okolí města Kyjov se zaměřením na veřejný prostor
Fojtíková, Martina ; Erben, Adam (oponent) ; Pavlovský, Tomáš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá rehabilitací přilehlého okolí historického jádra města Kyjov a zaměřuje se na oživení veřejných prostorů. Součástí práce jsou analýzy současného stavu řešeného a dotčeného území, následné vyhodnocení problémů a hodnot území a návrh nové struktury zástavby spolu s fungujícím dopravním řešením. Hlavním kritériem pro výběr řešeného území pro mne byla problematika této lokality spojená s velkou plochou fungujícího výrobního areálu mlýnů a velmi malé procento kvalitního zastavění území. Areál zabírá téměř čtvrtinu řešeného území a v současnosti spolu s okolními stavbami tvoří velkou neprůchozí bariéru ve městě. Návrh se snaží reagovat na fungující stav areálu a rehabilitovat okolní prostředí. Dalším faktorem pro výběr území byl nevyužitý potenciál nábřeží řeky Kyjovky, která územím protéká. Řešená lokalita ukrývá spoustu problémů a zároveň ojediněle disponuje kvalitní architekturou. Mým úkolem bylo skloubit všechny aspekty území a maximálně je využít pro svůj návrh. Na území vzniká nová funkční čtvrť bydlení s veřejnými prostory a občanskou vybaveností. Celkem navrhuji 2 nové ulice, 4 veřejné prostory, pěší zónu, nábřeží řeky Kyjovky, 45 nových objektů a 10 rekonstruovaných objektů, které začleňuji do nové struktury. Konceptu území se týká také přesun stávajícího hlavního nádraží. Při navrhování je kladen důraz na řešení současných problémů města Kyjov – nedostatek bytové zástavby, úbytek a rostoucí věkový průměr obyvatel, nekvalitní služby a dojížďka obyvatel za prací.
Studie rekonstrukce ulice Jesenické v Šumperku
Vozdová, Klára ; Čepil, Jiří (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh řešení rekonstrukce ulice Jesenické v Šumperku. Jedná se o dopravní propojení stávajícího autobusového a vlakového nádraží. Součástí studie je rovněž řešení nové parkovací plochy. Na základě dopravního průzkumu je návrh zpracován ve čtyřech variantách, které byly kapacitně posouzeny.
Oživení
Vávra, Vít ; Šindlar, Jiljí (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Vytvořit nové, proto aby staré mohlo žít důstojně a přežít další nové.
Návrh rekonstrukce žďáreckého zhlaví v žst. Hlinsko v Čechách
Janda, Filip ; Burda, Petr (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je navrhnout rekonstrukci žďáreckého zhlaví v železniční stanici Hlinsko v Čechách. Rekonstrukce zahrnuje nezbytná přípojná pole před a za výhybkami. Součástí práce je obnova železničního spodku a zřízení, jeho odvodnění a návrh technologického postupu prací.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 48 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.