Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sexuální výchova očima dvou generací
Kothajová, Martina ; Sloboda, Zdeněk (vedoucí práce) ; Štípková, Martina (oponent)
Předkládaná teoreticko-praktická práce se zabývá problematikou sexuální výchovou v rodině a ve škole. V teoretické části představuje definici a historický vývoj pozice sexuální výchovy v České republice po roce 1948 a dále pojednává o obsahu, metodách, cílech a překážkách sexuální výchovy ve zmiňovaných institucích. V praktické části představuje pohled komunikačních partnerů a partnerek ze dvou generací na definici sexuální výchovy, průběh jejich vlastní sexuální výchovy a představy o ideálním průběhu sexuální výchovy z hlediska věku i hloubky poskytnutých informací. Výzkum ukazuje, že si pod pojmem sexuální výchova představují především ty části sexuální výchovy, které se týkají pohlavního života jedince, například rozmnožovacích orgánů, antikoncepce, pohlavního dospívání a těhotenství. Podle výpovědí komunikačních partnerů a partnerek zprostředkovává prvotní informace z oblasti sexuální výchovy především škola, avšak za ideálního zprostředkovatele považují rodinu, což poukazuje na rozdíl mezi tím, jak sexuální výchova v jejich případě probíhala, a jak by, také podle odborníků, probíhat měla. I přes trvající nedostatky sexuální výchovy v rodině i ve škole, lze při porovnání rozhovorů z hlediska generací vysledovat pozitivní trend začleňování tématu sexuální výchovy do rodinného prostředí, které je...
Problematika sexuality osob s mentálním postižením z pohledu veřejnosti
Humhalová, Jana ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu sexuality osob s mentálním postižením a důležitým otázkám, které s ní souvisejí. Hlavním cílem teoretické části je představit jednotlivé oblasti sexuality osob s mentálním postižením. Empirická část prostřednictvím dotazníkového šetření zjišťuje, jak k této problematice přistupuje veřejnost. Dílčími cíli je analyzovat získaná data na základě diferenciace vykonávané profese, u vybraných položek na základě diferenciace z hlediska pohlaví a věku. Z výsledků šetření vyplývá, že povědomí o problematice sexuality osob s mentálním postižením je ve společnosti na nízké úrovni, z čehož často pramení ostych o takovém tématu hovořit či se o něj blíže zajímat. Přestože se může zdát, že dnešní společnost je vůči sexuálním tématům liberální a otevřená, v souvislosti se sexualitou osob s mentálním postižením v ní nadále panuje řada stereotypních představ a mýtů, které je třeba pomocí zvýšené informovanosti odbourat. KLÍČOVÁ SLOVA mentální postižení, sexualita, partnerství, rodičovství, sexuální výchova, sexuální zneužívání, sexuální asistence
Sexualita u mladých lidí s mentálním postižením
Bábíková, Michaela ; Povolná, Pavla (vedoucí práce) ; Vyštejnová, Markéta (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou sexuální osvěty u mladých lidí s lehkým mentálním postižením. Na sexualitu je nahlíženo jako na přirozenou součást lidské osobnosti. V diplomové práci je představen možný způsob předávání osvěty klientů Tranzitního programu. V teoretické části je práce zaměřená na základní pojmy vztahující se k mentálnímu postižení, popsán tranzitní program jako služba a přístup zaměřený na člověka, který je uplatňován při práci s klientem. Dále je v diplomové práci popsána sexualita lidí s mentálním postižením a osvěta, kterou je v rámci služby možné poskytnout. Cílem diplomové práce je formulovat postup při zavádění sexuální osvěty a osvěty reprodukční chování pro Tranzitní program. Empirické část využívá kvalitativní metody polostrukturovaných rozhovorů. Rozhovory byly uskutečněny ve čtyřech organizacích poskytujících Tranzitní program v ČR. Z výzkumu vyplynulo, že současný stav osvěty je nedostačující či chybí úplně. V závěru přináším navržený postup zavádění sexuální osvěty do Tranzitního programu. Klíčová slova: sexualita, sexuální osvěta, lehké mentální postižení
Vliv informovanosti o pohlavně přenosných onemocněních na sexuální chování středoškolské mládeže
Mikešová, Jana ; Vachková, Eva (vedoucí práce) ; Hodačová, Lenka (oponent)
Autor: Jana Žalská Instituce: Ústav sociálního lékařství LF UK v Hradci Králové Oddělení ošetřovatelství Název práce: Vliv informovanosti o pohlavně přenosných onemocněních na sexuální chování středoškolské mládeže Vedoucí práce: Mgr. Eva Vachková, Ph.D. Počet stran: 83 Počet příloh: 4 Rok obhajoby: 2018 Klíčová slova: adolescence, pohlavně přenosné nemoci, sex, sexuální výchova, zdravotní gramotnost, genderová identita Bakalářská práce je napsaná na téma "Vliv informovanosti o pohlavně přenosných onemocněních na sexuální chování středoškolské mládeže". Teoretická část se zabývá pohlavními chorobami a pohlavně přenosnými nemocemi. Je zde popsáno období adolescence, tělesné proměny a genderové rozdíly v období dospívání. Dále se zabývá zdravotní gramotností u mládeže, výchovou ke zdraví, sexuální výchovou. Empirická část zjišťuje informovanost středoškolské mládeže o pohlavních chorobách a jejich prevenci a způsobu ochrany před pohlavními nemocemi, zkoumá zdroje, odkud mladí získávají informace. Dále zjišťuje, zda jejich znalosti o této problematice mají vliv na sexuální chování. Byla použita metoda kvantitativního výzkumu pomocí nestandardizovaného dotazníku. Výsledná data jsou zpracována do tabulek a grafů.
Problematika sexuální výchovy v předškolním věku dítěte
ČECHOVÁ, Jana
Bakalářská práce "Problematika sexuální výchovy v předškolním věku dítěte" se zabývá významem sexuální výchovy v preprimárním vzdělávání a poukazuje na případná rizika, která mohou nastat při opomíjení této složky v edukaci předškolního dítěte. Teoretická část se zabývá vývojem lidské sexuality a zaměřuje se na možnou realizaci sexuální výchovy v mateřské škole. V praktické části jsou interpretovány výsledky kvantitativního výzkumu. Bylo zvoleno dotazníkové šetření a respondenty byli pedagogové mateřských škol. Cílem bylo zjistit, jaký je postoj pedagogů k sexuální výchově, jakým způsobem ji v mateřské škole realizují. Praktická část obsahuje též vytvořený návrh vzdělávacího projektu, který může mít širší uplatnitelnost v praxi mateřských škol.
Sociologie těla a její využití ve výuce na základních školách
KAČENOVÁ, Monika
Diplomová práce s názvem Sociologie těla a její využití ve výuce na základních školách se obecně zabývá sociologií těla, v jejím rámci sexuálním chováním, a to zejména z hlediska sociologie. Text se zaměří na dějiny sexuality, na současné pojetí sexuálního chování a na sexuální výchovu. Kvalifikační práce je doplněna částí praktickou - rozhovory s učitelkami sexuální výchovy, jež odpovídají především na otázku, jak se jim učí dané téma.
Možnosti prevence sexuálního zneužívání u dětí mladšího školního věku pomocí příběhu
Stoilovová, Mariana ; Kodymová, Pavla (oponent) ; Dragomirecká, Eva (oponent)
Téma: Možnosti prevence sexuálního zneužívání u dětí mladšího školního věku pomocí příběhu Abstrakt Rigorózní práce se zabývá primární prevencí sexuálního zneužívání dětí mladšího školního věku (6-9 let) pomocí příběhu. V první kapitole zmiňuji kulturně-historický kontext, dále rozpracovávám teoretická východiska (syndrom CAN, sexuální zneužívání, mladší školní věk, primární prevence, práce s příběhem) a další témata s konceptem spojená. Výzkumná sonda, která tvoří empirickou část práce, se snaží ověřit účinnost preventivní příručky, kterou jsem pro tuto práci vytvořila. Příručka je interaktivním návodem prevence sexuálního zneužívání dětí mladšího školního věku a příběh v ní obsažený je koncipován tak, aby pomohl dětem i rodičům osvojit si informace a kompetence, které by mohly snížit riziko sexuálního zneužití. Řízený interaktivní dialog, ke kterému příručka svou formou vybízí, má v konečném důsledku za cíl posílit důvěru mezi rodičem a dítětem, zlepšit jejich vzájemnou komunikaci a započít nekončící dialog. Klíčová slova: primární prevence, sexuální zneužívání, práce s příběhem, mladší školní věk, syndrom CAN, trauma, sexuální výchova, mezery v rolích, prevence sociálně patologických jevů ve společnosti, vývojové potřeby
Psychologické aspekty prevence sexuálního rizikového chování se zaměřením na změnu postojů u adolescentů
Goláňová, Ivana ; Čáp, David (vedoucí práce) ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent)
Sexuální rizikové chování je jev ovlivňující fyzické i psychické zdraví jedince. Předkládány jsou psychologické aspekty jednotlivých typů sexuálního rizikového chování, a to jak jeho příčiny, tak i důsledky. Práce se zaměřuje na vývojové období adolescence v kontextu syndromu rizikového chování u dospívajících. Diskutovány jsou efektivní přístupy k preventivním aktivitám. Za cíle programu je pak možno považovat ovlivnění postojů dospívajících, které by se měly projevit v jejich chování. Tyto změny v postojích je možné zaznamenat. Práce navrhuje dotazník pro měření postojů k sexuálnímu rizikovému chování adolescentů s názvem Inventář SP-20, který je taktéž užit při návrhu výzkumného designu. V experimentu tedy budou měřeny změny postojů v rámci preventivního programu, kde tato změna může být ukazatelem efektivity programu. Klíčová slova: adolescence teorie problémového chování rizikové chování sexuální rizikové chování efektivní prevence preventivní programy sexuální výchova postoje změna postojů
Sexuální výchova jako prevence sexuálního zneužívání lidí s mentálním postižením
Strnadová, Kateřina ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
RESUMÉ Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku sexuální výchovy jako prevenci před sexuálním zneužíváním lidí s mentálním postižením. Klíčová část práce se věnuje analýze zahraničních zdrojů a analýze rozhovoru s odborníkem. Snažila jsem se zjistit, jaké jsou osvědčené metody sexuální výchovy při prevenci sexuálního zneužívání lidí s mentálním postižením a jaké podmínky je třeba zajistit pro jejich efektivní vykonávání v zařízeních sociálních služeb. Výsledky komplexní analýzy zahraničních zdrojů a názorů odborníka považuji za hlavní přínos této diplomové práce.
Analýza výuky sexuální výchovy na středních školách v Libereckém kraji
Buriánková, Lucie ; Drda Morávková, Alena (vedoucí práce) ; Šolc, Roman (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na analýzu výuky sexuální výchovy na středních školách v Libereckém kraji. Značnou část této práce tvoří dotazníkové šetření, které bylo provedeno na dvou gymnáziích, dvou středních odborných školách a na dvou středních odborných učilištích. Výzkumu se účastnili vždy žáci třetích ročníků (18-19 let). Dotazníkem byly mapovány znalosti a postoje žáků týkající se sexuální výchovy. Na základě výzkumu jsem stanovila 9 hypotéz, které jsem následně statisticky analyzovala. Ukázalo se, že žáci gymnázií mají lepší znalosti, než žáci středních odborných škol a učilišť, dále se liší znalosti mezi dívkami a chlapci. Znalosti v oblasti sexuální výchovy se ukázaly jako dobré. Učitelé věnují tomuto tématu ve výuce prostor a pokládají ho za důležité, stejně jako jejich žáci. Na druhou stranu průzkum ukázal, že žáci se v rámci této výuky nedozvědí nic nového a informace čerpají spíše z internetu. To ukazuje na důležitost zařazení sexuální výchovy spíše na základní školy. Klíčová slova: sexuální výchova, antikoncepce, sexuálně přenosné nemoci, dotazníkové šetření.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.