Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Konzumní kultura sociálních tříd z hlediska zvyklostí při obstarávání a spotřebě potravin
Novotná, Monika ; Šafr, Jiří (vedoucí práce) ; Prudký, Libor (oponent)
Konzumní kultura sociálních tříd z hlediska zvyklostí při obstarávání a spotřebě potravin Monika Novotná Abstrakt Tato práce se zabývá historicko-sociologickým pohledem na problematiku obstarávání a spotřeby potravin v období od konce II. světové války po současnost. Spotřeba a obstarání potravin je chápáno jako symbolické vyjádření sociálního postavení ve společnosti. Práce je členěna do dvou částí. Teoreticko-historická část sleduje, jak souvisí spotřeba potravin s proměnami sociální stratifikace. Výzkumná část práce navazuje na téma spotřeby potravin zkoumáním nákupních zvyklostí v návaznosti na sociální třídu. Hlavní otázkou teoreticko-historické části je, zda a jak souvisí spotřeba potravin se sociální diferenciací. Trend sbližování rozdílů ve spotřebě a míra stratifikace spotřeby sociálních tříd jsou zde sledovány v časových řadách v rámci dvou epoch - období komunismu a období po roce 1989. Pro obě období je provedena sekundární analýza historických dat o spotřebě konkrétních druhů potravin, která má za cíl odhalit rozdíly či podobné trendy mezi sociálními třídami. Zatímco v období komunismu směřují jednotlivé společenské vrstvy ke sbližování spotřeby, s výjimkou družstevních rolníků, jejichž spotřeba je ovlivněna samozásobitelstvím, po roce 1990 se v třídně stratifikované společnosti objevuje trend...
Projekt otevření diskontní prodejny ve Staré Boleslavi
Nováková, Jitka ; Fuchs, Jan (vedoucí práce) ; Cimler, Petr (oponent)
Práce se zabývá možností otevření maloobchodní provozní jednotky potravin diskontního typu na předem určené lokalitě města Brandýs nad Labem - Stará Boleslav. V teoretických částech je popsána maloobchodní síť v České republice, je zde vysvětlena typologie maloobchodních jednotek a také faktory, které fungování maloobchodních jednotek ovlivňují. Teoretické části se také zaměřují na nákupní chování spotřebitele v ČR, a co ho ovlivňuje. Praktická část se věnuje analýze maloobchodní sítě Brandýsa nad Labem - Staré Boleslavi. Práce vyhodnocuje výsledky dotazníkového šetření zaměřeného na nákupní zvyklosti a preferovaný způsob nakupování obyvatel jmenované lokality.
Strategie českých obchodních řetězců v boji se zahraniční konkurencí
Benešová, Hana ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o situaci na českém trhu se spotřebním zbožím. Konkrétně o postavení českého obchodního družstva Konzum Ústí nad Orlicí, které spadá pod Svaz českých a moravských spotřebních družstev. V práci analyzuji současný stav na českém trhu komplexně a zabývám se jeho směřováním v budoucnosti. Analyzuji obchodní politiku družstva Konzum, její úspěšnost a dopady. Snažím se postihnout východiska, která vyplývají z průzkumu trhu provedený společností Incoma tak, aby nadále toto konkrétní obchodní družstvo a všechna česká spotřební družstva obstála v neutuchající konkurenci silných zahraničních řetězců.
Nabídka specifického sortimentu na českém a německém maloobchodním trhu
Boučková, Helena ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá nabídkou produktů se sníženým obsahem laktózy a produktů nahrazujících mléčné výrobky v maloobchodních řetězcích působících na českém a německém trhu. Cílem je posouzení míry fyzické dostupnosti tohoto sortimentu a míry jeho dostupnosti v jednotlivých cenových hladinách v obou zemích. Práce je rozdělena do dvou kapitol. První je teoretická, vymezuje spotřebitele výrobků se sníženým obsahem laktózy a bezmléčných výrobků s ohledem na jejich potřeby a požadavky na sortiment a obsahuje odhad velikosti tohoto tržního segmentu. Je v ní shrnuta teorie tržní segmentace se zaměřením na segmentační proměnné, legislativní regulace týkající se specifikovaného sortimentu a výrobci a značky působící na obou trzích. Druhá část navazuje na první terénním průzkumem vybraných prodejen na obou trzích. Sledovány jsou dané výrobky, jejich ceny a prodejní místa jsou hodnocena podle naplnění daných tříd spotřebního koše, počtu dostupných produktů, značení v prodejnách. Cenová analýza se zabývá cenami vybraných druhů produktů na obou trzích. Na základě toho je pak zhodnocena nabídka daného sortimentu na obou trzích, pozice českých a německých spotřebitelů a na závěr jsou formulovány příležitosti trhu s tímto sortimentem.
Chování spotřebitele v maloobchodních řetězcích v České republice
Plecháčková, Barbora ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá chováním spotřebitele v největších maloobchodních řetězcích na českém trhu. Hlavním cílem práce je vyhodnotit názory zákazníků maloobchodních řetězců a závislost jejich nákupu na daných názorech. Kromě toho se práce věnuje i společenské odpovědnosti těchto řetězců a jejího vnímání zákazníky. V první kapitole je popsán a vysvětlen výzkum trhu a chování spotřebitele. Ve druhé kapitole jsou představeny jednotlivé řetězce a prostředí retailových řetězců v ČR. Poslední kapitola se věnuje samotnému výzkumu a jsou zde vyhodnoceny názory zákazníků na danou problematiku.
Privátní značky na českém trhu potravin
Mangová, Zuzana ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Tato práce se zabývá pozicí privátních značek na českém trhu potravin ve vztahu k spotřebiteli. Hlavním cílem této práce je zjistit preference spotřebitelů na českém trhu privátních značek zejména v potravinovém segmentu a také definovat cílový segment zákazníků, kteří tyto výrobky kupují. První část práce je teoretická a je věnována chování spotřebitele, rozhodovacímu procesu spotřebitele a privátním značkám. V druhé části je proveden vlastní výzkum. Na základě výzkumu jsou zhodnoceny preference spotřebitelů i jejich rozhodovací proces a také jsou vyvozeny závěry o informovanosti českých spotřebitelů.
Vliv slev na nákupní chování zákazníků
Havelková, Simona ; Stříteský, Václav (vedoucí práce) ; Koudelka, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou slevových akcí maloobchodních řetězců, zaměřuje se na postihnutí faktorů, které zákazníky ovlivňují při výběru nákupního místa potravin a nápojů a na identifikaci míry vlivu slevových akcí na kupní rozhodování. Práce je rozdělena na dva celky. Teoretická část obsahuje základní východiska, která jsou obohacena o poznatky zahraničních případových studií. Zaměřuje se na spotřební chování a kupní rozhodování zákazníků s důrazem na vliv cen a akčních nabídek. Praktická část se skládá ze sekundárního výzkumu současných trendů nákupního chování českých spotřebitelů, primární analýzy akčních reklamních letáků a výzkumu zaměřeného na postihnutí postojů spotřebitelů k řetězcům a identifikaci vlivu slevových akcí na nákup potravinářských produktů. Na základě výsledků šetření jsou formulována doporučení k marketingovým činnostem maloobchodních řetězců.
Uplatnění společenské odpovědnosti firem ve vybraných retailových řetězcích
Štěpánková, Daniela ; Cimler, Petr (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá společenskou odpovědností firem (CSR). Cílem práce, která je rozdělena do tří kapitol, je představit koncept CSR jak z teoretického hlediska, tak na příkladu konkrétních retailových řetězců. První kapitola je věnována teoretické části, na kterou navazují již konkrétní aktivity jednotlivých retailových řetězců v kapitole druhé, kde je pozornost zaměřena především na poskytované služby zákazníkům, různé dobročinné projekty a na přístup řetězců k ochraně životního prostředí. Poslední kapitola se týká provedeného dotazníkového šetření, u kterého bylo zjišťováno povědomí veřejnosti o CSR jak obecně, tak u retailových řetězců, zda lidé považují tento koncept za důležitý a zda na ně má např. při výběru řetězce vliv.
Vybrané formy prodeje biopotravin - obchodní řetězce
JEŽKOVÁ, Zdeňka
Hlavním cílem diplomové práce bylo zhodnotit aktuální stav prodeje biopotravin v prodejnách obchodních řetězců z hlediska šíře sortimentu, podmínek a kultury prodeje a na základě získaných dat navrhnout vhodná opatření. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmu ekologické hospodářství, přes bioprodukty až k samotným biopotravinám. Praktická část je zaměřena především na vyhodnocení nabídkových listů s konkrétními druhy biopotravin nabízené v jednotlivých prodejnách, dále porovnání nabídky biopotravin mezi maloobchodními jednotkami navzájem a v neposlední řadě porovnání nabídky biopotravin v rámci bývalých okresů. Součástí analýzy jsou i souhrnné poznatky z dotazníkového šetření mezi obchodními podniky. Závěr praktické části je zaměřen na zodpovězení stanovených hypotéz a navrhnutí doporučení pro maloobchodní řetězce.
Rozvoj mezinárodních obchodních firem v ČR a jeho ekonomické aspekty
Lochman, Alexander ; Jindra, Jiří (vedoucí práce) ; Soukup, Jindřich (oponent) ; Filipová, Alena (oponent) ; Šípek, Ladislav (oponent)
Předmětem této disertační práce "Rozvoj mezinárodních obchodních firem v ČR a jeho ekonomické aspekty" je komplexní zhodnocení působení mezinárodních maloobchodních firem potravinářského zaměření na dodavatelsko-odběratelské vztahy. Disertační práce je rozdělena do tří částí. První část disertační práce se věnuje vzniku a charakteristice moderních maloobchodních řetězců a hodnotí nástroje analýzy konkurenční síly v odvětví. Druhá část je věnována parametrům obchodního jednání a rozboru alokaci ekonomického přebytku dodavatele ve prospěch obchodního řetězce. Třetí část je zaměřena na roli ceny v maloobchodě, cenovým válkám a jejich dopadům na dodavatele a na spotřebitele.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.