|
Postavení prezidenta republiky a jeho vztah k moci výkonné
Fuchs, Jan ; Pavlíček, Václav (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
RESUME RIGORÓZNÍ PRÁCE Prezident republiky a jeho vztah k moci výkonné Obsahem této práce je rozbor současné ústavně-právní úpravy týkající se postavení prezidenta republiky dle ústavního zákona č. 1/1993 Sb., Ústavy České republiky, přičemž zvláštní důraz je kladen na problematiku vztahu prezidenta republiky k moci výkonné, zejména k vládě jako celku a k jejímu předsedovi. Autor pro větší přehlednost i teoretický základ uvádí stručný nástin ústavního vývoje parlamentní demokracie ve Velké Británii, Francii a USA, a to v takovém rozsahu, který je dle názoru autora nezbytný pro lepší pochopení dnešní úpravy prezidenta republiky dle naší Ústavy. Vzhledem k tomu, že si je autor vědom výrazného vlivu předchozích úprav na znění dnešní ústavy (a to nejen co do úpravy funkce prezidenta republiky), věnuje se v práci podrobně i ústavně-právnímu vývoji od roku 1918, kdy vznikla Československá republika jako samostatný stát. Cílem této práce je analýza funkce prezidenta republiky, jeho postavení a vztah k ostatním ústavním institucím, zvláště k vládě jako druhé složce moci výkonné. Snahou této práce je jednak osvětlit důvody nejen vzniku jednotlivých institutů vázajících se k prezidentskému úřadu, a to především s důrazem na historicko-teleologická hlediska, ale i rozbor stávající ústavně-právní úpravy postavení hlavy...
|
|
Podnikání v pohostinství
Talaš, Petr ; Fuchs, Jan (vedoucí práce) ; Srpová, Jitka (oponent)
Cílem práce je ověřit finanční model fungování provozu typické úšpěšné Pražské restaurace, ověřit, zdali by byla zisková za předpokladu dodržování všech zákonných norem a zjistit, jak by se musely změnit vstupní podmínky modelu, aby si restaurace udržela původní ziskovost. V teoretické části je popsána metodika použitá pro sestavení modelu výsledovky a peněžních toků, platná legislativa relevantní pro provozování pohostinství a také marketingu v pohostinství. Na závěr jsou stručně formulovány doporučení, která by měly přispět ke zvýšení ziskovosti.
|
|
Rozvoj společnosti tuzemskou a zahraniční expanzí
Vorlík, Petr ; Fuchs, Jan (vedoucí práce) ; Dohnal, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá doporučením vhodné marketingové a obchodní strategie pro expanzi akciové společnosti Triola v tuzemsku, Německu a Maďarsku. V tuzemsku proběhne expanze zejména s pomocí otevírání nových kamenných prodejen v kombinaci s úpravou způsobu komunikace s koncovým zákazníkem, v Maďarsku a Německu prostřednictvím spuštění zahraničního e-shopu. Předpoklady jsou zde zkoumány pomocí metod SWOT, Porterova modelu pěti sil a PEST analýzy makrookolí. K určení strategie je využita metoda marketingového mixu 4P, v případě tuzemska rozšířeného o páté P, Lidé.
|
| |
| |
|
Sales promotions actions at a customer of an international enterprise
Hudec, Dávid ; Cimler, Petr (vedoucí práce) ; Fuchs, Jan (oponent)
Bakalářska práce se zabývá analýzou procesů a postupů využívaných v prostředí mezinárodních FMCG společností a během přípravy, exekuce a zhodnocení akcí na podporu prodeje organizovaných u maloobchodních odběratelů výrobků FMCG společnosti v České republice. V teoretické části jsou zejména vysvětlené klíčové termíny z oblasti mezinárodního marketingu, které jsou následně využity v praktické části. Praktická část se nejprve věnuje akcím na podporu prodeje. Stanovuje základní fungování vybrané společnosti a použitím příkladu vysvětluje postup přípravy akce, komunikaci se všemi zapojenými stranami, jako například maloobchodník či grafické studio a jednotlivé fázy akce. Následně opisuje část běžné podpory prodeje společnosti ve formě přípravy a použití stojanů na vystavení produktů v prodejnách maloobchodníků.
|
|
Entrepreneurship of the Clarins Group on the Czech and Slovak market
Titková, Tatiana ; Cimler, Petr (vedoucí práce) ; Fuchs, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá podnikáním skupiny Clarins na českém a slovenském trhu. V první kapitole teoretické části je definován marketingový mix v koncepci 4P a jeho jednotlivé součásti. Druhá kapitola bakalářské práce je věnována vysvětlení pojmů brand, identita značky a positioning. Praktická část se zabývá představením skupiny a pod ní patřících značek a detailně popisuje jejich sortiment. Práce dává také informace o nejdůležitějších distributorech skupiny na českém a slovenském trhu a přibližuje její marketingovú komunikaci. Posledná kapitola praktické části je věnováná spoločenské odpovědnosti skupiny.
|
| |
| |
| |