Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 91 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Režimová opatření a kardiologický pacient
BOROVKOVÁ, Michaela
Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku režimových opatření doprovázejících kardiologického pacienta. Jelikož je ale pojem kardiologický pacient velice rozsáhlý, stanovili jsme si výlučně jedno kardiologické onemocnění, a to infarkt myokardu. Teoretická část práce je věnována charakterizaci onemocnění infarktu myokardu, pojmu prevence a specifičtěji sekundární prevenci a jednotlivým režimovým opatřením pro pacienty po infarktu myokardu. Dále se v této části objevuje zmínka o roli sestry, která pečuje o pacienta a v neposlední řadě jsou zde uvedeny problémy, doprovázející doporučovaná režimová opatření a jejich dodržování. Praktická část zahrnuje stanovení dvou cílů. Prvním bylo zjistit, jaká režimová opatření jsou v rámci sekundární prevence doporučována kardiologickým pacientům. Druhý měl za úkol zmapovat úlohu sestry v edukačním procesu režimových opatření. Pro práci bylo použito kvalitativní výzkumné šetření, prováděné pomocí nestandardizovaných polostrukturovaných rozhovorů. S 10 sestrami z oboru kardiologie a 6 pacienty po proběhlé příhodě infarktu myokardu s měsíčním odstupem. Hlavním tématem byla doporučovaná režimová opatření a edukační proces, díky kterému dochází k předávání informací. Výzkumné šetření ukázalo uspokojivou informovanost a orientovanost kardiologických sester v problematice. Svou roli sestry znají velmi dobře a jsou si vědomy toho, co tato role zahrnuje. Výzkum ale také odhalil negativní složku edukačního sdělení, a to nedostatečný časový prostor pro jeho úspěšnou a kvalitní realizaci. Přínosem této bakalářské práce by mělo být usnadnění ošetřovatelské péče a pomoc kardiologickým sestrám. Měla by jim nabídnout materiál, kde bude shrnuto vše, co se týká problematiky doporučovaných režimových opatření pro pacienty s infarktem myokardu.
Vztahy mezi zaměstnanci v mateřské škole
ZVEJŠKOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku vztahů mezi zaměstnanci v mateřské škole. Cílem práce je zjistit, jaké jsou vztahy na pracovištích mateřských škol mezi jejich zaměstnanci a s jakými problémy se pracovníci potýkají. Teoretická část se zabývá pracovními pozicemi v mateřské škole, jako jsou ředitel, pedagog a asistent pedagoga. Další kapitoly se věnují pracovnímu kolektivu, především kolektivu v mateřské škole, řízením a vedením lidí. Závěr teoretické části je zaměřen na klima, zejména na klima školy, třídy a učitelského sboru. Praktická část zkoumá prostřednictvím kvantitativního a kvalitativního šetření, jak funguje kolektiv a vztahy mezi zaměstnanci ve vybraných mateřských školách. Dále se zaměřuje na problémy, s nimiž se pracovníci setkávají. Výzkumné šetření naznačuje, že jedním z největších problémů v kolektivu mateřských škol je špatná komunikace, která způsobuje většinu konfliktů a neshod. Dalšími problémy na pracovištích mateřských škol jsou malá spolupráce, nedostatečná podpora či nadřazenost. I přes tyto problémy se ale zaměstnanci ve svých mateřských školách cítí dobře.
Současné problémy v podnikání v Jihočeském kraji
BOHUSLÁVEK, Jan
Cílem bakalářské práce je zhodnocení současného stavu podnikání v Jihočeském kraji, nalezení problémů a navržení případných změn vedoucí ke zlepšení zkoumané oblasti. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy jako jsou: podnikatel, CSR, členění podniků apod. Informace byly zjišťovány z odborné literatury i osobní konzultací s podnikatelem. Praktická část zhodnocuje výsledky dotazníkového šetření, a dále jsou navrhována řešení a opatření k daným problémům. V závěru je celkové shrnutí celého výzkumu.
Analýza řízení zásob v celním skladu
RADILOVÁ, Petra
Hlavním cílem práce je analyzovat postupy při řízení celního skladu jak z hlediska podniků, tak i hlediska celostátního významu celních skladů. Další cíle: sběrem potřebných dat zjistit období s nejvyšším příjmem a výdejem uskladňovaného zboží a provést jejich analýzu a analyzovat problémy ve firmě a navrhnout řešení.
Překážky a bariéry v rozvoji neformální péče v kontextu dlouhodobé péče o seniory v Pardubickém kraji
Wohnerová, Monika ; Kotrusová, Miriam (vedoucí práce) ; Čabanová, Bohumila (oponent)
Cílem této práce je identifikovat překážky a bariéry v rozvoji neformální péče v kontextu dlouhodobé péče o seniory v Pardubickém kraji. Ty lze rozdělit do dvou kategorií, a to na problémy, které dlouhodobá neformální péče o seniory přináší, a na rozvinutost nástrojů sociální a zdravotní politiky, jež by měly tyto obtíže zmírňovat. Nejdříve se práce zaměřuje na základní problematiku dlouhodobé péče a její rozčlenění na formální a neformální stránku. Dále je nastíněna náročnost neformální péče a opatření určená na podporu tohoto typu péče. Na základě získaných informací z chápajících rozhovorů s příslušnými aktéry byly zjištěny problémy fyzické, psychické, finanční, nedostatek volného času a také potíže v partnerských a rodinných vztazích. Na průběh neformální péče a míru podpory od veřejných politik má vliv mnoho faktorů, jako jsou zdravotní stav seniora, pomoc při péči od blízkého okolí, profesní, bytová a finanční situace zainteresovaných osob, postoj seniora, individuální hodnoty a vlastní rozhodnutí neformálních pečovatelů. V případě, kdy se pečující osoby rozhodnou jít cestou sdílené péče, tak je tu pro ně vytvořena dostatečná síť služeb, zejména v městských oblastech. Ale je nutné zdokonalit celou řadu oblastí. Jedná se zejména o finanční stránku celého systému, propojenost a návaznost...
Vstup začínajícího učitele do praxe a jeho počáteční problémy
Bernášková, Tereza ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Diplomová práce se zabývá problémy začínajících učitelů, se kterými se při vstupu do praxe potýkají. Cílem práce je pomocí analýzy tyto problémy identifikovat, popsat způsoby jejich řešení a navrhnout podpůrná opatření, jejichž pomocí lze těmto problémům předcházet. Teoretická část je zaměřena na současné učitele, jejich kvalitu a profesní standard. Dále se věnuje obavám a problémům začínajících učitelů a systému podpory, který vyplývá z pregraduálního vzdělávání a celoživotního profesního rozvoje. Obsahem praktické části je kvalitativní výzkumné šetření vycházející ze tří zdrojů - z dotazníkové metody, rozhovoru a pozorování. Výstupem šetření je analyzovat problémy začínajících učitelů v prvním měsíci praxe, způsoby jejich řešení a podoby podpory, která jim byla poskytována. Účelem pozorování je hlouběji proniknout do současných problémů tří učitelů a vidět, jak se s nimi v dnešní době potýkají. Závěrem práce je analýza problémů začínajících učitelů, jejímž výsledkem je navržení východisek řešení a možné podpory, kterou by se dalo těmto problémům předcházet. KLÍČOVÁ SLOVA Začínající učitel, profesní standard, uvádějící učitel, problémy, přípravné vzdělávání, profesní rozvoj, podpora.
Problems in Intercultural Communication Caused by Differences in Czech and English
Macasová, Hana ; Vít, Radek (vedoucí práce) ; Morgan, Craig Alan (oponent)
Problémy v interkulturní komunikaci způsobené odlišností angličtiny a češtiny Tato práce pojednává o interkulturní komunikaci a problémech, jež s sebou přináší. Autorka se zde zabývá historií a definicí interkulturní komunikace a problémy, které mohou vzniknout při komunikaci dvou různých kultur, velkou pozornost poté věnuje komunikaci Angličanů a Čechů, kde se zabývá nejen odlišností jazyků, ale také rozdílností v povaze těchto dvou kultur. Na základě výzkumu dotazníkovou metodou poté v praktické části porovnává dva různé vzorky českých vysokoškolských studentů angličtiny. Klíčová slova interkulturní komunikace, kultura, jazyk, komunikace, anglický jazyk, český jazyk, stereotypy, překážky, problémy

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 91 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.