Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 49 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Použití deskriptorů pro evaluaci vstupních a výstupních znalostí a dovedností u žáků 2. stupně ZŠ
Lazarčík, Ondřej ; Gabrhelík, Roman (vedoucí práce) ; Gutkaisová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce s názvem Použití deskriptorů pro evaluaci vstupních a výstupních znalostí a dovedností u žáků 2. stupně ZŠ se zabývá problematikou evaluace a efektivitou primární prevence, prováděné neziskovou organizací Semiramis z.ú. Práce je rozdělena do dvou části v teoretické práci se věnuji pojmům z primární prevence, evaluaci programů, minimálnímu preventivnímu programu, cílovým skupinám primární prevence a sociálním dovednostem. V druhé části se zabývám samotným výzkumem a tvorbou deskriptorů (dotazníky), které jsou použity ve výzkumu. Deskriptory měří znalosti a dovednosti žáků před blokem a bezprostředně po bloku. Na základě zjištěných dat a vzájemného porovnání s výsledky zaznamenané lektory primární prevence zjišťuji, zda prováděné programy primární prevence jsou efektivní.
Šikana z pohledu učitelů a žáků ve vybrané základní škole
Kimáková, Klára ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Název: Šikana z pohledu učitelů a žáků ve vybrané základní škole Abstrakt: V práci jsou zachyceny názory a postřehy na problematiku šikany z pohledu učitelů a žáků druhého stupně ve vybrané základní škole v Praze 6. Teoretická část obsahuje vymezení dílčích pojmů. Nedílnou součástí práce je popis organizace, tedy konkrétní základní školy v Praze 6. Výzkumnému šetření je věnována podstatná část diplomové práce. K šetření bylo využito dotazníkové metody, pozorování a rozhovorů. Výsledky výzkumu ukazují na pozitivní klima ve škole, které se snaží vytvářet celý učitelský sbor. Agresivní projevy nejsou ve škole přehlíženy a řeší je každý učitel. Základní škola dlouhodobě spolupracuje s občanským sdružením Prev-centrum, které pro jednotlivé ročníky připravuje preventivní programy. Šikana se ve škole vyskytuje, avšak v daleko menší míře než prezentují média a než je obvyklé na některých základních školách. Klíčová slova: šikana, agresivita, prevence šikany, preventivní programy, řešení šikany
Přístupy k prevenci kouření
Sudová, Tereza ; Kulhavá, Miluše (vedoucí práce) ; Strnadová, Alice (oponent)
Anotace: Předmětem bakalářské práce ,,Přístupy k prevenci kouření" je analýza postojů pražských středních zdravotnických škol a jejich studentů k prevenci kouření. V první části práce je shrnut historický a současný pohled na obecnou problematiku kouření, je zdůrazněn negativní dopad kouření na lidský organismus. Dále jsou v práci zmíněna preventivní opatření a programy prevence zdraví. V druhé části v rámci vlastního výzkumného šetření uvádím srovnání dvou středních zdravotnických škol a vlastní analýzu výzkumu. V této části se zabývám zejména pohledem studentů na problematiku kouření a uvádím vlastní návrhy pro praxi.
Preventivní programy kyberšikany v ČR
Herinková, Jana ; Kotrusová, Miriam (vedoucí práce) ; Vlasáková, Martina (oponent)
Předmětem zkoumání mé bakalářské práce je kyberšikana jako jedna z forem šikany, její prevence z hlediska teoretického i praktického. Práce se zaměří hlavně na to, jak je tato nová forma šikany řešena a jaké programy existují v ČR přímo na prevenci kyberšikany. Tyto programy budou evaluovány. Bakalářská práce obsáhne vymezení pojmu kyberšikana v širším měřítku - budu se nejdříve věnovat šikaně jako takové, také roli kyberprostoru v sociální interakci. Dalším teoretickým východiskem je evaluace. Poté vymezím konkrétně pojem kyberšikana jako sociální problém. Zde uvedu formy a prostředky kyberšikany, také se budu věnovat jednotlivých případům v zahraničí a v ČR. Následují výzkumy kyberšikany a legislativa upravující kybernetickou šikanu u nás a v zahraničí. Další část se bude věnovat prevenci kyberšikany v ČR - radám pro aktéry bezprostředně se potýkající s problémem prevence sociálně patologických jevů (děti, rodiče, pedagogové). Po předešlých částech bude následovat explorace celostátních preventivních programů v ČR a jejich evaluace pomocí zvolených kritérií. Kritéria určím po rozhovoru s experty na danou problematiku - s představiteli organizací na prevenci a představiteli školených aktérů.
Prevence šikany na 1. stupni ZŠ
Lišková, Olga ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Diplomová práce se věnuje prevenci šikany se zaměřením na žáky prvního stupně základní školy a charakter práce je teoreticko-výzkumný. Teoretická část poskytuje hlubší pohled na problematiku šikany, objasňuje vztahy mezi jednotlivými aktéry a specifikuje projevy se zaměřením na druhy agrese u žáků. Dále poskytuje poznatky z vývojové psychologie dětí prvního stupně. Prevence šikany je rozdělena na část, kterou může realizovat pedagog na úrovni své třídy, a dále pak na úrovni školního vzdělávacího programu. V závěru teoretické části jsou popsány preventivní programy nabízené pro žáky prvního stupně a organizace, které poskytují primární prevenci šikany na školách. Praktická část zahrnuje výzkum realizovaný pomocí "Spirály profesního rozvoje" podle Korthagena. V rámci výzkumu byl realizován preventivní program "Kočičí zahrada" ve druhých ročnících základní školy. Po realizaci proběhla podrobná reflexe, ve které byly posouzeny základní aspekty a navrženy alternativní možnosti pojetí programu. Na základě vyhodnocení vznikl nový program proti šikaně, který byl testován u stejně starých žáků na stejné škole. Při výzkumu byly použity metody pozorování, interview s třídními učitelkami i žáky a analýza produktů. Cílem výzkumu bylo vyhodnocení efektivity programu z pohledu vývojově přiměřených aktivit a forem...
Problematika poruch příjmu potravy z pohledu pedagogických pracovníků
Šimková, Jana ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na poruchy příjmu potravy a prevenci těchto poruch realizovanou ve školských zařízeních. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část shrnuje informace o poruchách příjmu potravy získané z odborné literatury, která souvisí s danou problematikou, s cílem poskytnout ucelenou představu o tomto závažném onemocnění. Zahrnuje tedy diagnostiku, prevalenci a incidenci v České republice, etiologii, zdravotní komplikace, terapii a prevenci tohoto rizikového chování. Praktická část je založena na výzkumném šetření na fakultních základních školách v Praze metodou dotazníkového šetření mezi učiteli a metodou rozhovorů s metodiky prevence. Záměrem výzkumného šetření je zjistit, jak problematiku poruch příjmu potravy v současnosti vnímají sami vyučující, a jak hodnotí prevenci poruch příjmu potravy realizovanou na jejich škole. Ze zhodnocených výsledků vyplývá, že poruchy příjmu potravy jsou spíše okrajovým tématem prevence vedené ve školských zařízeních. Ačkoli sami dotazovaní považují tuto problematiku za aktuální, poruchy příjmu potravy nejsou v požadované míře součástí Minimálních preventivních programů. KLÍČOVÁ SLOVA poruchy příjmu potravy, prevence poruch příjmu potravy, preventivní programy
Přínos preventivních programů v oblasti drogových závislostí pohledem sociálních pracovníků nízkoprahových zařízení
Richterová, Vendula ; Urban, David (vedoucí práce) ; Poláčková, Iva (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na preventivní programy v oblasti drogových závislostí pohledem sociálních pracovníků nízkoprahových zařízení. V práci je popsána charakteristika nízkoprahových zařízení, jejich pravidla a vymezení cílové skupiny těchto zařízení. Dále je v práci hovořeno o návykových látkách a syndromu závislosti, charakterizuji zde projevy fyzické a psychické závislosti. V práci je rozebíráno užívání návykových látek adolescenty. Teoretická část je zakončena prevencí sociálně-patologických jevů ve společnosti a preventivními programy a opatřeními v nízkoprahových zařízeních. Na teoretickou část navazuje část praktická, ve které je vymezen kvalitativní výzkum a charakterizován výběr respondentů. Zde jsou uvedeny dílčí otázky, které vedly k zodpovězení hlavní výzkumné otázky a provedena analýza dat. Praktická část je ukončena popisem přínosu preventivních programů v oblasti drogových závislostí pohledem sociálních pracovníků v nízkoprahových zařízeních.
Projevy rizikového chování adolescentů a možnosti prevence
Kalíšková, Ivana ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá rizikovým chováním adolescentů a možnostmi jeho předcházení formou prevence. Cílem práce je identifikace a zjištění nejčastějších forem rizikového chování, které se vyskytují ve věkové kohortě 18-19 let, tedy na prahu dospělosti, mezi středoškoláky (z úhlu jejich pohledu). Práce se rovněž zabývá tím, jaké možnosti předcházení tomuto chování nabízí oblast preventivní práce (z úhlu pohledu metodiků prevence). Diplomová práce ve formě mnohonásobné případové studie využívá jak výzkumné metody kvantitativní, kterými jsou strukturované dotazníky pro žáky vybraných středních škol ze shodné urbánní oblasti, tak i kvalitativní, jež zastupují polostrukturované rozhovory s metodiky prevence. Teoretická část práce vycházející z relativně obsáhlé dostupné literatury charakterizuje vývojové období adolescence, socializaci dítěte, předkládá souhrn obvyklých druhů rizikového chování adolescentů a popisuje systém prevence. Empirická část pak představuje vlastní výzkumné šetření, formuluje výzkumné otázky, charakterizuje výzkumný vzorek a představuje školy respondentů, dále prezentuje výsledky statistického zpracování sebraných dat a reakce metodiků prevence. Výsledky výzkumného šetření korelují s analytickou zprávou České školní inspekce o nejrozšířenějších druzích rizikového...
Školní stravování žáků 2. stupně základní školy - Plzeňský kraj
Mašková, Šárka ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá stravovacími návyky žáků 2. stupně základní školy nacházející se v Plzeňském kraji. Výsledky výzkumu jsou zhodnoceny z hlediska zdravého stravování žáků. Stravovací návyky dětí ve školním prostředí silně ovlivňuje několik determinant, které jsou v práci rozebrány. Cílem práce bylo zmapovat stravovací návyky dětí na 2. stupni ZŠ a na základě tohoto šetření navrhnout možnosti, které by mohla škola využít k podpoře zdravého školního stravování u svých žáků a celkově tak zapůsobit na zdravý životní styl. Teoretický úvod práce se zaměřuje na postoj státu k ochraně a podpoře zdraví a prevenci nemocí skrze základní dokument Národní strategie ochrany a podpory zdraví a prevenci nemocí Zdraví 2020. Důraz je přitom kladen na postoj státu ke zdravému školnímu stravování skrze zákony, vyhlášky, normy a rozpracované akční plány Národní strategie Zdraví 2020. Vize a strategické cíle výše uvedeného prostupují do školního prostředí skrze podporu programů a projektů a skrze výchovu žáků ke zdraví a zdravému stravování. V praktické části diplomové práce je dotazníkovým šetřením zjišťováno školní stravování žáků 2. stupně základní školy. Chceme-li ve školním prostředí zlepšit stravování žáků, je nutné na základě aktuálního stavu navrhnout vhodné metody rozvoje zdravého školního stravování....

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 49 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.