|
Přepravník stavebních strojů
Kozel, David ; Robotka, Tomáš (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je konstrukční návrh přívěsu určeného k přepravě stavebních strojů po pozemních komunikacích. Konstrukční návrh zohledňuje legislativní požadavky pro danou kategorii přípojného vozidla. Práce zahrnuje pevnostní kontrolu rámu přívěsu pomocí metody konečných prvků. Na základě výsledků pevnostní kontroly jsou navrženy konstrukční úpravy rámu a opětovně proveden výpočet stavu napjatosti. Nedílnou součástí práce je vytvoření vybrané výkresové dokumentace.
|
| |
|
Koncepční návrh nástavby přívěsu
Chalupa, Pavel ; Malášek, Jiří (oponent) ; Kubín, Martin (vedoucí práce)
Tato práce je koncepčním návrhem nástavby přívěsu, která je určena na přepravu sportovních potřeb, především jízdních kol, lyží a lodí. Obsahuje přehled současných možností přepravy zmíněných sportovních potřeb a koncepční návrh nástavby přívěsu, která bude sloužit k přepravě všech uvedených sportovních potřeb. Nástavba bude umístěna na v současnosti nabízených přívěsech.
|
|
Rám přívěsu CHTP18 pro valníkovou nástavbu
Vincenc, Jakub ; Ješina, Miroslav (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je pevnostní výpočet rámu nákladního přívěsu, určeného pro přepravu volně loženého zboží a zboží umístěného na paletách. Pevnostní výpočet je proveden pomocí metody konečných prvků. V práci je popsána konstrukce rámu, tvorba konečno-prvkového modelu a rozbor výsledků. Na základě těchto výsledků jsou navrženy možné úpravy rámu s přepočtem stavu napjatosti.
|
|
Design skládacího multifunkčního lékařského boxu pro očkování v terénu.
Kudlíková, Marie ; Karásek, David (oponent) ; Rubínová, Dana (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem multifunkčního boxu pro očkování v terénu. Jde o mobilní zázemí určené především pro humanitární mise a pro vyřešení stávajících nevyhovujících podmínek. Jeho multifunkčnost spočívá v přepravě potřebného materiálu, možnosti sezení zdravotníků i pacientů, dostatečném odkládacím prostoru i možnosti připojení počítače. U tohoto návrhu je skloubena mobilita s dostatkem prostoru, jednoduchost s variabilitou, hmotnost se stabilitou i tvarování s přijatelnými finančními náklady.
|
|
Přívěs pro stavební stroje
Kramoliš, Robert ; Kubín, Martin (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
V diplomové práci se zabývám návrhem a dále pevnostní kontrolou hlubinného podvalníku s odnímatelným labutím krkem pro přepravu stavebních strojů. První část diplomové práce je věnována rešerši užívaných přepravníků v dnešní době a dále je shrnuta legislativa týkající se tohoto zařízení. V dalších částech je řešený konstrukční návrh přívěsu, tvorba výpočtového modelu a prezentace získaných výsledků. K diplomové práci jsou přiloženy výkresy celku a podsestava rámu.
|
|
Přívěs za jízdní kolo
Polák, David ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá přehledem přívěsných vozíků za kolo, které jsou dostupné na trhu a konstrukčním řešením vlastního vozíku pro kombinovanou přepravu. Dále obsahuje platnou legislativu pro provoz na pozemních komunikacích, základní výpočty a výkresovou dokumentaci vlastního návrhu.
|
|
Analýza jízdy osobního vozidla s přívěsem
Šujan, Tomáš ; Kropáč, František (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je analýza negativních jevů souvisejících s provozem přívěsného vozíku za osobním vozidlem se zřetelem na konstrukční rychlost, provádění technických kontrol a rozbor související legislativy. Podklady pro práci byly získány vlastním měřením, spoluprací s předním českým výrobním závodem přívěsů Vezeko s.r.o., organizací zabývající se prováděním technických kontrol Dekra Automobil a.s., a z dostupné literatury včetně elektronických zdrojů. Výsledky práce vyúsťují v návrh konkrétních opatření minimalizující zjištěné negativní jevy.
|
|
Zajišťovací mechanismus kontejneru
Kubín, Martin ; Ješina, Miroslav (oponent) ; Mynář, Břetislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá řešením zajišťovacího mechanismu kontejneru, který je součástí nákladního automobilového přívěsu. Její naplní je návrh vhodného pneumaticko-mechanického zajišťovacího mechanismu pro bezpečnou přepravu odvalovacích kontejnerů, které jsou vyrobeny dle německé normy DIN 30 722. Jedná se o kontejnery s celkovou hmotností 22 tun. V první části se práce zabývá vyhodnocením možných zatížení kontejneru při běžných provozních podmínkách nákladní soupravy. Dále je v několika vývojových stupních uveden postup návrhu mechanismu od původního řešení až po konečné provedení. Poslední provedení je v této práci řešeno po silové a kinematické stránce. Vybrané díly zajišťovacího mechanismu jsou kontrolovány z pevnostního hlediska. Některé výpočty a analýzy byly prováděny jak konvenční metodou, tak metodou konečných prvků na počítači. Diplomová práce vznikala v úzké spolupráci s firmou SVAN Chrudim s.r.o.
|
| |