Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pevnostní návrh a deformační analýza nosné prutové konstrukce.
Ryšánek, Michal ; Nedělka, Pavel (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Obsahem bakalářské práce je pevnostní návrh a deformačně-napěťová analýza prutové soustavy. Tato prutová soustava je zjednodušený výpočtový model rovinné příhradové konstrukce. Jedním z cílů práce je vyčíslit normálové síly, vzniklé ve všech prutech soustavy, v závislosti na poloze břemene. Dále pak návrh profilu prutů s ohledem na bezpečnost vůči mezním stavům. Vliv gravitačního pole Země ve výpočtu není uvažován.
Optimalizační analýza brzdového kotouče
Hrabovský, Jozef ; Vlach, Radek (oponent) ; Houfek, Lubomír (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je optimalizační analýza brzdového kotouče. Jedná se o kotoučové brzdy, které se používají při sjezdových závodech horských kol v extrémních podmínkách. Jde o první výrobek tohoto druhu u nově vzniklé firmy, která tento produkt vyrobila intuitivním přístupem. Intuitivní přístup vedl k ne zcela optimální konstrukci, jejíž negativní vlivy se projevily při testovacích zkouškách. Provést optimalizační analýzu znamená zjistit a analyzovat stávající vlastnosti, na základě nich pak rozhodnout které faktory ovlivňují tyto nevhodné projevy, navrhnout další řešení a ověřit ho. Vlastnosti brzdového kotouče byly zjišťovány experimentálně. Pro realizaci a vyhodnocení experimentu byla zvolena metoda plánování měření, která ke zpracování výsledků využívá regresní analýzu. Tímto postupem je možno efektivně dosáhnout výsledků měření. Experiment byl zaměřen na získání dat o teplotních projevech brzdového kotouče při jeho zatížení. Na základě těchto dat byl poté naladěn výpočtový model a proveden výpočet pomocí metody konečných prvků programem ANSYS WORKBENCH. Výpočty byly také koordinovány pomocí plánování výpočtu, a byly zaměřeny na teplotní deformaci a napjatost. Výsledky, které byly dosaženy touto metodou, byly vyhodnoceny pomocí regresní analýzy, a následně se staly podnětem pro návrh nové konstrukce brzdového kotouče.
Šnekový mísič kontinuální
Pelka, Tomáš ; Malach, František (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce zpracovává a je zaměřena na problematiku kontinuálního mísení partikulárních látek. Vlastní práce je rozdělena do následujících kapitol. Kapitola první zahrnuje vlastní teorii mísení a informace o experimentu z partikulárních látek při použití lopatky. V kapitole druhé je provedeno stanovení a výpočet technických parametrů vlastního kontinuálního mísiče. Kapitola třetí zahrnuje volbu pohonné jednotky a kapitola čtvrtá obsahuje návrh a výpočet ozubeného převodu. Kapitola pátá uvádí pevnostní výpočet hřídele mísiče a pevnostní výpočet lopatky pomocí programu I-deas. Součástí práce jsou přiloženy nejen sestavný výkres kontinuálního mísiče, ale i detailní výkresy hlavních součástí kontinuálního mísiče.
Optimalizace hnacích hřídelí kol přední nápravy vozidla Magma
Kala, Miroslav ; Krejčíř, Pavel (oponent) ; Panáček, Vladimír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá optimalizací hnacích hřídelí vozidla MAGMA Alficar, u kterých v extrémních provozních podmínkách dochází k poškození. K analýze hřídele je využita metoda konečných prvků, jež je moderním řešením napjatostně-deformační analýzy v konstruktérské praxi. Rovněž je v této práci provedeno srovnání s výpočtem napjatosti klasickou analytickou metodou a vlastní návrh řešení hřídelí.
Deformačně napěťová analýza železničního mostu přes řeku Odru
Svoboda, Josef ; Profant, Tomáš (oponent) ; Fuis, Vladimír (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá napjatostní, pevnostní a deformační analýzou rovinné mostní příhradové konstrukce. Cílem je určení osových sil pro staticky určitou soustavu a následně provedením konstrukčních změn a snížit osová napětí v jednotlivých prutech konstrukce. Touto konstrukční úpravou se stává konstrukce staticky neurčitou. Pro řešení uvažujeme různou polohu vlakové soupravy na mostě. Získané hodnoty použijeme k posouzení napjatosti a deformace konstrukce a tyto analytické výsledky následně porovnáme s výsledky, které získáme pomocí metody konečných prvků.
Pevnostní návrh příhradové prutové konstrukce
Rašovská, Hana ; Horníková, Jana (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá pevnostní, napjatostní a deformační analýzou rovinné příhradové konstrukce. Cílem práce je výpočet velikosti osových sil pro dvě uložení soustavy s následným návrhem geometrie průřezu. Uvažována je rovněž různá poloha břemene. Dále je posouzen vliv gravitačního pole Země a stanovena velikost posuvů v charakteristických místech konstrukce.
Deformačně napěťová analýza železničního mostu přes řeku Moravu
Trávníček, Lukáš ; Profant, Tomáš (oponent) ; Fuis, Vladimír (vedoucí práce)
Bakalářská práce obsahuje napjatostní a deformační analýzu prvních dvou částí železničního mostu v Olomouci s posouzením změny napjatosti a deformace při změně statického uložení. Nejprve je uveden teoretický základ prutových soustav na což navazuje výpočet normálových sil a napětí v prutech pro obě části zvlášť. Při výpočtech je uvažováno zatížení vlastní tíhou a tíhou vlaku, která je reprezentován břemenem ve styčnících. Následně je provedeno spojení těchto dvou částí. Pro tuto spojenou prutovou soustavu je také sestrojena napjatostně-deformační analýza. V závěru práce je pro porovnání proveden výpočet metodou konečných prvků v programu ANSYS Classic.
Píst vznětového motoru
Tatíček, Marek ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Obsahem diplomové práce je provedení výpočtové MKP analýzy napjatosti současného konstrukčního provedení pístu vznětového motoru a navržení nových konstrukčních variant pístů včetně jejich napjatostní analýzy. Na základě porovnání získaných výsledků je proveden rozbor výhod a nevýhod jednotlivých konstrukčních variant.
Využití nalepovacích tenzometru pro stanovení tlaku v potrubí
Beran, Vojtěch ; Dokoupil, Pavel (oponent) ; Habán, Vladimír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá využitím nalepovacích tenzometrů pro stanovení tlaku v potrubí. Jedná se o výpočet tlaku z měřené deformace. Cílem této práce je navrhnout matematicko-technické modely k určení vnitřního tlaku potrubí z podélných přetvoření. Navržené modely byly použity na data z provedeného experimentu a výsledky byly porovnány se skutečnými tlaky v potrubí. Práce obsahuje tři modely, které byly vzájemně porovnány. U dvou modelů byla provedena citlivostní analýza. Práce také obsahuje úvodní rešerši problematiky tenzometrů. Do této teoretické části patří i popsání základních znalostí mechaniky těles se zaměřením na tenkostěnné skořepiny.
Deformační,napjatostní a pevnostní analýza rámové konstrukce.
Hrubý, Jaroslav ; Vlk, Miloš (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá výpočtovým stanovením deformace, napjatosti a určením bezpečnosti obecného rovinného rámu zatíženého vektorovou veličinou tzn. silou F, jež v něm tuto deformaci a napjatost způsobuje. Cílem této práce není osvojení si používání nejmodernějších výpočetních programů ke stanovení této napjatosti a deformace, nýbrž naučit se prakticky využívat základních výpočtových metod obecné pružnosti a pevnosti a získání praktických zkušeností osvojením si těchto výpočtových metod.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.