Název:
Deformačně napěťová analýza železničního mostu přes řeku Moravu
Překlad názvu:
Stress and deformation analysis of railway bridge over the Morava River
Autoři:
Trávníček, Lukáš ; Profant, Tomáš (oponent) ; Fuis, Vladimír (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Bakalářská práce obsahuje napjatostní a deformační analýzu prvních dvou částí železničního mostu v Olomouci s posouzením změny napjatosti a deformace při změně statického uložení. Nejprve je uveden teoretický základ prutových soustav na což navazuje výpočet normálových sil a napětí v prutech pro obě části zvlášť. Při výpočtech je uvažováno zatížení vlastní tíhou a tíhou vlaku, která je reprezentován břemenem ve styčnících. Následně je provedeno spojení těchto dvou částí. Pro tuto spojenou prutovou soustavu je také sestrojena napjatostně-deformační analýza. V závěru práce je pro porovnání proveden výpočet metodou konečných prvků v programu ANSYS Classic.
This Bachelor Thesis contains stress and strain analysis of the first two parts of the railway bridge in Olomouc with an assessment of changes in the stress and strain when changing the static storage. Firstly, the theoretical basis of rod systems is presented, it is followed by the calculation of normal forces and the stress in rods for both parts separately. The calculations include the load arising from its own weight and from the weight of a train, which is represented by the load at the framework joints. Next, these two parts are connected. For this rod system a stress-strain analysis is also used. In conclusion, stress and strain is calculated for comparison by the finite element method in the program ANSYS Classic.
Klíčová slova:
deformace; napjatost; prut; prutová soustava; příhradová konstrukce; styčník; framework joint; rod; rod system; russ construction; strain; stress
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/40292