Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Operní inscenace v divadle Kolowrat - opera v komorním prostoru
Dolejšová, Barbora ; Augustová, Zuzana (vedoucí práce) ; Topolová, Barbara (oponent)
Diplomová práce mapuje tvorbu operního souboru Národního divadla na scéně Divadla Kolowrat v průběhu dosavadních patnácti let. Autorka se v ní zamýšlí nad obecnou problematikou inscenování komorních oper a na základě analýz konkrétních inscenací poukazuje na některé možnosti scénického využití komorního prostoru pro operní žánr.
Nové trendy v kulturním marketingu: příklad Národního divadla
Jeřábková, Kateřina ; Klimeš, David (vedoucí práce) ; Ježková, Tereza (oponent)
Bakalářská práce shrnuje současnou teorii i praxi v oblasti práce s publikem (anglicky audience development). Zaměřuje se na zakotvení rozvoje publika do marketingové teorie, v rámci výzkumu pak na analýzu efektivity tohoto nástroje. Ve výzkumné části ukazuje práci s publikem z pohledu marketingových expertů tří divadelních scén - Národního divadla, Divadla Na Zábradlí a A Studia Rubín. Přináší také pohled publika na doprovodné programy, jednu z nejčastěji exekuovaných forem rozvoje publika. Práce definuje specifika marketingové praxe v kultuře, podrobněji se zaměřuje na marketing divadelních institucí. Zde se marketingová komunikace liší podle povahy dané instituce, podle jejího statutu, financování nebo velikosti. Práce si klade za cíl zjistit, jak diváci doprovodné programy vnímají, zda ovlivňují jejich vnímání (image) divadelní instituce nebo zda mají vliv na následné nákupní chování. Efektivitu těchto programů práce následně hodnotí také z hlediska oslovených marketingových odborníků.
Situační hra Františka Ferdinanda Šamberka
Váchová, Kateřina ; Smrčka, Jiří (vedoucí práce) ; Mocná, Dagmar (oponent)
Práce je zaměřena na situační komedie Františka Ferdinanda Šamberka, které psal v 60. a 80. letech 19. století. V prvních kapitolách se práce zabývá osobností F. F. Šamberka, historickým kontextem a funkcí divadla v Čechách za jeho života. Hlavní náplní práce je analýza a komparace tří divácky úspěšných a tří divácky méně úspěšných her, jejíž výsledkem jsou pravděpodobné důvody úspěchu a neúspěchu jednotlivých her. KLÍČOVÁ SLOVA Šamberk, fraška, Národní divadlo, Prozatímní divadlo, arény
Češi a Němci v Praze: Konkurence spolkového života na přelomu 19. a 20. století
Kočárková, Kateřina ; Zelená, Alena (vedoucí práce) ; Emler, David (oponent)
Práce je věnována česko-německému soužití na území Prahy, na přelomu 19. a 20. století. Češi se roku 1848 ocitli v nedobrovolné roli zastánců Rakouska-Uherska, uvnitř které muselo česky hovořící obyvatelstvo žít po boku Němců, kterým území právem také patřilo. Soužití obou národů nebylo bezproblémové, spíše velmi proměnlivé, což se také odrazilo v politické a sociální sféře života. Česko-německé soužití bylo důležité pro vývoj spolkového života, jehož vzniku a následné vzájemné konkurenci se práce zabývá. Byly vybrány tři české instituce, významné pro tehdejší kulturní a spolkový život, které měly svou analogickou německou dvojici. Konkrétně Národní divadlo a Nové německé divadlo, kavárna Arco a Union a jako poslední Deutsches Kasino spolu s Měšťanskou besedou. Zkoumány byly jejich přátelské a nepřátelské tendence a vzájemná konkurence mezi nimi.
Skupina bicích nástrojů orchestru Národního divadla v Praze - historie a současnost
Rehberger, Pavel ; MIKOLÁŠEK, Daniel (vedoucí práce) ; Krása, Lubor (oponent)
V diplomové práci se věnuji tématu Historie skupiny bicích nástrojů orchestru Národního divadla v Praze. V úvodní kapitole pojednávám o historii orchestru a dějinách skupiny bicích nástrojů. V další části práce se zmíním o rozšiřování skupiny bicích nástrojů. Dále se zmíním o použití bicích nástrojů ve scénické hudbě a následně o nástrojovém vybavení skupiny a umístění bicích v orchestřišti. V páté kapitole se věnuji konkurznímu řízení, následuje téma mimoslužební činnosti, tzv. rozepisovači. Stěžejní částí mé práce jsou životopisy bývalých i současných členů skupiny bicích nástrojů. V přílohách přikládám několik fotografií, které mapují činnost skupiny a přehlednou tabulku s daty působení jednotlivých hráčů.
Comédie-Française
Jakubčíková, Iveta ; Kalfiřtová, Eva (vedoucí práce) ; Müllerová, Eva (oponent)
Bakalářská práce s názvem Comédie-Française se zaobírá fenoménem nejstaršího stále aktivního národního divadla na světě, které jako jediné z pěti národních divadel ve Francii disponuje stálým souborem a repertoárem čítajícím na 3000 divadelních her. Cílem bylo vytvořit česky psanou aktuální práci o Comédii-Française, zabývající se historií divadla, jeho poměrně rigidní strukturou, rozdíly mezi divadelními scénami souboru, ale i otázkou konkurenceschopnosti divadelního domu s téměř 350 letou tradicí a velmi propracovaným systémem pravidel v době nových médií. Historie divadla sahá až do roku 1680, kdy byla Comédie-Française založena dekretem Ludvíka XIV. Comédie-Française hrála svou roli při nástupu nových uměleckých směrů, ale i během národních převratů a revolucí. I přesto, že poslední studie publika pochází z konce minulého století a je tedy náročné definovat současného diváka, Comédie-Française během posledních dvaceti let nepocítila nijak výrazné výkyvy v návštěvnosti, což je zapříčiněno také vysoce pro-aktivním přístupem směrem k mladému divákovi. 40 % diváků Comédie-Française navštěvuje výhradně představení tohoto divadla. Instituce disponuje poměrně stabilní mecenášskou komunitou, jež Comédii-Française přináší ročně 1 milion eur, tj. 10 % z vlastních výnosů divadla. Konkurenční výhodou...
Královská lóže Národního divadla
Brachtlová, Magdalena ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce) ; Šmied, Miroslav (oponent)
Předmětem magisterské práce je královská lóže v pražském Národním divadle. Diplomantka podrobně zpracuje její stavební dějiny v rámci prvotní stavby i pozdějších rekonstrukcí a oprav. Lóži zasadí do kontextu vývoje typu a podrobí interpretaci z hlediska významů do ní projektovaných. Věnovat se bude samozřejmě také analýze z hlediska provozu. Interpretaci architektonické stránky doplní analýzou a interpretací ikonografie malířské výzdoby. Nedílnou součástí práce bude podrobná obrazová dokumentace. Klíčová slova Národní divadlo, královská/prezidentská lóže, Vojtěch Hynais, Václav Brožík, Julius Mařák, Josef Zítek, Josef Schulz, neorenesance
F. A. Šubert 1849 - 1915
Drexler, Otto ; Pokorná, Magdaléna (vedoucí práce) ; Beneš, Zdeněk (oponent)
Tématem práce je biografie významné osobnosti konce 19. století Františka Adolfa Šuberta, v letech 1883-1900 ředitele Národního divadla v Praze. Práce se zaměřuje na divadelní kariéru F. A. Šuberta a jeho postavení v rámci českého kulturně-společenského pole. Jeho působení v pozici ředitele, úspěchy, ale i četné konflikty zkoumá tato práce v širším kontextu proměny české společnosti a recepce divadelní kultury. Zabývá se otázkou, proč již za svého ředitelského působení byl Šubert předmětem žurnalistické kritiky, aby následně nebyl přijat do kánonu významných postav české společnosti 19. století. Výchozím bodem této práce je ředitelský odchod F. A. Šuberta a tehdejší divadelní správy na jaře 1900, z něhož práce nahlíží Šubertovo veřejné působení. Práce se dotýká také Šubertova osobního života, v němž nachází ideová východiska jeho činnosti. Pramennou základnou této práce je odborná i memoárová literatura, dobový tisk a částečně archivní materiály, jejichž vytěžení však bylo více faktory limitováno. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Národní divadlo ve výuce výchovy k občanství na II. stupni základní školy
HLAVÁČKOVÁ, Petra
Práce je zaměřena na výuku týkající se Národního divadla v předmětu výchova k občanství a zjištění postojů žáků II. stupně základní školy k Národnímu divadlu, jakožto symbolu české národní identity a kulturního dědictví. V první části jsou obecně popsány kurikulární dokumenty na státní i školní úrovni, přičemž následuje analýza konkrétních školních vzdělávacích dokumentů vybraných základních škol ve vztahu ke zvolenému tématu. V druhé části práce je přiblížena historie a symbolický význam Národního divadla a současná organizační struktura této instituce. Ve třetí části jsou shrnuty výsledky dotazníkového šetření na vybraných základních školách spolu s vyhodnocenými odpověďmi respondentů, se kterými byl proveden rozhovor.
Srovnání divadelního představení Naši furianti na scéně Národního divadla z let 1979 - 1985 a ze současnosti
KRATOCHVÍLOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá Národním divadlem, jeho stavbou a stručnou historií. Pojednává o první dramaturgovi činohry Národního divadla, Ladislavu Stroupežnickém, o jeho životě v jihočeské vsi Cerhonice, studiích a následnou prací s divadlem. Jeho nejznámější hrou Naši furianti se u nás naplno rozvinula éra realismu v českých divadlech. Hra byla na scénách Národního divadla uváděna postupně od jejího vzniku až do současné doby. Druhá část práce je zaměřena na dvě zatím poslední nastudování této hry a porovnává je pomocí článků z periodik z různých hledisek. Na samém závěru práce je osobní názor autorky na obě představení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.