Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  předchozí11 - 18  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Logoterapeutické hodnoty ve výuce žáků 2. stupně ZŠ
MODRÁČKOVÁ, Veronika
Práce se zabývá psychologickým směrem logoterapie. Její teoretická část seznamuje s jejím vznikem, vývojem a obsahem, v podobě logoterapeutických hodnot. Tyto hodnoty jsou podrobně rozpracovány tak, aby je byl schopen pochopit žák 2. stupně ZŠ. Dále uvádí shrnutí stupně vývoje, odpovídající věkové kategorii žáků na 2. stupni ZŠ, jak v rámci tělesné a psychické, tak noologické. Praktická část obsahuje implementaci logoterapeutických hodnot do výchovy a vzdělávání žáků na 2. stupni ZŠ do Rámcového vzdělávacího programu základního vzdělání. Jedná se o zařazení lásky, víry, naděje, smrti, utrpení a viny tak, jak jí chápe logoterapie, do předmětu Etická výchova nebo průřezového tématu Osobnostní a sociální výchova.
Handicapovaný hrdina dětské literatury jako námět pro lekce dramatické výchovy
Schambergerová, Kateřina ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou handicapovaného jedince v dětské literatuře jako námětu pro lekce dramatické výchovy. Diplomová práce má dvě části. V první teoretické části jsem se zabývala handicapem, vztahem literatury a dramatické výchovy se zaměřením na literaturu s handicapovaným hrdinou a posoudila jsem možnosti využití takovéto literatury v procesu dramatické výchovy. Praktická část byla postavena na akčním výzkumu, který probíhal v rámci 5 literárně dramatických lekcí, které byly vytvořeny na základě literární předlohy. Při vyhodnocení jsem se zaměřila zejména na proměny vztahu dětí k handicapu a člověku s handicapem na základě zážitků z lekce dramatické výchovy. Dále byly zkoumány otázky, zdali není toto téma pro žáky 1. stupně ZŠ obtížné a jaká úskalí může přinášet.
Morální principy v současném šíitském islámu ( zvl. Írán a Írák)
Ambrosio, Šárka ; Kropáček, Luboš (vedoucí práce) ; Vojtíšek, Zdeněk (oponent)
Závěr Ve své práci jsem se zabývala morálními principy šíitských muslimů a důvody jejich fundamentalismu v druhé polovině 20. století. Podle mých poznatků šíitské víry jsem došla k názoru, že morálka je opravdu závislá na náboženství a politika též. Pokud politika a náboženství spolu neshodují, nastává nesoulad v životě společnosti. I v sekulárních státech se lidé řídí morálními hodnotami, aniž by prokazovali svoji víru v Boha. Pak nastává otázka, odkud stát přejímá dodržování určitých zákonů. Odpověď je, že morálka vychází z Božích nařízení pro lid. Neexistuje tedy tvrzení, že morálka nemá žádnou autoritu. Tudíž víra v Boha a znalost Jeho zákonů zajišťuje optimální fungování společnosti. Vlivem tlaku Západu v druhé polovině 20. století se jako reakce vyhraňuje fundamentalismus islámu. Řešení vidím v přiblížení obou kultur Západu a Východu. Islám svým dodržováním morálních zásad reprezentuje své náboženské postoje. Přesto ani islám není jednotný a základní rozdíly je možné najít v rozdělení na sunnity a šíity. Toto rozdělení platí i v současné době a č jsou sunnité ve většině, jsou zde státy, kde je většina šíitská. Mezi takové státy patří Irák a Írán. Na těchto dvou příkladech se ukazuje, že sunnitský a šíitský islám jsou dvě odlišné větve jednoho náboženství. Sunnitský islám v Iráku (pod patronací Saddáma...
Víra a morální hodnoty sociálního pracovníka v pomáhajících profesích
Fiedlerová, Michaela ; Stretti, Sylvie (vedoucí práce) ; Cimrmannová, Tereza (oponent)
Resumé Víra a morální hodnoty sociálního pracovníka v pomáhajících profesích Faith and moral values of social workers in the helping professions Michaela Fiedlerová Tato bakalářská práce se věnuje roli víry a hodnot v sociální práci, poukazuje na oblasti, kde náboženství a spiri tualita mají již své pevné místo a odhaluje také stinné stránky religiozity a krizové situace vznikající při zapojování svého světonázoru do vztahu sociální pracovník - klient, ať je věřícím kterákoli z těchto stran. Práce se dále snaží zodpovědět otázku, zda a pokud ano, do jaké míry může sociálního pracovníka ovlivňovat při výkonu služby jeho náboženské přesvědčení. Úskalí religiozity v sociální práci spočívá především v tom, že sociální pracovník může ke svému úkolu přis tupovat jakožto k náboženské misi, více či méně vědomě může vyvíjet tlak na klienta (či kolegy), aby akceptovali jeho chápání světa, v yznávali stejné hodnoty a to dokonce stejným způsobem. Sociální pracovník má nad klientem značnou moc, a to jak legitimní, vyplývající z jeho pozice, moc expertní a především moc vyplývající z kontroly zdrojů. Aby moc sociálních pracovníků byla omezena ve prospěch klientů, vznikají etické kodexy, například Etický kodex sociálních pracovníků ČR. Ty definují mj. nutnost rovného zacházení a předcházení diskriminaci z náboženských...
Morální principy v současném šíitském islámu ( zvl. Írán a Írák)
Ambrosio, Šárka ; Kropáček, Luboš (vedoucí práce) ; Vojtíšek, Zdeněk (oponent)
Závěr Ve své práci jsem se zabývala morálními principy šíitských muslimů a důvody jejich fundamentalismu v druhé polovině 20.století. Podle mých poznatků šíitské víry jsem došla k názoru, že morálka je opravdu závislá na náboženství a politika též. Pokud politika a náboženství spolu nespolupracují, nastává nesoulad v životě společnosti. I v sekulárních státech se lidé řídí morálními hodnotami, aniž by prokazovali svoji víru v Boha. Pak nastává otázka, odkud stát přejímá dodržování určitých zákonů. Odpověď je , že morálka vychází z Božích nařízení pro lid. Neexistuje tedy tvrzení, že morálka nemá žádnou autoritu. Tudíž víra v Boha a znalost Jeho zákonů zajišťuje optimální fungování společnosti. Vlivem tlaku Západu v druhé polovině 20.století se jako reakce vyhraňuje fundamentalismus islámu. Řešení vidím v přiblížení obou kultur Západu a Východu. Islám svým dodržováním morálních zásad reprezentuje své náboženské postoje.
Individual on the verge of chaos in Dostoyevsky's novel The Brothers Karamazov
Smejkalová, Julie ; Hříbková, Radka (vedoucí práce) ; Hlaváček, Antonín (oponent)
Bakalářská práce "Člověk na pokraji chaosu v Dostojevského románu Bratři Karamazovi", se zabývá lidmi hledajícími vlastní identitu v chaotickém Rusku druhé poloviny XIX století. Mezi dobrem a zlem rozpolcení hrdinové se ztrácí ve světě plném náhlých změn, rozkladu morálních hodnot, množství nových vlivů a směrů. Úvodní část práce je zaměřena na vymezení rozporuplného období druhé poloviny XIX století. Dále je definován pojem chaos, práce se zaobírá jak vnějším chaosem ve světě, tak i chaosem vnitřním, který se v Dostojevského tvorbě projevuje silným utrpením vedoucím až k totálnímu rozpadu osobnosti. Hlavní část práce je zaměřena na analýzu postav románu, na různé způsoby, kterými se hrdinové snaží dosáhnout harmonie. Závěrečná kapitola patří nejmladšímu bratrovi Aljošovi, v jehož pravoslavné víře, lásce k rodné zemi a k bližním Dostojevský vidí jisté východisko pro nalezení stability a harmonie
Podpora morálního vývoje dítěte předškolního věku v mateřské škole
Batistová, Eva ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Cílem diplomové práce je popsat kompetence učitelky v podmínkách institucionální předškolní výchovy vedoucí k podpoře morálního rozvoje dítěte předškolního věku vzhledem k jeho psychickému vývoji a jeho utvořeném povědomí morálních hodnot získaných z rodiny. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část popisuje morální vývoj předškolního dítěte, výchovné a vzdělávací strategie rozvíjející morální vědomí a jednání předškoláka a schopnosti a dovednosti učitele v oblasti etické výchovy. Praktická část obsahuje výsledky výzkumu, který hlavně mapuje aktivity rozvíjející morální vývoj dítěte, jež využívají učitelky mateřských škol ve své praxi. Další kapitola předkládá návrh a následné hodnocení realizace výchovného projektu zaměřený na etickou výchovu pro děti předškolní věku. Tato práce přispívá k obsáhnutí ucelených poznatků morálního vývoje dítěte předškolního věku s propojením do praxe a kompetencí učitelky mateřské školy. Klíčové pojmy kompetence morální hodnoty mateřská škola morální vývoj předškolní věk svědomí třídní klima učitel
Výchova dětí předškolního věku k hodnotám
KUČEROVÁ, Helena
Bakalářská práce se zabývá výchovou dětí předškolního věku k hodnotám, zejména pěstováním žádoucích morálních vlastností. Teoretická část vymezuje na základě odborné literatury pojmy hodnoty, výchova k hodnotám, morální výchova. Nastiňuje pohled na výchovu k hodnotám v různých obdobích až po současnost. Charakterizuje zakotvení výchovy k hodnotám v kurikulárních dokumentech. V praktické části popisuje, jak je výchova k morálním hodnotám zakotvena v RVP PV a jak je tato problematika zpracována v konkrétním ŠVP. Pomocí průzkumu bakalářská práce mapuje náhled rodičů a pedagogů předškolních dětí na morální výchovu v prostředí mateřské školy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   předchozí11 - 18  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.