Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Morální principy v současném šíitském islámu ( zvl. Írán a Írák)
Ambrosio, Šárka ; Kropáček, Luboš (vedoucí práce) ; Vojtíšek, Zdeněk (oponent)
Závěr Ve své práci jsem se zabývala morálními principy šíitských muslimů a důvody jejich fundamentalismu v druhé polovině 20. století. Podle mých poznatků šíitské víry jsem došla k názoru, že morálka je opravdu závislá na náboženství a politika též. Pokud politika a náboženství spolu neshodují, nastává nesoulad v životě společnosti. I v sekulárních státech se lidé řídí morálními hodnotami, aniž by prokazovali svoji víru v Boha. Pak nastává otázka, odkud stát přejímá dodržování určitých zákonů. Odpověď je, že morálka vychází z Božích nařízení pro lid. Neexistuje tedy tvrzení, že morálka nemá žádnou autoritu. Tudíž víra v Boha a znalost Jeho zákonů zajišťuje optimální fungování společnosti. Vlivem tlaku Západu v druhé polovině 20. století se jako reakce vyhraňuje fundamentalismus islámu. Řešení vidím v přiblížení obou kultur Západu a Východu. Islám svým dodržováním morálních zásad reprezentuje své náboženské postoje. Přesto ani islám není jednotný a základní rozdíly je možné najít v rozdělení na sunnity a šíity. Toto rozdělení platí i v současné době a č jsou sunnité ve většině, jsou zde státy, kde je většina šíitská. Mezi takové státy patří Irák a Írán. Na těchto dvou příkladech se ukazuje, že sunnitský a šíitský islám jsou dvě odlišné větve jednoho náboženství. Sunnitský islám v Iráku (pod patronací Saddáma...
Morální principy v současném šíitském islámu ( zvl. Írán a Írák)
Ambrosio, Šárka ; Kropáček, Luboš (vedoucí práce) ; Vojtíšek, Zdeněk (oponent)
Závěr Ve své práci jsem se zabývala morálními principy šíitských muslimů a důvody jejich fundamentalismu v druhé polovině 20.století. Podle mých poznatků šíitské víry jsem došla k názoru, že morálka je opravdu závislá na náboženství a politika též. Pokud politika a náboženství spolu nespolupracují, nastává nesoulad v životě společnosti. I v sekulárních státech se lidé řídí morálními hodnotami, aniž by prokazovali svoji víru v Boha. Pak nastává otázka, odkud stát přejímá dodržování určitých zákonů. Odpověď je , že morálka vychází z Božích nařízení pro lid. Neexistuje tedy tvrzení, že morálka nemá žádnou autoritu. Tudíž víra v Boha a znalost Jeho zákonů zajišťuje optimální fungování společnosti. Vlivem tlaku Západu v druhé polovině 20.století se jako reakce vyhraňuje fundamentalismus islámu. Řešení vidím v přiblížení obou kultur Západu a Východu. Islám svým dodržováním morálních zásad reprezentuje své náboženské postoje.
Manželství z křesťanského pohledu
Ambrosio, Šárka ; Kučera, Zdeněk (vedoucí práce) ; Vogel, Jiří (oponent)
Shrnutí Manželství z křesťanského pohledu Šárka Ambrosio Tato práce je založena na biblických ustanovení o stvoření člověka (jako muže a ženu) a manželství v pojetí Nového a Starého zákona. Reflektovala jsem právní postavení manželství v moderní společnosti a ustanovení manželství podle řádu Církve římskokatolické, Církve československé husitské a Křesťanského centra víry, následná komparace svatebních obřadů a vlastní úvaha o manželství. Tato práce je rozdělena do dvou částí. První část je popis manželství ze Starého a Nového zákona a jeho souvstažnosti, a pojetí manželství z pohledu tří jednotlivých církví. Druhá část popisuje deset morální hodnot zdravého křesťanského manželství z mých vlastních osobních poznatků a ze studie Bible. Tato kapitola může být inspirací pro mnoho lidí v jejich manželství. Různé otázky týkající se manželství jsou zodpovězeny v Bibli. Každé manželství má šanci vyřešit své vlastní problémy, pro zdravý a spokojený vztah. Cílem této práce bylo nejen popsat manželství ze tří různých církví, ale také ukázat lidem, že pokud dva lidé sdílejí společnou víru a mají základní hodnoty, tím větší je šance mít harmonické manželství s Bohem, na základě Jeho Slova. 1
Morální principy v současném šíitském islámu ( zvl. Írán a Írák)
Ambrosio, Šárka ; Kropáček, Luboš (vedoucí práce) ; Vojtíšek, Zdeněk (oponent)
Závěr Ve své práci jsem se zabývala morálními principy šíitských muslimů a důvody jejich fundamentalismu v druhé polovině 20. století. Podle mých poznatků šíitské víry jsem došla k názoru, že morálka je opravdu závislá na náboženství a politika též. Pokud politika a náboženství spolu neshodují, nastává nesoulad v životě společnosti. I v sekulárních státech se lidé řídí morálními hodnotami, aniž by prokazovali svoji víru v Boha. Pak nastává otázka, odkud stát přejímá dodržování určitých zákonů. Odpověď je, že morálka vychází z Božích nařízení pro lid. Neexistuje tedy tvrzení, že morálka nemá žádnou autoritu. Tudíž víra v Boha a znalost Jeho zákonů zajišťuje optimální fungování společnosti. Vlivem tlaku Západu v druhé polovině 20. století se jako reakce vyhraňuje fundamentalismus islámu. Řešení vidím v přiblížení obou kultur Západu a Východu. Islám svým dodržováním morálních zásad reprezentuje své náboženské postoje. Přesto ani islám není jednotný a základní rozdíly je možné najít v rozdělení na sunnity a šíity. Toto rozdělení platí i v současné době a č jsou sunnité ve většině, jsou zde státy, kde je většina šíitská. Mezi takové státy patří Irák a Írán. Na těchto dvou příkladech se ukazuje, že sunnitský a šíitský islám jsou dvě odlišné větve jednoho náboženství. Sunnitský islám v Iráku (pod patronací Saddáma...
Morální principy v současném šíitském islámu ( zvl. Írán a Írák)
Ambrosio, Šárka ; Kropáček, Luboš (vedoucí práce) ; Vojtíšek, Zdeněk (oponent)
Závěr Ve své práci jsem se zabývala morálními principy šíitských muslimů a důvody jejich fundamentalismu v druhé polovině 20.století. Podle mých poznatků šíitské víry jsem došla k názoru, že morálka je opravdu závislá na náboženství a politika též. Pokud politika a náboženství spolu nespolupracují, nastává nesoulad v životě společnosti. I v sekulárních státech se lidé řídí morálními hodnotami, aniž by prokazovali svoji víru v Boha. Pak nastává otázka, odkud stát přejímá dodržování určitých zákonů. Odpověď je , že morálka vychází z Božích nařízení pro lid. Neexistuje tedy tvrzení, že morálka nemá žádnou autoritu. Tudíž víra v Boha a znalost Jeho zákonů zajišťuje optimální fungování společnosti. Vlivem tlaku Západu v druhé polovině 20.století se jako reakce vyhraňuje fundamentalismus islámu. Řešení vidím v přiblížení obou kultur Západu a Východu. Islám svým dodržováním morálních zásad reprezentuje své náboženské postoje.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.