Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 56 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Solar collector type influence on the heating solar water tank
Čunderlík, Marek ; Horák, Petr (oponent) ; Vyhlídalová, Karolína (vedoucí práce)
The diploma thesis deals in the theoretical part with various types of sys-tems for the preparation of hot water and specifies the types of solar sys-tems. In the calculation part, it solves the design of kindergarten heating by a system of heating elements. It also solves two variants of hot water preparation in the hot water tank. The design also includes all the equip-ment needed for the proper functioning of the heating system. The exper-imental part compares flat panel and evacuated tube solar collectors.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Záthurecká, Zuzana ; Vysloužil, Ondřej (oponent) ; Mikulášek, David (vedoucí práce)
Školské budovy sú navrhnuté mimo územia Černej Louky ale s bezprostrednou náväznosťou na ňu, na parcele, ktorá sa nachádza medzi riekou Ostravicou, Černou Loukou a plánovanou obytnou štvrťou Novej Karolíny. S orientáciou na juh a na rieku je pozemok vhodným miestom pre umiestnenie komplexu školských stavieb. Základná škola, stredná škola, telocvičňa a materská škoola, vytvárajú spolu komplex prepojený podzemnou platformou otvárajúcou sa na stranu k rieke.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Chroustová, Andrea ; Němec, Josef (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce byl nárh komplexu školských staveb v Ostravě Černé louce. Návrh je rozdělen do dvou objektů - hlavní objekt (ZŠ a SŠ) a objekt MŠ . Hlavní vstup do komplexu je směrován ke spádové oblasti - bydlení v Nové Karolině. Ustoupením objektu MŠ je vytvořen parkově upravený předprostor škol. Podél řeky byl zachován zelený pás pro sport a rekreaci. Forma hlavního objektu koresponduje s okolní zástavbou - uzavřený blok s vnitřním atriem. Blok se směrem k řece otevírá a zdrobňuje, stejně tak i objekt MŠ. Pro fasáda objektu je zvolen speciální pohledový beton se schopností čištění ovzduší - prolamovaný kolem oken. Do atria a směrem k řece jsou použity skleněné plochy. Barevné provedení fasád je oživeno žlutými plochami ostění u oken, pro společné prostory je použita prosklená plochoa s lesklými zelenými panely. Provoz hlavní budovy je členěn do 4 celků. I. stupeň ZŠ je orientován směrem k řece a typickým pro něj jsou čtvercové učebny a velká pobytová chodba. II. stupeň ZŠ, spojený se SŠ, je umístěn do 2 a 3NP v atriovém uspořádání chodeb s učebnami. Další celek tvoří tělocvična orientovaná k Černé louce. Zázemí školy je umístěno do 1NP. Dominantním prvek je prostorově převýšená jídelna otevírající se do atria.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Masárová, Simona ; Vysloužil, Ondřej (oponent) ; Mikulášek, David (vedoucí práce)
Predmetom diplomovej práce je projektovanie súboru školských stavieb v Ostrave na Černej lúke. Stavenisko nie je presne zadané, na základe analýz a urbanistickej štúdie holandského ateliéru Maxwan, som si zvolila parcelu južne od Černej lúky, hraničiacu s riekou Ostravica. Parcela je vymedzená z južnej strany ulicou Na Karolíně a zo severnej strany smyčkou električky, nadväzujúcou na ulicou 28. října, zastávka Výstaviště. Stavenisko je v súčasnej dobe využívané ako tzv. Areál MINUNI, svet miniatúr. Lokalita sa nachádza v nesúrodom prostredí so zmiešaným funkčným využitím. V roku 2010 bola vypísaná na územie Černej louky, ktorá je v tesnej blízkosti, súťaž, súčasťou ktorej bola aj daná parcela. Na základe súťaže bola spracovaná urbanisticka štúdia na územie Černej louky. Holandský ateliér Maxwan predpokladal výstavbu školských stavieb na tomto území. Základným urbanistickým riešením je 5 hmôt orientovaných rôznych smeroch podľa svojho využitia. Škôlka a základná škola sa otáčajú smerom na juh, lýceum na západ, chrbtom k predpokladanej dopravnej komunikácii, spoločenské centrum s orientáciou na juh a telocvičňa s orientáciou na východ. Školské stavby vytvárajú tak samostatný komplex s vnútroblokom, rôzna orientácia a prístup zo všetkých strán zabezpečuje jeho spojenie či už s riekou alebo s centrom. Pozemok nie je oplotený, pretože je prístupný komunite mesta.
Zdroje tepla pro vytápění občanské budovy
Trajer, Štěpán ; Počinková, Marcela (oponent) ; Horák, Petr (vedoucí práce)
Cílem práce je navrhnout a zhodnotit varianty vytápění pro dvoupodlažní mateřskou školku. S vyhotovením projektové dokumentace a investičními a provozními náklady.
Mateřská škola Pastelka
Brandtnerová, Jana ; Kalánek, Jiří (oponent) ; Ostrý, Milan (vedoucí práce)
Cílem mé diplomové práce je navrhnout novostavbu mateřské školy s téměř nulovou spotřebou energie. Projekt se skládá ze tří hlavních částí. První částí je vytvoření projektové dokumentace. Budova je navržena s ohledem na architektonický výraz. Mateřská škola je rozdělena na dvě třídy se zázemím, každá pro dvacet dětí. Jedná se o jednopodlažní budovu se sedlovou střechou. Objekt založen na základové desce a pod ní je ve dvou vrstvách pěnové sklo. Obvodové stěny jsou z vápenopískových tvárnic, které jsou zaizolovány kontaktním zateplovacím systémem. Druhou částí je posouzení energetické náročnosti budovy a využití energie z obnovitelných zdrojů. Budova využívá jako vytápění tepelné čerpadlo země voda, vzduch je zajišťován mechanickým větráním s rekuperací tepla a dodávka elektřiny je částečně zajišťována fotovoltaickým systémem. Poslední část diplomové práce hodnotí budovu z hlediska metody multikriteriální analýzy. Pro toto hodnocení jsem použila národní metodiku SBToolCZ.
Mateřská škola
Pospíšil, Jaroslav ; Šuhajdová, Eva (oponent) ; Šuhajda, Karel (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh a dokumentace k provedení novostavby mateřské školy. Dále vhodné vyřešení dispozice pro daný účel, návrh vhodné konstrukční soustavy s ohledem na statickou a tepelně technickou část. Mateřská škola je z části navržena jako jesle. Jedná se tedy o objekt sloužící pro výchovu dětí předškolního věku od 6 měsíců do 6 let. Mateřská škola má tři třídy s celkovou kapacitou 60 dětí. Jesle, o jediné jednotce, jsou navrženy pro 12 dětí. Objekt je dvoupodlažní nepravidelného obloukového tvaru, staticky dělený, bez podsklepení. Tvar a výškové osazení objektu se přizpůsobuje niveletě pozemku. Hlavní vstupy do objektu jsou situovány ze dvou výškových úrovní svahu. Hlavní pobytové místnosti jsou situovány na jihovýchod až jihozápad. Část objektu je chráněna ze severní strany přilehlou zeminou. Konstrukční systém mateřské školy je dřevěný. Staticky oddělená část jeslí je kombinací skrytého železobetonového skeletu a zděného systému z vápenopískového zdiva. Stropní konstrukce je tvořen soustavou lepených lamelových nosníků. Zastřešení objektu je řešeno vegetačními střechami s plynulým napojením na svahovitý terén obloukovou konstrukcí. Opláštění objektu je řešeno provětrávanou fasádou z dřevěných desek.
Hranice – redefinice městské struktury
Vlková, Kateřina ; Ryšavá, Hana (oponent) ; Foretník, Jan (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je představení koncepce restrukturalizace panelového bloku Slavia, který leží na ose mezi nádražím a centrem ve městě Hranice. Tato práce řeší jak obecné, tak konkrétní problémy panelového sídliště Slavia v Hranicích. Návrh doplňuje hierarchizaci soukromí, definovanou novou urbanistickou strukturou s rozmanitou typologií. Celkovým cílem je oživení bloku dovnitř a ven.
Návrh stratégie siete materských škôl vo vybraných štátoch EÚ
Kériová, Nela
Tato diplomová práce se zaměřuje na demografickou analýzu plodnosti Slovenska, Česka, Polska, Španělska, Itálie a Portugalska. Výsledky porovnává s analýzou dostupnosti předškolních zařízení. Jejím cílem je navrhnout optimální strategii rozmístění sítě soukromých mateřských škol mezi vybrané státy jako forma podnikání zajišťující zisk. Záměrem je na základě prognóz vyhodnotit státy s největším potenciálem uplatnění podnikání v příštích letech.
Motivace pedagogických pracovníků z vybrané mateřské školy k dalšímu vzdělávání a profesnímu rozvoji
Loskotová, Karolína ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na motivaci pedagogických pracovníků k dalšímu vzdělávání, využívání jejich potenciálu a profesnímu rozvoji jedinců. Diplomová práce se rozděluje na teoretickou a empirickou část. Teoretická část je zaměřená především na motivaci, motivační program a samotného pedagogického pracovníka. Pozornost je věnovaná také dalšímu vzdělávání, celoživotnímu učení a kurikulárně-strategickým dokumentům. V rámci výzkumné části byly stanoveny čtyři výzkumné otázky, které vycházejí z cíle diplomové práce. Empirická část se opírá o výzkumný design případové studie. V rámci případové studie je pro získání dat využita jak kvalitativní, tak kvantitativní metoda sběru dat. U pedagogických pracovníků je využita metoda dotazníkového šetření, od vedení školy jsou data získaná prostřednictvím polostrukturovaného rozhovoru. Ze získaných dat jsou zjištěny určité bariéry, které pedagogickým pracovníkům znesnadňují dále se vzdělávat a rozvíjet. Každá výzkumná otázka obsahuje grafy, které byly získány v rámci dotazníkového šetření, a které jsou následně detailně popsány. Data zjištěná prostřednictvím rozhovorů s ředitelkou a vedoucími učitelkami jsou také součástí jednotlivých výzkumných otázek. Diplomová práce obsahuje doporučení, které mohou vést k odstranění těchto překážek, zvýšení motivace a...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 56 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.