Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 52 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Teorie a praxe výchovy k bezpečnostní ochraně obyvatelstva na základních školách
Kratochvíl, Zdeněk ; Mika, Otakar Jiří (oponent) ; Novák, Jaromír (vedoucí práce)
Věci, jevy a procesy jsou stále rizikovější. Bezpečnostní problematice a výchově k ní je nutno věnovat pozornost už od dětství. Zákonem je stanoveno, aby se touto problematikou zabývali učitelé na základních školách, aby se v dětech již od jejich raného věku rozvíjely tyto návyky a vědomosti. V této práci se dozvíte, zda systém, který byl v našem školství zaveden v roce 2003, funguje.
Individual perception and performance changes during 3 week intervention programme with beginners golfers
Patzeltová, Michaela ; Gryc, Tomáš (vedoucí práce) ; Carboch, Jan (oponent)
Název: Individuální změny vnímání a výkonnosti během 3 týdenního intervenčního programu u začínajících golfistů Cíle Cílem studie bylo zhodnotit vliv třítýdenního tréninkového programu na golfové dovednosti (plný švih, puttování) a vnímání golfové motoriky. Jejím cílem bylo také sledovat vnímanou obtížnost a míru odhodlání účastníků pomocí tréninkových deníků a zkoumat jejich subjektivní stanovení cílů a strategie pro jejich dosažení. Metody Studie se zúčastnilo 43 účastníků, kteří byli rozděleni do čtyř skupin, z nichž tři měly 11 účastníků a jedna 10 účastníků. Účastníci se tomuto projektu věnovali celkem 5 týdnů. Týden před začátkem intervenčního programu proběhl dotazník MSRS, test před, poté 3 týdny intervence, test po a po týdnu opět MSRS. Po každém týdnu účastníci vyplnili reflexní deník po ukončení bloku. Tréninkové deníky sloužily ke zjištění, jak hráči chápou obecné golfové instrukce a jak vnímají golfovou motoriku. Výsledky Podle kvantitativních výsledků této studie byl zjištěn významný rozdíl v MSRS mezi testem před a po. Významný rozdíl byl také ve vnímané obtížnosti, avšak v průběhu týdnů nebyl zjištěn významný rozdíl v mentálním úsilí. Došlo k významnému zvýšení přesnosti v puttování a míry kontaktu při plném švihu. Kvalitativní analýza odhalila rozdílné nastavení mysli a...
Management ošetřovatelské péče u klientů ortopedických ambulancí z pohledu sestry
VOPÁLKOVÁ, Milena
Vzhledem k tomu, že do ortopedické ambulance přichází klienti s potížemi pohybového aparátu, kteří bývají často méně mobilní, mají bolesti, nedostatečně se orientují v novém prostředí a situaci, považujeme za adekvátní, zabývat se komplexní ošetřovatelskou péčí o tyto klienty. Úkolem zdravotnického personálu je v tento okamžik poskytnout klientovi a jeho rodině podporu, jistotu a bezpečí, umožnit získat dostatek informací, dovedností a návyků k obnově a udržení zdraví. V této diplomové práci, byly stanoveny celkem tři cíle. Naším prvním cílem, bylo zmapovaní specifik managementu ošetřovatelské péče o klienty ortopedických ambulancí z pohledu sestry. Další dva stanovené cíle, se týkaly ozřejmění způsobu detekce a řešení ošetřovatelských problémů a potřeb klientů ortopedických ambulancí. Pro splnění cílů této práce, byly využity metody kvalitativního a kvantitativního výzkumu. V kvalitativním výzkumném šetření se jednalo o polostrukturovaný rozhovor s pěti informanty, kteří pracují ve vybraných ortopedických ambulancích Jihočeského kraje na pozici nelékařského zdravotnického pracovníka. Rozhovory s informanty byly zaznamenány na nahrávací zařízení, poté byla provedena transkripce a analýza dat pomocí kódování. Výsledky byly sumarizovány do přehledných kategorií a podkategorií. Záměrně byla vybrána dvě ortopedická ambulantní pracoviště. Jedno pracoviště byla privátní ortopedická ambulance a druhé pracoviště, byla ortopedická ambulance, která je součástí zdravotnického zařízení. Abychom získali zpětnou vazbu na poskytovanou ošetřovatelskou péči v ortopedických ambulancích, využili jsme kvantitativní výzkumné šetření. Pomocí ankety s respondenty, kteří navštívili výše vybrané ortopedické ambulance. Zajímal nás jejich pohled a spokojenost s poskytovanou ošetřovatelskou péčí a edukací. K vyplnění anketního lístku, bylo osloveno celkem 160 respondentů, z každé ortopedické ambulance přesně polovina. Z výsledků kvalitativního šetření je jasné, že sestry ortopedických ambulancí nejvíce tíží nedostatek času na poskytování komplexní ošetřovatelské péče. Bylo zjištěno, že se sestry věnují nejvíce specifickým odborným výkonům, asistenci lékaři, uspokojování nejaktuálnějších potřeb klientů a zejména administrativě. Nejméně, se však věnují prevenci a edukaci. Bylo zjištěno, že sestry nejčastěji detekují u klientů ortopedických ambulancí deficit sebepéče, pohybu a aktivity, bolest, strach a deficit informací. Z kvantitativního šetření vyplynulo, že v řešení aktuálních potřeb a přístupu sestry neexistují statisticky významné rozdíly mezi vybranými ambulancemi. V případě času na zodpovězení dotazů, edukaci a následnou spokojenost respondentů vybraných ortopedických ambulancí, můžeme říci, že existují statisticky významné rozdíly mezi soukromou ortopedickou ambulancí a ortopedickou ambulancí, která je součástí zdravotnického zařízení. Sumarizací poznatků z výzkumného šetření lze konstatovat, že je nevyhnutelné se v ošetřovatelském managementu u klientů ortopedických ambulancí, více zaměřit na komplexnost poskytované ošetřovatelské péče včetně edukace. Výstupem práce, je návrh koncepce funkce ortopedické edukační sestry, který bude předložen sestrám ortopedických ambulancí a managementu zdravotnických zařízení jako námět na rozšiřování edukačních center pro klienty ortopedie.
Obchodní vedení kapitálové společnosti
Kaňa, David ; Tomášek, Petr (vedoucí práce) ; Hurychová, Klára (oponent)
Cílem této práce je popsat a analyzovat pojem obchodního vedení, se kterým zákonodárce sice pracuje, ale nijak se nezabývá jeho definicí. Pro tento účely jsou analyzovány judikaturní i doktrinální příspěvky, a to včetně zahraniční úpravy, která je vhodným výkladovým doplňkem, jelikož se jí český zákonodárce inspiroval. Zohledněny jsou i dílčí odlišnosti jednotlivých kapitálových společností. Na úvod autor pojednává o obsahu jednotlivých částí práce, účelu práce a sjednocuje užívané pojmy. V první části autor popisuje pozitivní a negativní vymezení pojmu obchodního vedení. Judikaturní a doktrinální prameny to označují za pravidelnou rozhodovací činnost o podnikatelských aktivitách společnosti, dotýkající se každodenního provozu závodu. Naopak dovozují, že obchodní vedení nezahrnuje například strategické řízení. Autor také nepovažuje vedení účetnictví za součást obchodního vedení. Druhá část se věnuje rozhodování o obchodním vedení. Je popsáno, do působnosti kterého orgánu rozhodování o obchodním vedení spadá, jak je tomu v případě společnosti s ručením omezeným a akciovou společností a nechybí vymezení odlišností u individuálních a kolektivních orgánů. Obsahem části třetí pak je delegace působnosti obchodního vedení v rámci kolektivních orgánů. Pojednáno je o horizontální delegaci, kterou je...
Rozvoj čtenářské gramotnosti v multikulturním kontextu
Matějíček Rozsypalová, Martina ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Burkovičová, Radmila (oponent) ; Maňourová, Zuzana (oponent)
Disertační práce se zabývá částí edukační reality škol s polským vyučovacím jazykem, které tvoří specifikum škol v Moravskoslezském kraji. V teoretické části práce jsou vymezeny základní pojmy spojené se čtenářskou gramotností a jsou představeny dva výzkumy realizované v oblasti počáteční čtenářské gramotnosti. Pozornost je věnována také škole a učiteli jako faktorům rozvoje čtenářské gramotnosti dětí. Popis polského národnostního školství se zaměřením na 1.-5. ročník povinného vzdělávání je následován obsahovou analýzou školních vzdělávacích programů, jejímž cílem bylo popsat podobu začlenění předmětu Český jazyk do těchto dokumentů a zpracování výstupů ve vztahu k doménám, resp. dimenzím výukových cílů v kurikulu pro 2. ročník. Výzkumné šetření, hledající odpověď na otázku, jak rozvíjejí učitelé počáteční čtenářskou gramotnost v hodinách předmětu Český jazyk ve 2. ročníku škol s polským vyučovacím jazykem, zjistilo, že se v pestře pojaté výuce neobjevilo formativní hodnocení a aktivity podporující u žáků tvořivost. Na základech badatelsky orientované výuky jsou formulována metodická doporučení a předloženy koncepce lekcí, které badatelsky orientovanou výuku včleňují do procesu rozvoje čtenářské gramotnosti.
Výuka vyjmenovaných slov na 1. stupni ZŠ
Kroutilová, Jitka ; Hájková, Eva (vedoucí práce) ; Doležalová, Eliška (oponent)
Diplomová práce se zabývá výukou vyjmenovaných slov na 1. stupni, konkrétně ve 3. ročníku. Práce je členěna na teoretickou část, která se zaměřuje na postihnutí současných přístupů k výuce vyjmenovaných slov, a praktickou část, která popisuje práci s žáky metodou slovotvorných hnízd. Cílem teoretické části je popsat problematiku vyjmenovaných slov v současné pedagogické praxi, a to z pohledu jazykového, didaktického a z pohledu pedagogů. Práce se zaměřuje na využití souvislých smysluplných textů ve výuce. Cílem praktické části je ověřit, zda práce žáků se souvislými smysluplnými texty povede k menší chybovosti v pravopisu vyjmenovaných slov a zda je tato práce pro žáky dostatečně zajímavá. V teoretické části je hlavní metodou studium dostupných materiálů, analýza didaktických materiálů, učebnic a dalších publikací a rozhovory s jednotlivými pedagogy. V praktické části je použitou metodou kvalitativní výzkum, který se opírá o práci s vyjmenovanými slovy po P se skupinou osmi žáků metodou slovotvorných hnízd. Výsledky této práce jsou ověřeny porovnáním úspěšnosti vypracování kontrolního testu skupinou testovaných žáků a kontrolní skupinou. Do kontrolní skupiny byli vybráni žáci podobně úspěšní. S testovanými žáky byl proveden také rozhovor. Z rozhovorů s žáky vyplývá, že metoda slovotvorných hnízd je...
Simulace procesoru ARM pro výuku programování v asembleru
Ondryáš, Ondřej ; Goldmann, Tomáš (oponent) ; Orság, Filip (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvoření didaktického nástroje pro simulaci činnosti procesoru z rodiny Arm, který je integrován do editoru Visual Studio Code. Nástroj je určen pro výuku programování těchto procesorů na strojové úrovni. Implementuje službu umožňující překlad jazyka symbolických adres instrukční sady A32 a simulaci provádění jejích instrukcí. Využívá k tomu emulační jádro Unicorn a další nástroje s otevřeným zdrojovým kódem. Rozšíření pro editor poskytuje s pomocí služby podporu pro vývoj a ladění programů v tomto jazyce. Při tvorbě programu zobrazuje uživateli vysvětlivky pro použité instrukce a pomáhá s pochopením jejich funkcí. Při ladění umožňuje krokování a různé pohledy na vnitřní stav simulovaného procesoru, obsah registrů i paměti. Výsledkem práce je řešení, které je možné použít při výuce předmětu Pokročilé asemblery na FIT VUT. V budoucnu bude možné rozšířit jej o podporu jiných architektur a poskytnout tak nástroj pro usnadnění výuky i v dalších předmětech zaměřených na programování na strojové úrovni.
'But it's only a children's book' - children's literature as a vehicle of manipulative ideological dissemination
Moravčíková, Hana ; Clark, Colin Steele (vedoucí práce) ; Beran, Zdeněk (oponent)
v českém jazyce Tato diplomová práce se zaměřuje na analýzu ideologií přítomných ve třech knihách primárně určených pro dětského čtenáře: Tajemná zahrada (1920), Lev, skříň a čarodějnice (1991) a Vodňátka: pohádka pro děti (1911). Po úvodním seznámení se s problematikou základních termínů dětské literatury se diplomová práce věnuje svému hlavnímu cíli: analýze ideologií v knihách F. H. Burnettové, Ch. Kingsleyho a C. S. Lewise, které odrážejí ideologické preference autorů i doby, v níž byly knihy publikovány. Patří mezi ně zejména tři odvětví křesťanství (Křesťanská věda, katolictví, protestanství), imperialistická politika Velké Británie a vědecký rasismus. Součástí analýzy je i částečný rozbor genderové problematiky v dětských knihách a domova jako jednoho z hlavních ideologických symbolů v dětské literatuře. Pozornost je také věnována jedné z nejzákladnějších otázek literární kritiky zaměřené na dětské publikace, a to zda je primárním cílem těchto knih poučit nebo pobavit.
Koučink trenéra v utkání
Šmirkl, Jan ; Buzek, Mario (vedoucí práce) ; Tůma, Martin (oponent)
Název: Koučink trenéra v utkání Cíle práce: Diagnostikovat trenérskou činnost ve dvou soutěžních utkáních mládežnické kategorie. Ve sledování se zaměřím na formy chování trenéra a jeho postojovou aktivitu. Výzkumné otázky: Jakým způsobem a jakou formou by měl trenér své svěřence v zápase motivovat? Jaký vliv bude mít zápas a jeho výsledek na postojovou aktivitu trenéra ve sledovaných zápasech? Jakým způsobem trenér podává instrukci a zpětnou vazbu? Metody: Pro dosažení cílů využiji metodu pozorování, metodu audio a videozáznamu a metodu didaktické interakce (ADI) Výsledky: Cíl této práce byl splněn. Výzkumné otázky byly zodpovězeny. Byla prezentována doporučení pro trenéry. Klíčová slova: koučink, kouč, trenér, zpětná informace, instrukce
Chování trenéra v tréninkovém procesu ve fotbale
Šmirkl, Jan ; Buzek, Mario (vedoucí práce) ; Frýbort, Pavel (oponent)
Název: Chování trenéra v tréninkové jednotce ve fotbale Cíle práce: Diagnostikovat trenérskou činnost ve dvou tréninkových jednotkách mládežnické kategorie a dvou tréninkových jednotkách v dospělé kategorie. Ve sledování se zaměřím na formy trenérova chování. Hypotéza: "Předpokládám, že forma korekce a zpětné informace bude převládat v tréninkových jednotkách mládeže, nad tréninkem v dospělé kategorii. Metody: Pro dosažení cílů využiji metodu pozorování, metodu audio záznamu a metodu didaktické interakce (ADI) Výsledky: Hypotéza se nepotvrdila. Korekce a zpětná informace byla v tréninkových jednotkách mládeže zastoupena ve stejném, nebo menším procentuálním zastoupení. Klíčová slova: korekce, zpětná informace, instrukce

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 52 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.