Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  předchozí11 - 17  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Performance management v oblasti IT podpory firem
Nosek, Miloš ; Komárková, Lenka (vedoucí práce) ; Kincl, Tomáš (oponent)
Cílem bakalářské práce je seznámení čtenáře s komplexností zajišťování IT podpory ve firemním prostředí a možností jejího úspěšného řízení s využitím moderních přístupů, jakými jsou ITIL a performance management. Dále uvědomění si velkého množství dat, která nás v nejrůznější podobě obklopují a nabídnout ukázku možné analýzy a prezentace dat vybraného datového souboru. Výsledná data budou využita pro zhodnocení kvality uživatelské podpory a pro další řízení IT pomocí performance managementu. V praktické části budou prezentovány současné klíčové ukazatele výkonu zvoleného IT oddělení a vhodná doporučení vzešlá z analýzy dat a ze zkušeností.
Řešení dimenzionálního modelu pro řízení podnikové informatiky
Král, Filip ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Benáčanová, Helena (oponent)
Tato práce se zabývá řízením podnikové informatiky, konkrétně vytvořením dimenzionálního modelu pro sledování vybraných metrik definovaných v rámci procesního modelu metodiky CobiT. Pro dosažení tohoto cíle je vycházeno z charakteru řešení metodiky MBI. Samotný text této práce je členěn do čtyř hlavních kapitol. Kapitola Referenční modely řízení IT poskytuje úvod do problematiky referenčních modelů potřebných pro další pochopení metodiky CobiT. Kapitola Rámec metodiky CobiT5 představuje principy a způsob jakým metodika CobiT nahlíží na strategické cíle podniku a jejich postupný rozklad na konkrétní prostředky a faktory umožňující dosažení těchto cílů. Kapitola Referenční model Cobit5 poskytuje popis procesního modelu této metodiky, čili strukturu procesů a jednotlivé stavební bloky, ze kterých se každý proces skládá. Kapitola Analýza procesů a jejich metrik obsahuje samotný výsledek této práce, tedy stručný popis procesů a vybraných metrik spolu s přiřazenými dimenzemi.
Stanovení zásad systému managementu informatiky kompatibilního s ISO 9001:2008 pro malé IS/IT neintenzivní podniky
Lozan, Petr ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Pecha, Tomáš (oponent)
Informační systémy a technologie jsou všudypřítomné a hrají významnou roli v každodenním životě lidí i organizací. I ty nejmenší organizace potřebují vědět, že jejich informační systémy a technologie pracují správně, přiměřeně podporují jejich činnosti, jsou nákladově efektivní a vyhovují požadavkům předpisů a jiným požadavkům. Nejvíce prosazovaný i užívaný je přístup k řízení IS/IT organizace na základě managementu služeb. Co když ale není stejně vhodný pro organizace všech velikostí? Tato práce představuje alternativní přístup k řízení informatiky, přímo vystavěný na základě požadavků dobře známého mezinárodního standardu ISO 9001:2008. Pro mnoho osob, které znají a rozumí přístupu ISO 9001 i požadavkům standardu, může být snazší použít jejich znalosti o managementu kvality k řízení IS/IT, spíše než se učit a zavádět management služeb IT, a pravděpodobně se zabývat i tím, jak management služeb zjednodušit pro použití v podmínkách omezených zdrojů, které jsou pro malé organizace charakteristické. Autor popisuje ISO 9001 jako univerzální model systému managementu a zkoumá požadavky standardu ISO 9001:2008 vztahující se k informačním systémům a technologiím. Pak je pozornost soustředěna na existující mezinárodní standardy zabývající se různými aspekty správy a řízení IS/IT. Text nastiňuje hlavní obsah ISO/IEC 38500 pro správu IT (IT Governance), ISO/IEC 20000 pro management služeb, obsah vybraných standardů souboru ISO/IEC 27000 pro management bezpečnosti informací a obsah ISO/IEC 19770-1 pro správu softwarových aktiv. Následující část popisuje zejména přístup COBIT5 a řešení COBIT vhodné pro malé podniky -- COBIT Quickstart a COBIT Security Baseline. Závěrečná část textu vysvětluje, jak byl standard ISO 9001:2008 využit a přizpůsoben za účelem vytvoření hlavního předmětu práce -- návrhu zásad systému managementu informatiky pro malé IS/IT neintenzivní podniky kompatibilního s ISO 9001:2008.
Řízení informačních technologií v organizaci
Eischmann, Jiří ; Král, Bohumil (vedoucí práce) ; Kunstová, Renáta (oponent)
Diplomová práce se zabývá informačními technologiemi na jednotlivých úrovních řízení organizace. V úvodu je rozebrána strategická úroveň řízení a úloha strategických dokumentů v řízení informačních technologií. Druhá polovina teoretické části se věnuje IT governance, jeho napojení na strategické řízení a jeho vybraným nástrojům -- uspořádání rozhodovacích práv, dohody o poskytování služby a účetnictví se zaměřením na zpětné zúčtování. Praktická část diplomové práce se věnuje řízení informačních technologií na Vysoké škole ekonomické v Praze. Rozebírá a hodnotí strategické dokumenty školy z pohledu řízení informačních technologií. V druhé polovině praktické části jsou zhodnoceny možnosti nasazení vybraných nástrojů IT governance v řízení informačních technologií školy.
Methodology of IT Project Management
Filina, Peter ; Přibil, Jiří (vedoucí práce) ; Kincl, Tomáš (oponent)
Práce se snaží podat ucelený přehled o metodologii projektového řízení na poli informačních technologií. Cílem práce je prozkoumat nejrozšířenější přístupy používané v praxi a zasadit je do kontextu všeobecného managementu a spojit je s technologickými aspekty. Vybrané metodiky budou porovnány a identifikovány jejich společné prvky i specifika.
Analýza nabídky open source nástrojů pro řízení informatiky
Doubravová, Lucie ; Kacerovský, Jiří (vedoucí práce) ; Janiš, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce poskytuje čtenáři nástin možností využití open source nástrojů pro řízení provozu informatiky. V první části práce jsou nejprve stručně představena základní pravidla open source nezbytná pro správné pochopení celé problematiky a popsány licence, se kterými se uživatel v praxi může nejčastěji setkat. V následující kapitole je zmíněna metodika ITIL, jako zástupce mezinárodně používaných metodik pro řízení provozu informatiky. Jednotlivé kategorie této metodiky slouží jako základní koncept pro oblasti výběru nástrojů. V této kapitole, jsou také uvedeny a stručně popsány servery, na nichž lze nalézt největší množství open source produktů a informací o nich. Dále jsou pak představeny výběrové podmínky, které musí vybrané nástroje splňovat. Ve třetí části práce jsou uvedeny pro každou kategorii konkrétní produkty. Ke každému produktu přísluší popis jeho základní funkcionality a technických parametrů. Čtvrtá část práce se zaobírá klady a zápory často zmiňovanými ve spojitosti s open source. Pátá část pak na základě několika odkazovaných studií a analýz hodnotí celkovou vhodnost využití open source z ekonomického hlediska. V poslední části práce jsou uvedeny dva různé příklady, popisující implementaci a využívání z představených produktů v praxi. Zájemce o open source po přečtení práce získá schopnost orientace v problematice i návod, jak a kde získat případné podrobnější informace. Zároveň by měl být schopný posoudit vhodnost využití představených nástrojů v praxi.
Správa architektury orientované na služby
Kasal, Jindřich ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Regner, Albert (oponent) ; Nováček, Jan (oponent)
Architektura orientovaná na služby, je přístupem k budování flexibilní a agilní architektury aplikací, která bude schopna v krátkém čase a s nižšími náklady reagovat na změny požadované ze strany businessu. Aby však organizace skutečně v SOA získala zdroj konkurenční výhody, je třeba zaměřit se kromě aplikací a architektury i na jejich správu a řízení IT se zohledněním specifik, které SOA do této oblasti přináší. Mezi hlavní podmínky efektivního provozu SOA patří optimální implementace procesů, organizační opatření a nástroje pro správu a monitoring architektury, aplikací a podpůrné infrastruktury. Předmětem této práce je poskytnutí celkového pohledu právě na roli procesů a nástrojů pro správu architektury orientované na služby a modelový příklad řízení SOA v telekomunikační firmě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   předchozí11 - 17  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.