| |
|
Tvorba báze znalostí pro diagnostikování nemoci
Macháček, Daniel ; Steinerová, Kateřina (oponent) ; Jirsík, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou tvorby báze znalostí. Popisuje základy expertních systémů, jejich funkci a možné využití v dnešním světě. Výsledkem práce je báze aplikovaná ve webovém rozhraní NPS se schopností diagnostikovat nemoci v oboru hematoonkologie, což dokládá reálné využití expertního systému v praxi. Báze znalostí byla vytvořena ve spolupráci s experty v daném odvětví lékařství a obsahuje skutečná data.
|
|
Kvalita služeb Turistického informačního centra Třešť
Křížová, Ivana
Křížová, I., Kvalita služeb Turistického informačního centra v Třešti, Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2019. Bakalářská práce se zabývá kvalitou služeb Turistického informačního centra ve městě Třešť na Jihlavsku. Cílem této práce je zhodnotit současný rozsah a kvalitu služeb tohoto centra. Účelem práce je na základě získaných dat vytvořit doporučení pro zlepšení služeb TIC Třešť. Práce přináší stručný literární přehled vztahující se k tématu. V praktické části jsou využity metody jako SERVQUAL, dotazníkové šetření, mystery shopping a mystery calling, či kompletní SWOT analýza. Při zhodnocení současného stavu TIC Třešť byly mezi nejvýznamnější nedostatky zařazeny špatné směrovky navigující k TIC, neexistence interního systému pro řízení kvality služeb a neexistující možnost platby kartou. Nejlepšího hodnocení dosahovaly propagační materiály města, které jsou kvalitní a jejich nabídka je bohatá. Kladně byl taktéž hodnocen přístup pracovnic k zákazníkovi a jejich vystupování. TIC Třešť dosahuje dlouhodobě velmi dobrých a stabilních výsledků při Mystery shoppingu od CzechTourismu, v rámci certifikace A.T.I.C. ČR. TIC Třešť bylo doporučeno rozšířit nabídku vlastních akcí pro další segmenty turistů a také rozšířit a přemístit stojany na kola. TIC by mělo taktéž prohloubit svoji spolupráci s ostatními subjekty v rámci destinačního managementu a navázat spolupráci s ostatními destinacemi v regionu. Zavedení interního systému pro řízení kvality služeb povede k trvalému zlepšování kvality služeb a ke kontrole této kvality. Dalším doporučením je zavést platbu kartou, vztahující se alespoň na vstupenky na akce.
|
|
Veganství jako součást osobní identity - vliv na postoje a životní styl
RAUEROVÁ, Nikol
Cílem kvalifikační práce, pro kterou jsme si zvolili kvalitativní přístup, a která je mnohopřípadovou studií, bylo porozumět, jakým způsobem vegani své veganství prožívají a jak ovlivňuje jejich myšlení a chování. Z námi formulovaného výzkumného problému: "Jak se odráží veganství v postojích a životním stylu vegana?", jsme následně vyabstrahovali dvě výzkumné otázky, na které kvalifikační práce, prostřednictvím Interpretativní fenomenologické analýzy, přináší odpovědi. Výzkumné otázky zněly: 1. Jak se subjektivní zkušenost vegana odráží v jeho postojích, tedy v chování, myšlení a prožívání? 2. Jak vegan vnímá druhé a svět? Výsledky předkládají pohled na zkušenosti veganů s veganstvím a poukazují na myšlení, chování a prožívání veganů. Ústředními tématy, která vstupují do života veganů, jsou témata etika, ekologie a zdraví. Z nichž je pro vegany nejpodstatnější téma etika, ze kterého vychází myšlenka, že využívání zvířat není správné. Méně podstatným tématem je téma ekologie s postojem, že planetu bychom si měli chránit a nejméně důležitým je téma zdraví. V oblasti vztahů s ostatními a blízkými vyplývá, že vegani se snaží o šíření veganství, protože považují ostatní za málo informované.
|
|
Psychologické aspekty asistované reprodukce
Karel, David ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Štětovská, Iva (oponent) ; Hříbková, Lenka (oponent)
Disertační projekt chce přispět k pochopení a vysvětlení psychického prožívání jedinců v procesu asistované reprodukce. Výzkumným problémem projektu je pochopit a přiblížit prožívání neplodného jedince v procesu léčby technikami asistované reprodukce. Cílem projektu je proniknout do prožívání neplodných jedinců a pokusit se pochopit významy, jaké jedinec připisuje sám sobě, neplodnosti, reprodukční medicíně a jak se mění jeho vnímání individuální skutečnosti. Práce přispívá k pochopení zkušenosti jedince, jak vnímá sám sebe, svého partnera a okolí ve vztahu ke své neplodnosti a technikám asistované reprodukce a jaké prožívá pocity a emoce. Disertační projekt odpovídá na čtyři výzkumné otázky: Jak participanti uvažují o dítěti? Jak participanti prožívají proces asistované reprodukce? Jaké participanti prožívají pocity v souvislosti s asistovanou reprodukcí? Jak participanti uvažují o partnerovi a sociálním okolí v souvislosti s početím a AR? K povaze přijatého epistemologického antropomorfního postoje a teoretických modelů interakčního symbolismu a sociálního konstruktivismu, byl zvolen kvalitativní výzkumný rámec případové studie. Výzkumným případem se stala multikazuistická případová studie, kde soubor byl vybrán prostým záměrným výběrem a ke sběru dat byla použita metoda polostrukturovaného...
|
|
Vícejazykový fonémový rozpoznávač
Vobr, Vojtěch ; Matějka, Pavel (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
Cílem, této diplomové práce je natrénovat fonémový rozpoznávač s fonémovou sadou, která vznikla spojením fonémových sad jazyků obsažených v databázi SpeechDat-E a zjistit, zda takovýto rozpoznávač bude podávat lepší výsledky než rozpoznávače natrénované pouze pro jediný jazyk. Tato práce pojednává o fonémových sadách, principech rozpoznávání jednotlivých fonémů pomocí rozpoznávačů založených na neuronových sítích, dále o způsobech rozpoznávání a identifikace mluveného jazyka a také o spojování fonémových sad jednotlivých jazyků. Dále je zde popsán postup trénování fonémového rozpoznávače a rozpoznávání fonémů.
|
| |
|
Hodnocení kvality ubytovacích služeb
Zejdová, Kateřina
Cílem diplomové práce je zhodnocení kvality ubytovacích služeb, porovnání hodnotících metod a navržení optimálního hodnotícího modelu. Kvalita ubytovacích služeb je hodnocena hotelovými hosty, kteří hodnotili očekávání a spokojenost s poskytovanými službami. Pro hodnocení kvality služeb jsou použity tři metody: SERVQUAL, SERVPERF a IPA. Pro SERVQUAL a SEVPERF jsou použita data z dotazníkového šetření. Pro IPA je použit primární i sekundární průzkum.
|