Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  předchozí11 - 16  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kvalita ve vzdělávání
Kalousek, Jaroslav ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Janošová, Pavlína (oponent)
Základní teze předkládané diplomové práce je, že pedagogický proces je klíčovou aktivitou každé školy a ředitel je v dosahování kvality pedagogického procesu klíčovou osobou. Autor se odmítá spokojit s definicí ředitele jako manažera, který "řídí" školu. Pomocí analýzy zahraničních výzkumů seznamuje čtenáře s konceptem leadershipu - "vedení" ve školním prostředí. Management a leadership pečlivě dělí do dvou spojitých nádob. Teorie řízení podle kompetencí tvoří základ následného rozboru vzdělávání ředitelů v ČR a dalších státech. Autor se jako rámce úvah přidržuje vzdělávacích koncepcí OECD. Výzkum primárních dat hledá proměnné, které ovlivňují kompetenci leadership u 112 ředitelů českých škol. Pro analýzu dat autor zvolil statistickou metodu "obecné lineární modely"(GLM). Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Kompetenční profil ředitelů škol a jejich další vzdělávání
Bareš, Milan ; Trojan, Václav (vedoucí práce)
Závěrečná práce se zabývá problematikou profesních kompetencí ředitelů škol a z nich vycházejících potřeb jejich dalšího vzdělávání. Daná problematika je posuzována s ohledem na stupeň školy a fázi profesní dráhy ředitele. Práce vychází z potřeby jednoznačné definice toho, jakými znalostmi, dovednostmi a postoji by měli ředitelé škol disponovat, aby byli úspěšnými školskými manažery. To je současně také jedna z podmínek pro nastavení smysluplného kariérního systému ve školství a základ pro systematický další profesní rozvoj ředitelů škol. Práce přináší návrh generického kompetenčního profilu vrcholového výkonu společného pro ředitele všech stupňů škol a návrh rámcové struktury dalšího profesního vzdělávání ředitelů škol, který koresponduje s potřebnými kompetencemi. To by ve svém důsledku mělo vést ke zlepšení profesní přípravy ředitelů škol, a tím i ke zvýšení kvality škol, které řídí.
Zpětná vazba ředitele jako forma rozvoje a podpory kvality učitele
Breníková, Markéta ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
NÁZEV: Zpětná vazba ředitele jako forma rozvoje a podpory kvality učitele AUTOR: Mgr. Markéta Breníková KATEDRA (ÚSTAV) Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Jan Voda, Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce se zabývá současnou problematikou zpětné vazby od ředitele v základním školství. Zpětná vazba je součástí komunikace ve škole a ředitel s její pomocí může zvyšovat kvalitu školy a vést k ní své učitele. Vede efektivní tým, vytváří příznivou atmosféru, ve které zpětná vazba rozvíjí a podporuje. V teoretické části práce definuje zpětnou vazbu a s ní související kvalitu ve školství a dotýká se také metod jejího řízení. Představuje techniky zpětné vazby použitelné na základní škole. Z výzkumu vyplynulo, že v základním školství je zpětná vazba zatím využívána často nesystémově, směrem k vybraným jedincům, nikoli ke všem zaměstnancům. Učitelé cílenou podporu a rozvoj ve své náročné profesi potřebují. Ředitelé ovšem často nemají potřebné kompetence k poskytování systémové zpětné vazby a při jejím poskytování mají vždy pocit, že ji poskytují lépe a více, než jak to vidí jeho učitelé. Práce se v závěru dotýká i širších souvislostí s kvalitou poskytování zpětné vazby. KLÍČOVÁ SLOVA: zpětná vazba, ředitel, učitel, kvalita, podpora
Funkce evaluace a autoevaluace v řídícím procesu škol
Matějovská, Alena ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Závěrečná diplomová práce je zaměřena na analýzu procesu evaluace a autoevaluace v řídícím procesu škol. Tento proces je jednou z důležitých činností škol, který je-li prováděn správně, vede mnohdy k efektivnímu usměrňování činnosti rozvoje školy, k vytváření kvalitní školy a ke spokojenosti všech zúčastněných stran. V teoretické části práce jsou objasněny základní pojmy celého procesu evaluace, které vycházejí z poznatků odborné literatury a jeho legislativní východiska v kontextu současných změn. Výzkumná část práce zahrnuje metaanalýzu závěrečných bakalářských prací, které se zabývají procesem evaluace a autoevaluace. Na základě jejich výzkumných šetření byl vytvořen obecný postup při hodnocení ředitelů škol zřizovateli škol a jsou pojmenovány hlavní zásady ředitelů škol, které vedou ke zkvalitnění jejich řídící činnosti. KLÍČOVÁ SLOVA: Evaluace, autoevaluace, hodnocení, kvalita, ředitel školy, zřizovatel školy.
Kompetenční profil ředitelů škol a jejich další vzdělávání
Bareš, Milan ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Závěrečná práce se zabývá problematikou profesních kompetencí ředitelů škol a z nich vycházejících potřeb jejich dalšího vzdělávání. Daná problematika je posuzována s ohledem na stupeň školy a fázi profesní dráhy ředitele. Práce vychází z potřeby jednoznačné definice toho, jakými znalostmi, dovednostmi a postoji by měli ředitelé škol disponovat, aby byli úspěšnými školskými manažery. To je současně také jedna z podmínek pro nastavení smysluplného kariérního systému ve školství a základ pro systematický další profesní rozvoj ředitelů škol. Práce přináší návrh generického kompetenčního profilu vrcholového výkonu společného pro ředitele všech stupňů škol a návrh rámcové struktury dalšího profesního vzdělávání ředitelů škol, který koresponduje s potřebnými kompetencemi. To by ve svém důsledku mělo vést ke zlepšení profesní přípravy ředitelů škol, a tím i ke zvýšení kvality škol, které řídí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   předchozí11 - 16  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.