Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využívání hlasových systémů a jejich uplatnění v informační společnosti
Laštovička, Petr ; Papík, Richard (vedoucí práce) ; Fiala, Jakub (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou rozpoznání řeči a jejím praktickým využitím. Tato funkce je popsána teoreticky k více vědeckým oborům, stejně tak směrem k oboru Informační vědy s důrazem na tématickou oblast Human Computer Interaction. Součástí práce je také dotazníkové šetření zaměřené na získání informací k chování uživatelů kontaktních center - jejich zvyklostí, frekvence využívání, preference typu obsluhy a požadavků na nové funkce. Obsahuje i specifické otázky k funkcím rozpoznání řečí a identifikaci hlasem. Jedná se o pilotní průzkum, který může být základem dalšího rozsáhlejšího výzkumu. Cílem práce je zjistit možnosti využití funkcí rozpoznání řeči a reálné potřeby uživatelů.
Efektivní využití omezeného herního prostoru
Brestič, Tomáš ; Kapinus, Michal (oponent) ; Najman, Pavel (vedoucí práce)
Zařízení pro virtuální realitu (VR), která jsou již dnes dostupná běžným spotřebitelům, umožňují pohyb uživatele po virtuální scéně na základě sledování jeho fyzického pohybu ve skutečném světě. S použitím takové metody jako hlavního či jediného způsobu pohybu hráče ve VR se však pojí určitá úskalí, a naprostá většina VR aplikací je proto stále založena na jiných metodách, které ale dostupný prostor ani uvedené vlastnosti zařízení příliš nevyužívají. Hlavním účelem této práce je navrhnout a předvést možný způsob implementace vedoucí k využití dostupného fyzického prostoru, a pokusit se následně vyhodnotit, zda aplikace přímo založená na popsaném způsobu pohybu může uživatele lépe zaujmout a nabídnout jim lepší zážitek, a zda tedy má význam takovou aplikaci vyvíjet i přes existenci zmíněných nástrah.
Web Application for Information Dashboard Design
Pastushenko, Olena ; Ismael, Mazen (oponent) ; Hynek, Jiří (vedoucí práce)
This paper describes the steps of designing and development of the Web Application for Information Dashboard Design. The primary challenge is not only to visualize the data on the charts, but also to increase the usability of the final product and to allow programmers to add new widgets quickly and with minimum input required. Visualization tools are being analyzed both from the historical and modern perspectives. Big attention is paid to how human brain perceives information. Charts development tools (in particular, JavaScript libraries) are analyzed and the need in a new application is proven. Development is then described as an iterative process, including application prototype designing and several phases of usability testing and evaluation. As a part of the project, the open-source Vue.js extension for working with charts is developed. Resulting application satisfies all initial requirements and allows to create a new dashboard based on custom design, or using one of the predefined templates.
Využívání hlasových systémů a jejich uplatnění v informační společnosti
Laštovička, Petr ; Papík, Richard (vedoucí práce) ; Fiala, Jakub (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou rozpoznání řeči a jejím praktickým využitím. Tato funkce je popsána teoreticky k více vědeckým oborům, stejně tak směrem k oboru Informační vědy s důrazem na tématickou oblast Human Computer Interaction. Součástí práce je také dotazníkové šetření zaměřené na získání informací k chování uživatelů kontaktních center - jejich zvyklostí, frekvence využívání, preference typu obsluhy a požadavků na nové funkce. Obsahuje i specifické otázky k funkcím rozpoznání řečí a identifikaci hlasem. Jedná se o pilotní průzkum, který může být základem dalšího rozsáhlejšího výzkumu. Cílem práce je zjistit možnosti využití funkcí rozpoznání řeči a reálné potřeby uživatelů.
Promítané uživatelské rozhraní - karetní hra
Brestič, Tomáš ; Kapinus, Michal (oponent) ; Najman, Pavel (vedoucí práce)
Ve snaze o zvýšení intuitivnosti používání počítače jsou zkoumány možnosti nahrazení nutnosti práce se vstupními zařízeními uplatněním gest k jeho ovládání a stále častěji se objevují pokusy o realizaci tohoto přístupu. Současně se vyskytuje tendence začleňovat výstup programu do fyzického světa kolem uživatele a celkově tak minimalizovat všechny umělé prostředky interakce. Cílem této práce je implementovat karetní hru s využitím zmíněných principů. Zabývá se zejména problematikou snímání pohybů člověka, detekce rukou a rozpoznávání jejich gest. Výsledná aplikace používá hloubková data z druhé generace senzoru Kinect, analytický popis gest a dovoluje hru až čtyř hráčů. Její grafický výstup je promítán na stůl za účelem zvýšení podobnosti s reálným prostředím.
Ovládání aplikace gesty rukou a prstů uživatele
Břenek, Martin ; Behúň, Kamil (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou prvku uživatelského rozhraní, který slouží k ovládání aplikace za pomoci gesta tvořeného rukou a prsty uživatele. V textu jsou rozebrány základy počítačového vidění a principy segmentace obrazu. Dále se práce zaměřuje na analýzu zadání a návrh, popisuje implementační detaily, včetně použitých nástrojů a zahrnuje výsledky testů koncového řešení.
Návrh minimálního protokolového stacku Bluetooth
Gazda, Martin ; Zbořil, František (oponent) ; Hanáček, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem minimálního protokolového stacku Bluetooth využitelného pro vestavné aplikace na platformě FITkit. Tato práce zahrnuje teoretický základ tohoto komunikačního rozhraní. Na jeho základě je vytvořen návrh vlastního komunikačního stacku. Popis vlastní implementace pak zahrnuje všechny implementované vrstvy a problémy, které takováto implementace přináší.
Správa projektů z oblasti Human-Computer Interaction
Farbiak, Peter ; Maršík, Lukáš (oponent) ; Kajan, Rudolf (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaobírá problematikou testování, především manuálním a beta testováním. Dále diskutuje oblast interakce mezi člověkem a počítačem a hledá možnosti efektivní správy projektů z této oblasti. Jako řešení problému je navržen projekt z kategorie project hostingu. Následovně je tento pojem vysvětlen a jsou představeny existujíci řešení. V praktické části je navržen a implementován systém pro správu projektů z oblasti HCI na základě předcházejícího výzkumu.
Analýza senzorických dat pro pokročilé uživatelské rozhraní
Chmiel, Filip ; Polok, Lukáš (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá tvorbou uživatelského rozhraní založeného na více vstupních signálech, tedy multimodálním rozhraním. Za tímto účelem nejprve rozebírá výhody daného přístupu ke komunikaci s přístroji. Dále práce obsahuje přehled úrovní, na kterých lze fúzi dat provádět, a různé přístupy k rozvržení architektury systému pro zpracování multimodálních dat. Důležitou částí je samotný návrh systému, kde pro výsledné rozhraní byla zvolena distribuovaná architektura používající softwarové agenty pro zpracování vstupů. Ze studovaných metod pro integraci dat byla vybrána hybridní fúze. Cílem má být rozhraní umožňující ovládání multimediálního centra a interakci s dalšími zařízeními v okolí uživatele.
Systém pro správu volnočasových a vzdělávacích programů
Tříska, Miroslav ; Ševcovic, Jiří (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je navrhnout dynamické uživatelské rozhraní pro nástroj zabývající se správou volnočasových a vzdělávacích aktivit jako webovou aplikaci s důrazem na frekventované úkony tvorby denních programů. Bude umožněno sofistikované vyhledávání aktivit, ze kterých lze vytvořit denní program nebo na základě zadaných parametrů provést automatický návrh programu. Využity k tomu budou dostupné moderní webové technologie. Záměrem tohoto projektu je tyto technologie nastudovat a realizovat jimi efektivní uživatelské rozhraní reflektující potřeby cílové skupiny uživatelů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.