Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv Rozsudku D.H. a ostatní proti České republice na změnu školského zákona a školskou praxi
Ondráková, Helena ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá analytickým zhodnocením judikátu Evropského soudu pro lidská práva ve věci D.H. a ostatní proti České republice. Cílem je zjistit jakým způsobem tento rozsudek ovlivnil školskou legislativu a vzdělávací praxi. Výzkumné šetření je zaměřené na zjištění plnění závěrů určených Evropským soudem České republice a zmapování dopadů rozsudku do praxe zainteresovaných stran, kterými jsou praktické školy, školská poradenská zařízení a Česká školní inspekce. Výsledkem je ucelený popis kroků, které učinila vláda k odstranění diskriminace romských žáků ve vzdělávání. Na základě zjištěných údajů lze konstatovat, že v následujícím období by nemělo docházet k diskriminačnímu zařazování žáků do praktických škol.
Pentecostalism among Czech and Slovak Roma: The religiosity of Roma and the practices of inclusion of the Roma in the brotherhood in salvation. Autonomy and Conversions among Roma in Márov
Ripka, Štěpán ; Abu Ghosh, Yasar (vedoucí práce) ; Hrustič, Tomáš (oponent) ; Ukah, Asonzeh (oponent)
Cílem mé práce je diskutovat možnosti užití konceptu autonomie při studiu konverzí Romů k charismatickému/letničnímu křesťanství. V tomto poli se v poslední době prosazovaly koncepty empowermentu (zplnomocňování) či sociální inkluze, ale chyběla kritická reflexe otázek způsobů vládnutí a útlaku. Vycházím z teze Patricka Williamse (1987; 1991; 1993a), podle kterého francouzští Romové, kteří konvertovali k letničnímu hnutí, dosáhli autonomie (nebo alespoň pocitu autonomie), jež jim dovolovala přehlížet roli strukturálních faktorů a jiných lidí v jejich vlastním jednání. Na případové studii etnografického výzkumu romské charismatického sboru v Západních Čechách rozvíjím koncept autonomie skrze konverzi. Hlavní teoretická inovace mé práce pochází z morální filosofie, především z Christmanovy teorie autonomie (utlačovaných) (2014). Christman definuje autonomii jako reflexivní potvrzování zvolené praktické identity, života, který "stojí za to žít". Příběh, který misionáři v Márově, místě mého terénního výzkumu, dávali do popředí, byl o Romech, kteří se z pasáků a prodejců drog stali křesťany. Empirická realita a narativy změny však na takto jednoduchý popis radikální změny skrze náboženství vrhají stín pochybnosti. Na základě podrobného rozboru konverze muže závislého na drogách tvrdím, že konvertité...
Lety v české politice - koncentrační tábor v Letech u Písku v české politice od devadesátých let po současnost
KUČERA, Tomáš
Tématem bakalářské práce bude zaznamenat historický vývoj a existenci tábora v Letech u Písku. Zaměříme se zejména na dobu, kdy v táboře byly internovány zvláště osoby romského původu. Cílem práce je poukázat na události, které následovaly po vybudování velkovýkrmny prasat, jež byla vybudována v prostorách bývalého koncentračního tábora. Stěžejní bude zaznamenat výroky některých politických představitelů a jejich postoj k dané otázce. Nedílnou součástí práce bude rozhovor s českým expertem na tuto problematiku.
Etické otázky při sociální práci s Romy ve vybraných zařízeních v Českých Budějovicích
ŠVECOVÁ, Markéta
Diplomová práce se na teoretické úrovni zabývá etickými otázkami, které vyvstávají při práci s romskými rodinami. V prvních kapitolách textu se práce věnuje Romům, jejich kultuře, rodině, tradicím, historickému původu. V dalším textu jsou představeny organizace, které s Romy pracují na území města České Budějovice, jejich hodnotové založení, principy, požadavky na sociální pracovníky, apod. Těmi byli Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi Sasanka, Oddělení sociálně - právní ochrany dětí a Jihočeská rozvojová. Etické otázky volně vyplynuly z kritické reflexe tří porovnávaných zařízení pracujících s romskými rodinami. V dalším textu jsou představeny dvě etické teorie, deontologie a etika péče, pomocí kterých jsou vybrané etické otázky dále zpracovány. V poslední části této práce jsou etické otázky pomocí obou etických teorií dále rozpracovány.
Aspekty každodenního života v romské osadě
Demkovičová, Lucie ; Nová, Monika (vedoucí práce) ; Racková, Barbora (oponent)
Cílem této práce je popsat život v romské osadě na základě literatury a následně jej zachytit přímo v realitě a tyto dva pohledy srovnat. V úvodu se věnuji i obecné charakteristice Romů, kdy pak přecházím na specifika romské osady. V praktické části jsem využila metody kvalitativního výzkumu s technikou pozorování a informace z teoretické části ověřuji přímo v praxi. Klíčová slova: Romové, romské etnikum, romská minorita, majoritní společnost, majorita, romská osada
Spiritualita Ostrava !!!
Obr, Patrik ; Mikulášek, David (oponent) ; Štěpán, Marek (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je návrh křesťanského komunitního a duchovního centra u kostela sv. Antonína Paduánského v Ostravě Kunčičkách. Stavební program odpovídá spádové oblasti Kunčiček a jeho součástí je stávající budova kostela (přeměna pro soudobou liturgii) s přístavbou nové fary s obytným prostorem, farní kanceláří a jednací místností. Stávající budova fary (adaptace na komerční využití, bistro a kanceláře) a samotné komunitní centrum obsahují: společenský sál s nezbytným zázemím, 2 byty 1+kk a byt pro hromadné ubytování, klubovnu a učebny pro volnočasové aktivity, hudebnu, výtvarnou dílnu a sklad. Součástí areálu je plocha náměstí jako nové centrum Kunčiček, sad a travnatá plocha „otevřená zahrada“ s dětským a sportovním hřištěm. Návrh je založen na vytvoření nového veřejného prostoru v okolí stávajícího kostela. Předkostelí je rozšířeno a vytváří nové náměstí, centrum městské části s potencionálem setkávání, orientačního bodu, slavností, vánočních trhů apod. Naopak komunitní centrum je zasunuto za kostel a vytváří nový veřejný prostor „otevřenou zahradu“ okolo kterého je soustředěno veškeré komunitní dění. Mezi těmito prostory je „filtr“ sadu, jako zklidňující prvek dvou pólů. Komplex nabízí lidem z této lokality i širokého okolí, novou nabídku kulturního, společenského a duchovního vyžití.
Romské dítě na počátku školní docházky
Strnadová, Lucie ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Pěnička, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem Romské dítě na počátku školní docházky. Hlavním cílem práce bylo zjistit, jak probíhá adaptace romských žáků na škole usilující o inkluzi. Cíl je doplňován výzkumnými otázkami, které jsou rozděleny do dvou oblastí dle působících faktorů. Na faktory vnitřní, to znamená ty, které se týkají samotného jedince v procesu vzdělávání, a vnější, které ovlivňují a podílejí se na vzdělávání romských žáků na základní škole. Teoretická část je vypracována tak, aby společně s praktickou částí tvořila smysluplný celek. První kapitola je věnována Romům a jejich historii. V kapitole druhé a třetí se dočteme o dítěti na počátku školní docházky. Tato kapitola je rozdělena do několika dílčích podkapitol vzhledem k tomu, co vše závisí na tom, zda je dítě zralé a připravené na školní docházku. Čtvrtá kapitola je pro celkovou práci stěžejní, neboť zde je pozornost věnována právě romskému dítěti v české škole. Tato kapitola je rozdělena na jednotlivé podkapitoly dle toho, co vše přichází do procesu vzdělávání romského dítěte a co jej v tomto průběhu ovlivňuje. V páté kapitole je věnována pozornost práci učitele s romským žákem. V dalších kapitolách jsou shrnuty mé poznatky z průběhu pozorování. KLÍČOVÁ SLOVA Romové, romský žák, rodič, základní škola, školní připravenost, zralost, inkluze,...
Vliv Rozsudku D.H. a ostatní proti České republice na změnu školského zákona a školskou praxi
Ondráková, Helena ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá analytickým zhodnocením judikátu Evropského soudu pro lidská práva ve věci D.H. a ostatní proti České republice. Cílem je zjistit jakým způsobem tento rozsudek ovlivnil školskou legislativu a vzdělávací praxi. Výzkumné šetření je zaměřené na zjištění plnění závěrů určených Evropským soudem České republice a zmapování dopadů rozsudku do praxe zainteresovaných stran, kterými jsou praktické školy, školská poradenská zařízení a Česká školní inspekce. Výsledkem je ucelený popis kroků, které učinila vláda k odstranění diskriminace romských žáků ve vzdělávání. Na základě zjištěných údajů lze konstatovat, že v následujícím období by nemělo docházet k diskriminačnímu zařazování žáků do praktických škol.
Vliv mimoškolních sportovních aktivit na školní prospěch romských dětí navštěvujících druhý stupeň Základních škol na Praze 2
Majzel, Jakub ; Havránková, Olga (vedoucí práce) ; Víšek, Petr (oponent)
Vliv mimoškolních sportovních aktivit na školní prospěch romských dětí navštěvujících druhý stupeň základních škol na Praze 2 Anotace Bakalářská práce pojednává o tématu volnočasových sportovních aktivit a vzdělávání romských dětí. Popisuje pojmy týkající se romské kultury a problematiky, věkového období cílové skupiny a pojmy související s volným časem dítěte na druhém stupni základní školy. Je zde zdůrazněna funkce sportu, která slouží jako způsob smysluplného trávení volného času, v kombinaci se školou, ale také jako velmi prospěšná činnost ovlivňující tělesný, psychický a sociální stav lidí. Práce dále definuje faktory ovlivňující průběh vzdělávání romských dětí a důležitost jejich vzdělání. Poukazuje také na volnočasové aktivity, jako na nástroj předcházení prevence kriminality. Klíčová slova Romové, rasová diskriminace, rasismus, starší školní věk, vzdělávání Romů, výchova dětí, volný čas, volnočasové aktivity, sport a funkce sportu. .
Vliv Rozsudku D.H. a ostatní proti České republice na změnu školského zákona a školskou praxi
Ondráková, Helena ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Matušková, Zuzana (oponent)
The diploma deals with an analytic evaluation of The European Court of Human Rights adjudication in the matter of D.H. and others versus the Czech Republic. The aim is to ascertain how this verdict has influenced school legislation and the educational practice. The research focuses on discovering whether the Czech Republic has been fulfilling the obligations established by the European Court, and mapping the consequences of the verdict on the practices of the involved parties, which are practical schools, school consultency facilities and the Czech School Inspectorate. The result is a comprehensive description of the steps which the government has made towards eliminating discrimination of Romany pupils in the education system. Based on the foundings, it can be stated that in the upcoming future there should not be any occurences of discrimination of pupils being put to practical schools.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.