Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výpočtové modelování dynamiky převodových ústrojí v prostředí MBS
Líčeník, Adam ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na sestavení výpočtového modelu převodového ústrojí traktoru Zetor Forterra HSX v prostředí Multibody software MSC ADAMS. Rozebírá problematiku tvorby ozubených převodů z hlediska vibrací a hluku. Popisuje tvorbu výpočtového modelu, sloužící pro simulaci zátěžných stavů při provozu traktoru. Metodika je aplikována na jednostupňové převodovce, ve které je ověřena a následně využita na modelu skutečné převodovky traktoru. Odezva vstupních zátěžných podmínek je promítnuta v průběhu sil v záběru ozubení, které se přenášejí do ložiskových uložení.
Koncepční návrh převodového ústrojí pro větrné elektrárny
Zavadil, Roman ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Hlavním cílem této diplomové práce je koncepční návrh převodového ústrojí pro větrnou elektrárnu. Úvodní část obsahuje soubor poznatků o převodových ústrojích větrných elektráren a představuje čtenáři problematiku z hlediska rozdělení převodových ústrojí, používaných ozubení, doporučených ložisek a z hlediska generátorů větrných elektráren. Samotný konstrukční návrh začíná stanovením vstupních parametrů převodového ústrojí na základě zjednodušeného aerodynamického modelu rotoru větrné elektrárny. Dále s využitím těchto parametrů je vybráno uspořádání ústrojí složené ze dvou planetových soukolí a jednoho stálého převodu. Celé převodové ústrojí je vyšetřeno z hlediska kinematiky a u obou planetových soukolí je kinematické vyšetření provedeno pomocí Willisovy metody. Následně je navrhnuto šikmé ozubení a konkrétně je vypočten jeho normálný modul, geometrie, silové poměry a jako poslední je uskutečněn pevnostní výpočet ozubení. Poté je realizován výpočet trvanlivosti ložisek na základě silového rozboru a zkontrolována patentovaná konstrukce flexible pin s ohledem na její ohyb a průhyb. Pro takto navrhnutá soukolí je zkonstruována skříň celého ústrojí se zřetelem na co nejmenší zástavbový prostor ve strojovně větrné elektrárny. Závěrečná část práce je pak věnována pevnostní kontrole šroubů u prvního korunového kola pomocí metody konečných prvků a modální analýze celé skříně převodového ústrojí také prostřednictvím MKP.
Převodovka pro pohon přední nápravy vozidla
Černuško, Lukáš ; Černý, Jiří (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Cieľom diplomovej práce bolo navrhnúť koncepciu pohonu elektromobilu, ktorá umožňuje vektorovanie točivého momentu medzi jednotlivé kolesá nezávisle a navrhnúť prevodovku pre prednú nápravu. Účelom bolo využiť vozidlo na závodnej trati a testovať dynamiku elektromobilu pre ďalší vývoj. Na základe stanovených požiadaviek a dostupných riešení bol navrhnutý koncept pohonu a určené základné parametre. Hlavná časť práce obsahuje návrh samotnej prevodovky vrátane pevnostného výpočtu ozubenia, kontroly hriadeľov k medznému stavu únavy a pružnosti, výpočet trvanlivosti zvolených ložísk. Riešenie tvaru skrine bolo podrobené výpočtovej kontrole pomocou MKP analýzy. Záverečná kapitola zisťuje zrýchlenie vozidla pomocou simulácie. Navrhnutý elektrický pohon je po prispôsobení možné aplikovať aj na iné športové vozidlá.
Charakteristika diferenciálu motorového vozidla
Málek, Tomáš ; Kupčák, Radim (oponent) ; Ohnišťová, Petra (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá charakteristikou různých typů diferenciálů u motorových vozidel. Představuje jejich funkce, různá provedení a porovnání. Součástí je také kapitola o vozidlech s pohonem všech čtyř kol. Hlavní náplní je technologie výroby ozubení jednotlivými metodami, ke kterým se řadí i 3D tisk. V programu Solid Works 2016 byl vymodelován diferenciál, který byl následně vytisknut na 3D tiskárně. Tento výtisk byl posléze porovnán s reálným modelem.
Šnekový dopravník
Kaňa, Vojtěch ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Jonák, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem šikmého šnekového dopravníku ve smyslu výpočtu a konstrukčního řešení šnekového dopravníku pro dopravu kalu v čističkách odpadních vod. Je zde proveden výpočet základních parametrů, návrh pohonu, návrh ložisek a pevnostní výpočet hlavních částí. V příloze pak najdeme výkresovou dokumentaci.
Faktory ovlivňující jízdní dosah elektromobilu
KAŠPAR, Roman
Tato bakalářská práce se zabývá tématem Faktory ovlivňující jízdní dosah elektromobilů. Práce bude rozdělena na dvě části, přičemž první část se bude zabývat historií elektromobilů a základním myšlenkám elektromobility.Druhá část Cílem této práce bylo zjistit, zda jízdní dosah elektromobilů udávaný výrobcem vozidla je možné dosáhnout za určitých podmínek. Dále získat praktické zkušenosti s řízením vozidla a stanovit negativní, ale i pozitivní faktory působící na jízdní dosah elektromobilu. Začátek práce je věnován historii elektromobilů a základní myšlenkám elektromobility. V další části práce je řešena problematika pohonu elektromobilů, konstrukci baterií a jejich nabíjení. V závěru práce jsou rozebrány faktory působící na jízdní dosah a výsledky praktické jízdní zkoušky.
Koncepční návrh převodového ústrojí pro větrné elektrárny
Zavadil, Roman ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Hlavním cílem této diplomové práce je koncepční návrh převodového ústrojí pro větrnou elektrárnu. Úvodní část obsahuje soubor poznatků o převodových ústrojích větrných elektráren a představuje čtenáři problematiku z hlediska rozdělení převodových ústrojí, používaných ozubení, doporučených ložisek a z hlediska generátorů větrných elektráren. Samotný konstrukční návrh začíná stanovením vstupních parametrů převodového ústrojí na základě zjednodušeného aerodynamického modelu rotoru větrné elektrárny. Dále s využitím těchto parametrů je vybráno uspořádání ústrojí složené ze dvou planetových soukolí a jednoho stálého převodu. Celé převodové ústrojí je vyšetřeno z hlediska kinematiky a u obou planetových soukolí je kinematické vyšetření provedeno pomocí Willisovy metody. Následně je navrhnuto šikmé ozubení a konkrétně je vypočten jeho normálný modul, geometrie, silové poměry a jako poslední je uskutečněn pevnostní výpočet ozubení. Poté je realizován výpočet trvanlivosti ložisek na základě silového rozboru a zkontrolována patentovaná konstrukce flexible pin s ohledem na její ohyb a průhyb. Pro takto navrhnutá soukolí je zkonstruována skříň celého ústrojí se zřetelem na co nejmenší zástavbový prostor ve strojovně větrné elektrárny. Závěrečná část práce je pak věnována pevnostní kontrole šroubů u prvního korunového kola pomocí metody konečných prvků a modální analýze celé skříně převodového ústrojí také prostřednictvím MKP.
Výpočtové modelování dynamiky převodových ústrojí v prostředí MBS
Líčeník, Adam ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na sestavení výpočtového modelu převodového ústrojí traktoru Zetor Forterra HSX v prostředí Multibody software MSC ADAMS. Rozebírá problematiku tvorby ozubených převodů z hlediska vibrací a hluku. Popisuje tvorbu výpočtového modelu, sloužící pro simulaci zátěžných stavů při provozu traktoru. Metodika je aplikována na jednostupňové převodovce, ve které je ověřena a následně využita na modelu skutečné převodovky traktoru. Odezva vstupních zátěžných podmínek je promítnuta v průběhu sil v záběru ozubení, které se přenášejí do ložiskových uložení.
Charakteristika diferenciálu motorového vozidla
Málek, Tomáš ; Kupčák, Radim (oponent) ; Ohnišťová, Petra (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá charakteristikou různých typů diferenciálů u motorových vozidel. Představuje jejich funkce, různá provedení a porovnání. Součástí je také kapitola o vozidlech s pohonem všech čtyř kol. Hlavní náplní je technologie výroby ozubení jednotlivými metodami, ke kterým se řadí i 3D tisk. V programu Solid Works 2016 byl vymodelován diferenciál, který byl následně vytisknut na 3D tiskárně. Tento výtisk byl posléze porovnán s reálným modelem.
Poruchy soukolí
Paška, Josef ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá ozubenými soukolími. V první části je detailně rozebráno rozdělení jednotlivých typů ozubení. Ve druhé části je popsán podrobný přehled možných poruch ozubení, včetně jejich příčin a projevů, případně jak je možné docílit jejich nápravy. Závěrečná část práce je věnována technickému experimentu, který má za cíl provést vibrodiagnostiku převodového ústrojí, jež je testováno na zkušebním stavu. Naměřená data byla následně zpracována pomocí komerčně dostupného softwaru, přičemž vibrace převodovky byly zaznamenány, nejprve na začátku měření, kdy ozubení bylo bez poškození a následně na konci životnostního testu, kdy bylo známo, že jde o stav s poškozenými zuby.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.