Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výchova v rodině a její odraz do výuky z pohledu učitelů středních škol
KREJČOVÁ, Miluše
Téma bakalářské práce je "Výchova v rodině a její odraz do výuky z pohledu učitelů středních škol." Práce přibližuje důležitost faktoru rodinné výchovy v souvislosti se vzděláváním středoškolské mládeže. Pro účely práce byl použit smíšený výzkum, metoda dotazování. Analyzováním výsledků bylo zjištěno, že výchova v rodině z pohledu učitelů středních škol ovlivňuje žáka nejen v jeho chování vůči učiteli a spolužákům, ale podstatnou měrou se odráží i v jeho studijních výsledcích.
Vliv výchovného stylu v rodině na zdravý rozvoj sebepojetí dítěte
Machová, Irena ; Švandová, Martina (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Tato bakalářská práce se týká vlivu výchovných stylů v rodině na zdravý rozvoj sebepojetí dítěte. Jejím cílem je popsat a prozkoumat fenomén sebepojetí jako jedné z klíčových kategorií osobnosti člověka ve vztahu k působení způsobu rodinné výchovy. V teoretické části poskytuje přehled podstatných fakt z oblasti psychologie jáství a psychologie rodiny, konkrétně se věnuje popisu sebepojetí se všemi jeho složkami a aspekty, zabývá se systémovým pohledem na rodinu a na výchovné styly v ní uplatňované. Empirická část práce přináší výsledky kvalitativního výzkumu, který se uskutečnil prostřednictvím narativních rozhovorů. Jejich kategoriální analýzou bylo zjištěno, že na zdravý rozvoj sebepojetí jedince působí krom výchovného stylu v rodině i další skutečnosti, které se ukázaly jako klíčové. Jedná se zejména o otázku resilience jedince, která může působit protektivně ve vztahu k potenciálnímu negativnímu vlivu rodinné výchovy. V empirické části práce jsou rovněž načrtnuty další možné perspektivy rozšíření stávajícího výzkumu.
Vliv působení chůvy na celkový rozvoj svěřence
Dvořáková, Helena ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent) ; Vítečková, Michaela (oponent)
disertační práce: Vliv působení chůvy na celkový rozvoj svěřence Tato disertační práce se zabývá oblastí hlídání dítěte náhradní pečující osobou, tzv. chůvou. Klade si za cíl širší zmapování a popsání problematiky, s akcentací vytyčených okruhů. Prezentovaná teoreticko-výzkumná práce popisuje existující zařízení a služby pro zaopatření dítěte v této republice i v zahraničí. Především se ale snaží postihnout podstatu mateřství, a to z pohledu psychologického, filozofického či genetického. V rámci této snahy je brána na zřetel otázka odloučení, potažmo traumatizace v dětství. Nezanedbatelný prostor je ponechán oblasti vzdělávání pečujících osob. Výzkumná část se zaměřuje na vliv působení chůvy jak na dítě, tak i na rodinnou atmosféru a výchovné postoje rodičů. Dále se zabývá postavením chůvy v rodině a hranicí vztahu mezi dítětem a jeho opatrovatelkou. Výstupem z díla je praktický manuál, příručka s konkrétně vymezeným obsahem vzdělávacího kurzu (pro adepty na pozici chůvy, i pro již praktikující pracovníky). Daný materiál byl sestaven za přispění odborných pracovníků, s ambicí upozornit na slabá místa v oblasti proškolování a komplexního vzdělávání náhradních pečujících osob v ČR. Stěžejním úmyslem textu je dovedení čtenáře k uvědomění a docenění důležitosti kvalitní pečovatelské osoby v procesu...
Odměny a tresty z pohledu školních dětí
Bursíková, Aneta ; Janošová, Pavlína (vedoucí práce) ; Vágnerová, Marie (oponent)
Bakalářská práce "Odměny a tresty z pohledu školních dětí" pojednává o rizicích odměn a trestů. Popisuje druhy trestu a druhy odměn s jejich kladnými i zápornými vlastnostmi. Praktická část je tvořená výzkumem založeném na dotazníkovém šetření, který vyplňovali respondenti z 5. a 6. tříd ze dvou vybraných základních škol a jedné vybrané volnočasové skupiny. Cílem výzkumu bylo zjistit, jak respondenti přistupují k trestu a odměně, co považují za trest, co za odměnu a jaký jim byl udělen nejhorší trest, jaké měli poté pocity. Kdo je trestá nejčastěji a zda je rozdílnost odpovědí podmíněna genderově. Klíčová slova odměna, trest, dítě školního věku, rodinná výchova
Hodnocení připravenosti dětí na zahájení povinné školní docházky pedagogickou veřejností a rodinou
Kopecká, Lucie ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Valentová, Lidmila (oponent)
Záměrem diplomové práce bylo odhalit a následně prezentovat komplexní názory odborné pedagogické veřejnosti a rodičů na současnou problematiku školní připravenosti a s ní spojenými otázkami týkajících se vysokého počtu odkladů školní docházky. K získání těchto názorů byla využita metoda semistrukturovaného rozhovoru s rodiči, s učiteli přípravných tříd a učiteli mateřských a základních škol. Po analýze získaných výpovědí byl dále zvolen postup vzájemné konfrontace těchto dat, posléze konfrontace s odbornými publikacemi, články, webovými diskusními fóry a také k tomuto tématu uspořádanou konferencí. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že problém školní připravenosti zasahuje do dalších problematik: vzdělanost a kvalifikovanost učitelů mateřských škol, kvalita spolupráce školy a rodiny, problematika kapacity mateřských škol a řešení počtu dětí na jedné třídě, věkové složení třídy, odpovědnost za školní připravenost dítěte atd. Výsledky diplomové práce poukazují, jaké názory má rodina a pedagogická veřejnost na aktuální stav nedostatků školní připravenosti dětí a rovněž na oblasti školní připravenosti, v nichž děti v dnešní době převážně vynikají. Hlavní přínos této práce spočívá v poukázání na důležitou a značnou propojenost jednotlivých oblastí školní připravenosti.
Možnost přípravy na budoucí rodičovství v rámci pedagogického kontextu
Lukáčová, Monika ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Švandová, Martina (oponent)
Daná diplomová práce se v teoretické části zabývá výchovou k rodičovství ve škole. Jejím cílem je nabídnout nezbytné metodické náměty a zásady, kterými lze podpořit kvalitnější připravenost učitelů primárních a nižších sekundárních škol k realizaci výchovy k rodičovství. Předkládaná práce poukazuje na význam rodinné výchovy pro osobnost dítěte, většinovou nestabilitu současných českých rodin a na historii, problematické oblasti a nedostatky v přípravě dětí a dospívajících na jejich budoucí roli otce a matky. Teoretická část je završena vymezením nezbytných požadavků na osobnost učitele, který se na škole věnuje výuce o rodině a rodičovství. V empirické části je provedena dotazníková sonda na vzorku 72 českých učitelů prvního a druhého stupně s aprobací k výuce prvouky, výchovy ke zdraví, občanské výchovy (výchovy k občanství), rodinné výchovy, osobnostní a sociální výchovy, popř. jiných předmětů, v rámci kterých je věnována pozornost rodině a rodičovství. Bylo v ní dosaženo závěru, že postoje učitelů k výuce těchto témat se v daném výběru projevily jako spíše kladné. Byla zjištěna nízká časová dotace daných předmětů a nízké využívání mezipředmětových vztahů. K výuce o rodině a rodičovství byly v odpovědích respondentů většinou označeny vhodné organizační formy, výukové metody i pomůcky. Klíčová...
Tělesné tresty ve výchově dětí
Kofroňová, Lucie ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Cílem této práce je utvořit ucelený pohled na danou problematiku, vysvětlit vhodnost či nevhodnost tělesných trestů v dané situaci. Popsat roli rodiny ve výchově dětí, následky tělesných trestů na dětech, tělesné tresty v souvislosti se syndromem CAN a tělesné tresty z pohledu dětí. Diplomová práce nebude obsahovat praktickou část. Bude psaná spíše formou kritického zamyšlení nad daným tématem. Součástí diplomová práce bude srovnání tělesných trestů ve výchově a jejich opakem - liberální výchovou. Závěr práce bude obsahovat kasuistiky. Dvě kazuistiky se týkají autoritativní výchovy a třetí kazuistika zobrazuje výchovu liberální. Klíčová slova: Tělesný trest Liberální výchova Týrání dítěte Rodinná výchova Následky trestání Rodina
Adaptace romského dítěte na základní škole
Kloudová, Veronika ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Janebová, Eva (oponent)
Práce se věnuje problematice adaptace romských dětí na české základní škole. Tyto děti se složitě sžívají s prostředím české školy díky odlišnostem v sociální a kulturní sféře. Česká škola často nebere v úvahu tyto odlišnosti, není adekvátně připravena pro kvalitní práci s nimi. Projevuje se nedostatečná školní připravenost romských dětí, odlišnost v jazykovém vybavení, kulturně sociálních návycích a v rodinném zázemí. První část práce je nastíněním historického kontextu. Dále se věnuje popisu vztahu adaptace romských dětí na ZŠ a jazykové vybaveností, sociálního zázemím a výchovy v romských rodinách i přístupu ke vzdělávání v těchto rodinách. Samostatná kapitola je věnována sociální exkluzi a jejímu vlivu na vzdělávání romksých dětí. Na závěr práce přichází seznámení s dnes již zavedenými strategiemi, které vzdělávání romských dětí usnadňují. Jsou jimi multikulturní výchova, přípravné ročníky a asistent pedagoga.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.