Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 64 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Chování spotřebitele při nákupu bavlněného spodního prádla
Lasáková, Luisa
Tato diplomová práce se zabývá spotřebitelským chováním v oblasti nákupu bavlněného spodního prádla. Cílem práce bylo zjistit, jaké je povědomí o této problematice hlavně mezi českými a slovenskými spotřebiteli, zároveň identifikovat problémy spojené s nákupem bavlněného spodního prádla, ochotu nákupu a znalosti v dané oblasti. Pro naplnění cíle je využito kvantitativního výzkumu v podobě dotazníkového šetření (N = 212), a kvalitativního výzkumu (N = 38) skládající se z eye-trackingového výzkumu a hloubkového rozhovoru. Význam se klade především na preferenci barev, umístění certifikační infografiky, složení materiálu a cenu. Na základě výsledků jsou v závěru uvedeny doporučení pro prodejce spodního prádla z organické bavlny.
Vliv obalu a etikety na rozhodování generace Z při nákupu vína
Böhmová, Jana
BÖHMOVÁ, Jana. Vliv obalu a etikety na rozhodování generace Z při nákupu vína. Brno, 2023. Bakalářská práce. Mendelova univerzita v Brně. Předložená bakalářská práce se zabývá problematikou spotřebitelského chování generace Z na trhu s víny. V práci byla využita technologie eye-trackingu, která byla navíc doplněna o dotazování ve formě dotazníku. Získaná data byla statisticky vyhodnocena a srovnána se studií, na kterou tato práce navazuje. Ze získaných výsledků byla vytvořena doporučení pro producenty vín.
Vplyv vybraných aspektov online prostredia na hlasovanie o projektoch v rámci participatívnych rozpočtov
Benková, Nina
Benková, N. Vliv vybraných aspektů online prostředí na hlasování o projektech v rámci participativních rozpočtů. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Práce se zaměřuje na odhalení zkreslujících faktorů, které se mohou vyskytovat v rámci online platforem vytvořených samosprávou pro účely hlasování občanů o projektech participativního rozpočtování. Cílem práce je pomocí odhalených faktorů navrhnout optimalizaci online platforem tak, aby projekty vybrané k financování z veřejných zdrojů odrážely autentické preference občanů. Data získaná eye-trackingovou metodou o délce pohledu respondentů na jednotlivé součásti projektu, odpovědi o výběru projektů a informace získané prostřednictvím rozhovorů s respondenty jsou porovnané s teoretickými východisky zpracovanými v literární rešerši. Na základě zpracování těchto informací se zjistilo, že zkoumané zkreslující faktory mohou mít dopad na rozhodnutí budoucích hlasujících.
Percepce crowdfundingových kampaní pro neziskový sektor: eye-trackingový experiment
Veselková, Markéta
Veselková, M. Percepce crowdfundingových kampaní pro neziskový sektor: eye-trackingový experiment. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Bakalářská práce se zabývá zkoumáním vlivů určitých vizuálních prvků na případné podporovatele crowdfundingových projektů neziskových organizací a jejich rozhodnutí o podpoření. Výběr ovlivňující prvků vychází z podnětů prospektové teorie a efektu kongruence. Zmíněné prvky jsou hrozící riziko neúspěchu projektu zobrazené v aktuální prosperitě kampaně a emocionální apel aplikován v náhledovém obrázku. Hlavním cílem práce je navrhnout doporučení pro zlepšení vystupování neziskových organizací na crowdfundingových platformách za pomocí eye-trackingového experimentu. Účel návrhů doporučení spočívá ve zvýšení efektivnosti kampaní neziskových organizací na těchto platformách.
Fenomén vizuálního přesvědčování a jeho využití v kontextu marketingové komunikace
Saparová, Inka
SAPAROVÁ INKA. Fenomén vizuálního přesvědčování a jeho využití v kontextu marketingové komunikace. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Diplomová práce se zabývá fenoménem vizuálního přesvědčování a jeho využitím v kontextu marketingové komunikace. Cílem této práce je poskytnout doporučení pro tvorbu marketingových strategií s využitím reklamy ve formě statických obrázků a fenoménu vizuálního přesvědčování. Pro naplnění tohoto cíle je využito kvalitativního výzkumu (n = 34) kombinující eye-trackingový experiment a hloubkový rozhovor. Je využito také kvantitativního výzkumu ve formě dotazníkového šetření (n = 203). Důraz je kladen na faktory u reklam ve formě statických obrázků, které přitahují lidskou pozornost. Je zkoumán vliv: celebrity, lidského obličeje, směru pohledu osoby a umístění záměrné chyby, na délku lidské pozornosti. Vliv na pozornost je testován také pro motivy: nejednoznačnosti, jednoduchosti, humoru a strachu. Na základě zjištěných poznatků jsou v závěru práce navrhnutá doporučení pro zboží a služby rozdělené dle FCB modelu.
Schopnost studentů učitelství chemie na začátku svého studia vyčíslovat chemické rovnice: úspěšnost, postup a vliv využití appletu
Hamerská, Lucie ; Rusek, Martin (vedoucí práce) ; Bílek, Martin (oponent)
Výzkum v rámci této diplomové práce mapoval schopnost studentů vyčíslovat chemické rovnice. Byly sledovány tři hlavní aspekty: úspěšnost ve vyčíslování rovnic, postupy a využití prostředí appletu. Výzkumný vzorek tvořilo 11 studentů učitelství chemie v prvním ročníku. K analýze postupů studentů byl využit eye-tracking doplněný o retrospektivní think-aloud a rozhovory. Tato práce navazuje na předchozí bakalářskou práci autorky a využívá zjištění z vyhodnocení pretestů, které se zabývaly základními chemickými koncepty v oblasti částicového složení hmoty a schopností pracovat s chemickými reprezentacemi s důrazem na chemické rovnice. Výsledky výzkumu poukazují na rozdíl mezi konceptuálním porozuměním tématu chemických rovnic a algoritmickou schopností vyčíslovat chemické rovnice. Pouze u pěti studentů z 11 byly výsledky v jednotlivých částech výzkumu vyrovnané. Úspěšnost více než poloviny studentů byla nižší, než jaká je očekávána na druhém stupni sekundárního vzdělávání. Analýzou postupů byly zjištěny problémy studentů při vyčíslování, které mohly mít vliv na jejich úspěšnost - základní matematické dovednosti, vynechání závěrečné kontroly, nutnost využít vyšší hodnoty stechiometrických koeficientů. Applet, který byl zvolen jako výzkumný nástroj, znázorňoval poměr atomů pomocí reprezentací symbolické...
Využití eye-trackingu ve výzkumu v didaktice chemie
Tóthová, Martina ; Rusek, Martin (vedoucí práce) ; Popelka, Stanislav (oponent) ; Doulík, Pavel (oponent)
Tato disertační práce je komentovaným souborem odborných textů a shrnuje přínosy autorky v oblasti výzkumu využití eye-trackingu a řešení problémových úloh v kontextu přírodovědného vzdělávání. Práce reaguje na rostoucí využití eye-trackingu ve vzdělávání a poskytuje systematický přehled současného stavu poznání. Primární výzkum se zaměřil na řešení chemických problémových úloh žáky středních škol. S využitím eye-trackingu a think-aloud byl postup řešení žáků analyzován. Výsledky ukázaly, že sledovaní žáci měli nízkou schopnost řešit tyto úlohy a často se spoléhali na strategie limitující, jako je tipování. Na základě zjištěných problémů byla navržena intervence v rámci akčního výzkumu. Pravidelné zařazování úloh, postupné učení a formativní zpětná vazba vedly ke zlepšení schopností žáků. Podobným způsobem jako u středoškoláků byla testována i schopnost řešit problémové úlohy u budoucích učitelů chemie. Do výzkumu byl kromě eye-trackingu a think-aloudu zařazen také polostrukturovaný rozhovor. Ukázalo se, že u budoucích učitelů chemie jsou při řešení značné problémy, a to zejména porozumění zadání. V disertační práci jsou shrnuty přínosy článků a navržena řešení pro zlepšení současného stavu.
Porovnání obtížnosti textu učebnic chemie pro ZŠ eye-trackingem a metodou Nestlerová-Průcha-Pluskal
Sypecká, Martina ; Rusek, Martin (vedoucí práce) ; Tóthová, Martina (oponent)
Bakalářská práce shrnuje výsledky výzkumu zaměřeného na obtížnost textu v učebnicích chemie pro základní školy. Využita byla metoda eye-trackingu, při níž jsou žáci sledováni oční kamerou, jež přesně zaznamenává průběh čtení. Výzkumný vzorek žáků byl vybrán pomocí čtenářského pretestu, sestaveného z uvolněné pilotní úlohy testu PISA. Dalšího měření se zúčastnilo osm subjektů. Obtížnost textu byla testována pomocí vybraných úryvků z kapitol obsažených v učebnicích od nakladatelství Fraus a Nová Škola. Během testu byly zvukově nahrávány odpovědi na jednotlivé otázky, posléze byl se subjekty proveden rozhovor mapující jejich postoje ke čtení a chemii. Výsledky těchto měření byly porovnány s etablovanou metodou tria Nestlerová - Průcha - Pluskal. Výzkum ukazuje, že úspěšní čtenáři byli schopni vyhledávat v textu klíčové informace, podle nichž úlohy správně vyřešili. Neúspěšní čtenáři museli věnovat textu více pozornosti, neboť často měli problémy s jeho porozuměním, anebo se uchylovali k limitujícím strategiím, jako např. tipování. KLÍČOVÁ SLOVA Eye-tracking, metoda Think-aloud, analýza učebnic chemie pro ZŠ, obtížnost textu
Pozornostní zkreslení vůči kopulačnímu pohybu: Eyetrackingová studie
Čihařová, Barbora ; Bártová, Klára (vedoucí práce) ; Hejtmánek, Lukáš (oponent)
Pozornostní zkreslení vůči kopulačnímu pohybu: Eyetrackingová studie Abstrakt Diplomová práce je součástí projektu Výzkum mužské a ženské sexuální reaktivity: psychofyziologická a subjektivní odezva na vizuální podněty Fakulty humanitních studií, UK (GA20-03604S). Eyetrackingová studie představuje jednu ze tří částí výzkumu a zabývá se mírou pozornosti věnovanou ne/kopulačnímu sexuálnímu pohybu. Studie zabývající se výzkumem sexuálního vzrušení poukazují na to, že ženy i muži reagují rozdílně při vystavení různým erotickým stimulům. Muži například reagují vyšší vzrušivostí na preferované podněty, které přímo souvisejí s jejich sexuální orientací, zatímco ženy i na subjektivně nepreferované stimuly. Výzkumníci tento jev vysvětlují jako možnou sexuální reakci na kopulační pohyb, přičemž ne/preferované stimuly nehrají v ženském vzrušení tak velkou roli jako v mužském. Cílem tohoto výzkumu bylo testovat míru pozornosti vůči ne/kopulačnímu sexuálnímu pohybu pomocí eye trackingového přístroje. Analyzovali jsme pohledy očí u obou pohlaví, přičemž cílem bylo zjistit, zda se pozornost na různá videa (kopulační, nekopulační) liší u heterosexuálních mužů a žen. Analýza výsledných měření neprokázala žádné signifikantní efekty v rámci zaměření pozornosti. Byla zjištěna silná laterální preference pro stimuly zobrazující...
Ovládání polohovacího lůžka pomocí očních pohybů
Kopeček, Martin ; Kremláček, Jan (vedoucí práce) ; Čapek, Lukáš (oponent) ; Komzák, Martin (oponent)
Vznik této práce vycházel z potřeby ovládání elektrického polohovacího lůžka pacienty s žádnou nebo výrazně sníženou motorikou horních končetin. Stěžejním bodem a cílem disertační studie bylo vyvinutí bezkontaktní alternativy k ručnímu ovladači a ověření, že technika sledování očních pohybů (eye-tracking) je použitelná a nabízí pacientům novou úroveň zvýšení soběstačnosti. Práce je rozdělena do třech navazujících částí s experimenty provedenými na detašovaných pracovištích a v laboratoři. Po úvodní části věnující se etapám vývoje a současným progresivním trendům v sledování očních pohybů je popsána experimentální studie proveditelnosti ovládání lůžka s úlohou střídavé změny polohy hlavy a nohou s využitím ovládacích grafických elementů na displeji. Tato fáze byla realizována prostřednictvím virtuálního lůžka. Ve skupině 17 pacientů s diagnózami pentaplegie, tetraplegie, vysoké paraplegie, myopatie a spinální svalové atrofie byl celkový čas řešení úlohy 67,1 s (medián) s velkou interindividuální variabilitu s mezikvartilovým rozpětím od 56,7 s do 92,9 s. Efektivita řešení (100 % odpovídalo optimálnímu výkonu) byla 45,5 (34,9; 62,0) %. V rámci jednotlivých skupin dosahovali pacienti různých výsledků obou sledovaných parametrů. Při hodnocení vlastností systému dotazníkovým šetřením převažovaly pozitivní...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 64 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.