Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 94 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Regulace a restrikce zábavních aktivit v prostředí Jednoty bratrské v předbělohorském období
Růčková, Markéta
Snahou Jednoty bratrské, jakožto církevního uskupení, bylo utváření křesťanského společenství podle biblického obrazu apoštolské církve, v němž je svrchovanou autoritou Písmo, které zároveň slouží jako nejvyšší měřítko správného konání na všech úrovních. Tomu mělo být přizpůsobováno i chování všech jejích členů. Ačkoli sociální struktura členů Jednoty se v průběhu její existence měnila, pro všechny své údy uplatňovala bez rozdílu společenského stavu a sociálního postavení zásady řádu a kázně, jejichž charakteristickým rysem je důraz na mravní kvalitu života, poslušnost a plnění Božích přikázání. Na základě pramenů normativní povahy, pocházejících z pera bratrských představitelů či vydaných v rámci synodních usnesení, i pramenů narativních, zejména kázání, lze sledovat, jak Jednota nahlížela na zábavní aktivity svých údů, oslavy spojené s životními událostmi člověka, svěcení svátků či na provozování hudby a her. Nastavená striktní pravidla však nutně vedly k jejich porušování při uplatňování v praktickém životě
Autorita učitele u žáků s lehkým mentálním postižením
Koželuhová, Aneta ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu autority učitele, konkrétně u žáků s lehkým mentálním postižením. Autorita je velmi mnohoznačný pojem, proto její význam nelze omezovat pouze na jednu definici, ale je na ni nutno nahlížet jako na proces, který se utváří a je utvářen v dlouhodobé interakci, v této práci, konkrétně mezi učiteli a žáky. V teoretické části se věnuji pojmu Autorita z historického i novodobého hlediska, také souvislostem autority s fenomény jakými jsou například média nebo kázeň. Krátce zmiňuji osobnost žáků s LMP a osobnost učitele. Pozornost je věnována také komunikaci s žáky, řešení problémů ve škole a vztahu učitel - žák. V praktické části za pomoci kvalitativní metody polostrukturovaných rozhovorů mapuji tento jev. Aby bylo možné objektivně posoudit vnímání autority u žáků s LMP je nutností srovnání výsledků s žáky bez LMP se kterými jsou taktéž vedeny rozhovory. Praktické části předchází předvýzkum. Cílem práce je zjistit, které aspekty ovlivňují autoritu učitele u žáků s LMP a jak se autorita utváří. Konkrétně, čím si ji učitelé získávají. Výsledky výzkumného šetření mohou napomoci učitelům lépe se orientovat v problematice vnímání autority žáky s LMP a tedy jim poskytnout více informací o tom, jak k takovým dětem přistupovat, aby bylo zajištěno vyšší, kvalitnější a cílené...
Vztah školní nekázně k vybraným charakteristikám žáků
Remešová, Jana ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Papajoanu, Ondřej (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou chování a kázně žáků na základních školách. Skládá se z teoretické a empirické části. Teoretická část se zabývá základními pojmy a všeobecnou problematikou kázně a nekázně z dostupné literatury. Empirická část je zaměřena na kvantitativní výzkum četnosti jednotlivých projevů školní nekázně, je zjišťováno, zda je školní nekázeň asociovaná s některou z vybraných charakteristik žáka, jako jsou typ školy, pohlaví, socioekonomická situace rodiny a vývoj četnosti projevů školní nekázně v jednotlivých třídách od šestého do devátého ročníku. Cílem práce je zjištění rozsahu nežádoucího chování ve vybraných školách. Jako výzkumná metoda je použita statistická analýza dat, technikou sběru jsou dotazníky. Výsledkem je souhrn nejčastěji se vyskytujícího neukázněného chování na druhém stupni sledovaných škol a jeho vyhodnocení v rámci vybraných charakteristik z pohledu sebehodnocení žáků. Sebehodnocení je porovnáno s hodnocením neukázněného chování z pohledu třídního kolektivu a posouzením návrhu chování hypotetické osoby. Klíčová slova Kázeň, školní kázeň, školní nekázeň, výzkum školní nekázně, sebehodnocení, ověřovací metody sebehodnocení.
Vybraný žák se specifickou poruchou chování ve vzdělávacím procesu
Solničková, Marie ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zaměřuje na problematiku specifických poruch chování. V teoretické části autorka vymezuje pojem poruchy chování, klasifikuje poruchy chování a detailněji popisuje jednotlivé poruchy chování tak, jak je definuje Mezinárodní klasifikace nemocí. Dále se autorka práce snaží obsáhnout možné příčiny a faktory, které se podílejí na vzniku nebo rozvoji poruch chování. Závěr teoretické části je věnován specifice vzdělávání dětí s poruchami chování a průběhu socializace u takových jedinců. Praktická část je vypracována na základě kazuistiky vybraného žáka a strukturovaného pozorování. Tato část se snaží, na základě dlouhodobějšího pozorování, popsat vybrané aspekty, na které může mít specifická porucha chování značný vliv. Jedná se o vliv na třídní kolektiv a samotný průběh vyučování. Praktická část je realizována formou dlouhodobého zúčastněného pozorování a analýzy dostupných dokumentů vztahujících se k diagnóze žáka. Informace jsou získány i formou rozhovoru s vyučujícím žáka a s asistentem pedagoga. Praktickou částí autorka práce poskytuje přehled konkrétních projevů specifické poruchy chování u vybraného žáka v různých situacích vyučovacího procesu s důrazem na příčiny těchto projevů a následnými opatřeními. Za účelem získání ucelenějšího pohledu na chování žáka, srovnává...
Vznik a vývoj vzduchových zbraní a jejich disciplín.
Burgerová, Kateřina ; Brych, Jan (vedoucí práce) ; Fiala, Miloš (oponent)
Název práce: Vznik a vývoj vzduchových zbraní a jejich disciplín Cíle práce: Cílem bakalářské práce je popsat vznik a vývoj vzduchových zbraní, základní konstrukční principy, užití pro potřeby armády, brannou výchovu a jako sportovní zbraně. Součástí práce je začlenění vzduchových zbraní do systému sportovních disciplín. Metody práce: Metodou práce bude popisná analýza. Výsledky práce: Výsledkem práce bude ucelený přehled o vývoji vzduchových zbraní, jejich využití a začlenění do systému sportovních disciplín, jehož součástí bude popis základních konstrukčních principů vzduchových zbraní. Klíčová slova: sportovní střelba, vzduchová puška, vzduchová pistole, foukačka, větrovka, plynovka, disciplína, terč
Parkour jako nový gymnastický sport
Vašurová, Barbora ; Krištofič, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kolbová, Kateřina (oponent)
Název: Parkour jako nový gymnastický sport Cíl: Cílem práce je představit parkour jako nový gymnastický sport a na základě naměřených somatotypů vymezit charakteristický profil sportovce pro tento sport s vyjádřením rozdílů v somatotypech vzhledem k jednotlivým disciplínám parkouru. Metody: Pro identifikaci charakteristického somatotypu parkouristů bylo provedeno měření zahrnující zjištění tělesné hmotnosti pomocí osobní váhy, tělesné výšky pomocí výškoměru, obvodu bicepsu v kontrakci a obvodu lýtka krejčovským metrem, biepykondilárního rozměru humeru a femuru pomocí torakometru, a tloušťky kožních řas na tricepsu, pod lopatkou, nad kyčelním trnem a na lýtku pomocí kaliperačních kleští. Naměřené hodnoty jednotlivých parametrů byly zpracovány pomocí programu Excel. Výsledky: Soubor probandů účastnících se výzkumu byl složen z 50 mužů a 10 žen, kteří se věnují tomuto novému gymnastickému sportu. Statistickým zpracováním somatických charakteristik jednotlivých probandů a jejich převedením do grafického formátu vznikly grafy charakteristických somatotypů pro tento nový sport separovaně pro muže a ženy. Z důvodů nízkého počtu probandů, kteří se parkouru věnují na vyšší úrovni, byly vybrány výsledky 10 mužů pro jednotlivé disciplíny a 3 žen (reprezentace ČR), které byly následně detailněji rozpracovány....

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 94 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.