Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 69 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Logické síťové hry pro Android
Kubík, Michal ; Škoda, Petr (oponent) ; Kouřil, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce byla implementace aplikace pro hraní logických her, která bude spustitelná na zařízeních se systémem android. Práce zabývá systémem Android a možnostmi tvorby a publikace aplikací pro tento systém. Popsány jsou také známé algoritmy, používané pro implementaci umělé inteligence pro hraní logických her. Řeší se zde i způsoby bezdrátové komunikace mezi přenosnými zařízeními. V implementační části této práce je popsáno grafické uživatelské rozhraní aplikace, řešení umělé inteligence a síťové komunikace.
Výukový program pro šachy
Floryán, Kamil ; Rogalewicz, Adam (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá tvorbou umělé inteligence a uživatelského rozhraní pro šachový program. V textu je také popsán návrh a implementace výukové části pro tuto aplikaci. Jsou zde analyzovány šachové motory a současné šachové programy zaměřující se na výuku.
Mobilní aplikace pro automatický záznam šachové partie
Jiruška, Adam ; Bobák, Petr (oponent) ; Čadík, Martin (vedoucí práce)
Práce se zabývá tvorbou aplikace pro mobilní zařízení, která zaznamenává průběh šachové partie. K tomu využívá rozpoznávání obrazu z kamery zařízení, jež zpracovává. Šachové figurky jsou rozpoznávány pomocí neuronové sítě. Aplikace má využití v záznamu tréninkových nebo i soutěžních partií a jejich následné analýze. Pro analýzu poskytuje zápis partie ve standardní šachové notaci. K partiím si také hráči mohou dávat různé poznámky.
Aplikace soft computing při hraní her
Pospíšil, Milan ; Martinek, David (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá aplikací klasických metod umělé inteligence a metod soft computing při hraní her. Pokouší se tyto medoty aplikovat na programech pro hraní dámy a šachů a srovnává dosažené výsledky.
Aplikace pro správu a analýzu dat o šachových partiích
Kunčar, Petr ; Šebek, Michal (oponent) ; Bartík, Vladimír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací systému pro správu a analýzu dat ze šachových partií. Partie jsou uchovávány v úložišti dat, do kterého jsou nahrány pomocí vytvořeného systému. Byl implementován také algoritmus AprioriAll, který je použit k nalezení sekvenčních vzorů v uložených datech. Kromě toho jsou také implementovány funkce vytvoření stromu a vyhledávání v datech. Data o šachových partiích jsou uloženy ve standardním formátu PGN.
Síťová aplikace pro výuku šachu
Dvořák, Petr ; Rozman, Jaroslav (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Práce se zabývá vytvořením aplikace pro výuku šachu. Metody výuky zahrnují kromě hry proti počítači také síťovou hru proti hráči či počítači a je vytvořena i podpora pro použití šachových diagramů. Program disponuje podporou přehrávání existujících partií ve standardním formátu PGN. O rozbor těchto partií se stará šachový motor, který komunikuje přes standard Win/XBoard. Šachový motor generuje alternativní tahy v dané pozici a nabízí je hráči k zamyšlení. Aplikace také podporuje standard FEN. V úvodních kapitolách práce jsou rozebrány použité prostředky, základy šachu a podrobněji existující typy šachové notace. V dalších částech práce rozebírám jednotlivé existující šachové standardy, jejich návrh a mou implementaci v programu. Ve zbytku práce se nachází popis navržených a implementovaných částí programu, jako je jeho grafická podoba či podpůrné postranní panely. V poslední kapitole popisuji server, který propojuje všechny aktuální hráče.
Použití evolučního algoritmu ve hře šachy
Urminský, Andrej ; Straka, Martin (oponent) ; Gajda, Zbyšek (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá návrhom evolučného algoritmu pre umelú inteligenciu v hre šach. K dosiahnutiu tohto cieľa je použitý tzv. genetický algoritmus. Pre implementáciu algoritmu a grafického rozhrania bol využitý programovací jazyk Java vo vývojovom prostredí Eclipse.
Manažer stolních deskových her
Kouřil, Jan ; Zbořil, František (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Hlavním cílem bakalářské práce bylo odstranit chyby, které se v dosavadním programování nacházely, implementovat možnost pořádání různých forem turnajů a přidat podporu her piškvorky, dáma, šachy a go. Bylo také třeba naprogramovat možnost hry člověka pro lepší ladění umělých inteligencí, které proti sobě pomocí manažeru hrají deskové hry. Jako vedlejší cíl bych uvedl implementaci standardního protokolu ve hře piškvorky, který umožňuje připojit obecné umělé inteligence. Z počátku textu pojednávám o teoretických východiscích problému, o deskových hrách a jejich pravidlech a následně o návrhu algoritmů. Dále následuje shrnutí implementace a její realizace. V závěru je také zmíněno, jaká rozšíření by šla do manažeru přidat.
Rozpoznání figur na šachovnici z fotografie na mobilním zařízení
Tábi, Roman ; Polok, Lukáš (oponent) ; Sochor, Jakub (vedoucí práce)
Tato práce řeši mobilní aplikaci vytvořenou pro platformu Android, která rozpoznává figury z fotografie šachovnice. Aplikace vybere z galerie zařízení fotografii, kterou pak spracuje a určí obsah jednotlivých políček, tedy zda obsahuje černou figuru, bílou figuru, a nebo je políčko prázdné. Problém je řešen ve dvěch fázách. První je detekce šachovnicových přímek pro určení polohy jednotlivých políček, druhá pak detekce figury. Výsledkem této práce je funkční Android aplikace.
Šachy a umělá inteligence
Macůrek, Miloslav ; Dvořák, Jiří (oponent) ; Matoušek, Radomil (vedoucí práce)
Práce se zabývá algoritmy umělé inteligence pro hru šachy a tvorbou programu, který je implementuje. Rešerše obsahuje základy šachové hry a její historii se zaměřením na počítačový šach, klasické metody v šachovém programování a základní shrnutí neuronových sítí s možnostmi jejich aplikace. Vybrané algoritmy jsou implementovány v navrženém šachovém programu „Beast“.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 69 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.