Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Competition aircraft conceptual design
Čavojský, Tomáš ; Šurkala, Martin (oponent) ; Pejchar, Jan (vedoucí práce)
This bachelor’s thesis deals with conceptual design of new competition aircraft for design competition Air Cargo Challenge 2019. Introduction part is focused on interpretation of regulations of this competition followed by score analysis. After then background research about possible conceptual configurations is implemented. Practical part of the thesis is concentrated on basic characteristics of individual parts of the new aircraft, weight layout and aircraft performance analyses.
Postupy pro nakládání a vyvažování letadel
Tomanová, Veronika Anna ; Obuch, Matej (oponent) ; Veselý, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce “Postupy při nakládání a vyvažování letadel“, pojednává o vyvážení letadla z hlediska výpočtu těžiště a možných výpočetních postupů. Seznamuje s jednotlivými hmotnostmi a s předletovou dokumentací, která je důležitá pro správné naložení a vyvážení letadla. V práci je uvedeno krátké shrnutí požadavků letecké společnosti Ryanair, tykající se především dokumentace a vyvážení. Závěr obsahuje porovnání manuálního a elektronického Loadsheetu z hlediska vyvážení pro letadlo typu Boeing 737-800.
Posouzení vlivu konstituční hypermobility na posturální stabilitu
Zadražilová, Tereza ; Smékal, David (vedoucí práce) ; Čakrt, Ondřej (oponent)
Diplomová práce " Posouzení vlivu konstituční hypermobility na posturální stabilitu" se zabývá problematikou konstituční hypermobility a vlivem kloubní instability na stabilizační mechanismy . Cílem výzkumu bylo zjistit, zda existuje rozdíl ve stabilizačních mechanismech u probandů s konstituční hypermobilitou a bez ní, a dále posoudit vliv mobilizačních technik na posturální stabilitu prostřednictvím vybraných testů vyšetřovaných na plošině Balance Master® System. Pro výzkum bylo vybráno 14 žen v rozmezí věku 20 - 28 let, 7 žen s konstituční hypermobilitou a 7 žen jako kontrolní skupina. Pro měření na plošině Balance Master® bylo vybráno 6 testů. Dva statické: modified Clinical Test of Sensory Interaction on Balance (mCTSIB), Unilateral Stance (US), a čtyři dynamické: Limits of Stability (LOS), Rhytmic weight shift (RWS), Step Up Over (SUO) a Forward Lunge (FL). Porovnávali jsme mediány výstupních hodnot jednotlivých testů. Předpokládali jsme, že probandi s KH budou mít signifikantně horší výsledky testů než skupina kontrolní. Dále jsme očekávali, že v důsledku mobilizací dojde u skupiny s KH k porušení stability na základě zrušení kompenzačních, tedy ochranných blokád, ve srovnání s KS. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Měření výškové polohy těžiště u vozidel SUV
Foldyna, Petr ; Mikulec, Roman (oponent) ; Křižák, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá měřením výšky těžiště u vozidel SUV. V teoretické části je pozornost věnována problematice těžiště a vlivu těžiště vozidla na jeho jízdní stabilitu. Dále jsou zde rozebrány jednotlivé metody měření výškové polohy těžiště u osobních vozidel. V praktické části práce je provedeno experimentální měření výšky těžiště vybraných vozidel SUV při různém zatížení, za použití metody naklápění vozidla na nápravu. Výška těžiště u vozidel s kapacitou pro pět osob dosahovala hodnot od 606 do 697 mm, přičemž nejnižší hodnota náleží vozidlu Toyota RAV4 Hybrid při zatížení řidičem. Nejvyšší hodnota byla zjištěna u vozidla Kia Sportage při zatížení třemi osobami. Zvláštním případem je vozidlo Landrover Defender, které má kapacitu pro devět osob. Tomuto byla zjištěna výšková poloha těžiště v rozmezí od 705 do 874 mm. Nejnižší hodnota byla zjištěna při zatížení řidičem, nejvyšší hodnota při zatížení devíti osobami. Pouze u vozidla Nissan Qashqai byla potvrzena rostoucí závislost mezi přírůstkem zatížení a výškovou polohou těžiště vozidla. Podobný trend byl zjištěn u vozidel Toyota RAV4 Hybrid, Jeep Compass a Landrover Defender. Zjištěné hodnoty mohou být použity při analýzách dopravních nehod vozidel SUV.
The front axle of the three-wheel hobby vehicle
Mlynár, Adam ; Brandejs, Jan (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
This bachelor's thesis deals with design of front double wishbone suspension adaptable to reverse trike vehicle. The first chapter is devoted to the overview of three-wheel vehicles, the basic geometrical parameters of the axles and the introduction of the modified vehicle. The next chapter contains a suggestion of suitable geometry and kinematics of the axle and is inspected in program Lotus Suspension Analysis. The conclusion is devoted to conceptual design and structural design in program SolidWorks 2016. A suitable stiffness of the suspension is also proposed, and the factor of safety of the arms and the steering knuckle is checked by finite element analysis.
Competition aircraft conceptual design
Čavojský, Tomáš ; Šurkala, Martin (oponent) ; Pejchar, Jan (vedoucí práce)
This bachelor’s thesis deals with conceptual design of new competition aircraft for design competition Air Cargo Challenge 2019. Introduction part is focused on interpretation of regulations of this competition followed by score analysis. After then background research about possible conceptual configurations is implemented. Practical part of the thesis is concentrated on basic characteristics of individual parts of the new aircraft, weight layout and aircraft performance analyses.
Kinematická analýza úderu v karate
VEITHOVÁ, Lucie
Diplomová práce se zabývá kinematickou analýzou nejčastěji používané techniky ve sportovním karate. Konkrétně rozebírá techniku úderu Gjaku cuki z pohledu disciplíny kumite. Popisuje její teoretické provedení na základě odborných publikací věnovaných pro laickou veřejnost i odborníky a zároveň poukazuje na jednotlivé faktory, které ovlivňují výkonnost v kumite. Technika úderu je analyzována u cvičenců s různou technickou vyspělostí na základě použití 3D kinematické analýzy (SIMI Motion). Práce podrobně analyzuje pohyby jednotlivých segmentů těla, úhlové změny mezi nimi a zkoumá proměnné jako náklon trupu, rychlost, zrychlení, výšku a dráhu těžiště během úderu. Zjištěné výsledky jsou částečně porovnány s teoretickou rovinou a dále jsou zkoumány rozdíly ve výsledcích u cvičenců s různou technickou vyspělostí. V závěru práce jsou shrnuty získané poznatky z kinematické analýzy, které přinášejí doporučení pro tréninkovou praxi a vhodné rady ohledně kvality Gjaku cuki.
Sjezdové lyžování s exartikulací v kolenním kloubu
Hruša, Filip ; Hruša, Jan (vedoucí práce) ; Strnad, Pavel (oponent)
Název: Lyžování s exartikulací v kolenním kloubu. Cíl: Vyhodnotit protetické možnosti osob s exartikulací v kolenním kloubu pro sjezdové lyžování na dvou lyžích. Úkoly: 1) Navrhnout protetická řešení pro sjezdové lyžování s exartikulací v kolenním kloubu. 2) Pomocí siloměrné desky L.A.S.A.R.-Posture, změřit polohu těžiště lyžaře na navržených protetických systémech a vyhodnotit podstatné funkce pro sjezdové lyžování. Metody: Práce je empiricko-teoretického charakteru. Použité metody jsou komparativní analýza a pozorování s následnou deskripcí. Mezi sledované proměnné patřila poloha těžiště lyžaře a úhly v hlezenním a kolenním kloubu, při neutrálním postoji a základním sjezdovém postoji na siloměrné desce L.A.S.A.R.-Posture. Pro složitost a jedinečnost této problematiky jsme zvolili případovou studii. Výsledky: V naší bakalářské práci jsme si ověřili, že jsou v České republice dostupné protézy, které umožňují osobám s exartikulací v kolenním kloubu bezpečně lyžovat na dvou lyžích. Klíčová slova: stehenní amputace, amputace ve stehně, nadkolenní amputace, protéza, Genium, C-Leg, ProCarve, lyžařské možnosti amputovaných, lyžování amputovaných, těžiště, těžiště lyžaře

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.