Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tvorba 3D modelů vozidel
Pták, Adam ; Mikulec, Roman (oponent) ; Křižák, Michal (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se zabývá problematikou tvorby prostorových modelů vozidel. První část práce tvoří teoretický úvod, který vysvětluje základní pojmy a metody, které lze při dokumentaci vozidel využít. Poté následuje část, která řeší prostřednictvím provedené rešerše současný stav poznání v této oblasti. Na tuto kapitolu navazuje praktická část, ve které je řešena tvorba modelů vozidel využitím vybraných metod. V poslední části jsou poznatky z praktické části shrnuty a zhodnoceny. Cílem práce je vytvořit modely několika vozidel, na základě kterých jsou zhodnoceny použité metody z hlediska časové a finanční náročnosti. Zároveň je také zhodnocena přesnost použitých metod při tvorbě modelů a jejich možné další využití.
Měření výškové polohy těžiště u vozidel SUV
Foldyna, Petr ; Mikulec, Roman (oponent) ; Křižák, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá měřením výšky těžiště u vozidel SUV. V teoretické části je pozornost věnována problematice těžiště a vlivu těžiště vozidla na jeho jízdní stabilitu. Dále jsou zde rozebrány jednotlivé metody měření výškové polohy těžiště u osobních vozidel. V praktické části práce je provedeno experimentální měření výšky těžiště vybraných vozidel SUV při různém zatížení, za použití metody naklápění vozidla na nápravu. Výška těžiště u vozidel s kapacitou pro pět osob dosahovala hodnot od 606 do 697 mm, přičemž nejnižší hodnota náleží vozidlu Toyota RAV4 Hybrid při zatížení řidičem. Nejvyšší hodnota byla zjištěna u vozidla Kia Sportage při zatížení třemi osobami. Zvláštním případem je vozidlo Landrover Defender, které má kapacitu pro devět osob. Tomuto byla zjištěna výšková poloha těžiště v rozmezí od 705 do 874 mm. Nejnižší hodnota byla zjištěna při zatížení řidičem, nejvyšší hodnota při zatížení devíti osobami. Pouze u vozidla Nissan Qashqai byla potvrzena rostoucí závislost mezi přírůstkem zatížení a výškovou polohou těžiště vozidla. Podobný trend byl zjištěn u vozidel Toyota RAV4 Hybrid, Jeep Compass a Landrover Defender. Zjištěné hodnoty mohou být použity při analýzách dopravních nehod vozidel SUV.
Měření změny výškové polohy těžiště u vozidel SUV vlivem zatížení
Caha, Antonín ; Rak, Martin (oponent) ; Křižák, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje měření výškové polohy těžiště vozidel SUV a posouzení změny polohy těžiště závislé na počtu pasažérů a vlivu zatížení od střešního boxu. V úvodu je popsána motivace a nastíněn směr, jakým se celá práce bude odvíjet. V rešeršní části je popsán aktuální stav poznání dané problematiky a dále práce shrnuje metody měření polohy těžiště. Obsahuje rovněž podrobný popis dosažených výsledků získaných při praktickém měření. Kapitola diskuze výsledků řešení získané výsledky detailně komentuje. V závěru je celá práce shrnuta a doplněna o konečné závěry, které vyplývají z obsahu práce.
Hodnocení rizika vybraných meteorologických jevů a jejich vliv na bezpečnost dopravy
Stiburková, Lucie ; Křižák, Michal (oponent) ; Rožnovský, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na hodnocení vlivu meteorologických jevů na bezpečnost v dopravě. Pro hodnocení byla použita analýza, dotazníkové šetření a posouzení meteorologických předpovědí. Součástí teoretické části práce jsou základní legislativní předpisy, poznatky z meteorologie a teorie nehodovosti hrající významnou roli v obecném měřítku dopravy.
Možnosti vytvoření mračna bodů a síťového modelu místa dopravní nehody z fotografií
Mojžyšek, Tomáš ; Bradáč, Albert (oponent) ; Křižák, Michal (vedoucí práce)
Předmětem této závěrečné práce je vytvoření mračna bodů a z něj pak vytvoření síťového modelu zvolených křižovatek a jejich aplikace v soudně-inženýrské praxi. V první části práce je popsána metodika sběru dat a postup tvorby mračna bodů a tvorby síťového modelu. Která je následně aplikována na konkrétní křižovatky. Na základě čehož dochází k porovnání modelů a zhodnocení programů pro tvorbu mračna bodů a síťových modelů. Vytvořené modely jsou pak dále užity v soudně-inženýrské praxi k řešení omezeného výhledu na daných křižovatkách.
Využití počítačové podpory při řešení předstřetového pohybu vozidel
Křižák, Michal ; Semela, Marek (oponent) ; Tokař, Stanislav (vedoucí práce)
Práce se zabývá porovnáním vlivu zvolené metody řešení na předstřetový pohyb v rámci jednoho simulačního programu a na rozdíly ve výpočtu pro jednu metodu ve dvou různých programech. Porovnávané metody řešení jsou kinematický a dynamický výpočet předstřetového pohybu, porovnávané programy jsou Virtual CRASH a PC-Crash.
Integrace výpočtového programu XFOIL v prostřední MATLAB
Křižák, Michal ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Dofek, Ivan (vedoucí práce)
Práce se zabývá programem, který je schopný spouštět a řídit XFOIL z prostředí MATLABu. Tento program je zaměřen hlavně na hormadné zpracování dat a vykreslení výsledků z výpočtu XFOILu do grafů. Práce se také zabývá stručným popisem XFOILu a MATLABu, popisem charakteristik profilu a podobnostních čísel používaných XFOILem při výpočtu.
Analýza metod pro určení rychlosti vozidel z videozáznamů
Woletz, Jakub ; Bradáč, Albert (oponent) ; Křižák, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá metodami, které řeší vyhodnocení rychlosti z kamerových záznamů, ať už ze statické kamery (např. kamery bezpečností) nebo z dynamické kamery (např. palubní kamery). Celá práce nejdříve rozebírá různé dostupné metody, poté ukazuje jejich použití na konkrétních kamerových záznamech a vyhodnocuje jejich přesnost. Výsledkem práce je rozbor použitelnosti a přesnosti těchto metod pro konkrétní typy video podkladů.
Tvorba 3D modelů vozidel
Pták, Adam ; Mikulec, Roman (oponent) ; Křižák, Michal (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se zabývá problematikou tvorby prostorových modelů vozidel. První část práce tvoří teoretický úvod, který vysvětluje základní pojmy a metody, které lze při dokumentaci vozidel využít. Poté následuje část, která řeší prostřednictvím provedené rešerše současný stav poznání v této oblasti. Na tuto kapitolu navazuje praktická část, ve které je řešena tvorba modelů vozidel využitím vybraných metod. V poslední části jsou poznatky z praktické části shrnuty a zhodnoceny. Cílem práce je vytvořit modely několika vozidel, na základě kterých jsou zhodnoceny použité metody z hlediska časové a finanční náročnosti. Zároveň je také zhodnocena přesnost použitých metod při tvorbě modelů a jejich možné další využití.
Měření změny výškové polohy těžiště u vozidel SUV vlivem zatížení
Caha, Antonín ; Rak, Martin (oponent) ; Křižák, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje měření výškové polohy těžiště vozidel SUV a posouzení změny polohy těžiště závislé na počtu pasažérů a vlivu zatížení od střešního boxu. V úvodu je popsána motivace a nastíněn směr, jakým se celá práce bude odvíjet. V rešeršní části je popsán aktuální stav poznání dané problematiky a dále práce shrnuje metody měření polohy těžiště. Obsahuje rovněž podrobný popis dosažených výsledků získaných při praktickém měření. Kapitola diskuze výsledků řešení získané výsledky detailně komentuje. V závěru je celá práce shrnuta a doplněna o konečné závěry, které vyplývají z obsahu práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.