Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh komponent řízení vozidla
Hlaváč, František ; Janoušek, Michal (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a konstrukcí komponent sestavy řízení závodního monopostu Formule Student. Hlavními komponenty jsou hřeben řízení s tělesem částečně vyrobeným z uhlíkového kompozitu a kuželová převodka řízení se zakřivenými zuby. Součásti práce je i návrh uložení jednotlivých komponent. Práce se zabývá také možnostmi využití sloupku řízení z uhlíkového kompozitu.
Konstrukční návrh a pevnostní kontrola podvozku s lyžemi pro letoun s krátkým vzletem a přistáním
Hostinský, Vladimír ; Vaněk, František (oponent) ; Katrňák, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh podvozku s lyžemi pro letoun STOL Cruiser a pevnostní kontrola tohoto podvozku s přihlédnutím k předpisům UL-2 a CS-LSA. První část práce sleduje postup návrhu od konceptu po konstrukční návrh. Jsou v ní rozvedena rozhodnutí a důvody, které vedly k finální podobě návrhu. V druhé části je určeno zatížení podvozku vyplývající z předpisů a provedena kontrola zatížení kritických bodů konstrukce. Detailněji je popsána analýza zatížení těla lyže pomocí MKP a následné úpravy skladby kompozitu.
Konstrukční návrh kompozitního chassis Formule Student
Mende, Milan ; Šebela, Kamil (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a výrobou kompozitního chassis nové formule Dragon X. Uhlíkový prepreg použitý k výrobě monokoku měl být provozován při vysokých teplotách. Práce se proto zabývá aplikací kompozitních struktur v prostředí zvýšeného teplotního namáhání. V práci je také řešena problematika torzní tuhosti, která byla kromě fyzického měření také simulována MKP analýzou a výsledky byly porovnány.
Experimentální a numerická analýza zesílení železobetonových prvků
Niedoba, Jakub ; Láník, Jaromír (oponent) ; Žítt, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší chování dodatečně vyztužených betonových dílců. Cílem bylo zhodnotit různé druhy dodatečného vyztužení v porovnání nejen mezi sebou, ale také s referenčním tělesem. V rámci této práce byly vybetonovány tři železobetonové trámy. První sloužil jako referenční těleso, druhý byl dodatečně vyztužen pomocí uhlíkové lamely nalepené na spodní okraj trámu a poslední byl dodatečně předepnut nesoudržnou výztuží. Následně byla všechna tělesa zatěžována čtyřbodovým ohybem. Poté se provedlo vyhodnocení, ze kterého vyplývá, že oba dodatečně vyztužené dílce odolávají zatížení mnohem lépe než referenční těleso. V závěru jsou uvedeny různé druhy využití obou metod a také nevýhody, se kterými je nutné při navrhování počítat.
Návrh výroby kompozitní kyvné vidlice
Gregor, Lukáš ; Slaný, Martin (oponent) ; Zouhar, Jan (vedoucí práce)
Předmětem této práce je návrh technologie a výroba funkčního prototypu jednostranné kyvné vidlice pro terénní motocykl. Teoretická část přibližuje konvenční druhy kyvných vidlic, základní vlastnosti kompozitů a technologii jejich zpracování. Praktická část popisuje výrobu kyvné vidlice, návrh přípravků a postup pro kompletaci s dalšími komponenty vidlice. V závěru práce je provedeno měření tuhostních vlastností kyvné vidlice s využitím fotogrammetrického systému TRITOP.
Využití uhlíkových kompozitů k pasivnímu chlazení v oblasti kosmického průmyslu
Genco, Ondřej ; Brázdil, Marian (oponent) ; Pospíšil, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá zhodnocením využitelnosti uhlíkových kompozitů v oblasti kosmického průmyslu. Cílem práce je posoudit, zda uhlíkové kompozity mohou najít uplatnění i v mechanických systémech pasivní tepelné ochrany umělých vesmírných těles. Modelové příklady demonstrují princip činnosti vybraných prvků pasivní tepelné ochrany. Zhodnocení se provádí na základě výsledků termální analýzy. Jako výpočtový nástroj slouží analytické vztahy z oblasti teorie přenosu tepla. Diplomová práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část popisuje stručně mechanismy přenosu tepla, vybrané druhy pasivní tepelné ochrany a vlastnosti a aplikace uhlíkových kompozitů. Praktickou část tvoří zadání, výpočet a zhodnocení třech příkladů. Výsledky ukazují, že uhlíkové kompozity mohou při specifických požadavcích konkurovat běžně používaným materiálům.
Využití moderních kompozitních materiálů při návrhu betonových konstrukcí
Macháček, Jan ; Matušíková, Anna (oponent) ; Girgle, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou návrhu betonových konstrukcí vyztužených FRP dle předpisů ACI, fib, CSA a EC2, které jsou namáhány posouvající silou. Byly popsány rozdíly mezi klasickou prutovou výztuží a FRP výztuží, zejména její mechanická degradace v čase a rozdílný pracovní diagram. Dále byly provedeny výpočty smykové únosnosti dle předpisů a srovnány s reálnými testy. Poté byla provedena parametrická studie smykové únosnosti. V praktické části byl proveden návrh stropní betonové deskové konstrukce podepřené pilíři a stěnami, vrchní výztuž této desky byla navržena z FRP a spodní z klasické ocelové výztuže. Jako výztuž proti protlačení jsou použity smykové trny.
Návrh sondy vířivých proudů a její aplikace pro zkoušení kompozitních leteckých konstrukcí
Boháčová, Marie ; Hájek, Karel (oponent) ; Kopec, Bernard (oponent) ; Mazal, Pavel (vedoucí práce)
Tato disertační práce se zabývá návrhem snímače vířivých proudů, který umožní nedestruktivní kontrolu leteckých kompozitních konstrukcí, zejména plastů vyztužených uhlíkovými vlákny (CFRP), v oblastech výroby a údržby letadel. Návrh snímače vycházel z analyticko-experimentálního přístupu, přičemž jeho elektrické a mechanické parametry byly optimalizovány k zajištění dobrého poměru užitečného signálu k šumu na šesti kompozitních vzorcích. Tyto vzorky obsahují umělé nespojitosti v podobě různých typů vad, simulující různé druhy poškození leteckých konstrukcí, zejména delaminace či změn tloušťky kompozitních materiálů. Byla realizována experimentální měření, sběr dat a jejich následné vyhodnocení. Výsledkem této práce je funkční snímač vířivých proudů, schopný spolehlivě odhalit poškození uhlíkových kompozitních konstrukcí do hloubky materiálu 3,9 mm.
Návrh sondy vířivých proudů a její aplikace pro zkoušení kompozitních leteckých konstrukcí
Boháčová, Marie ; Mazal, Pavel (vedoucí práce)
Tato disertační práce se zabývá návrhem snímače vířivých proudů, který umožní nedestruktivní kontrolu leteckých kompozitních konstrukcí, zejména plastů vyztužených uhlíkovými vlákny (CFRP), v oblastech výroby a údržby letadel. Návrh snímače vycházel z analyticko-experimentálního přístupu, přičemž jeho elektrické a mechanické parametry byly optimalizovány k zajištění dobrého poměru užitečného signálu k šumu na šesti kompozitních vzorcích. Tyto vzorky obsahují umělé nespojitosti v podobě různých typů vad, simulující různé druhy poškození leteckých konstrukcí, zejména delaminace či změn tloušťky kompozitních materiálů. Byla realizována experimentální měření, sběr dat a jejich následné vyhodnocení. Výsledkem této práce je funkční snímač vířivých proudů, schopný spolehlivě odhalit poškození uhlíkových kompozitních konstrukcí do hloubky materiálu 3,9 mm.
Návrh komponent řízení vozidla
Hlaváč, František ; Janoušek, Michal (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a konstrukcí komponent sestavy řízení závodního monopostu Formule Student. Hlavními komponenty jsou hřeben řízení s tělesem částečně vyrobeným z uhlíkového kompozitu a kuželová převodka řízení se zakřivenými zuby. Součásti práce je i návrh uložení jednotlivých komponent. Práce se zabývá také možnostmi využití sloupku řízení z uhlíkového kompozitu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.