Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Application of Branding Concepts for Development of Competitiveness
Tesařová, Mariana ; Schüller, David (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
Posed master’s thesis is focused on application of branding concepts for development of competitiveness of product of educational institution, specifically “Entrepreneurship and Small Business Development” field of study. Based on literature review, Ko Floor methodology and Brand Prism concept, current situation of field of study is evaluated. Furthermore, analysis of selected competitors and customer requirements, together with industry analysis, are obtained in order to identify brand position of field of study within the Czech Republic market of higher education. Based on the results from conducted analysis, proposal of solutions towards development of concept of brand for development of competitiveness of ESBD field of study are identified.
Strategický rozvoj značky
Laníková, Dana ; Borek, Jiří (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce se zabývá problematikou rozvoje značky zvoleného podniku, kterým je olomoucká cukrárna a kavárna Zmrzlinárium Café Centro, která se specializuje na výrobu a prodej zmrzliny. Na základě teoretických poznatků je provedena analýza vnějšího a vnitřního prostředí kavárny a zhodnocena současná situace kavárny. Analýzou konkurentů, zákazníků, dodavatelů a substitutů je určena stávající pozice značky na trhu kaváren a cukráren v Olomouci a blízkém okolí. Analýzou identity značky jsou odhaleny konkurenceschopné a rizikové oblasti v rámci dalšího rozvoje značky, které jsou zapracovány do návrhů řešení konceptu značky na podporu její konkurenceschopnosti do budoucna.
Proposal for New Brand Development
Tomanka, Peter ; Chlebovský, Vít (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
The bachelor's thesis develops on the issue of strategic brand development of classic men's clothing. The work is divided into three parts. The theoretical part defines the theoretical basis, which are used to create and build brand strategy. After defining the theoretical knowledge, then the analytical part. This section can participate in market and customer research. The results of market analysis are processed in the work. These results serve as a basis for the creation of the proposal part.
Proposal for Brand Development
Ludvík, Matyáš ; Chlebovský, Vít (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
The bachelor thesis deals with the brand development of a start-up company Prostěvize s.r.o., which deals with home staging, which means the preparation of a property before selling it on the real estate market. First the current situation of the company is analyzed, then its brand, competitors and also the clients' opinions. All these findings are used for the proposals that are supposed to develop the brand of Prostěvize s.r.o.
Proposal for Brand Development Framework for Small Company
Válka, David ; Milichovský, František (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
This bachelor thesis is focused on developing a brand for Mr. Jaromír Zeisel who provides house renovation and construction services under current brand RDI. Mr. Zeisel operates as a sole proprietor since the end of 2022 and his primary focus is personal home renovations. The theoretical part will discuss important terms in the field of branding and also discuss the role of brand in the renovation/ construction business. The analytical part of the thesis focused on the brand itself and at an assessment of its visual identity. External analysis looks at branding of competing renovation businesses and compares their brand identities and communication. The proposal for brand development was created based on the information gathered in the analytical part and will include visual improvement proposal as well as brand framework definition proposal.
Návrh opatření pro strategický rozvoj značky
Gášpárová, Kristýna ; Chlebovský, Vít (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na rozvoj Armády České republiky jako značky a posílení jejího dobrého jména. V rámci diplomové práce budou vymezena východiska pro úspěšné zpracování teoretického rámce vhodného pro budování značky nekomerčních organizací. Analytická část bude věnována přístupům k brandingu Armády České republiky a dalších vybraných zahraničních armád. Pozornost bude věnována i dalším relevantním oblastem, majícím vliv na vnímání značek. Na základě zpracovaných analýz budou vypracovány návrhy, které posílí vnímání Armády České republiky jako moderní, inovativní a spolehlivé organizace, která bude současně atraktivním zaměstnavatelem.
Proposal for Rebranding Activities of Formula Student University Team in International Racing
Hlavenková, Andrea ; Chlebovský, Vít (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
The bachelor thesis focuses on the area of strategic brand management, specifically in the preparation of rebranding activities for a sports team. It analyses the brand of the team from both an internal and external perspective, resulting in a thorough examination of the company's brand. The primary goal is to prepare rebranding activities for the team based on a branding template, in which structure is described and followed in the thesis.
Proposal for Brand Development
Ludvík, Matyáš ; Chlebovský, Vít (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
The bachelor thesis deals with the brand development of a start-up company Prostěvize s.r.o., which deals with home staging, which means the preparation of a property before selling it on the real estate market. First the current situation of the company is analyzed, then its brand, competitors and also the clients' opinions. All these findings are used for the proposals that are supposed to develop the brand of Prostěvize s.r.o.
Proposal for New Brand Development
Tomanka, Peter ; Chlebovský, Vít (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
The bachelor's thesis develops on the issue of strategic brand development of classic men's clothing. The work is divided into three parts. The theoretical part defines the theoretical basis, which are used to create and build brand strategy. After defining the theoretical knowledge, then the analytical part. This section can participate in market and customer research. The results of market analysis are processed in the work. These results serve as a basis for the creation of the proposal part.
Návrh opatření pro rozvoj značky
Knopp, Ondřej ; Straka, Martin (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou rozvoje značky konkrétního produktu moravské konstruktérské a inženýrské společnosti SIGMA Motor, kterým je dvousedadlový sportovní automobil, určený k rekreačnímu využití na běžných komunikacích i k závodění na okruzích. V první části práce bude provedena rešerše, zaměřená na teoretická východiska v oblasti trhu, zákazníků a budování a řízení značky. V analytické části práce jsou aplikovány metody strategické analýzy na daný podnik a produkt, za účelem zanalyzování aktuální situace podniku a jeho okolí, zmapování jejího aktuálního vnímání ze strany potenciálních zákazníků, zhodnocení potenciálu vybraného trhu a postavení firmy vůči konkurenci. V návrhové části bude, na základě poznatků z analytické části, definována identita značky a konkrétní prvky značky a návrh komunikační strategie značky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.