Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Měření rychlosti automobilů stacionární kamerou
Juřica, Tomáš ; Špaňhel, Jakub (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o problematice měření rychlosti automobilů z videozáznamu pořízeného staticky umístěnou videokamerou s výhledem na silnici. Popsána je tvorba nástroje s cílem dosáhnutí maximální přesnosti měření s minimálním uživatelským vstupem a časem měření jednoho objektu. Pojem o rozměrech scény systém získává na základě známých bodů ve scéně, jež jsou nástrojem manuálně vyznačeny. Dále je popsán vliv způsobu anotování průjezdů vozidel a kvality vstupního souboru na maximálně možnou dosažitelnou přesnost měření.
Detekce ohně v obraze a videu
Poledník, Tomáš ; Juránková, Markéta (oponent) ; Přibyl, Bronislav (vedoucí práce)
Táto bakalářská práce se zabývá detekcí ohně v obraze a videu. Pozornost je věnována již existujícím metodám a známým přístupům k detekci ohně. Na základe analýzy popsaných metod je pak navržen, implementován a otestován detektor ohně sledující atributy jeho barvy a pohybu. Implementovaný detektor dosahuje až 90% množství správných detekcií.
Aplikace pro analýzu pohybů tenisového hráče
Kříž, Petr ; Beneš, Radek (oponent) ; Říha, Kamil (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá segmentací částí postavy tenisového hráče pro analýzu jeho pohybu. Byla využita knihovna OpenCV s programovacím jazykem C++. Použity byly techniky zpracování obrazu jako prahování, oddělení pozadí, hledání největší kontury, Haarova detekce, Kalmanova filtrace. Pro výpočet 3D souřadnic segmentovaných bodů byla použita technika lineární triangulace.
Evaluation of Target Shooting by Computer Vision
Gregorová, Jana ; Zemčík, Pavel (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
This thesis involves using computer vision in sports shooting for the purpose of innovating bullseye shooting with firearms specifically. The main goal was to calculate shooting score and display it to the shooter in the course of shooting in order to make shooting more effective, safe, comfortable and appealing to new audience. The result of this work is a complex solution consisting of camera connected to a computer and a user-friendly application, ready for distribution. Score evaluation is achieved by processing camera output using said application. The target is automatically detected in the video, then the image is stabilized using cross-correlation of two 2D arrays and new target hits are detected using background subtraction.
Separace dynamické a statické složky v sérii obrazů
Gebrtová, Karolína ; Kosová, Petra (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na separaci statické a dynamické složky videa, kde pozadí zůstává stejné a pouze malé části jsou v pohybu. Takové video je reprezentováno nízkohodnostní a řídkou složkou. Díky nízkohodnostní struktuře může být pozadí odseparováno pomocí mediánového filtru a metody dynamických modů. Dále bude využita tzv. robustní analýza hlavních komponent, která je formulována jako optimalizační úloha. Práce je navíc doplněna o možné způsoby vykreslení výsledků.
Detekce pohybu v obraze z kamery
Půček, Petr ; Bartl, Vojtěch (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá rozpoznáním pohybu v obraze pořízeného stacionární kamerou. Popisuje řešení návrhu a implementace aplikace pro rozpoznávání na platformě Windows s využitím knihovny pro zpracování obrazu OpenCV. Popsané obecné principy analýzy a zpracování obrazu jsou však uplatnitelné rovněž u jiných systémů.
Hra s ovládáním pomocí gest ruky
Kartous, Petr ; Zemčík, Pavel (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na ovládání her pomocí gest ruky. Stěžejní částí práce je segmentace obrazu a detekce ruky v obraze. Pro segmentaci obrazu jsou použity techniky detekce kůže a odečítání pozadí s adaptivním modelem pozadí. Jsou zmíněny i metody matematické morfologie pro odstranění šumu z obrazu a metody vhodné pro převedení obrazu gesta na charakteristické vlastnosti gesta v číselné podobě. V rámci práce byla vytvořena jednoduchá hra na téma automobilové závody, která je ovládána pomocí gest ruky. Na závěr bylo provedeno testování s cílem zjistit výhody a nevýhody použitých metod segmentace obrazu za účelem rozpoznání gest ruky. Bylo také testováno několik sad gest, jejichž prostřednictvím je hra ovládána. Z tohoto testování vyšly nejúspěšněji dvě sady gest, které jsou použitelné v závislosti na kvalitě rozpoznání gesta ruky.
Vizuální detekce osob v komerčních aplikacích
Černín, Jan ; Richter, Miloslav (oponent) ; Horák, Karel (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce bylo vybrat a implementovat metody určené pro detekci a sledování osob v komerčních aplikacích. Výsledné řešení bylo voleno jako kombinace moderních přístupů a metod, s kterými přišel výzkum a vývoj poslední doby. Algoritmus je schopen vytvářet trajektorie pohybu osob ve vnitřních prostorách budov, a to i v případě částečného nebo úplného zakrytí sledovaných objektů. Scéna je snímána statickou kamerou umožňující přímý pohled na sledované osoby. Vybrané metody jsou implementovány v programovém jazyce C# s využitím funkcí knihovny OpenCV. Výstup algoritmu je zobrazován ve vytvořeném uživatelském rozhraní.
Object tracking using computer vision
Klapal, Matěj ; Přinosil, Jiří (oponent) ; Burget, Radim (vedoucí práce)
This diploma thesis deals with posibilities of tracking object movement using computer vision algorithms. First chapters contain review of methods used for background subtraction, there are also listed basic detection approaches and thesis also mentions algorithms which allows tracking and movement prediction. Next part of this work informs about algoritms implemented in resulting software and its graphical user interface. Evaluation and comparison of original and modified algorithms is stationed at the end of this text.
Hra s ovládáním pomocí gest ruky
Baštek, Jozef ; Žák, Pavel (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá využitím počítačového vidění, jako  prostředku pro interakci člověka s PC. Její součástí je návrh a implementace rozhraní pro ovládání hry pomocí gest a pohybů ruky, které snímá kamera. V práci jsou popsány a vyhodnoceny algoritmy segmentace obrazu (odečítání pozadí, prahování, Bayessův teorém, Gaussův model) i klasi kace gest ruky (knowledge-based klasifikace, Hu invariantní momenty a K-nearest neighours). Součástí implementace je mechanická konstrukce držáku snímací kamery a demonstrační 3D FPS hra.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.