Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 80 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Řízení a stabilizace polohy malého létajícího drona
Martinec, Adrián ; Zamba, Martin (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Tato práce řeší stavbu a zprovoznění drone v podobě letadla, řízeného autopilotem. Zvolený problém jsem vyřešil pomocí teorie letu a regulátorů z oblasti automatizace. V práci jsem vytvořil fungující řešení, ale kvůli nehodě nebylo možné provést závěrečné testy. Přínosem této práce je zjištění a objasnění fungování různých součástek využívajících se při stavbě dronů, objasnění funkce regulátorů a vytvořených knihoven na tuto problematiku.
Návrh dvoumotorového letounu VUT 200 s turbovrtulovým motorem TP 100
Raida, Radek ; Juračka, Jaroslav (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá navrením pohonné jednotky pro dvoumotorový letoun VUT 200, jedná se o modifikaci letounu VUT 100. Práce obsahuje analýzu vhodné pohonné jednotky, návrh zástavby pohonné jednotky, hmotový rozbor, centráe, letové výkony a posouzení stability a iditelnosti.
Současný stav a směry rozvoje metod a technického zabezpečení navigace civilních letadel po ploše letiště
Zubrvalčík, Jan ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o navigaci po ploše letiště. V práci jsou popsány hlavní přehledové systémy, které se používají při navigaci po ploše letiště a systémy pro predikci a zabránění kolizím. U všech systémů je uveden princip činnosti, jejich použití, výhody a nevýhody a informace, které nám tyto systémy poskytují. V poslední kapitole jsou porovnány vlastnosti základních přehledových systémů.
Návrh dvoumotorového letounu pro sběrnou dopravu dle předpisu CS-23
Dula, Jan ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Vaněk, František (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je navrhnout letoun pro přepravu cestujících s maximální mírou zachování konstrukčních celků letounu EV-55. Letoun je navržen na základě rozboru požadavků předpisu CS-23. V práci je proveden hmotnostní rozbor letounu, návrh základních rozměrů a dimenzí trupu. Je vypočtena únosnost kritického řezu trupu a vypracován systémový výkres trupu.
Vývoj prostředků řízení letounu
Stanislav, Filip ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Daněk, Vladimír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce zpracovává rešeršní formou vývoj prostředků řízení letounu od konce 18. století do dnešní doby. Princip řízení letounu pomocí tří rotačních stupňů volnosti je znám od začátku 20. století, avšak jeho objevení předcházely pokusy leteckých nadšenců více než století dříve. Ovládání letounu třemi rotacemi použili poprvé bratři Wrightové a přetrvává dodnes. Konkrétní konstrukční provedení orgánů řízení je dnes voleno s ohledem na aerodynamické vlastnosti s požadavkem minimální hmotnosti a dostatečné pevnosti pro konkrétní účel letounu. Stále větší řídicí síly na řídidlech v pilotní kabině vlivem náročnějších požadavků na ovladatelnost a rychlost letu neumožňují pohodlné a nenáročné řízení. Z tohoto důvodu je třeba je ovlivňovat. V textu jsou popsány možnosti vyvážení a zmenšení těchto sil a problematika zpětné vazby zatížení kormidel letounu směrem k pilotovi. Práce poskytuje ucelený přehled vývoje principů orgánů řízení a čtenáře seznamuje s klasickými i nekonvenčními prostředky řízení letounu.
Problematika licencování pilotů bezpilotních prostředků
Anderle, Stanislav ; Hammer, Jaromír (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Cieľom tejto diplomovej práce je zmapovanie legislatívy v oblasti UAV a vytvorenie štruktúry výcvikov pilotov UAV. Prvá časť práce sa venuje obecne problematike UAV, ďalšia časť sa zaoberá výcvikom pilotov UAV a v poslednej časti je zameranie na navrhnutie ďalšieho vývoja v rôznych oblastiach bezpilotných prostriedkov.
Problematika certifikace plochy pro vzlety a přistání
Jaša, Marek ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Hammer, Jaromír (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je stanovit podmínky pro certifikaci plochy dle požadavků předpisů L14 a LA3 a následně je aplikovat na konkrétní plochu. Dále práce stanovuje podmínky pro vzlety a přistání z jakékoliv plochy, kterými se mimo jiné zabývá zákon č. 49/1997 Sb. o civilním letectví ČR. Práce obsahuje základní informace o několika nejrozšířenějších typech letounů, které by mohly plochu využívat a stanovuje jejich letové výkony pro délku vzletu a přistání. V této souvislosti definuje vzlet, přistání a podmínky mající vliv na jejich délku. V hlavní části je popsána vybraná plocha, její umístění a parametry a jsou stanoveny podmínky, za jakých by mohla být plocha dle výše jmenovaných předpisů využívána či certifikována.
Údržba leteckých turbínových motorů
Drápal, Stanislav ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou údržby leteckých turbínových motorů. V první části je čtenář seznámen s historickými souvislostmi, principem funkce a s jednotlivými typy turbínových motorů. Druhá část se zabývá cíli údržby, popisuje a porovnává jednotlivé koncepty a poukazuje na moderní trendy v této oblasti. Poslední část popisuje praktický postup provádění generálních oprav proudových leteckých motorů v podniku Letecké opravny Malešice.
ALTERNATIVE PROPULSION FOR AIRCRAFT OF GENERAL AVIATION CATEGORY
Kaddour, Mirvat ; Hlinka, Jiří (oponent) ; Rousek, Miroslav (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Air transport as all other transport contributes in producing emissions greenhouse gases, which is the main reason of climate changes. The doctoral thesis is focusing on possibility of using alternative energy source (fuel, motor) in aviation in order to reduce emission produced by aircraft. The area that has been working on is general aviation in particular aircraft of categories LSA and VLA. Three options, alternative source of energy, will be discussed. First is using LPG fuel, another is electric motors, and last adding catalytic converter to the exhaust system. For each of them will be mentioned there advantages and disadvantage, the main change in aircraft propulsion or exhaust system, and the different in aircraft performance due to these changes.
Možné způsoby získání průkazu způsobilosti CPL (A) s kvalifikací MEP land a IR/MEP a jejich srovnání
Boček, Filip ; Vosecký, Slavomír (oponent) ; Hammer, Jaromír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá srovnáním možných způsobů získání CPL(A) a ME/IR se zaměřením na vhodnost postupu získání pro různé věkové kategorie a různé finanční možnosti. Dále zahrnuje výhody předchozí praxe z jiné kategorie letadel.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 80 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.