Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 56 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tvorba simulačního modelu obráběcího stroje pro určení energetické spotřeby
Vespalec, Tomáš ; Hadaš, Zdeněk (oponent) ; Vetiška, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem simulačního modelu obráběcího stroje pro určení spotřebované energie. Dále popisuje návrh modelu mechanické a elektrické části stroje a tvorbu algoritmu pro určení spotřeby. Výsledkem této práce je velikost spotřebované energie stroje při zadaném obráběcím procesu.
Matematické modely pneumatik
Straka, Tomáš ; Porteš, Petr (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou modelování pneumatik pro počítačové simulace. Cílem práce je výčet a popsání aktuálně používaných matematických modelů pneumatik a jejich vzájemné porovnání. V práci jsou popsány modely kartáčové, Fiala, Magic Formula (Pacejka), FTire, UA-Gim, 521 a DELFT. Jednotlivé modely jsou následně porovnány pomocí simulací v softwaru MSC ADAMS Car. Výsledky jsou prezentovány pomocí grafů s komentářem a zhodnocením. Tato práce slouží k vytvoření přehledu v oblasti aktuálně používaných matematických modelů pneumatik v počítačových simulacích.
Použití inerteru ve vozidlové technice
Lanzendörfer, Tomáš ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce řeší uplatnění inerteru ve vozidlové technice. Cílem bylo provést teoretickou analýzu jeho funkce, porovnat jednotlivá konstrukční řešení, sestavit multibody model zavěšení a analyzovat vliv inerteru při různých jízdních manévrech. Analýzy byly provedeny převážně v softwaru MSC Adams View, s mírnou podporou softwaru Matlab. Inerter v případě většiny jízdních manévrů dokázal zlepšit jízdní komfort, zvětšit maximální dostupnou trakční sílu a v některých případech zase snížit zatížení odpružení. Pro automobilový průmysl je tedy inerter zařízením s velkým potenciálem, které ale stále vyžaduje více praktického výzkumu a větší tlak na snížení jeho pořizovacích nákladů.
Rozváděcí ústrojí turbíny turbodmychadla
Řezáč, Vojtěch ; Dlugoš, Jozef (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukcí mechanismu proměnné geometrie statoru turbíny. V diplomové práci jsou zmapovány v současnosti používané způsoby regulace přeplňování turbodmychadlem. S ohledem na zjištěné informace jsou vytvořeny vlastní návrhy, jež jsou následně srovnávány mezi sebou a s aktuálně používaným systémem Garrett VNT a to z hlediska funkčnosti, průtočného průřezu a ovládacích sil, jež byly získány pokročilými výpočetními metodami v software ADAMS View. Na závěr je provedena diskuse, kde jsou zhodnoceny přínosy a nevýhody návrhů. Následně je navržen další možný postup v jejich vývoji.
Modelování mechatronické soustavy s poddajnými členy
Kšica, Filip ; Vetiška, Jan (oponent) ; Hadaš, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá simulačním modelováním mechatronické soustavy s poddajnými tělesy v prostředí ADAMS a Matlab/Simulink. První část práce je věnována souhrnu dostupných metod modelování mechatronické soustavy s poddajnými tělesy. Další kapitoly se zabývají přístupem k modelování samotného poddajného tělesa pomocí analytických a numerických metod. V další části této práce jsem se zabýval modelováním konkrétní mechatronické soustavy, která se skládala z poddajného tělesa, elektromagnetického budiče vibrací a vibračního generátoru. Jednotlivé části jsem modeloval pomocí nástrojů FEMM, ADAMS a Matlab/Simulink, na závěr jsem použil co-simulaci programů ADAMS a Matlab/Simulink pro analýzu chování celé soustavy, především účinnosti vibračního generátoru a jeho vlivu na soustavu.
Robot virtual prototype in ADAMS
Příleský, Libor ; Krejsa, Jiří (oponent) ; Hadaš, Zdeněk (vedoucí práce)
The goal of this work is to create virtual model of robot in ADAMS and co-simulation link between ADAMS and control system in Matlab/Simulink. Robot is segway robot called Pierot, created as the result of past final works. In this work is described creation of robot's multi-body model, choice of the motor, creation of co-simulation link and co-simulation itself.
Návrh koncepce vibro-izolační mechatronické soustavy
Fargač, Michal ; Březina, Tomáš (oponent) ; Hadaš, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce se v teoretické studii zabývá dostupnými možnostmi, jak lze zabránit průchodu vibrací na přesné mechatronické soustavy skrz konstrukci, na které jsou uloženy. Praktická část sestává z navržení konceptu vibro-izolační mechatronické soustavy. Nejprve je analyzována unikátní nosná konstrukce v prostředí ANSYS Workbench. V další fázi je popsáno, jak lze propojit prostředí ADAMS a MatLab Simulink za účelem co-simulace dynamických systémů. Pomocí této co-simulace je analyzována nosná konstrukce soustavy. Nakonec je proveden návrh koncepce vibro-izolační soustavy a simulace jeho odezvy na silové zatížení.
Výpočtové modelování mechanických ztrát ve ventilovém mechanismu
Mačuga, Martin ; Píštěk, Václav (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výpočtovým modelováním mechanických ztrát ve ventilovém mechanismu, zjištěním vhodné metody řešení a její aplikaci na ventilový rozvod vznětového řadového čtyřválcového motoru. Dále se zabývá navržením vhodných úprav vedoucích ke snížení mechanických ztrát. Výpočet je proveden v MBS softwaru ADAMS.
Virtual model of part of cutting machine in ADAMS
Juriga, Jakub ; Vetiška, Jan (oponent) ; Hadaš, Zdeněk (vedoucí práce)
In theoretical part, this master´s thesis deals with vibrations in cutting machine and description of creation of self-excited vibrations theory. In practical part, there is problem of chatter in cutting machine solved with using simulation program Adams and computing program MATLAB. Gradually, Multi body system of cutting machine and model of cutting tool with features flexible body are analyzed. At the end all both models were used to create complex model of the cutting machine .
Konstrukce vřeten vícevřetenového soustružnického automatu
Kráčmar, Tomáš ; Holub, Michal (oponent) ; Vetiška, Jan (vedoucí práce)
Obsahem diplomové práce je konstrukce vřeten vícevřetenového soustružnického automatu pro práci z tyče maximálního průměru 7 mm. Práce se zabývá novou koncepcí pohonu vřeten, kde jsou vřetena poháněna externími asynchronními motory přes ozubená kola s vnitřním ozubením uložená vně vřetenového bubnu namísto současného způsobu pohonu centrálními koaxiálními hřídeli. Součástí práce je rešerše vícevřetenových automatů včetně popisu hlavních uzlů, konstrukční návrh, pevnostní výpočty, výpočty trvanlivosti ložisek a simulační model, pro simulaci rozběhu a zatížení pohonů a vřeten od řezného procesu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 56 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.