Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  předchozí11 - 17  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Československo-britské vztahy 1937-1938 v kontextu politiky appeasementu
Závorka, Jan ; Soukup, Jaromír (vedoucí práce) ; Jeřábek, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá československo-britskými vztahy v rozmezí let 1937-1938. První kapitola se věnuje diskuzi, interpretaci a definici konceptu appeasementu. Součástí kapitoly je mimo jiné používání appeasementu v politické komunikaci. Dále představuji pozici Československa a otázku československých spojeneckých smluv se Sovětským svazem, Francií a státy Malé dohody. V následující kapitole odpovídám na výzkumnou otázku "Jaké faktory vedly k uplatnění politiky appeasementu ze strany Velké Británie?" Do odpovědi jsem zapracoval jak ekonomická, politická či vojenská témata ovlivňující zahraniční politiku Velké Británie. Věnoval jsem se i situaci britského impéria mimo Evropu, což také ovlivnilo rozhodování britského kabinetu v evropských otázkách. Čtvrtá kapitola se týká československo-britských vztahů v rozmezí let 1937-1938. Zde se pojí teorie s praxí, protože zde aplikuji koncept appeasementu, který je definován v první kapitole, a odpovídám na druhou výzkumnou otázku: "Zda a jakým způsobem se v československo-britském vztahu projevila politika appeasementu? Právě v této části práce využívám získaných primárních informací z Archivu Ministerstva zahraničních věcí ČR. V závěru shrnuji odpovědi na obě položené výzkumné otázky.
Sen a obraz v českém umění třicátých let 20. století
Tocar, Sofia ; Lahoda, Vojtěch (vedoucí práce) ; Rakušanová, Marie (oponent)
Bakalářská práce pod názvem "Sen a obraz v českém umění třicátých let 20. století" se zabývá vztahem snů k výtvarnému umění. Prostřednictvím zkoumání jednotlivých přístupů umělců k tomuto tématu a analyzováním jejich uměleckých děl odpovídá na otázku, do jaké míry a jakým způsobem může sen ovlivnit umění. Práce je zaměřená pouze na českou scénu, kde část umělců patřila k surrealistickému hnutí. Na rozdíl od francouzské scény nebylo pravidlem, že téma podvědomí ovlivňovalo jenom surrealisty. Popisované obrazy byly vytvořeny v technice malby, kresby, koláže a fotografie. Zachycují snové záznamy nebo jsou naplněné snovým ovzduším. První kapitola je teoretickým úvodem k zpracování motivu snu v umění a seznamuje s průlomovou prací Sigmunda Freuda Výklad snů z roku 1900, stejně jako s reakcemi dalších autorů na tuto publikaci. Druhá kapitola pojednává o snovém přeludu, jenž se objevuje na obrazech umělců, a je charakterizován jako objekt-fantom. Často se objevuje v dílech Jindřicha Štyrského jako hlavní motiv odkazující na dětské zážitky autora. Důležitým motivem je snová krajina typická pro Josefa Šímu a Františka Hudečka, stejně jako město, které je zachyceno na fotografiích Jindřicha Štyrského, Jaromíra Funkeho a Josefa Sudka. Další kapitola pojednává o vztahu nového media fotografie k surrealismu a o...
Steinbeck's People in Flight: An Analysis of the Transformative Forces of the Road Taken
Purkrábková, Petra ; Robbins, David Lee (vedoucí práce) ; Ulmanová, Hana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem cesty a proměny na základě historicko- sociologického kontextu Velké hospodářské krize a románu Hrozny hněvu od Johna Steinbecka. Práce interpretuje rysy literatury s motivem cesty a důvody proč vybraný román tvoří nedílnou součást Amerického literárního kánonu, konkrétně v rámci literatury zabývající se tématem cesty a proměny. Diplomová práce je rozdělena na dvě hlavní části. První část slouží čtenáři k přiblížení se problematice Velké hospodářské krize v rámci historicko-sociologického kontextu, historické tendence pohybu a cestování v Americe a jak se tyto dvě věci prolínají v rámci této práce. Druhou část tvoří analýza literárního díla Hrozny hněvu od Johna Steinbecka spolu s propojením díla a jeho autora, a dále rysů které tvoří dílo součástí Amerického literárního žánru o cestování, putování a proměně. Druhá část je dále rozvinutá v podrobnou analýzu proměn identity postav z Hroznů hněvu. Hlavní pozornost je věnována pojmu proměna a jak se tento pojem pojí s pojmem cesta. A mezi těmito pojmy se nachází člověk který prochází proměnou. Klíčová slova: proměna, mobilita, let, útěk, John Steinbeck, Hrozny hněvu, americký sen, naděje, deprese, 30. léta, období Velké hospodářské krize, Dust Bowl, Kalifornie
Luis Buñuel and Spain in the 1930s
Timko, Maroš ; Soukup, Jaromír (vedoucí práce) ; Kovář, Martin (oponent)
Bakalárska práca sa zameriava na obdobie tridsiatych rokov 20. storočia v Španielsku. Na základe filmovej tvorby španielskeho režiséra Luisa Buñuela sa snaží priblížiť a ozrejmiť problémy a politicko-hospodársku situáciu v danej dobe. Autor sa venuje trom vybraným sféram (antiklerikalizmus, školstvo, armáda), ktorých vývoj od 19. storočia až do Druhej republiky je preskúmaný pomocou odbornej literatúry, dobových článkov a filmov. Dôraz je kladený na existenciu zvolených aspektov v politicko-sociálnej rovine daného obdobia, ich prítomnosť a kritiku vo vybraných dielach, pričom sa práca snaží ponúknuť i analýzu istých problémov, ktoré úzko súvisia so sférami primárne skúmanými v bakalárskej práci. Pozornosť je takisto zameraná na osobnosť Luisa Buñuela, jeho politickú orientáciu a kultúrne pomery Španielska tridsiatych rokov.
Zdeněk Pešánek a jeho účast na Mezinárodní výstavě v Paříží v roce 1937
Linhová, Lucie ; Lahoda, Vojtěch (vedoucí práce) ; Rakušanová, Marie (oponent)
Práce se věnuje českému sochaři Zdeňku Pešánkovi a jeho dvěma dílům - cyklu světelně- kinetických plastik Sto let elektřiny a světelné fontáně Fontáně lázeňství, která vznikla ve 30. letech 20. století. Obě díla jsou rozebrána v kontextu dobového umění Československa, s ohledem ke kinetickým tendencím v zahraničí, i v souvislosti s předešlou tvorbou samotného autora. Cyklus plastik Sto let elektřiny i Fontána lázeňství patří mezi díla kinetického umění, které je přímo závislé na vývoji elektrické energie a jeho snahou je spoluutvářet městský interiér. Vzhledem k tomu, je nastíněn vliv rozvoje elektřiny na tvorbu světelného urbanismu města a autorův vztah k tehdejšímu avantgardnímu sdružení Devětsil. Cyklus Sto let elektřiny je rozebrán od zadání, přes přípravné modely k realizaci a jeho prezentování na výstavě v Uměleckoprůmyslovém muzeu v Praze roku 1936. Cyklus byl také, spolu s dalším rozebíraným dílem Fontánou Lázeňství, vystaven na Mezinárodní výstavě v Paříži v roce 1937, v rámci československého pavilónu, kde obě díla reprezentovala Elektrické podniky hlavního města Prahy. Na pařížské výstavě zastupovala díla dobové fenomény související s tématem výstavy - umění a technika v moderním životě. Jsou zde popsány okolnosti výstavy, charakter československé expozice a reakce tehdejšího českého...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   předchozí11 - 17  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.