Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 164 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
In dust we trust
Rujbr, Kamil ; Opekar), Ondřej (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Skrze papíry a plátna vyprávím příběh každodenní závislosti, která nás obklopuje. Vycházím z osobních pocitů a nasávám atmosféru města a míst z okraje společnosti. Toto téma zobrazuji formou abstraktní kresby a malby, ve kterých jsou zobrazeny určité fáze a procesy. Zachycuji chaos do nových forem, aby obraz ani v rámci technologicky zdokonalované a všemi směry expandující vizuální kultury neztratil živost, smysl a kritické opodstatnění pro svou další existenci. Obrazy a kresby jsou návštěvou do světa lidí, kterých na světě není většina a všichni jsou svým způsobem strašně osamělí a ztracení.
Life of a Generation
Rujbr, Kamil ; Soukup, Štěpán (oponent) ; Fexová, Patricie (vedoucí práce)
V diplomové práci vycházím primárně ze současných problémů, které nás obklopují, textů rapové hudby, evropské kinematografie a prostředí brněnského "Bronxu" ve kterém mám ateliér a mohu tak autenticky pozorovat všudypřítomné problémy v českém Ghettu. Budu vycházet ze svých kreseb. Tímto tématem se zabývám dlouhodobě, ale nyní bych rád vytvořil určitý přesah i určité srovnání. Budu tak pracovat nejen s kresbou a malbou, ale je možné že využiji i texty, nahrávky a videa
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Vančurová, Jitka ; Pecka, Lukáš (oponent) ; Jura, Pavel (vedoucí práce)
Cílem práce je nalezení současné podoby škol při využití aktuálních trendů mající vliv na typologii objektů.
Studenti sobě - Studentské centrum Poříčí
Veselá, Marie ; Látalová, Lucie (oponent) ; Havliš, Karel (vedoucí práce)
STUDENTI SOBĚ - STUDENTSKÉ CENTRUM POŘÍČÍ Nábřeží s výhledem na centrum města, reprezentativní hotel v sousedství a oproti tomu dopravou zatížená ulice Vídeňská. Dva protiklady, které se denně střetávají na společném nároží. Chvíli jsem naslouchala jejich dialogu a rozhodla se pokusit vyhovět oběma „stranám“. Navržený objekt se tedy směrem k řece „dívá“ a podél ulice Vídeňské „ubíhá“. Horizontálně zakřivené pásy jednotlivých podlaží kopírují plynutí okolního života - v čele objektu navozují prosklené plochy pocit zpomalení, až zastavení, kochání se, otevřenosti, z čela se pak pásy rozbíhají a výška zasklení se zmenšuje na standardní, čímž se pohyb zrychluje a prolámaná fasáda se stává kolemjdoucímu více nepřístupnou. Obytné buňky získávají díky tvarování více soukromí a širší výsek pohledů na okolí. Prolámání udává tepovou frekvenci nejen venkovního, nýbrž i vnitřního prostoru, kde představuje dominantní prvek centrální chodby a poskytuje průhledy do ostatních podlaží, hru světla a účinně zpomaluje a zrychluje pohyb v objektu. Sjednocujícím prvkem je centrální schodiště probíhající kaskádovitě všemi podlažími.
Axis mundi
Spour, Zdeněk ; Mainer, Martin (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Axis Mundi nebo-li "osa světa" propojující tři základní sféry : podsvětní, zemskou a nebeskou.
Návody
Kopčil, Tomáš ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Ve své práci se zabývám způsobem, jak věci dělat. Instruktážní videa, tištěný papírový návod k používání výrobku či k uskutečnění umělecké akce - to vše slouží pouze jako platforma vlastní realizace. Podmínkou v přístupu není striktně dodržovat stanovené postupy. Spíše se jedná o přehodnocení toho, co jest nezbytně nutné v dané chvíli konat.
Architektura a umění
Zádrapová, Lucie ; Pavlun, Martin (oponent) ; Toman, Radek (vedoucí práce)
V bakalářské práci jsem se zabývala návrhem nové městské galerie v Litomyšli. Součástí práce byla i počáteční analýza města a vybrání vhodné parcely. V případě mého návrhu se parcela nachází na křižovatkách ulic Havlíčkova, Zahájská a A.Tomíčka při severním okraji městského jádra. Mým cílem bylo navrhnout nové sídlo městské galerie, které podpoří neformální a městskou atmosféru. Galerie tak slouží nejen jako významná kulturní instituce ale i jako místo setkávání a místo kde se prolíná uzavřený galerijní svět s každodenním životem. Toho je docíleno kombinací galerie s malým bytovým domem a záměrného prolnutí různých galerijních a negalerijních provozů.
Katedrála v současnosti
Klimeš, Jakub ; Mléčka, Jan (oponent) ; Štěpán, Marek (vedoucí práce)
Obsahem práce je ideové řešení obnovy střechy Notre-Dame v Paříži, která spolu s věží sanktusníku shořela 15. dubna 2019. Základním motivem pro návrh bylo vytvoření klidného prostoru, který bude sloužit jako památka na dobu požáru a zároveň bude odrážet jednotu společnosti, která se semkla a přispěla na její opravu. Primárním krokem celé rekonstrukce je určit přiměřený způsob obnovy a vytvořit její etické hranice. Největší část pozornosti je tak věnována střeše a sanktusníku katedrály. Z hlediska zachování úcty ke středověkým stavitelům, kteří zasvětili celé své životy tomuto velkolepému dílu, venkovní obnovená část si ponechává stejnou siluetu a proporce, které jí byly dány už před osmi staletími, avšak jsou do ní promítnuty ideály dnešní doby. Při návrhu interiéru střechy je také důležité udržet jasnou reprezentaci gotické architektury, a to je rovnováha mezi tmou a světlem. Prostor je rozdělený na dvě části. První část reprezentuje tmu, jako překážku, kterou každý z nás musí překonat. Naopak ve druhé části návrhu se naskýtá pohled na přirozené světlo, které jako by rozervalo střechu katedrály a osvětluje celý prostor střechy. V samém srdci návrhu se pak skrývá klenot, na kterém záleží ze všeho nejvíce, a to je život. Vertikální dominanta katedrály, její sanktusník, je tvořen čtyřmi pilíři, které symbolizují spojení mysli-ducha-těla s pozemským životem. V návrhu věže se tak promítají tyto zdánlivě odlišné věci, které společně tvoří jeden celek.
Jan 1,1-18 jako klíč k Evangeliu podle Jana
Bogarová, Martina ; Ryšková, Mireia (vedoucí práce) ; Scarano, Angelo (oponent)
Bakalářská práce "Jan 1,1-18 jako klíč k Evangeliu podle Jana" postupně rozkrývá historický kontext a postavení janovské obce v době sepsání evangelia a vlivy okolních myšlenkových proudů a náboženských systémů na způsob Janovy výpovědi. Vymezuje pojmy Logos, Světlo, Moudrost a uvádí je do souvislostí. Popisuje terminologické a myšlenkové souvislosti se Starým zákonem i synoptickými evangelii, paralely a rozpory s esénskou naukou, židovskou apokalyptikou, gnózí a dalšími proudy. Literární forma Prologu a stavba Evangelia podle Jana je uchopena jako vzájemně provázaný systém. Vyvrcholením studijní části práce je krátká exegeze (J 1,1-18). V autorské části je Prolog postupně vztahován k Ježíšovým symbolickým úkonům a znamením a je na nich prokazován význam Prologu pro porozumění jejich smyslu. Klíčová slova Prolog, Světlo, Život, Moudrost, Evangelium podle Jana
Život ve stínu. Fiktivní časopis s regionální tematikou na příkladu obce Stebno
Ratiborská, Eliška ; Trunečka, Ondřej (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Teoretická část bakalářské práce na základě odborné literatury a dalších internetových zdrojů definuje regionální žurnalistiku, časopis a hlavní formáty, které jsou součástí praktické části: zpráva, reportáž, rozhovor a editorial. Dále přináší definici downburstu, seznámení s obcí Stebno, přibližuje zásady chování novinářů při neštěstí a popisuje mou práci na praktické části. Praktická část v podobě časopisu s názvem Život ve stínu zobrazuje obci Stebno pomocí publicistických i zpravodajských textů. Dělí se na čtyři hlavní kapitoly: downburst, povodeň, poklad a život. Texty doplňují fotografie k daným tématům a vše je graficky zpracováno do formátu časopisu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 164 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.