Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Polyfunkční dům u kapličky - Židenice
Klimeš, Jakub ; Elešová, Klára (oponent) ; Dulenčín, Juraj (vedoucí práce) ; Petříček, Tomáš (vedoucí práce)
Tématem Bakalářské práce je návrh Polyfunkčního domu na střetu dvou ulic, a to ulice Táborské a ulice Nezamyslové, v Brně Židenicích. Cílem této práce je vytvoření nové architektonické a urbanistické koncepce, jejíž funkce bude velikým přínosem pro celé okolí stavby. Jedná se o objekt se čtyřmi nadzemními podlažími. První nadzemní podlaží je určeno komerci, jako jsou obchody a počítá se s případným rozšířením o menší kavárnu. Další tři nadzemní podlaží jsou věnována residenčnímu bydlení. Nad třetím nadzemním podlažím ve východní části objektu, je umístěna střešní terasa volně přístupná obyvatelům domu. Celý objekt pak uzavírá vegetační plochá střecha nad čtvrtým nadzemním podlažím. Z důvodů rentability jsou v objektu umístěny dvě patra podzemního parkování, které jsou jak pro majitelé bytů, tak pro obyvatele okolních domů. Návrh se snaží o sjednocení nároží ulic Táborské a Nezamyslové, zároveň reaguje na okolní zástavbu. Na ulici Táborské navržený objekt sousedí s třípodlažím bytovým domem, na ulici Nezamyslové pak s domem dvoupatrovým. Z těchto důvodu má objekt půdorysnou stopu písmene L a ve východní části je jeho forma odskočená na úroveň sousedního domu na ulici Nezamyslové. Toto odskočení tvoří zmiňovanou střešní terasu. Zároveň se pracuje s předprostorem objektu, kterému dominuje kaplička. Tento prostor odděluje objekt od rušných silnic. V předprostu je navržené velké množství zeleně, které doplňují koeficient zeleně v okolí stavby. Na objektu je použita předsazená fasáda z eloxovaného hliníku, která je kotvena do zdiva budovy. Objekt se nachází na velice frekventovaném místě, proto je zde nasnadě, že v prvním patře se nachází pouze pronajímatelné prostory. V dalších třech nadzemních podlažích jsou pak samotné byty. Všechny byty jsou navrženy tak aby, se co nejvíce odclonil hluk z ulice v klidové zóně bytů, a proto jsou pokoje a ložnice orientované do vnitrobloku budovy, kde je pro majitele vytvořen soukromý dvůr. V objektu se nachází celkově 14 bytů a
Katedrála v současnosti
Klimeš, Jakub ; Mléčka, Jan (oponent) ; Štěpán, Marek (vedoucí práce)
Obsahem práce je ideové řešení obnovy střechy Notre-Dame v Paříži, která spolu s věží sanktusníku shořela 15. dubna 2019. Základním motivem pro návrh bylo vytvoření klidného prostoru, který bude sloužit jako památka na dobu požáru a zároveň bude odrážet jednotu společnosti, která se semkla a přispěla na její opravu. Primárním krokem celé rekonstrukce je určit přiměřený způsob obnovy a vytvořit její etické hranice. Největší část pozornosti je tak věnována střeše a sanktusníku katedrály. Z hlediska zachování úcty ke středověkým stavitelům, kteří zasvětili celé své životy tomuto velkolepému dílu, venkovní obnovená část si ponechává stejnou siluetu a proporce, které jí byly dány už před osmi staletími, avšak jsou do ní promítnuty ideály dnešní doby. Při návrhu interiéru střechy je také důležité udržet jasnou reprezentaci gotické architektury, a to je rovnováha mezi tmou a světlem. Prostor je rozdělený na dvě části. První část reprezentuje tmu, jako překážku, kterou každý z nás musí překonat. Naopak ve druhé části návrhu se naskýtá pohled na přirozené světlo, které jako by rozervalo střechu katedrály a osvětluje celý prostor střechy. V samém srdci návrhu se pak skrývá klenot, na kterém záleží ze všeho nejvíce, a to je život. Vertikální dominanta katedrály, její sanktusník, je tvořen čtyřmi pilíři, které symbolizují spojení mysli-ducha-těla s pozemským životem. V návrhu věže se tak promítají tyto zdánlivě odlišné věci, které společně tvoří jeden celek.
Katedrála v současnosti
Klimeš, Jakub ; Mléčka, Jan (oponent) ; Štěpán, Marek (vedoucí práce)
Obsahem práce je ideové řešení obnovy střechy Notre-Dame v Paříži, která spolu s věží sanktusníku shořela 15. dubna 2019. Základním motivem pro návrh bylo vytvoření klidného prostoru, který bude sloužit jako památka na dobu požáru a zároveň bude odrážet jednotu společnosti, která se semkla a přispěla na její opravu. Primárním krokem celé rekonstrukce je určit přiměřený způsob obnovy a vytvořit její etické hranice. Největší část pozornosti je tak věnována střeše a sanktusníku katedrály. Z hlediska zachování úcty ke středověkým stavitelům, kteří zasvětili celé své životy tomuto velkolepému dílu, venkovní obnovená část si ponechává stejnou siluetu a proporce, které jí byly dány už před osmi staletími, avšak jsou do ní promítnuty ideály dnešní doby. Při návrhu interiéru střechy je také důležité udržet jasnou reprezentaci gotické architektury, a to je rovnováha mezi tmou a světlem. Prostor je rozdělený na dvě části. První část reprezentuje tmu, jako překážku, kterou každý z nás musí překonat. Naopak ve druhé části návrhu se naskýtá pohled na přirozené světlo, které jako by rozervalo střechu katedrály a osvětluje celý prostor střechy. V samém srdci návrhu se pak skrývá klenot, na kterém záleží ze všeho nejvíce, a to je život. Vertikální dominanta katedrály, její sanktusník, je tvořen čtyřmi pilíři, které symbolizují spojení mysli-ducha-těla s pozemským životem. V návrhu věže se tak promítají tyto zdánlivě odlišné věci, které společně tvoří jeden celek.
Úvod do problematiky barvy zvuku barokních a moderních houslí
Klimeš, Jakub ; OTČENÁŠEK, Zdeněk (vedoucí práce) ; PINKAS, Martin (oponent)
Práce se zabývá konstrukčními rozdíly houslí barokního a moderního typu, propojením těchto rozdílů s objektivními akustickými poznatky a jejich vlivem na barvu zvuku. Obsahuje: organologické shrnutí vývoje nástroje do 17. století, popis základních akustických principů tvorby zvuku na houslích, organologické shrnutí konstrukčních změn od baroka po současnost a jejich částečné projení s hudební akustikou. Poslední kapitolou je pak vlastní výzkum. Zde jsou porovnávána spektra harmonických složek jednotlivých tónů nástrojů barokních a moderních a jejich směrové vyzařovací charakteristiky. Vyvozené závěry jsou pak dány do souvislosti se subjektivním popisem barvy zvuku.
Polyfunkční dům u kapličky - Židenice
Klimeš, Jakub ; Elešová, Klára (oponent) ; Dulenčín, Juraj (vedoucí práce) ; Petříček, Tomáš (vedoucí práce)
Tématem Bakalářské práce je návrh Polyfunkčního domu na střetu dvou ulic, a to ulice Táborské a ulice Nezamyslové, v Brně Židenicích. Cílem této práce je vytvoření nové architektonické a urbanistické koncepce, jejíž funkce bude velikým přínosem pro celé okolí stavby. Jedná se o objekt se čtyřmi nadzemními podlažími. První nadzemní podlaží je určeno komerci, jako jsou obchody a počítá se s případným rozšířením o menší kavárnu. Další tři nadzemní podlaží jsou věnována residenčnímu bydlení. Nad třetím nadzemním podlažím ve východní části objektu, je umístěna střešní terasa volně přístupná obyvatelům domu. Celý objekt pak uzavírá vegetační plochá střecha nad čtvrtým nadzemním podlažím. Z důvodů rentability jsou v objektu umístěny dvě patra podzemního parkování, které jsou jak pro majitelé bytů, tak pro obyvatele okolních domů. Návrh se snaží o sjednocení nároží ulic Táborské a Nezamyslové, zároveň reaguje na okolní zástavbu. Na ulici Táborské navržený objekt sousedí s třípodlažím bytovým domem, na ulici Nezamyslové pak s domem dvoupatrovým. Z těchto důvodu má objekt půdorysnou stopu písmene L a ve východní části je jeho forma odskočená na úroveň sousedního domu na ulici Nezamyslové. Toto odskočení tvoří zmiňovanou střešní terasu. Zároveň se pracuje s předprostorem objektu, kterému dominuje kaplička. Tento prostor odděluje objekt od rušných silnic. V předprostu je navržené velké množství zeleně, které doplňují koeficient zeleně v okolí stavby. Na objektu je použita předsazená fasáda z eloxovaného hliníku, která je kotvena do zdiva budovy. Objekt se nachází na velice frekventovaném místě, proto je zde nasnadě, že v prvním patře se nachází pouze pronajímatelné prostory. V dalších třech nadzemních podlažích jsou pak samotné byty. Všechny byty jsou navrženy tak aby, se co nejvíce odclonil hluk z ulice v klidové zóně bytů, a proto jsou pokoje a ložnice orientované do vnitrobloku budovy, kde je pro majitele vytvořen soukromý dvůr. V objektu se nachází celkově 14 bytů a
Dopady fiskální a monetární politiky na ekonomiku Islandu mezi lety 1995 - 2013
Klimeš, Jakub ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Štěpánek, Pavel (oponent)
Diplomová práce usiluje o popis příčin vzniku islandské krize z roku 2008 a chce objasnit, zda za jejím vznikem a prohloubením stála liberalizace islandského trhu, zejména deregulace a privatizace finančního sektoru, či naopak nadměrné fiskální a monetární zásahy. Analýza chování subjektů volného trhu a analýza politiky vlády i centrální banky nedokázala jednoznačně potvrdit či vyvrátit hypotézu, že by za vznikem krize stála liberalizace. Na druhou stranu však práce přisuzuje největší podíl na vypuknutí krize zvolené politice islandské centrální banky a vlády. Uvedený závěr je v souladu s teoretickým i praktickým studiem nejpodstatnějších monetárních a fiskálních zásahů, které na Islandu proběhly.
Analýza japonské ztracené dekády devadesátých let 20. století
Klimeš, Jakub ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Štěpánek, Pavel (oponent)
Bakalářská práce se snaží o popis příčin japonské recese v 90. letech 20. století a chce objasnit, proč zde krize trvala tak dlouho. Analýza reálného HDP, konkrétně pohybu jeho jednotlivých složek, vyvrátila hypotézu, že by za prohlubováním recese stála japonská míra úspor domácností. Práce se pak kriticky staví ke keynesiánským doporučením, která byla v Japonsku v 90. letech uplatňována. Sledovány jsou fiskální zásahy japonské vlády i monetární politika Bank of Japan, protože právě jejich jednání vedlo k prohlubování recese v 90. letech.

Viz též: podobná jména autorů
2 Klimeš, J.
21 Klimeš, Jan
1 Klimeš, Jan,
2 Klimeš, Jaromír
17 Klimeš, Jiří
3 Klimeš, Jonáš
1 Klimeš, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.