| |
|
Životní dráha ředitele školy
Vatalová, Jaroslava ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
NÁZEV: Životní dráha ředitele školy AUTOR: Jaroslava Vatalová KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Václav Trojan, Ph.D. ABSTRAKT: Tato diplomová práce se zabývá problematikou životní dráhy ředitele školy. Vychází ze zákonných předpokladů k výkonu činnosti ředitele, jeho manažerské role nutné pro řízení školy, které musí zvládat. Popisuje počáteční období ředitelské profese, řeší následné fáze ve výkonu činnosti a poukazuje na vliv, který má délka doby v řídící činnosti na utváření jeho postojů a zvyšování kvality řízení školy. Popsána jsou fakta, která přináší stále se měnící podmínky ve školské legislativě pro výkon činnosti ředitele, které výrazně ovlivňují jeho přístup k dané profesi a životní perspektivě.
|
|
Vzdělávací potřeby vedoucích pracovníků mateřských škol Středočeského kraje
Novosadová, Irena ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
3 ABSTRAKT: Tato bakalářská práce se zabývá zjišťováním vzdělávacích potřeb vedoucích pracovníků mateřských škol Středočeského kraje a vzdělávacími nabídkami ve Středočeském kraji a v Praze. Cílem této práce bylo zjistit tyto potřeby, sledovat míru spokojenosti vedoucích pracovníků s aktuální programovou nabídkou vzdělávacích institucí v daném regionu. Rovněž byla zkoumána závislost priorit vzdělávacích potřeb na počtu let praxe ve vedoucí funkci. V teoretické části práce mapuje odbornou literaturu, podává přehled aktuálního stavu předškolního vzdělávání a zákonných požadavků pro výkon funkce. Stěžejní bod výzkumné části tvoří dotazníkové šetření mezi vedoucími pracovníky mateřských škol Středočeského kraje a jeho následný rozbor, který vede k vytvoření plastického pohledu na vzdělávací možnosti vedoucích pracovníků v kontextu s jejich vzdělávacími potřebami. Závěrečná část práce přináší výsledky šetření, které potvrzují zájem vedoucích pracovníků o další vzdělávání, dále spokojenost dotazovaných se vzdělávacími nabídkami v kontextu jejich vlastních potřeb a rovněž výsledky šetření, které neprokazují závislost výběru vzdělávacích oblastí na počtu let ve vedoucí funkci. KLÍČOVÁ SLOVA: Vzdělávací potřeby, další vzdělávání pedagogických pracovníků, školský management, vzdělávací instituce, Středočeský kraj,...
|
|
Perspektivy cloud computingu v prostředí školského managementu škol gymnaziálního typu
Hladík, Josef ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi využití fenoménu cloud computingu v kontextu prostředí školského managementu škol gymnaziálního typu. Na základě rešerší tuzemských i zahraničních zdrojů, srovnání aktuálních možností technologií a vybraných nástrojů uvádí, jak lze prostředků cloud computingu efektivně využít ve školském managementu. Součástí práce je i výzkum, který ukazuje, jaké je současné povědomí o cloudových řešeních na poli školského managementu a vyhodnocení aktuálního stavu užití cloudových řešení na školách gymnaziálního typu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
|
Motivovanost pedagogických pracovníků v základních uměleckých školách v závislosti na managementu školy
Kadeřábek, Antonín ; Mazánková, Jana (vedoucí práce) ; Francová, Kateřina (oponent)
3 Resumé: Motivovanost pedagogických pracovníků v základních uměleckých školách v závislosti na managementu školy V této bakalářské práci je zkoumána problematika motivovanosti pedagogů na základních uměleckých školách. Tato práce má za cíl zanalyzovat situaci v oblasti motivování pedagogů ve vybraných školách, ověřit, zdali v oblasti motivace pedagogických pracovníků neexistují některé nové zákonitosti, které se týkají uspokojování Maslowových potřeb, a které by se v manažerské praxi mohly využít k motivaci pedagogů. Ve výzkumné části jsou uvedeny dva výzkumné problémy. První výzkumný problém se zabývá tím, zdali jsou pedagogové motivovaní v souladu s těmi faktory, které považují doopravdy za motivující. Druhý výzkumný problém vychází z předpokladu uvedeného v odborné literatuře a obecně řečeno, slouží k jeho ověření. Zabývá se tím, zdali jsou pro každého z pedagogů nejvýznamnější ty motivační faktory, jež stimulují uspokojení potřeb jednoho z pěti pater Maslowovy pyramidy, nebo zdali jsou pro každého z pedagogů nejvýznamnější ty motivační faktory, jež stimulují uspokojení potřeb týkajících se více pater Maslowovy pyramidy. Explorativní metodou sběru dat (konkrétně dotazníkem), a následnou analýzou získaných dat, bylo zjištěno, že pedagogové z výzkumného vzorku nejsou motivováni v úplném souladu s těmi...
|
| |
|
Školská rada v systému řízení školy
Schafferhansová, Miroslava ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Cílem bakalářské práce bylo zjistit, do jaké míry a v jakých oblastech školská rada ovlivňuje řídící práci ředitele školy. Dílčím cílem bylo specifikovat problematické oblasti vzájemného vztahu z pohledu ředitele školy a navrhnout, jak jejich účinky zmírnit nebo odstranit. Respondenty empirického výzkumu metodou dotazníkového šetření a polostrukturovaných rozhovorů byli ředitelé základních a středních škol zřizovaných Středočeským krajem. Záměrem výzkumného šetření bylo získat co nejkomplexnější popis vztahu mezi školskou radou a systémem řízení školy. Výsledky šetření mohou být využity zejména k hledání způsobů a dalších možností spolupráce mezi ředitelem školy a školskou radou tak, aby její činnost napomohla ke zkvalitnění řídící práce ředitele školy. Lze je rovněž použít jako podklad pro efektivnější fungování samotné školské rady. Výsledky šetření může využít i zřizovatel škol jako příležitost ke zlepšení podmínek pro práci managementu školy. KLÍČOVÁ SLOVA školská rada, ředitel školy, systém řízení, školský management, správa školy, zřizovatel školy
|
|
Analýza způsobů realizace dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků ze strany managementu škol
Tučníková, Jana ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Báča, Milan (oponent)
Další vzdělávání pedagogických pracovníků (DVPP) představuje jednu z klíčových oblastí ve strategickém rozvoji českého školství. Práce se na problematiku zaměřuje z pohledu školského managementu (tj. vedení škol) a analyzuje jeho postavení v realizaci DVPP. Cílem práce je vyhodnotit přístupy k DVPP a způsoby jeho realizace na základních a středních školách. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. V první části je popsána základní charakteristika DVPP a jeho současný stav, s přihlédnutím k platné legislativě. Ve druhé části je prostřednictvím dotazníkového šetření analyzován přístup vedení škol k problematice DVPP a jsou zde podrobně popsány závěry plynoucí z tohoto šetření.
|
| |
|
Delegování činností na střední management střední školy
Vaňasová, Radka ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
v českém jazyce Závěrečná bakalářská práce "Delegování činností na stření management střední školy" se zabývá školským managementem a aspekty, které jsou spjaty s procesem delegování pravomocí z hlediska ředitele střední školy. Management obecně je rozčleněn do tří úrovní, hlavní pozornost je zde však věnována managementu střednímu. Tato práce vymezuje postavení, roli, kompetence a aktivity středního managementu. Popisuje osobnost vedoucího pracovníka a jeho vliv na střední management při delegování úkolů. Vzhledem ke skutečnosti, že současní ředitelé škol jsou zaneprázdněni spoustou administrativních a legislativních úkonů, pokouší se tato práce přinést návod, jak využít potenciálu spolupracovníků, kteří působí na pozicích středního managementu. Výzkum je založen na osobních pohovorech s pedagogickými pracovníky středních škol. Tuto práci je možné použít jako vodítko při procesu delegování ve školách. Klíčová slova Management, školský management, střední management školy, metodické orgány školy, delegování, motivace
|