Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aplikace systému Maple při řešení úloh kinematiky a dynamiky
Dřímal, Josef ; Malenovský, Eduard (oponent) ; Malenovský, Eduard (oponent) ; Pellant, Karel (vedoucí práce)
Úcelem práce je ukázat na možnosti využití speciálních software, v tomto prípade systému Maple, pro rešení príkladu mechaniky teles. Úlohy jsou z kinematiky a dynamiky, ale jejich prípadná souvislost s jinými obory FME (jako je i automatizace a informatika) je evidentní.
Řešení fyzikálních úloh - rozvoj dílčích dovedností
Homolová, Lenka ; Snětinová, Marie (vedoucí práce) ; Dvořáková, Irena (oponent)
Cílem diplomové práce bylo připravit aktivity a vytvořit k nim (případně vyhledat) vhodné fyzikální úlohy, které se budou zaměřovat na schopnosti žáků řešit fyzikální úlohy a rozvíjet jejich fyzikální myšlení. V rámci práce byly připraveny 4 aktivity. Pro každou aktivitu byl vytvořen metodický list pro učitele, který popisuje danou aktivitu a obsahuje informace o tom, na rozvoj jaké dovednosti je zaměřená. Ke všem aktivitám dále vznikl pracovní list s úlohami a řešení pracovního listu. Všechny pracovní listy prošly testováním na středních školách. Cílem testování bylo zjistit, zda učitelé a žáci považují připravené aktivity, resp. pracovní listy, za užitečné a použitelné. Jako metoda výzkumu byla zvolena případová studie, přičemž pro sběr dat bylo využito zúčastněného pozorování a strukturovaných rozhovorů se žáky a učiteli.
Strategie řešení úloh o obsahu rovinných obrazců na základní škole
Patočková, Věra ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Tůmová, Veronika (oponent)
Tématem diplomové práce jsou žákovské strategie řešení vybraných úloh o obsahu rovinných obrazců. Součástí teoretické části je vymezení základních pojmů - úloha, obsah, úlohy o obsahu, řešení úloh, strategie řešení. Rovinné obrazce jsou rozděleny do jednotlivých školních ročníků. U každého rovinného obrazce jsou ukázky typů úloh, které se nejčastěji objevují na základních školách. Praktická část práce začíná přípravou experimentu, kde je uveden cíl experimentu, výběr úloh pro tento experiment, popis testované skupiny a způsob získávání dat. Následuje popis provedení experimentu. Jeho součástí jsou tři úlohy na obsah rovinných obrazců, které řešili žáci osmých a devátých ročníků. Uvedeny jsou předpokládané strategie, očekávané chyby a analýza žákovských řešení. Pro každou úlohu jsou porovnány očekávané řešitelské strategie a strategie, které žáci použili ve skutečnosti. Výsledek experimentu je shrnut v závěru. Klíčová slova: úloha, obsah, úlohy o obsahu, řešení úloh, strategie řešení, heuristické strategie
Početní fyzikální úlohy - proces řešení
Kučerová, Marie ; Koupilová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Houfková, Jitka (oponent)
Řešení početních fyzikálních úloh vyplňuje nezanedbatelnou část výuky fyziky na základní i střední škole. Tato práce se zabývá otázkou, jakým způsobem řeší fyzikální úlohy studenti a jakým učitelé. Cílem práce je rozhodnout, zdali je možné přístupy použité studenty a učiteli přiřadit k přístupům popsaným v literatuře. Pro lepší uchopení rozdílů dvou zkoumaných přístupů je v práci uvedeno řešení osmi středoškolských fyzikálních úloh, která jsou podrobně rozebrána z hlediska obou přístupů. Bylo prozkoumáno řešení sedmi středoškolských studentů a jedenácti učitelů s různou délkou učitelské praxe. Na základě těchto řešení dospěla autorka k závěru, že přístupy použité v řešení lze přiřadit k přístupům popsaným v odborné literatuře.
Řešení úloh o objemu a povrchu těles žáky 9. ročníku ZŠ
Dlouhá, Michaela ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Vondrová, Naďa (oponent)
Tématem mé diplomové práce řešení úloh o objemu a povrchu těles Cílem práce je sestavit vlastní didaktický test a analyzovat postupy řešení matematických úloh u žáků devátého ročníku ZŠ Amálská, porovnat výsledky dosažené v testu u žáků ze třídy se zaměřením na rozšířenou výuku matematiky a přírodovědných předmětů s žáky z "klasické1 " třídy a zjistit míru úspěšnosti u žáků ze třídy se zaměřením na rozšířenou výuku matematiky a přírodovědných předmětů a žáků z "klasické" třídy při řešení matematických úloh. Zaměřila jsem se pouze na jehlan a kužel, protože se většinou probírají v 9. ročnících na základních školách až po přijetí žáků na střední školy, a také protože po prostudování školního vzdělávacího programu vybrané školy jsem zjistila, že mají obě třídy (se zaměřením i "klasická") stejné výstupy z daného učiva. Svou diplomovou práci jsem rozdělila do dvou částí, a to na teoretickou část a praktickou část. Teoretická část obsahuje pět kapitol. V první kapitole se věnuji didaktickým testům a jejich tvorbě. V další kapitole se věnuji hodnocení obecně a školnímu hodnocení. Ve třetí kapitole je vymezen pojem slovní úloha. Ve čtvrté kapitole se věnuji řešení slovních úloh. V poslední kapitole vymezuji pojem geometrické těleso. V praktické části jsou popsány cíle a metody šetření, charakteristika...
Konstrukce úloh na limity funkcí
Prskavcová, Pavla ; Pilous, Derek (vedoucí práce) ; Kvasz, Ladislav (oponent)
Název práce: Konstrukce úloh na limity funkcí Autor: Pavla Prskavcová Katedra: Katedra matematiky a didaktiky matematiky Vedoucí práce: Mgr. Derek Pilous, Ph.D. Práce se zabývá elementárními metodami řešení úloh z limitního počtu a ná- vrhem úloh těmito metodami řešitelných. V první části shrnuje potřebnou teorii (definice a věty). V druhé části pak standardní metody řešení úloh na limity. V třetí části ukazuje pomocí analýzy metod z druhé části, jak navrhovat úlohy řešitelné elementárními metodami (bez použití výsledků z diferenciálního počtu). Klíčová slova: limita, řešení úloh, návrh úloh, elementární funkce.
Jevy, které mají vliv na úspěšnost žáka při řešení úloh s algebraickými výrazy
Benešová, Jana ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Tato diplomová práce je věnována problematice chyb a obtížím žáků při řešení úloh s algebraickými výrazy při výuce matematiky na střední odborné škole. Cílem práce bylo popsat faktory, které ovlivňují úspěch žáka při práci s algebraickými výrazy, provést jejich klasifikaci na základě některé používané klasifikace chyb žáků v matematice a zjistit, v čem mají žáci největší obtíže. Práci tvoří teoretická a experimentální část. V teoretické části se zabývám faktory, které ovlivňují úspěch žáka v procesu učení. Jejich přehled uvádím na základě informací získaných z literatury a doplňuji jej vlastními zkušenostmi získanými při výuce matematiky na střední škole. Dále se v této části zabývám pojmem chyba, klasifikací chyb a jednou z nejdůležitějších fází procesu učení, kterou je popis postupu práce učitele s chybou žáka (opět na základě získaných informací z literatury). Na závěr teoretické části uvádím potřebné definice základních pojmů z odborné literatury o algebraických výrazech. V experimentální části se zabývám vlastním experimentem při výuce matematiky na střední odborné škole, který vychází ze samostatné písemné práce žáků 1. ročníku a z dotazníkového šetření u stejných žáků a u učitelů matematiky. Získaná data ze samostatné písemné práce žáků jsem kvalitativně rozebrala po jednotlivých úlohách a...
Finanční gramotnost v matematice
Lundáková, Naďa ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Tůmová, Veronika (oponent)
Název: Finanční gramotnost v matematice Abstrakt Bakalářská práce Finanční gramotnost v matematice se zabývá výpočetní stránkou finanční gramotnosti žáků základních škol. První část práce je zaměřena na obecné pojetí finanční gramotnosti a finanční matematiky a jejich vzájemný vztah. V druhé části jsem se věnovala sestavení souboru příkladů a úloh, které mohou být použity pro prohloubení úrovně finanční gramotnosti žáků druhého stupně základní školy. Příklady a úlohy, které jsou zde uvedené, respektují aktuální matematické znalosti žáků jednotlivých ročníků základní školy. Většina z nich je věnována práci s penězi. Klíčová slova Finanční gramotnost, finanční matematika, příklady, úlohy, základní škola, peníze.
Vybrané úlohy z Pythagoriády
MENTLÍK, Jan
Cílem bakalářské práce "Vybrané úlohy z Pythagoriád" je srozumitelné vypočítání příkladů, jenž se v této matematické soutěži vyskytují a jsou určeny pro žáky sedmého ročníku základních škol nebo pro žáky druhého ročníku osmiletého gymnázia. Úlohy jsou vybrány ze školního kola soutěže. Tyto vypočítané úlohy by měly pomoci nejen žákovi při počítání úloh, ale i učiteli s přípravou žáků na tuto matematickou soutěž. Každá Pythagoriáda je rozdělena do tří kategorií podle způsobu řešení na analytické, geometrické a logické.
Aplikace matematických softwarů při řešení úloh kinematiky a dynamiky
Zemánek, Tomáš ; Malenovský, Eduard (oponent) ; Pellant, Karel (vedoucí práce)
Účelem práce je ukázat na možnosti využití speciálních matematických softwarů pro numerické řešení těch příkladů mechaniky těles, kde analytické řešení je obtížné, popř. jej nelze nalézt. Úlohy jsou z kinematiky a dynamiky, jejich případná souvislost s jinými obory vyučovanými na FSI je však zřejmá.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.