| |
|
Rodinná terapie jako nástroj pomoci a intervence rodičům nezletilých dětí v rozvodovém řízení
Cepek, Martin ; Ulrichová, Monika (vedoucí práce) ; Macek, Ondřej (oponent)
Představení rodinné terapie jako nástroje pomoci i intervence státu v rámci rozvodového řízení. A to v případech, kdy rodiče nejsou sami schopni se před rozvodem domluvit na péči o děti a jsou ve sporu. Přitom zjistit, jestli orgány veřejné moci mají o tento nástroj, kterým jim stát svěřil z důvodu ochrany rodiny, zájem, případně jaké faktory rozhodují o tom, že ho použijí. Klíčová slova děti, dohoda, edukace, integrativní přístup, intervence, krize, mediace, orgán veřejné moci, pomoc, poradenství, rodiče, rodina, rodinná terapie, rozvod, řešení, stát
|
|
Mobilní aplikace pro oběti šikany
Vlachová, Monika ; Ilgner, Petr (oponent) ; Martinásek, Zdeněk (vedoucí práce)
Účelem této práce je vymezit koncept šikany její rozdělení, účastníky, následky a případné řešení či prevence. Také zde nalezneme shrnutí pojmu šikana z právního hlediska. Tohle vše, je důležitou součástí pro porozumění zákeřnosti šikany a zároveň důvodem pro tvorbu této práce. Dále je zde rozebrán obecný vývoj aplikace pro operační systém Android, jeho architektura, prostředí a nástroje pro vývoj mobilních aplikací a základní kroky. Je zde znázorněn grafický koncept vlastního návrhu aplikace a popsána implementace aplikace v prostředí Android Studia. Nakonec jsou zde zpracovány a analyzovány uživatelské testy.
|
|
Etická dilemata sociálních pracovníků OSPOD a jejich řešení
ŠVÝCARSKÁ, Kateřina
Diplomová práce se zabývá etickými dilematy se kterými se setkávají sociální pracovníci OSPOD a také jejich řešeními. Dále popisuje jednotlivé činnosti orgánu sociálně-právní ochrany dětí, charakterizuje sociálního pracovníka OSPOD, principy a rizika této práce. Vymezuje pojem etika a etická dilemata v sociální práci a popisuje jejich řešení. Empirická část se zabývá kvalitativním výzkumem, který byl realizován prostřednictvím hloubkových rozhovorů se sociálními pracovnicemi OSPOD. Hlavním cílem práce je zjistit etická dilemata a způsob jejich řešení u sociálních pracovníků OSPOD. Dílčím cílem je tyto poznatky kategorizovat a porovnat je s předchozími šetřeními. Dále také zjistit jaké faktory ovlivňují jejich volbu řešení.
|
|
Možnosti řešení dluhové krize ve státech skupiny PIIGS
Skryjová, Kateřina
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou současné dluhové krize ve státech sku-piny PIIGS (Portugalsko, Itálie, Irsko, Řecko, Španělsko) a navrhuje její možná ře-šení. V první části práce je teoreticky popsán vývoj předešlých krizí i krize dluhové. Druhá část se věnuje jednotlivým zemím PIIGS, kdy rozbor je proveden pomocí případových studií a časových řad. Diskuze je poté věnována doporučením vhod-ných řešení pro jednotlivé země.
|
|
Sbírka úloh z lineární algebry
ČAPKOVÁ, Klára
Hlavním cílem bakalářské práce je sestavení sbírky příkladů z lineární algebry, která by mohla sloužit jako doplňující studijní materiál studentům prvního ročníku pedagogické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Důležitá a stěžejní část mé práce je elektronické zpracování této sbírky v programu GeoGebra a vizuální interpretace příkladů pomocí 3D obrázků, QR kódů a hypertextových odkazů, které má studentům přiblížit řešení úloh.
|
|
Šikana ve školách očima ředitelů
Čížková, Kateřina ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Liška, Roman (oponent)
Diplomová práce pojednává o šikaně a konfliktech ve školním prostředí, konkrétně v prostředí mateřských, základních a středních škol a o tom, jak na šikanu nahlížejí ředitelé těchto škol. Šikana ve školním prostředí je často probíraný fenomén a problém, který je nutné řešit, proto bylo pro tuto diplomovou práci vybráno takové aktuální téma. Teoretická část popíše poznatky o konfliktech i o šikaně - definice konfliktu i šikany, rozdělení, projevy a příčiny, způsoby řešení i prevence a také historie. V empirické části jsou rozebrány hloubkové rozhovory s řediteli škol, kteří odpovídají na otázky ohledně šikany na jejich škole v rámci kvalitativního výzkumu. Je zjištěn případný výskyt šikany i konfliktů, povědomí i zkušenosti ředitelů škol a také jejich názory na šikanu i konflikty ve vzdělávání. Dále jsou zjištěny způsoby prevence i řešení, které daná škola volí. Práce se opírá o metodologické přístupy zakotvené teorie. Data z rozhovorů jsou analyzována a rozebírána, následně rozdělena do příslušných kategorií a podkategorií pomocí kódování. Mezi kategoriemi se objevují vzájemné vztahy, které jsou vidět ve vytvořeném schématu v závěru práce. Výsledky jsou shrnuty a okomentovány závěrem, ve kterém je uveden výsledek celého výzkumu. Dále je navrženo možné doporučení na pokračování výzkumu. V diskuzi...
|
|
Téma životních zkoušek v knize Sirachovec
Kozmér, Miroslav ; Heryán, Ladislav (vedoucí práce) ; Větrovec, Pavel (oponent)
Práce se zabývá tématem životních zkoušek v knize Sárachovec. Nejprve ukazuje rozbor klíčových slov na základě biblických komentářů, slovníku, a exegeze s přihlédnutím k základním psychologickým aspektům. Dále rozebírá exegeze vybraných částí, které popisují životní zkoušky, kdy na konci každé kapitoly je shrnuto, v čem lze spatřovat životní zkoušku. Klíčová slova Životní zkouška, Sírachovec, bázeň Boží.
|
|
1962: Svět na pokraji katastrofy
Hejnová, Tereza ; Raška, Francis (vedoucí práce) ; Calda, Miloš (oponent)
Bakalářská práce 1962: Svět na pokraji katastrofy pojednává o několika perných dnech na konci října 1962 - o Karibské krizi. Karibská krize se stala jednou z nejhorších krizí období studené války a během ní stál svět opravdu na pokraji vypuknutí jaderného konfliktu. Práce se zaměřuje na problematiku řešení této krize, a to z americké strany. Představitelé Spojených států amerických stály v této době před nelehkým rozhodnutím - jakým způsobem docílit toho, aby byly rakety z Kuby staženy a zároveň neohrozit mír? Měli před sebou mnoho možností. A právě o tyty možnosti se zajímám. Snažím se rozebrat postup jejich uvažování, jak zvažovali rizika, jaké byly možnosti a k jakému závěru došli. Proč si vybrali právě blokádu ostrova? Jaké byly další návrhy? Toto jsou otázky, kterými se zabývám a na které se snažím nalézt odpověď. Možností měli mnoho a zahrnovaly i přímý vojenský útok na ostrov. Blokáda ostrova ovšem představovala nejmenší riziko vzniku konfliktu se Sovětským svazem.
|
|
Divadlo Fórum jako nástroj řešení problémů v mateřské škole
Rejsková, Veronika ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Práce je zaměřená na dramatickou výchovu, konkrétně na jednu její techniku, což je Divadlo fórum. První kapitola se věnuje historii, jeho zakladateli Augusto Boalovi a příběhu, který se váže ke vzniku Divadla fórum. Dále je zde rozebíráno, co vše je potřeba k realizaci Divadla. Dobří herci, sociálně a psychicky zralá skupina a promyšlený scénář. Ve druhé kapitole nejprve uvádíme co je dramatická výchova obecně a poté se věnujeme podrobně dramatické výchově v mateřské škole. Jaké techniky a metody jsou do mateřské školy nejvhodnější, jak je využít v práci s dětmi předškolního věku, jaký vztah má dramatická výchova k volné a dramatické hře a jak moc je zastoupení volné a dramatické hry v mateřských školách zapotřebí. Celá kapitola je zaměřena na dramatic-kou výchovu jako takovou. Třetí kapitola je věnována psychické a sociální zralosti dítěte. Zralost v obou složkách je důležitý předpoklad pro kvalitní uskutečnění Divadla fórum. Psychická a sociální zralost je u každého dítěte individuální, ale předpokládaný věk, ve kterém je dítě schopno vnímat problém na jevišti Divadla fórum, je kolem pátého roku. Pět let je nejnižší hranice věku. V praktické části publikujeme kvalitativní výzkum, průběh Divadla fórum, reakce dětí na Divadlo a jejich řešení, když vstupují do rolí řešitele. V této předposlední...
|