Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 81 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Rodinná terapie jako nástroj pomoci a intervence rodičům nezletilých dětí v rozvodovém řízení
Cepek, Martin ; Ulrichová, Monika (vedoucí práce) ; Macek, Ondřej (oponent)
Představení rodinné terapie jako nástroje pomoci i intervence státu v rámci rozvodového řízení. A to v případech, kdy rodiče nejsou sami schopni se před rozvodem domluvit na péči o děti a jsou ve sporu. Přitom zjistit, jestli orgány veřejné moci mají o tento nástroj, kterým jim stát svěřil z důvodu ochrany rodiny, zájem, případně jaké faktory rozhodují o tom, že ho použijí. Klíčová slova děti, dohoda, edukace, integrativní přístup, intervence, krize, mediace, orgán veřejné moci, pomoc, poradenství, rodiče, rodina, rodinná terapie, rozvod, řešení, stát
Mobilní aplikace pro oběti šikany
Vlachová, Monika ; Ilgner, Petr (oponent) ; Martinásek, Zdeněk (vedoucí práce)
Účelem této práce je vymezit koncept šikany její rozdělení, účastníky, následky a případné řešení či prevence. Také zde nalezneme shrnutí pojmu šikana z právního hlediska. Tohle vše, je důležitou součástí pro porozumění zákeřnosti šikany a zároveň důvodem pro tvorbu této práce. Dále je zde rozebrán obecný vývoj aplikace pro operační systém Android, jeho architektura, prostředí a nástroje pro vývoj mobilních aplikací a základní kroky. Je zde znázorněn grafický koncept vlastního návrhu aplikace a popsána implementace aplikace v prostředí Android Studia. Nakonec jsou zde zpracovány a analyzovány uživatelské testy.
Etická dilemata sociálních pracovníků OSPOD a jejich řešení
ŠVÝCARSKÁ, Kateřina
Diplomová práce se zabývá etickými dilematy se kterými se setkávají sociální pracovníci OSPOD a také jejich řešeními. Dále popisuje jednotlivé činnosti orgánu sociálně-právní ochrany dětí, charakterizuje sociálního pracovníka OSPOD, principy a rizika této práce. Vymezuje pojem etika a etická dilemata v sociální práci a popisuje jejich řešení. Empirická část se zabývá kvalitativním výzkumem, který byl realizován prostřednictvím hloubkových rozhovorů se sociálními pracovnicemi OSPOD. Hlavním cílem práce je zjistit etická dilemata a způsob jejich řešení u sociálních pracovníků OSPOD. Dílčím cílem je tyto poznatky kategorizovat a porovnat je s předchozími šetřeními. Dále také zjistit jaké faktory ovlivňují jejich volbu řešení.
Možnosti řešení dluhové krize ve státech skupiny PIIGS
Skryjová, Kateřina
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou současné dluhové krize ve státech sku-piny PIIGS (Portugalsko, Itálie, Irsko, Řecko, Španělsko) a navrhuje její možná ře-šení. V první části práce je teoreticky popsán vývoj předešlých krizí i krize dluhové. Druhá část se věnuje jednotlivým zemím PIIGS, kdy rozbor je proveden pomocí případových studií a časových řad. Diskuze je poté věnována doporučením vhod-ných řešení pro jednotlivé země.
Sbírka úloh z lineární algebry
ČAPKOVÁ, Klára
Hlavním cílem bakalářské práce je sestavení sbírky příkladů z lineární algebry, která by mohla sloužit jako doplňující studijní materiál studentům prvního ročníku pedagogické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Důležitá a stěžejní část mé práce je elektronické zpracování této sbírky v programu GeoGebra a vizuální interpretace příkladů pomocí 3D obrázků, QR kódů a hypertextových odkazů, které má studentům přiblížit řešení úloh.
Šikana ve školách očima ředitelů
Čížková, Kateřina ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Liška, Roman (oponent)
Diplomová práce pojednává o šikaně a konfliktech ve školním prostředí, konkrétně v prostředí mateřských, základních a středních škol a o tom, jak na šikanu nahlížejí ředitelé těchto škol. Šikana ve školním prostředí je často probíraný fenomén a problém, který je nutné řešit, proto bylo pro tuto diplomovou práci vybráno takové aktuální téma. Teoretická část popíše poznatky o konfliktech i o šikaně - definice konfliktu i šikany, rozdělení, projevy a příčiny, způsoby řešení i prevence a také historie. V empirické části jsou rozebrány hloubkové rozhovory s řediteli škol, kteří odpovídají na otázky ohledně šikany na jejich škole v rámci kvalitativního výzkumu. Je zjištěn případný výskyt šikany i konfliktů, povědomí i zkušenosti ředitelů škol a také jejich názory na šikanu i konflikty ve vzdělávání. Dále jsou zjištěny způsoby prevence i řešení, které daná škola volí. Práce se opírá o metodologické přístupy zakotvené teorie. Data z rozhovorů jsou analyzována a rozebírána, následně rozdělena do příslušných kategorií a podkategorií pomocí kódování. Mezi kategoriemi se objevují vzájemné vztahy, které jsou vidět ve vytvořeném schématu v závěru práce. Výsledky jsou shrnuty a okomentovány závěrem, ve kterém je uveden výsledek celého výzkumu. Dále je navrženo možné doporučení na pokračování výzkumu. V diskuzi...
Téma životních zkoušek v knize Sirachovec
Kozmér, Miroslav ; Heryán, Ladislav (vedoucí práce) ; Větrovec, Pavel (oponent)
Práce se zabývá tématem životních zkoušek v knize Sárachovec. Nejprve ukazuje rozbor klíčových slov na základě biblických komentářů, slovníku, a exegeze s přihlédnutím k základním psychologickým aspektům. Dále rozebírá exegeze vybraných částí, které popisují životní zkoušky, kdy na konci každé kapitoly je shrnuto, v čem lze spatřovat životní zkoušku. Klíčová slova Životní zkouška, Sírachovec, bázeň Boží.
1962: Svět na pokraji katastrofy
Hejnová, Tereza ; Raška, Francis (vedoucí práce) ; Calda, Miloš (oponent)
Bakalářská práce 1962: Svět na pokraji katastrofy pojednává o několika perných dnech na konci října 1962 - o Karibské krizi. Karibská krize se stala jednou z nejhorších krizí období studené války a během ní stál svět opravdu na pokraji vypuknutí jaderného konfliktu. Práce se zaměřuje na problematiku řešení této krize, a to z americké strany. Představitelé Spojených států amerických stály v této době před nelehkým rozhodnutím - jakým způsobem docílit toho, aby byly rakety z Kuby staženy a zároveň neohrozit mír? Měli před sebou mnoho možností. A právě o tyty možnosti se zajímám. Snažím se rozebrat postup jejich uvažování, jak zvažovali rizika, jaké byly možnosti a k jakému závěru došli. Proč si vybrali právě blokádu ostrova? Jaké byly další návrhy? Toto jsou otázky, kterými se zabývám a na které se snažím nalézt odpověď. Možností měli mnoho a zahrnovaly i přímý vojenský útok na ostrov. Blokáda ostrova ovšem představovala nejmenší riziko vzniku konfliktu se Sovětským svazem.
Divadlo Fórum jako nástroj řešení problémů v mateřské škole
Rejsková, Veronika ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Práce je zaměřená na dramatickou výchovu, konkrétně na jednu její techniku, což je Divadlo fórum. První kapitola se věnuje historii, jeho zakladateli Augusto Boalovi a příběhu, který se váže ke vzniku Divadla fórum. Dále je zde rozebíráno, co vše je potřeba k realizaci Divadla. Dobří herci, sociálně a psychicky zralá skupina a promyšlený scénář. Ve druhé kapitole nejprve uvádíme co je dramatická výchova obecně a poté se věnujeme podrobně dramatické výchově v mateřské škole. Jaké techniky a metody jsou do mateřské školy nejvhodnější, jak je využít v práci s dětmi předškolního věku, jaký vztah má dramatická výchova k volné a dramatické hře a jak moc je zastoupení volné a dramatické hry v mateřských školách zapotřebí. Celá kapitola je zaměřena na dramatic-kou výchovu jako takovou. Třetí kapitola je věnována psychické a sociální zralosti dítěte. Zralost v obou složkách je důležitý předpoklad pro kvalitní uskutečnění Divadla fórum. Psychická a sociální zralost je u každého dítěte individuální, ale předpokládaný věk, ve kterém je dítě schopno vnímat problém na jevišti Divadla fórum, je kolem pátého roku. Pět let je nejnižší hranice věku. V praktické části publikujeme kvalitativní výzkum, průběh Divadla fórum, reakce dětí na Divadlo a jejich řešení, když vstupují do rolí řešitele. V této předposlední...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 81 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.