Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  předchozí11 - 16  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Sociologická analýza sexuality v současných českých hraných filmech
Pok, František ; Kotík, Michal (vedoucí práce) ; Čížek, Tomáš (oponent)
Tato bakalářská práce analyzuje ze sociologické perspektivy sexualitu v současných českých hraných filmech. Filmové médium patří v sociologii mezi marginální oblast výzkumu, zvláště v české akademické sféře. Práce se proto pokouší přesvědčit, že je opodstatněné se tomuto fenoménu věnovat s mnohem větší intenzitou, jelikož daný výzkum může přinést velmi podnětné výsledky. Práce mapuje historii a teorii přístupů sociologie k filmu, včetně náhledu na filmovou reprezentaci či ideologii. Předkládá, jak o filmu psali první sociologové, a zároveň popisuje cestu, jak v současné době nahlížet na film sociologickým prizmatem. Dále vymezuje svůj teoreticko-analytický pohled na lidskou sexualitu. Vychází ze sociální konstrukce reality a zároveň odmítá biologický determinismus. Teoretické ukotvení je vytvořeno z inspiračních myšlenek autorů, kterými jsou Michel Foucault, Jefrey Weeks, Pierre Bourdieu, Laura Mulvey a v neposlední řadě Louis Althusser. Z tohoto teoretického základu buduje následnou metodologickou a analytickou část. Ve filmech se pokouší odkrývat dominantní maskulinní a heterosexuální ideologii. Na popisu vybraných scén analyzuje jakými mechanismy (kamera, střih, mizanscéna…) film konstruuje sexualitu a jak v nich funguje daná ideologie. Odhaluje nerovnosti v reprezentaci ženské a mužské...
Specifika českého filmového vkusu v sociologické perspektivě
Smoljaková, Natálie ; Holeček, Tomáš (vedoucí práce) ; Balon, Jan (oponent)
Cílem práce je nalezení společných prvků mezi nejnavštěvovanějšími filmovými díly za poslední dvě dekády a na jejich základě určení specifických preferencí českých filmových diváků. Pomocí analýzy několika nejoblíbenějších filmových děl posledních dvou desetiletí v České republice se práce pokouší zjistit, zda mají tyto filmy nějaké společné prvky, případně které to jsou, a zda jsou typické výhradně pro Českou republiku (resp. českého diváka) a zda tedy existuje jakýsi specifický český filmový vkus. Tímto vkusem je pak myšlena zejména prefernce určitých typů příběhů, hrdinů nebo žánrů. Při definování těchto jednotlivých prvků je vycházeno z teorie Ervinga Goffmana, převážně pak z jeho analýzy rámců organizace zkušenosti. Ke zjištění této specifičnosti je použito srovnání s americkou produkcí, tedy s nejnavštěvovanějšími filmovými díly v USA v posledních dvou dekádách. Toto srovnání pak poukazuje jak na shodné prvky v obou zkoumaných oblastech, tak zároveň dává vyniknout tendencím, které jsou typické pro české diváky, potažmo pro vkus českého filmového diváka. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Politika a film. Propaganda a politická agitace v českém hraném filmu v letech 1948- 1956
Bartošová, Simona ; Pehr, Michal (vedoucí práce) ; Polášek, Martin (oponent)
Diplomová práce Politika a film. Propaganda a politická agitace v českém hraném filmu v letech 1948-1956 pojednává o formě a rozsahu politické, respektive komunistické ideologie ve vybraných úspěšných českých hraných snímcích výše zmíněného časového období. Zkoumá, jakým způsobem a jak dalece komunistická ideologie filmy ovlivnila, i například to, o jak otevřenou či skrytou agitaci a propagandu se jednalo. Hlavní otázkou práce je, proč tyto filmy - které bývají často označovány jako propagandistické, agitační či minimálně ideologicky tendenční - byly ve své době tak atraktivní pro diváky. Práce vychází teoreticky z podpůrné literatury věnované historii, totalitarismu a filmu a prakticky z analýzy konkrétních vybraných snímků, které jsou pro uvedené časové období naprosto zásadní.
Jazyková a kulturní specifičnost české filmové produkce v titulkovaném exportu
Zajícová, Eliška ; Jettmarová, Zuzana (vedoucí práce) ; Mraček, David (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá přenosem českých jazykových a kulturních specifik prostřednictvím anglických titulků. Na příkladu čtyř současných filmů nominovaných Českou republikou do soutěže americké Akademie filmových umění a věd Oscar se pokusí objasnit, do jaké míry mohou titulky ovlivnit ideově-estetickou recepci díla v zahraničí. Jedná se o práci teoreticko-empirické povahy. Nejprve jsou popsána specifika audiovizuálního překladu, technické a jazykové charakteristiky titulkování, dále jsou vymezeny kategorie kulturně vázaných jevů. V krátkosti je nastíněna problematika vnímání artefaktů české (minoritní) kultury na západě. V empirické části je provedena analýza přenosu kulturně vázaných jevů excerpovaných z filmů Divoké včely, Horem pádem, Musíme si pomáhat a Obsluhoval jsem anglického krále. Analýza je následně porovnána s výsledky ankety zkoumající recepci jednoho z analyzovaných filmů vzorkem rodilých mluvčí angličtiny. Klíčová slova: audiovizuální překlad (AVT), titulkování, ideově-estetická recepce, reálie, kulturně vázané jevy, Oscar, český film
Obraz umělce v českých hraných filmech poúnorových let
Šlingerová, Alena ; Klimeš, Ivan (vedoucí práce) ; Přádná, Stanislava (oponent)
Když došlo roku 1948 v Československu ke komunistickému převratu, získala absolutní moc také komunistická kulturní politika. Provedla v kultuře zásahy organizační, regulativní i esteticko-normativní. Tyto změny znamenaly zásadní přehodnocení statusu umělce ve společnosti. Umělci z řad inteligence se měli přizpůsobit potřebám nového zřízení. Jejich tvorba podléhala zakázkám a dohledu shora. Protežováni byli umělci vycházející z dělnické třídy a lidová tvořivost. Za vzor sloužilo umění SSSR a vybraní velikáni z dějin naší kultury. Kinematografie, na niž byl kladen především požadavek aktuálnosti, se na novém obrazu umělce také podílela. Dělo se tak především na poli životopisných snímků o našich klasicích a filmů exponujících folklór a kulturní život pracujícího lidu. Ve filmech Písnička za groš a Nezlob, Kristino se stalo ústředním tématem začlenění umělce do nové společnosti. Jako epizodní postavy se objevily též zcela negativní typy umělců, této nové společnosti nepřátelských. Toto spektrum odpovídá obecné typologii lidí, která byla používána v umění, publicistice a veřejném projevu vůbec - rozdělení na uvědomělé, kolísající a zcela nepřizpůsobivé, určené k vytěsnění. Pokud se vyskytuje postava umělce, kterou nelze jednoznačně přiřadit do žádné ze tří kategorií, je to v ojedinělých filmech, které...
Online distribuce českých filmů VoD platformy a jejich role na distribučním trhu
Kamarytová, Bára ; OUKROPEC, Petr (vedoucí práce) ; DANIELIS, Aleš (oponent)
Bakalářská práce se zabývá fenoménem audiovizuálních mediálních služeb na vyžádání (Video on Demand, dále VoD) a jejich pozicí na lokálním distribučním trhu. První část práce definuje VoD z pohledu české legislativy, nahlíží na historii VoD poskytovatelů v České republice a na příkladu tří VoD platforem (Aerovod, DAFilms a Alza Filmy) popisuje obchodní modely VoD. Reflektován je také postoj Národního filmového archivu k této problematice. Druhá část práce se zaměřuje na reflexi rozšířeného problému pirátství v oblasti online distribuce, které negativně ovlivňuje tržby a celkové postavení VoD, a postoj producentů a distributorů k současné situaci VoD v České republice. Závěr práce je věnován predikci budoucího vývoje VoD na lokálním trhu a především očekáváním spojeným s příchodem globální platformy Netflix.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   předchozí11 - 16  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.