Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10,339 záznamů.  začátekpředchozí10328 - 10337další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.27 vteřin. 

Úloha dětské sestry ve školním stravování
MÁGROVÁ, Milena
Postoje ke stravování a výživové zvyklosti se formují od raného dětství, pod vlivem životního stylu rodiny společně a postupně s působením školy a společenství, ve kterém dítě vyrůstá. Zdravý životní styl by měl systematicky oslovovat všechny děti v průběhu celé školní docházky přiměřené jejich věku a potřebám. Komplexní propojení teoretického a praktického působení na žáky při výuce ve vzdělávací oblasti Člověk a zdraví, Výchovy ke zdraví s možností propojení se školní jídelnou. Pokud bude snažení školních jídelen podpořeno působením učitelů, kteří vhodně využijí forem a metod výuky, aby zpřístupnili svým žákům nejen odborný pohled na problematiku výživy, ale oslovili žáky natolik, aby byli ochotni korigovat své dosavadní návyky z rodinného prostředí a dále je měnit ve prospěch svého zdraví. Pak budeme na dobré cestě společné spolupráce všech zúčastněných - rodičů, zdravotníků, učitelů a školních jídelen vedoucí ke společnému cíli a to je ZDRAVÍ. Cílem diplomové práce bylo zhodnotit úlohu dětské sestry ve školním prostředí, konkrétně školním stravování. Výzkumné šetření mělo analyzovat stravovací normy pro žáky ZŠ a zjistit zkušenosti a spokojenost rodičů se školním stravováním a zmapovat postoje dětí na nižším a vyšším stupni ke stravování ve školní jídelně. V diplomové práci bylo použito kvantitativní a kvalitativní výzkumné šetření. Sběr dat probíhal prostřednictvím dotazníkového šetření určené rodičům a dětem od 3. až do 9. třídy a Focus group dětí 1. a 2. třídy ZŠ v Jindřichově Hradci. Dotazníky byly zpracovány a statisticky vyhodnoceny programem SPSS. Využili jsme Pearsonova chi kvadrát testu, dvou-výběrového t -testu pro výstupy grafů a tabulek. Focus group bylo provedeno ve třídách a ve školní jídelně mezi dětmi během přestávky a oběda za přítomnosti učitele a zástupkyně ředitele školy. Výzkumný soubor byl tvořen rodiči dětí navštěvující ZŠ v Jindřichově Hradci a žáky 1. až 9. třídy téže školy. Školní stravování, které je velmi diskutovaným tématem jak odbornou, tak laickou veřejností v celé České republice a naše výsledky výzkumného šetření jsou zřejmě výjimkou. analýzy stravovacích norem vyplynulo, že spolupodílení se rodičů na vytváření jídelníčku se mohou podílet jen částečně, protože se i částečně spolupodílejí na financování školního oběda. Z pozorování dětí 1. a 2 třídy jsme zjistili, že děti v tomto období jsou ovlivňovány sociálním prostředím, ve kterém se během dne vyskytují. Přebírají zvyklosti, dovednosti, ale i zlozvyky od rodičů, učitelů a vzorů a jsou v tomto věku snadno ovlivnitelní, proto je nezbytné začít včas s výchovou ke zdraví a prevencí. Zjistili jsme, že děti byli téměř všechna se školním stravováním spokojeny. Další skupinou se stali žáci 3. až 9 třídy, kteří se vyjadřovali a hodnotili stravu ve školní jídelně, kde jak podle celorepublikových výzkumů se náš vzorek od ostatních lišil. Spokojenost dětí se školním stravováním se výrazně nelišila, jak jsme předpokládali, dle věku dětí na nižším a vyšším stupni ZŠ. Výzkumné šetření spokojenosti rodičů dětí se školním stravováním ukázalo, že rodiče dětí na nižším stupni jsou spokojenější, než rodiče dětí na vyšším stupni a spokojenost rodičů se liší. Výzkum poukazuje na propojení školního a zdravotnického systému, kde by v této komunitě měla místo právě dětská sestra, která ve školní zdravotní službě fungovala až do privatizace primární zdravotní péče a jinde v zahraničí úspěšně působí dodnes. Je nezbytné, aby komunitní sestry péči realizovaly, vedly, koordinovaly, a aby jejich péče byla ve všech oblastech vnímána jako legitimní a zásadní. Výsledky výzkumného šetření byly předem vyžádány zástupkyní ředitele školy v Jindřichově Hradci pro případnou korekci stravování dětí ve školní jídelně a dále mohou být prezentovány na seminářích nebo konferencích, které jsou zaměřené na výživu a na zdravý životní styl dětí.

Efektivní strategie formování právního vědomí u studentů středních škol
Urban, Michal ; Gerloch, Aleš (vedoucí práce) ; Maršálek, Pavel (oponent) ; Večeřa, Miloš (oponent)
Předložená disertační práce zkoumá právní vědomí studentů středních škol, zejména gymnazistů, a způsoby, jakými je možné ho kultivovat. Jedná se o téma, které se nachází ve stínu pozornosti právních vědců, byť mnozí právní odborníci opakovaně upozorňují na jeho význam i na skutečnost, že přesnější znalost právního vědomí občanů a způsobů, jak jej ovlivňovat, nám pomáhá lépe rozumět fungování práva ve společnosti. Práce se skládá z teoretické části, ve které vymezujeme pojem právního vědomí, mapujeme s pomocí empirických výzkumů jeho úroveň a popisujeme efektivní strategie, kterými je možné ho kultivovat. V praktické části potom na základě studentských dotazníků, rozhovorů s učiteli a pozorování jejich výuky ověřujeme, se kterými výukovými strategiemi lze účinněji právní vědomí formovat. V teoretické části je nejprve představen základní právně-teoretický pojem celé práce, tj. pojem právního vědomí. Práce v první kapitole představuje právní vědomí jako jeden ze stěžejních pojmů každého právního řádu, protože spojuje svět objektivního práva se světem práva, které ve společnosti skutečně působí a se kterým se lidé každodenně potkávají. Právní vědomí obsahuje jak znalosti platného práva (právní vědomí de lege lata) tak mínění o právu, tj. naše subjektivní hodnocení pozitivního práva (právní vědomí de...




DMS and Workflow
Baláž, Ján ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Bébr, Richard (oponent)
Vzhľadom k masívnemu rozvoju informačných technológií získavajú činnosti spojené so správou dokumentov celkom nový charakter. Oblasť správy neštruktúrovaných informácií, všeobecne označovaná aj ako správa dokumentov, je v súčasnosti stále vnímaná len ako skenovanie a digitalizácia papierových dokumentov alebo elektronický archív. Nástroje na správu dokumentov v skutočnosti pokrývajú podstatne širšiu oblasť, počínajúc od workflow, podnikovými webmi a aplikácií až po podporu elektronického obchodu. Vo všetkých týchto prípadoch sa využívajú údaje získané zo systémov na správu dokumentov, ktoré pokrývajú celý životný cyklus akéhokoľvek dokumentu doručeného alebo vzniknutého v organizácií. Netreba však tiež podceňovať i vývoj týchto systémov, ktoré stále poskytujú väčšiu funkcionalitu.

Manažerské hry a jejich význam pro manažery
Šolc, Jakub ; Mildeová, Stanislava (vedoucí práce) ; Beer, Daniela (oponent) ; Nováček, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se úzce týká výuky manažerských her a dává si za cíl navrhnout inovaci výuky ze studentského pohledu. Analyzováním studentských manažerských her vytvořených v minulém semestru jsou v práci objasněny rysy a prvky kvalitní manažerské hry. Dále je zde vytvořen manuál pro jejich vývoj jako metodický prvek pro studenty v příštích semestrech a časový plán tvorby manažerských her v průběhu semestru. Skutečným přínosem práce je tedy návrh inovace výuky manažerských her v předmětu 4SA414 ? Systémy pro podporu rozhodování.

E-government a jeho vliv na obchodní firmy
Pivcová, Petra ; Sedláček, Jiří (vedoucí práce) ; Sedláček, Jiří (oponent)
Vymezení e-Governmentu, analýza jeho stavu a vývoje v ČR. Portál veřejné správy, Národní program počítačové gramotnosti a rozšiřování broadbandu. Evropská Unie koordinuje pro podporu e Governmentu Akční plány eEurope, iniciativu i2010, program IDABC a program eTEN. Rozbor využívání služeb e-governmentu obchodními firmami: elektronické podatelny, elektronická tržiště pro státní správu, transakční portály veřejné správy. Zaručený elektronický podpis jako nástroj identifikace a autentizace při využívání transakčních služeb, na portálu zdravotních pojišťoven, při elektronickém přiznání daní, elektronickém celním řízení, při on-line obchodování s cennými papíry. Výhody Internetu, intranetu, extranetu, EDI, ebXML, SCM, CRM, teleworkingu, outsourcingu pro firmy; internetový obchod, elektronická tržiště, elektronické bankovnictví, portály na podporu exportu. Výzkumy e-Governmentu: srovnání ČR s ostatními zeměmi EU.

Webová aplikace pro podporu výuky bioinformatiky - genetický kód
Kilián, Martin ; Martínek, Tomáš (oponent) ; Burgetová, Ivana (vedoucí práce)
V této práci jsou stručně popsány základní poznatky z molekulární biologie. Práce sa zabýva převodem informace z DNA přes RNA do proteinu, taktéž jsou stručně popsány metody a algoritmy zabývající se detekcí genů. Větší část práce se zabýva rozpoznáváním startovacích signálů a určovaním kódujících sekvencí a jejich následnou transkripcí a translací, čehož demonstrační program bylo potřeba vytvořit. Výsledkem je webová aplikace jako výukový systém.

Simulátor a trenažer digitálních fotoaparátů řady Panasonic FX7
Urban, Petr ; Drozdová, Martina (oponent) ; Kunovský, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou materiálů pro podporu výuky na univerzitě třetího věku. Pracoval jsem s fotoaparátem Panasonic řady LUMIX FX7, ke kterému jsem vytvořil manuály použití, a také trenažér, který simuluje funkce fotoaparátu. Trenažér a manuály je možné využít jednak k výukovým potřebám, ale také k demonstraci funkce fotoaparátu například na promoakcích.