Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 192 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Novostavba na Kraví hoře v Brně
Kabeláčová, Anna ; Kristek, Jan (oponent) ; Rozwalka, Szymon (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na využití potenciálu a možností Centra léčivých rostlin na Kraví hoře v Brně prostřednictvím provozu experimentálního vědeckého centra. Objekt je navržen za účelem rozšíření působnosti a významu centra v rámci aktuální činnosti se způsoby citlivého využívání zahrady veřejností. Základem návrhu je výzkum vlivu barev na růst rostlin, který reflektuje i jejich působení na člověka. Funkce vědeckého centra je doplněna o provoz zahradní terapie. Barvy se staly pojítkem mezi vědeckým účelem a psychologickým působením. Lineární objekt podél hranice pozemku reaguje na problémy spojené s dosavadním uspořádáním zahrad a zároveň napomáhá ke zvýšení povědomí veřejnosti o existenci této zahrady.
Gemini
Hanzalíková, Miroslava ; Františák, Luboš (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Tato projekt se zabývá revitalizací střední školy pro zdravotně znevýhodněnou mládež GEMINI a její okolí. Bakalářská práce řeší návrh revitalizace školy, končepční návrh školní zahrady, bývalé výměníkové stanice a kavárny s komunitním centrem.
Gemini
Kartal, Emina ; Nový, Vítězslav (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je inkluzivní architektura. Cílem práce je návrh internátu a rekonstrukce Střední školy Gemini na Sídlišti Lesná v Brně spolu s úpravou okolí školy. Střední škola plánuje navýšení své dosavadní kapacity a usiluje o inkluzivní vzdělávání, což je zohledněno v novém návrhu. Současné podmínky jsou již nevyhovující. V minulosti bylo vedení školy omezeno dostupnými možnostmi a přijalo budovu s dispozicí mateřské školy spolu se zahradou. Škola tak funguje na omezené ploše nebo ve stísněných prostorách. Cílem je zajistit kvalitní a vzdělávání pro všechny bez rozdílu. Vzdělání, které budou mít studenti spojené s příjemným pobytem, ve vzdušných prostorách ve škole či školní zahradě, popřípadě v nové budově internátu. Součástí návrhu je i udržitelný přístup v oblasti navrhování, který zajistí investorovi menší náklady spojené s provozem budovy, která funguje jako školská instituce.
NOVÝ PROSTOR PRO ŽIVOT - KROMĚŘÍŽ – LUTOPECKÁ
Sajková, Viktória ; Urbášková, Hana (oponent) ; Boháč, Ivo (vedoucí práce)
Bývanie v dnešnej dobe predstavuje pre mnohých skutočnú výzvu a životnú zmenu. Je to obdobie, kedy jednotlivec prechádza dôležitou etapou svojho života, kedy sa musí osamostatniť a začať budovať svoju vlastnú cestu. Súčasne s týmto osobným rastom sa však stretáva s realitou narastajúcich cien bývania, čo robí proces hľadania nového domova ešte náročnejším. Nájsť si vhodné bývanie, ktoré by spĺňalo aspoň základné požiadavky, sa stáva skutočnou výzvou, ktorá môže ovplyvniť celkovú kvalitu života jednotlivca. Okrem jednotlivcov, ktorí sa snažia osamostatniť a začať nový život, existuje aj skupina ľudí, ktorí nie sú spokojní so svojím súčasným bývaním. Pre nich je bývanie viac ako len miesto na život. Hľadajú priestor, kde budú môcť prežívať svoje každodenné zážitky a kde sa budú cítiť naozaj doma. Títo jednotlivci túžia po mieste, kde budú mať pocit príslušnosti a pohody, kde budú môcť slobodne vyjadriť svoju individualitu a rozvíjať svoje záujmy. Pre nich je bývanie dôležitou súčasťou ich života, ktorá ovplyvňuje nielen ich fyzický, ale aj emocionálny a psychologický blahobyt. V dnešnej dobe, kedy mesto ponúka množstvo možností a príležitostí, je dôležité, aby bývanie bolo viac ako len funkčný priestor na spanie. Je to miesto, kde sa rodíme, rastieme a vytvárame svoje najvzácnejšie spomienky. Preto je dôležité, aby bývanie bolo miestom, ktoré nás inšpiruje, poháňa a nabáda k osobnému rozvoju a šťastnému životu. Cieľom tohto projektu je vytvoriť v Kroměříži dostupné mestské bývanie pre každého, pričom sa kladie dôraz na ľudí a ich životné potreby. Navrhnutý koncept sa sústreďuje na bývanie, no zároveň poskytuje občiansku vybavenosť pre voľný čas obyvateľov. Projekt zahŕňa 6 bytových domov, z ktorých dva sú vybavené polyfunkciou. Každý z domov je jedinečný, odlišujú sa vo vzhľade aj v materiáloch použitých pri ich výstavbe. Niektoré majú balkóny alebo terasy, iné nie, pričom každý je navrhnutý tak, aby reagoval na klasické tvary okolitej zástavby, no s moderným nádychom. Sú umiestnené v zelenej ploche, doplnené o námestie a park s vodnými prvkami, čo vytvára príjemné a funkčné mestské prostredie pre všetkých obyvateľov.
Gemini
Holcrová, Eliška ; Nový, Vítězslav (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem návrhu je zrevitalizovat střední školu pro tělesně znevýhodněnou mládež GEMINI a její okolí. Práce zahrnuje návrh revitalizace školy, koncepci školní zahrady a kavárny s komunitním centrem. Výsledkem bude vznik vhodného prostředí pro vzdělávání, relaxaci a rozvoj nejen studentů školy, ale i místních obyvatel.
Recyklace fotbalu
Longauerová, Romana ; Sládeček, Svatopluk (oponent) ; Sedlák, Jaroslav (vedoucí práce)
Záverečná práca reaguje na trend globálneho otepľovania v podobe návrhu parkovej zóny s jedlou vegetáciou. Slúži tak obyvateľom ako zdroj potravy a taktiež podporuje druhovú biodiverzitu v blízkosti centra mesta. V návrhu sa využívajú prírodné zdroje a je vytvorený efektívny systém zberu dažďovej vody z priľahlého okolia lokality. Srdcom územia sa stáva objekt bývalého futbalového štadiónu, ktorý slúži ako komunitná záhrada a na účely vzdelávania v spojitosti s poľnohospodárstvom a prírodou.
V bytě maloměstě, Mikulov
Solár, Michal ; Kozelský, Tomáš (oponent) ; Hora, Jan (vedoucí práce)
Koncept vychádza z historického vývoja danej parcely ale aj mesta ako takého. Historicky sa oblasť definovala svojpomocne a bez jasne špecifikovaných dogmatických poučiek. Práve vďaka tomu je mesto obohatené o momenty, ktoré neplnia len estetickú či duchovnú, ale aj funkčnú podstatu mesta. Moment prekvapenia a určitých priehľadov obohacuje interiér dvora ale aj celkového mesta. Na prvý pohľad tak nepríjemné priestory disponujú určitou kvalitou, spôsobenou hrou svetla či celkovou koncepciou priestoru. Významním špecifikom objektu je práve moment prekvapenia z vnímaného priestoru. Prechod od jasne definovaného parteru do zadného , na prvý pohľad, iracionálneho nádvoria je umocnený pasážou, ktorá sa taktiež odkazuje na typické členenie domu v Malomeste. ARCHITEKTONICKÉ RIEŠENIE Princíp vrstvenia jednotlivých priestorov jasne naväzuje na momenty prekvapenia. Špecifickým členením objektu, charakterovo pripomínajúcim skôr rodinné domy ako bytový objekt, vznikajú priestory rôznej kvality a využitia. Dolné byty disponujú záhradou priestorovo aj opticky oddelenou od celkovej hmoty, pričom horným bytom náležia terasy, ktoré sú opticky prepojené s nádvorím, avšak nie sú prístupné verejnosti. Byty umiestnené v priečelnej hmote majú zas prevažne mestský charakter. Vytvára sa tak princíp spolunažívania, ktorý je typický pre celú oblasť mesta. Vrstvenie je patrné práve na rozmiestnení bytov s rozdielnou náväznosťou na záhrady a terasy, ako aj rozmanitosť veľkostí bytových jednotiek. Duchom miesta je stávajúci sklípek, ktorý reflektuje historickú premenu parcely a je akýsi symbol lokality.
REVITALIZACE PŘEDPOLÍ KVĚTNÉ ZAHRADY V KROMĚŘÍŽI
Koželouhová, Anna ; Vojtová, Lea (oponent) ; Hrabec, Josef (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je návrh revitalizace předpolí Květné zahrady v Kroměříži a dostavby objektu zázemí a služeb pro návštěvníky. První úvahy při řešení tohoto projektu vycházely z jeho silného sociálního podtextu. Zahradní umění bylo vždy odrazem své doby. Zřizovatelé zahrad - šlechta, panovníci či církevní hodnostáři jejich prostřednictvím vyjadřovali své postavení, ale snažili se i poukazovat na to, co bylo chápáno jako za umělecky a technicky (později i sociálně) pokrokové a správné. Z těchto faktů a úvah vychází hlavní myšlenkový koncept mého návrhu. Snažím se také prezentovat dnešní dobu a společnost – ve smyslu toho DOBRÉHO, co by si mohly a dle mého názoru měly navzájem přinášet. A co si snad i přinášejí… Proto aplikuji ve svém projektu poznatky dnešní techniky a ekologie ve smyslu využívání přírodních, především lokálních materiálů a obnovitelných zdrojů energie. Zároveň se snažím využít a podpořit otevřenost soudobé společnosti a vytvořit projekt s přesahem lidským a sociálním. Začleňuji do areálu funkci dočasného chráněného bydlení či startovních bytů a podporuji integraci jejich obyvatel do společnosti prostřednictvím práce či terapií v zahradě. V neposlední řadě bych ráda otevřela zahrady nejširšímu spektru laické veřejnosti a vytvořila vedle estetické i zábavně - vzdělávací funkci. Z hlediska architektonického bylo mojí snahou vnést do zahrady soudobé prvky, které však respektují její historický vývoj i stávající situaci a navazují na ně. V Holandské zahradě jsem návštěvnické centrum umístila do půdorysné stopy bývalého „kasina“. Uzavírá tak tento podélný prostor, je pomyslným pokračováním kolonády Květné zahrady (i přepisem arkády na fasádě) a vyvážením objemu tropického skleníku na protější straně zahrady. V řešení zahrady respektuji příčné osy Květné zahrady i hlavní osu předpolí, vytvářím jednoduchou kompozici větších ploch se dvěma novými „náměstími“ – v místě obnovené Neptunovy fontány a před návštěvnickým centrem. Vyvýšenými plochami přidávám pozemku třetí rozměr. V jižní části komponuji funkčně odlišné prostory podél hlavní podélné osy. Návštěvník je tak nenásilně upozorňován a veden k objektu voliéry. Příčně je pak zahrada pro lepší uchopitelnost rozlehlého hloubkově orientovaného prostoru pocitově členěna na několik částí - oblast reprezentativní (u studeného skleníku), část hospodářsko-vzdělávací (neméně atraktivní) se zahradnictvím a odpočinkové okolí voliéry a stopy Králičího kopečku.
REVITALIZACE PŘEDPOLÍ KVĚTNÉ ZAHRADY V KROMĚŘÍŽI
Hlavová, Michala ; Sochor, Jan (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Z Čestného dvora na úroveň kolonády, kde byl původní vstup.Liniový objekt podél zdi. Tři objekty=tři funkce. Výstavní prostor, knihovna se studovnou, novy tropický skleník.Holandská a Pomerančová zahrada rozdělená podle vedlejších os na tři prostory.
REVITALIZACE PŘEDPOLÍ KVĚTNÉ ZAHRADY V KROMĚŘÍŽI
Mosler, Štěpán ; Odvárka, Antonín (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je urbanistický a architektonický návrh a revitalizace části Květné zahrady (památka na Seznamu světového kulturního dědictví UNESCO). Cílem návrhu je vyřešení potřebného zázemí a pro návštěvníky Květné zahrady, které v současné době již nevyhovují.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 192 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.