Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 121 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv plyometrického tréninku na suchu a ve vodě na úroveň tělesné zdatnosti fotbalistů žákovské kategorie
Tichý, Daniel ; Kramperová, Veronika (vedoucí práce) ; Kaľata, Maroš (oponent)
Název: Vliv plyometrického tréninku na suchu a ve vodě na úroveň tělesné zdatnosti fotbalistů žákovské kategorie Cíle: Cílem této práce je vytvořit plyometrický tréninkový program na suchu a ve vodě, a posoudit jeho vliv na změny úrovně složek tělesné zdatnosti fotbalistů kategorie U10 a U11. Metody: Do výzkumu bylo zařazeno 26 chlapců (10 ± 0,5 roků). Výzkumný soubor byl rozdělen na experimentální a kontrolní skupinu. Experimentální skupina (n = 12) absolvovala 12týdenní plyometrický trénink na suchu a ve vodě při frekvenci 1× týdně 60 minut. Kontrolní skupina (n = 14) nebyla zařazena do intervence. Byla posuzována úroveň rychlostních a vytrvalostních schopností, flexibilita v oblasti bederní páteře a svalů zadní skupiny stehen, úroveň explozivní síly dolních končetin, svalová vytrvalost v oblasti břišních svalů a statická posturální stabilita před a po experimentálním období. Výsledky: Práce prokázala, že plyometrický trénink na suchu a ve vodě signifikantně zvyšuje rychlost běhu se změnami směru (p = 0,01), zvyšuje výbušnou sílu dolních končetin (p = 0,01), zlepšuje posturální stabilitu (p = 0,02) a flexibilitu (p = 0,004). Klíčová slova: tělesná zdatnost, fotbal, plyometrie, vodní prostředí
Porovnání změn v motorických a kognitivních funkcích předškolních dětí
Soukupová, Tereza ; Bačáková, Radka (vedoucí práce) ; Musálek, Martin (oponent)
Název: Porovnání změn v motorických a kognitivních funkcích předškolních dětí Cíl: Cílem diplomové práce je porovnat změny v motorických a kognitivních funkcích předškolních dětí. Metody: Výzkum byl proveden formou longitudinální studie, která sledovala 61 dětí ve věku 4-6 let po dobu dvou let. Byly použity různé testy pro hodnocení hrubé motoriky, tělesné zdatnosti a kognitivních funkcí, včetně Test of Gross Motor Development (TGMD-2) a Inteligenční a vývojové škály pro předškolní děti (IDS-P). Data byla analyzována pomocí komparativní, korelační a regresní analýzy. Výsledky: Výsledky ukázaly zlepšení v hrubé motorice, tělesné zdatnosti a kognitivní úrovni během dvouletého období. Dívky dosáhly lepších výsledků v lokomočních dovednostech, zatímco chlapci vykázali větší zlepšení v dynamických disciplínách. Korelační analýza ukázala, že existuje několik slabých korelací mezi kognitivními a fyzickými schopnostmi. Regresní analýza ukázala velmi slabé lineární vztahy mezi kognitivními a fyzickými schopnostmi. Závěr: Celkově výsledky podporují význam pravidelných fyzických aktivit a strukturovaných motorických her pro rozvoj motoriky a kognitivních schopností u předškolních dětí. Nenašel se žádný významný vztah mezi zlepšením hrubé motoriky, tělesné zdatnosti a kognitivní úrovně. Klíčová slova: TGMD-2,...
Využití odporového cvičení u osob s diabetem mellitem 2. typu
Kučírková, Natálie ; Pichlerová, Dita (vedoucí práce) ; Knoppová, Tereza (oponent)
Cíl: Hlavním cílem této bakalářské práce bylo porovnat účinky aerobního a odporového cvičení na glykemickou kontrolu a celkové zdraví u jedinců s diabetem mellitus 2. typu (DM2T), kteří užívají perorální antidiabetika. Metody: Kvůli omezením při náboru účastníků byla studie provedena jako případová studie zahrnující 12týdenní program odporového cvičení pro 50letou ženu. Měření zahrnovala změny glykovaného hemoglobinu (HbA1c), celkové a LDL hladiny cholesterolu, fyzickou zdatnost, svalovou hmotu, svalovou sílu a psychické zdraví. Výsledky: Program odporového cvičení přinesl smíšené výsledky. Zatímco byly pozorovány významné zlepšení fyzické zdatnosti, svalové hmoty, svalové síly a psychického zdraví, došlo k neočekávanému zvýšení hladiny HbA1c, což naznačuje možné zhoršení dlouhodobé glykemické kontroly. Navíc došlo ke snížení celkového a LDL cholesterolu, což naznačuje pozitivní vliv na kardiovaskulární zdraví. Závěr: Tato případová studie odhaluje složitou povahu vlivů cvičení na jedince s DM2T a zdůrazňuje potřebu rozsáhlejšího výzkumu s větší kohortou, aby bylo možné odvodit definitivnější závěry o roli cvičení v řízení DM2T. Klíčová slova: Diabetes mellitus 2. typu, odporové cvičení, aerobní cvičení, glykemická kontrola, fyzická zdatnost, psychické zdraví.
Hodnocení tělesné zdatnosti žáků 4. až 5. třídy ZŠ prostřednictvím disciplín Odznaku všestrannosti
Štěpánová, Aneta ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Peřinová, Radka (oponent)
Název bakalářské práce: Hodnocení tělesné zdatnosti žáků 4. až 5. třídy ZŠ prostřednictvím disciplín Odznaku všestrannosti Zpracovala: Aneta Štěpánová Vedoucí bakalářské práce: Doc. PhDr. Aleš Kaplan, Ph.D., MBA Cíl práce: Primárním cílem práce bylo zhodnotit úroveň tělesné zdatnosti u žáků 4. a 5. tříd vybrané základní školy. Pro hodnocení bylo použito 10 disciplín Odznaku všestrannosti. Pro stanovení dostatečné úrovně tělesné zdatnosti jsem zvolila kritérium dosažení minimálně hodnot bronzového odznaku bodového hodnocení v rámci OV. Sekundárním cílem bylo naměřené hodnoty porovnat mezi chlapci a dívkami. Metodika práce: Testování probíhalo metodou kvantitativního výzkumu prostřednictvím disciplín Odznaku všestrannosti v rámci hodin tělesné výchovy. Celkově byli žáci testováni v 10 disciplínách. Získaná data z provedeného testování byla zaznamenána do tabulek, poté statisticky zpracována a vyhodnocena prostřednictvím programu MS Excel. Výsledky práce: Zkoumaný soubor čítal celkem 46 žáků a 59 žákyň. Z celkového počtu chlapců bylo úspěšných 30 %, kdy si z hlediska počtu a hodnot získaných odznaků nejlépe vedla kategorie ročníku narození 2013. Pouhých 9 % chlapců dosáhlo nadprůměrných výsledků ve smyslu dosažení lepšího odznaku, než je bronzový. Podprůměrných výsledků v rámci bodování jednotlivých...
Motivační intervence na základní škole a její vliv na pohybovou aktivitu dětí staršího školního věku
Hmirová, Sára ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Pavlová, Ilona (oponent)
Název: Motivační intervence na základní škole a její vliv na pohybovou aktivitu dětí staršího školního věku Cíle: Hlavním cílem diplomové práce bylo zkoumat možnosti realizace a vliv komplexního programu motivační intervence na pohybovou aktivitu (PA) dětí staršího školního věku během dvouměsíčního období v rámci školního vzdělávacího procesu. Metody: V rámci smíšeného výzkumu byl zkoumán vliv dvouměsíčního motivačního programu na podporu PA u skupiny 50 žáků 7. tříd (28 dívek a 22 chlapců, ve věku 12 až 13 let). Intervence zahrnovala tematické edukativní přednášky, tělovýchovné chvilky, učení v pohybu, motivační aktivity v tělesné výchově a aktivní přestávky mezi vyučovacími hodinami. Dále byl realizován školní sportovní den a sportovní výlet. V rámci metod sběru dat byly v pre-testu a post-testu využity: dotazník PAQ-C/CZ pro sledování úrovně PA a motorické testování. V průběhu programu byly využity observační a deskriptivní metody. Pro zhodnocení programu byly využity rozhovory formou focus group s učiteli (n=7) a anketa žáků (n=50). Výsledky: Všechny plánované aktivity motivační intervence se podařilo úspěšně realizovat. V rámci zpětné vazby reagovali učitelé i žáci na intervenci pozitivně. 6 ze 7 učitelů plánuje prvky programu využívat a bude v PA ve svých hodinách i nadále pokračovat. Z...
Korelace vybraných kondičních ukazatelů a výkonnosti ve vrhačských disciplínách
Drábková, Eliška ; Jebavý, Radim (vedoucí práce) ; Vostatková, Pavlína (oponent)
Autor: Eliška Drábková Název bakalářské práce: Korelace vybraných kondičních ukazatelů a výkonnosti ve vrhačských disciplínách Vedoucí bakalářské práce: PhDr. Radim Jebavý, Ph.D. Rok obhajoby bakalářské práce: 2024 Cíle: Stanovit minimální limitní úrovně pro rychlostně-silové kondiční testy u výkonnostních českých vrhaček Metody: Nejprve jsme v bakalářské práci aplikovali komparační analýzu týkající se kondičních testů ve vrhačských disciplínách. Následně jsme se zaměřili na využití kvantitativní metody dotazování, kdy jsme prostřednictvím ankety zkoumali především úroveň rychlostně-silových kondičních testů u jednotlivých probandek. Základní pravidla výběru probandek se týkala věku (od 19 let), minimálně 650 bodů v IAAF bodovacích tabulkách a minimální závodní zkušenost 4 roky. Dále jsme si vymezili pojem "reprezentantky" dle stanovených limitů SCM reprezentace U19. Vytvořili jsme sloupcové grafy pro jednotlivé rychlostně-silové kondiční testy a limitní úroveň pro české vrhačky jsme stanovili podle dvou kritérii: doporučená hranice uvedená v německé odborné literatuře (Killing a kol., 2011; Strüder a kol., 2017) a hodnoty testů nacházející se nad průměrem ze všech probandek českých vrhačských disciplín. Výsledky: Korelace vybraných kondičních ukazatelů a výkonnosti je potvrzená několika studiemi a...
Možnosti ovlivnění projevů motorické výkonnosti, tělesného složení a rovnovážných předpokladů u desetiletých dívek se sedavým životním stylem pomocí aerobní formy pohybové aktivity
Šimková, Michaela ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Čepička, Ladislav (oponent) ; Jaklová Dytrtová, Jana (oponent)
Název práce: Možnosti ovlivnění projevů motorické výkonnosti, tělesného složení a rovnovážných předpokladů u desetiletých dívek se sedavým životním stylem pomocí aerobní formy pohybové aktivity Cíl práce: Cílem disertační práce je ověřit vliv aerobiku na motorickou výkonnost dívek, jejich tělesné složení a úroveň rovnovážných předpokladů. Cílem práce je zjistit, zda při čtyřměsíční aerobikové intervenci při frekvenci dvou tréninkových jednotek týdně v rozsahu 60 minut může dojít k ovlivnění tělesné zdatnosti a úpravě v tělesném složení a rovnovážných předpokladů u desetiletých dívek. Metody: Ke zjištění úrovně motorické výkonnosti děvčat budou využity položky ze standardizované testové baterie UNIFIT test (6-60). Ke zjištění tělesného složení probandek bude využita metoda bioelektrické impedance - k měření tělesného složení bude využita tetrapolární multifrekvenční B. I. A. 2000 M. Sledovanými parametry budou procento tělesného tuku, obsah vody v těle, aktivní tělesná hmota, což jsou parametry, které jsou pohybovou aktivitou nejvíce ovlivněny. Ke zjištění úrovně obecných rovnovážných schopností bude použita tlaková deska FOOTSCAN. Testována bude výdrž ve stoji spatném s otevřenýma očima a se zavřenýma očima a stoje na pravé a levé noze s otevřenýma očima, vše po dobu 30 vteřin. Výsledky: Výsledkem...
Odlišnosti tělesné zdatnosti dětí mateřských škol a dětí participujících v oddílech sportovní gymnastiky v etapě sportovní předpřípravy.
Pavlatová, Šárka ; Chrudimský, Jan (vedoucí práce) ; Vokounová, Šárka (oponent)
Název: Odlišnosti tělesné zdatnosti dětí mateřských škol a dětí participujících v oddílech sportovní gymnastiky v etapě sportovní předpřípravy. Cíle: Cílem diplomové práce je zhodnocení, zda existují rozdíly ve výkonech vybraných testů tělesné zdatnosti a motorické kompetence mezi dívkami ve věku 4-7 let, přičemž jednu skupinu tvoří dívky, které navštěvují gymnastickou sportovní předpřípravu, druhou skupinu tvoří děti, které se věnují jiné sportovní aktivitě než gymnastice. Metody: Diagnostika vybraných složek zdatnosti byla provedena s využitím kombinace testů z baterií Motor Competence Assessment baterie a preschool fitness testu, doplněno o test hlubokého předklon v sedu. Sběr dat proběhl jednorázově v mateřských školkách a gymnastických klubech sportovní gymnastiky v hlavním městě Praha. Skupinu gymnastek z etapy sportovní předpřípravy (GYM) z zastoupilo 19 dívek v průměrném věku 5,66 let (s.d. = ± 0,25). Skupinu z mateřských školek (MŠ) reprezentovalo 17 dívek s průměrným věkem 5,73 let (s.d. = ± 0,81). Výkony byly porovnávány za pomoci základních statistických ukazatelů a zhodnocení statistické významnosti. Výsledky: Na základě vyhodnocení t-testu vyšla statistická významnost pro tyto testy: skok do dálky z místa, člunkový běh 4 x 5 m, hluboký předklon v sedu, přemisťování desek a beep test....
Normalizační studie motorických testů mrtvý tah a hod medicinbalem přes hlavu vzad u příslušníků zabezpečovacího praporu
Rolejček, Jan ; Sýkora, Karel (vedoucí práce) ; Vágner, Michal (oponent)
Název: Normalizační studie motorických testů mrtvý tah a hod medicinbalem přes hlavu vzad u příslušníků zabezpečovacího praporu. Cíl: Cílem této práce je stanovit výkonnostní normy pro mrtvý tah s maximální hmotností o třech opakováních a pro hod medicinbalem přes hlavu vzad. Výsledné normy se následně využijí k rozšíření testové baterie z profesního přezkoušení u 141. zásobovacího praporu. Metodika: Bylo použito standardizované testování a následné stanovení výkonnostních norem. Výzkumný soubor 204 probandů byl rozdělen do 3 kategorií podle pohlaví a výkonnostních skupin. Pro analýzu dat byl použit statistický program IBM SPSS Statistics. Normalita dat byla ověřena pro každou kategorii pomocí Shapirova-Wilkova testu a současně bylo provedeno grafické ověření pomocí Q-Q grafu. Pro vytvoření výkonnostních norem byl použit výpočet založený na kvartilech, který využíval čtyřbodovou škálu s hodnocením výtečně, dobře, vyhovující a nevyhovující. Výsledky: Pro výkonnostní skupinu C mužů byly stanoveny normy pro cvik mrtvý tah o hodnotách: výtečně = 115 kg a více; dobře = 103 kg a více; vyhovující = 90 kg a více; a výkony nižší než 90 kg jsou hodnoceny jako nevyhovující. Pro výkonnostní skupinu C žen platí normy o hodnotách: výtečně = 85 kg a více; dobře = 70 kg a více; vyhovující = 55 kg a více; a ≤ 54 kg...
Odlišnosti v úrovni tělesné zdatnosti mezi dětmi MŠ a dětmi navštěvujícími gymnastickou přípravku
Pavlatová, Šárka ; Chrudimský, Jan (vedoucí práce) ; Vokounová, Šárka (oponent)
Název: Odlišnosti v úrovni tělesné zdatnosti mezi dětmi MŠ a dětmi navštěvujícími gymnastickou přípravku. Cíle: Cílem diplomové práce je zhodnocení rozdílů ve vybraných složkách tělesné zdatnosti a motorické kompetence mezi dívkami ve věku 5-7 let, přičemž jednu skupinu tvoří dívky, které navštěvují gymnastickou přípravku, druhou skupinu tvoří děti, které přípravku nenavštěvují. Metody: Měření vychází z kombinace MCA baterie a preschool fitness testu. Data byla naměřena jednorázově v mateřských školkách a gymnastických klubech sportovní gymnastiky v hlavním městě Praha. Celkem se testování zúčastnilo 88 dětí, ze kterých byl následně vybrán vzorek 35 probandek. Skupinu GYM z gymnastických "sportovních přípravek" zastoupilo 19 dívek v průměrném věku 5,66 let (s.d. = ± 0,25). Skupinu z mateřských školek reprezentovalo 17 dívek s průměrným věkem 5,73 let (s.d. = ± 0,81). Výsledky: Výsledkem je porovnání výkonů za pomoci základních statistických ukazatelů a zhodnocení statistické významnosti mezi skupinou gymnastek (GYM) a dívek z mateřské školy (MŠ), které se pravidelně věnují organizované pohybové aktivitě. Na základě vyhodnocení t-testu vyšla statistická významnost pro tyto testy: skok do dálky z místa, rozsah kloubní pohyblivosti v předklonu, přemisťování desek a beep test. Jako statisticky...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 121 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.