Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 782 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Experimentální softwarový VST syntetizér na principu granulární syntézy, jehož parametry lze řídit mj. i různými vlastnostmi světelného spektra
Kuchař, Vojtěch ; Indrák, Michal (oponent) ; Dlouhý, Dan (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje vývoji VST a standalone plug-inu na bázi granulárního sampleru, jehož parametry (délka grainu, jeho AD obálka a míra překrytí) mohou být ovládány pomocí hodnot průměrného odstínu, sytosti a světlosti pixelů snímaných webkamerou. Jednotlivé parametry mohou být řízeny také pomocí ovládacích prvků na panelu nástroje. Plug-in může fungovat také jako jednoduchý sampler.
Počítačová hra s umělou inteligencí
Ludrovan, Tomáš ; Goldmann, Tomáš (oponent) ; Orság, Filip (vedoucí práce)
Práce se zabývá vývojem počítačové hry pro více hráčů a prozkoumáním možností použití umělé inteligence pro implementaci entit řízených počítačem. Hra je psána v programovacím jazyce C++ a využívá knihovnu SDL2 pro realizaci uživatelského vstupu a výstupu na obrazovku. Mimo jiné jsou zde také popsány různé běžně používané algoritmy z oblasti umělé inteligence, které hra využívá buď přímo, nebo jejich upravenou variantu.
High dynamic range rendering of virtual 3D scenes
Goncearenco, Vadim ; Chlubna, Tomáš (oponent) ; Pečiva, Jan (vedoucí práce)
This bachelor’s thesis covers the topic of High Dynamic Range (HDR), specifically various HDR techniques that are widely used in the field of computer graphics. Additionally, it covers the Vulkan API and its application for HDR rendering of virtual 3D scenes. The practical part of this thesis is a 3D rendering application, which purpose is to demonstrate the practical implementation of the described HDR techniques, such as global tone mapping operators (photographic, filmic and ACES-based), dynamic eye adaptation, spatially-variant tone mapping based on bilateral filter, exposure fusion, and an advanced bloom effect.
Sada testovacích úloh pro grafické karty
Oškera, Josef ; Strnadel, Josef (oponent) ; Jaroš, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit sadu úloh pro testování grafických karet, tak aby si je mohl vyzkoušet někdo další. K tomu mu dopomůže podpůrná aplikace pro spouštění, ladění a měření těchto úloh.
Efektivnost datových strukur v implementaci automatů
Koval, Milan ; Smrčka, Aleš (oponent) ; Holík, Lukáš (vedoucí práce)
This Thesis focuses on optimazing the library Mata, that is curently the leader in performance it the fieal operations on automatas. Sygnificant performance increase is achived with the use of a modified linear allocator, using the append-only represetattion of an automata allows for blazing fast construction and blazing fast memery acces owning to resulting spatial locality. The findings of this thesis is not only faster already fastest library Mata but also the viability of linear allocaotors as a more common practice in append only structures, espessialy in performance critical uses.
Moderní přístup k měření citlivosti mikrobiálních kultur na antibiotika s využitím strojového učení
Lepík, Jakub ; Burget, Radim (oponent) ; Čičatka, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku měření citlivosti mikrobiálních kultur na antibiotika (AST), konkrétně na vylepšení a automatizaci vyhodnocení diskové difúzní metody pomocí strojového učení a architektur pro detekci objektů v obraze. Díky využití vývojové platformy TensorFlow a rozsáhlé datové sady, na níž byly vytrénovány vlastní detekční modely, jako je EfficientDet, je umožněno zpracování široké škály vstupních dat. To přináší možnost využití mobilních zařízení vedle tradičních laboratorních přístrojů při vyhodnocování této metody. Pomocí dalších technik zpracování obrazu a knihovny OpenCV byl vyvinut vlastní algoritmus na měření velikosti inhibičních zón, který je společně s detekčními modely integrován v rámci modulu do webové aplikace společnosti Bruker Daltonics GmbH & Co. Tento modul, vyvíjený pomocí platformy ASP.NET, je přehledným a užitečným nástrojem pro asistenci pracovníkům v mikrobiologických laboratořích.
Realistická simulace komplexních materiálů
Toul, Matěj ; Milet, Tomáš (oponent) ; Vlnas, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je simulace a vykreslování komplexních materiálů ze skutečného světa, jakými jsou např. kapaliny, plyny, vosk atd. Tyto komplexní materiály jsou často označovány jako zúčastněná média. U této simulace je kladen důraz na fyzikální věrohodnost a zároveň výpočetní efektivitu. Implementace využívá metody sledování cest pro co nejrealističtější výsledky. V rámci této metody jsou světelné interakce řešeny pomocí BSSRDF a všechny výpočty jsou vysoce paralelizovány na GPU s pomocí rozhraní Vulkan. Za pomoci těchto postupů je možné věrně simulovat široké spektrum materiálů na základě jejich optických vlastností. Výsledný program je možné využít k věrohodné simulaci komplexního světelného přenosu, ať už pro vzdělávací či vědecké účely, nebo pro vizuální požitek.
Převod otisků prstů nasnímaných mobilním zařízením do standardizovaného formátu - úpravy obrazu
Mucha, Vojtěch ; Říha, Kamil (oponent) ; Číka, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou převodu otisků prstů nasnímaných mobilním zařízením do standardizovaného formátu. V dnešní době se mobilní zařízení stávají stále běžnějšími prostředky pro akvizici biometrických dat, včetně otisků prstů. Zpracování a normalizace takto získaných otisků jsou nezbytnou součástí pro následnou biometrickou analýzu získaných otisků prstů. Cílem práce je návrh a implementace algoritmu pro převod fotky prstu do šedotónového obrazu otisku prstu s výraznými papilárními liniemi a potlačenými údolími. Algoritmus je implementován v jazyce C++ s využitím knihovny OpenCV a natrénované neuronové sítě pro detekci prstů z obrázku ruky. Dosažené výsledky jsou zhodnoceny podle algoritmů na hodnocení kvality otisků prstů NFIQ 2 a Innovatrics.
Optické a mechanické trasování pohybujícího se objektu
Chaloupka, Radim ; Zemčík, Tomáš (oponent) ; Honec, Peter (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem pan-tilt platformy s kamerou, návrhy regulátorů pro její řízení a návrhem a implementací algoritmů pro detekci předem definovaných, pohybujících se objektů. Úkolem systému je nalézt objekt na scéně a udržet jeho pozici tak, aby se vždy nacházel ve středu obrazového snímače. V práci se využívá programovacího jazyku C++ a hardwaru Raspberry Pi. Pro polohování pan-tilt platformy jsou použity PS a PSD regulátory navrženy metodou Ziegler-Nichols a pro optické trasování jsou použity metody detekce zájmových bodů implementované v knihovnách OpenCV.
A Debugging Tool for Vulkan API
Bilko, Jozef ; Milet, Tomáš (oponent) ; Pečiva, Jan (vedoucí práce)
The purpose of this bachelor thesis is to create a debugging tool for 2D/3D Vulkan applications, this tool can be useful for the veterans and the newcomers of this graphics API. The output program is composed of a code generator for the layer, the layer itself which collects the data from the currently analyzed program and an application where the collected data are displayed. All this is made possible with the use of C++, Vulkan API and ImGui library.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 782 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.