Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problémy ve vzájemné komunikaci mezi učitelem a rodičem dítěte se specifickou poruchou učení a chování
ČECHOVÁ, Kateřina
Tato diplomová práce se zabývá tématem problémů ve vzájemné komunikace mezi učiteli a rodiči dětí se specifickou poruchou učení a chování na konkrétní základní škole. Cílem práce je zachytit neefektivní a efektivní procesy vzájemné komunikace učitele a rodiče dítěte se SPUCH a vytvoření nástinu souboru kroků pro efektivní komunikaci. Dále zjištění vlivu proinkluzivního nastavení učitele na ochotu řešení problému. Práce je členěna na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá charakteristikou a etiologií specifických poruch učení a chování. Následně není opomenuta ani klasifikace těchto poruch. Věnuje se také spolupráci mezi rodinou a školou a jejich vzájemnou komunikací. Popsány jsou i komunikační chyby a bariéry, ale i efektivní přístupy. Zmíněny jsou i méně obvyklé a alternativní možnosti spolupráce. Praktická část je zaměřena na analýzu získaných dat a shrnutí výsledků výzkumného šetření. Pro naplnění cíle byl zvolen kvalitativní výzkum. Pro sběr dat byly vytvořeny dvě varianty polostrukturovaných rozhovorů - pro třídní učitele a pro rodiče dětí se SPUCH. Výsledky výzkumu poukazují na skutečnost, že klíčovým faktorem pro funkční vzájemnou komunikaci je nastavení systému spolupráce mezi všemi zúčastněnými. Důležitá je vzájemná ochota spolupráce, dostatečná zpětná vazba, rovnocenný přístup, zájem a snaha. Signifikantní roli hraje postoj učitele k dítěti se SPUCH, který je rodiči vnímán rozporuplně a mnohdy převažuje výrazná nespokojenost. Z výzkumu dále vyvstal problém v rozdílnosti názorů školy a ŠPZ na práci s dětmi se SPUCH, kdy z pohledu rodičů často vyplývá, že podpůrná opatření nejsou školou dostatečně naplňována. Některé negativní aspekty se týkaly školy jako celku, nikoli konkrétních respondentů.
Percepce specifických poruch učení pohledem žáků 2. stupně ZŠ
Horká, Jitka ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou specifických poruch učení pohledem žáků. V práci jsou popsány základní pojmy týkající se problematiky, způsoby práce s dětmi trpící specifickou poruchou učení. Následně jsou zde představena poradenská pracoviště, individuální vzdělávací program a přístupy k hodnocení žáků s SPU. Práce je zaměřena především na sociální aspekty žáků se specifickou poruchou učení. Praktickou část tvoří dotazníkové šetření mezi žáky sedmých ročníků, které zkoumá znalost základních pojmů, přístup spolužáků k dětem s SPU a strategie zvládání problematiky u dětí s SPU.
Test Rey-Osterriethovy komplexní figury u desetiletých dětí
Ondřejková, Žaneta ; Soukupová, Tereza (vedoucí práce) ; Goldmann, Petr (oponent)
Diplomová práce pojednává o psychologickém testu s názvem Rey-Osterriethova komplexní figura (TKF) a zaměřuje se na možnosti jeho použití u desetiletých dětí. Cílem této práce bylo postihnout, jak desetileté děti zpracovávají TKF ve všech jeho složkách (kopie, reprodukce, oddálené reprodukce) z hlediska kvantitativního i kvalitativního. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a část empirickou. Část teoretickou tvoří psychologická charakteristika vývojového období desetiletého dítěte s důrazem na kognitivní vývoj, dále pak test TKF a jeho aplikace u dětí a významnou složkou teoretické části je i využití TKF u dětí se specifickou poruchou učení. V části empirické je představena vlastní studie, která je založena na výzkumném zpracování TKF u desetiletých dětí. Vzhledem k povaze získaných dat bylo zvoleno kvantitativní zpracování. Byly navrženy orientační normy pro tuto věkovou skupinu, rozšířena administrace testu u dětí a výsledky porovnány se skupinou dětí se specifickou poruchou učení a s psychologickým testem s názvem Trail Making Test.
Sebepojetí žáků se specifickou poruchou učení ve skupinové a individuální integraci
Pauková, Barbora ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
NÁZEV: "Sebepojetí žáků se specifickou poruchou učení ve skupinové a individuální integraci" AUTOR: Bc. Barbora Pauková KATEDRA: Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Lenka Felcmanová ABSTRAKT: Hlavním tématem diplomové práce "Sebepojetí žáků se specifickou poruchou učení ve skupinové a individuální integraci" je rozdílné sebepojetí školní úspěšnosti žáků staršího školního věku se specifickými poruchami učení, kteří jsou vzděláváni formou individuální integrace a formou skupinové integrace. Teoretický základ práce pojednává o pojmu specifické poruchy učení, o jejich terminologii, definici, příčinách, klasifikaci a reedukaci. Dále se zaměřuje na vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení, na pojem sebepojetí a na období staršího školního věku. Praktická část práce zahrnuje kvantitativní výzkum pomocí standardizovaného dotazníku SPAS. V práci je popsána metodologie výzkumu, výzkumné předpoklady, cíle výzkumu, analýza sběru a vyhodnocení výsledků výzkumného šetření. KLÍČOVÁ SLOVA: Specifické poruchy učení, starší školní věk, sebepojetí, individuální integrace, skupinová integrace
Intervence zaměřené na podporu žáků s dyskalkulií v základní škole
Horská, Michaela ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Jamrichová, Jana (oponent)
Bakalářská práce pojednává o konkrétní specifické poruše učení - dyskalkulii. Teoretická část se zabývá obecnou otázkou specifických poruch učení, dělením a etiologií, definicí dyskalkulie a jejími klasifikacemi z hlediska vývoje dítěte a z hlediska matematických obsahů, a zaměřuje se na obecná doporučení při reedukaci a konkrétní popis prvků nápravy obtíží v matematice. Závěrem je ukotvena v aktuální legislativně, která prošla čerstvou změnou počátkem roku 2021. Jsou zde definovány pojmy pedagogická intervence a předmět speciálně pedagogické péče. Praktická část se zajímá o intervence poskytované žákům s dyskalkulií v základních školách na Jihlavsku, přesněji zjišťuje a popisuje stanovenou podporu žákům, kteří mají obtíže v matematice. Obsahuje výzkumné šetření kvalitativního rázu zaměřené na zjištění informací o realizaci intervencí v základních školách a v pedagogicko-psychologické poradně působící ve vybrané lokalitě a uvádí kazuistiky dvou žákyň. K získání dat byly využity metody polostrukturovaného rozhovoru a pozorování. K analýze dat byla využita metoda otevřeného kódování. Práce se blíže zaměřuje na popis hodin reedukace, využívané metody, formy a pomůcky. Závěr práce reaguje na novou legislativní úpravu, která přímo ovlivňuje poskytování intervencí ve školách. Praktická část nabízí...
SEN in language lessons – žáci se specifickými poruchami učení v hodinách cizích jazyků - program konference
Národní ústav pro vzdělávání
Program konference pořádané Národním ústavem pro vzdělávání ve spolupráci s The British Council – SEN in language lessons, která se věnovala problematice žáků se specifickými poruchami učení v hodinách cizích jazyků.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Sebepojetí žáků se specifickou poruchou učení ve skupinové a individuální integraci
Pauková, Barbora ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
NÁZEV: "Sebepojetí žáků se specifickou poruchou učení ve skupinové a individuální integraci" AUTOR: Bc. Barbora Pauková KATEDRA: Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Lenka Felcmanová ABSTRAKT: Hlavním tématem diplomové práce "Sebepojetí žáků se specifickou poruchou učení ve skupinové a individuální integraci" je rozdílné sebepojetí školní úspěšnosti žáků staršího školního věku se specifickými poruchami učení, kteří jsou vzděláváni formou individuální integrace a formou skupinové integrace. Teoretický základ práce pojednává o pojmu specifické poruchy učení, o jejich terminologii, definici, příčinách, klasifikaci a reedukaci. Dále se zaměřuje na vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení, na pojem sebepojetí a na období staršího školního věku. Praktická část práce zahrnuje kvantitativní výzkum pomocí standardizovaného dotazníku SPAS. V práci je popsána metodologie výzkumu, výzkumné předpoklady, cíle výzkumu, analýza sběru a vyhodnocení výsledků výzkumného šetření. KLÍČOVÁ SLOVA: Specifické poruchy učení, starší školní věk, sebepojetí, individuální integrace, skupinová integrace
Test Rey-Osterriethovy komplexní figury u desetiletých dětí
Ondřejková, Žaneta ; Soukupová, Tereza (vedoucí práce) ; Goldmann, Petr (oponent)
Diplomová práce pojednává o psychologickém testu s názvem Rey-Osterriethova komplexní figura (TKF) a zaměřuje se na možnosti jeho použití u desetiletých dětí. Cílem této práce bylo postihnout, jak desetileté děti zpracovávají TKF ve všech jeho složkách (kopie, reprodukce, oddálené reprodukce) z hlediska kvantitativního i kvalitativního. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a část empirickou. Část teoretickou tvoří psychologická charakteristika vývojového období desetiletého dítěte s důrazem na kognitivní vývoj, dále pak test TKF a jeho aplikace u dětí a významnou složkou teoretické části je i využití TKF u dětí se specifickou poruchou učení. V části empirické je představena vlastní studie, která je založena na výzkumném zpracování TKF u desetiletých dětí. Vzhledem k povaze získaných dat bylo zvoleno kvantitativní zpracování. Byly navrženy orientační normy pro tuto věkovou skupinu, rozšířena administrace testu u dětí a výsledky porovnány se skupinou dětí se specifickou poruchou učení a s psychologickým testem s názvem Trail Making Test.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.