Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 93 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Regionální integrace a automobilový průmysl: Vliv NAFTA na Kanadu a Mexiko
Červený, Matyáš ; Fiřtová, Magdalena (vedoucí práce) ; Kozák, Kryštof Přemysl (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá regionální integrací, s důrazem na regionalismus a Severoamerickou dohodu o volném obchodu (NAFTA), která zavedla liberalizaci mezinárodního obchodu mezi Spojenými státy americkými, Mexikem a Kanadou. Práce zkoumá období mezi lety 1993 a 2016 a hlavním tématem práce je vliv dohody o volném obchodu na vyspělou Kanadu a rozvojové Mexiko. Práce analyzuje, jak se lišila implementace NAFTA mezi Kanadou a Mexikem. Jestli dohoda měla odlišný vliv na automobilový průmysl v těchto zemích a jaký vliv měla na pracovní sílu a investice, které hrály důležitou roly v rozvoji automobilového průmyslu v Severní Americe. Dále práce zkoumá, jak se změnila výroba automobilového průmyslu v tomto regionu, a která země dokázala z volného přístupu na trh získat více. Pro zodpovězení těchto otázek byla pužita srovnávací analýza a případová studie. Tyto metody porovnávají trendy a vývoje v automobilovém průmyslu v Kanadě a v Mexiku a dopady na automobilový průmysl. Na základě tohoto postupu práce zjistila, že NAFTA vedla k nárustu investic do regionu, které zvýšily automobilovou produkci. Výroba se přesunula převážně do Mexika, které těží z levnější pracovní síly a výhodou geografickou lokací. Těmito zjištěními lze porovnat vliv NAFTA s novou dohodou o volném obchodu v Severní Americe -...
Alternativní paliva pro vznětové spalovací motory
Cvejn, Michal ; Prokop, Aleš (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Zájem o environmentálně přívětivější alternativy k fosilním palivům stále roste. Nejen kvůli omezeným zásobám ropy, ale také kvůli emisním regulacím, které se stále zpřísňují. Vznětové motory mají ve světě hojné využití, a to nejen v silniční dopravě. Elektrifikace vozového parku však nemusí být jediným řešením otázky udržitelnosti do budoucna. Tato bakalářská práce uvádí přehled paliv, které by bylo možné použít jako náhradu za motorovou naftu ve vznětových motorech. U každého z jednotlivých paliv je uveden proces výroby, přední vlastnosti, emisní charakteristiky a případné potřebné konstrukční úpravy motoru. Hydrogenovaný rostlinný olej se v současnosti jeví jako nejlepší náhrada klasické nafty. Na závěr je uvedena současná dostupnost těchto paliv v České republice. Do budoucna je potřeba tomuto tématu věnovat větší pozornost.
Změny ve složení vozového parku společnosti ve vztahu k cílům EU "green deal"
Tobiášová, Eliška ; Jandová, Kristýna (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Účelem této diplomové práce je prozkoumat tzv. Green deal, tedy Zelenou dohodu pro Evropu, s ním i související směrnice a nařízení, která mají napomoci k dosažení cílů, které byly vytyčeny v této dohodě, a také provést analýzu vozových parků členských států Evropské unie a společnosti, s kterou byla navázána spolupráce v rámci této práce. V práci je popsán Green deal a jeho cíle. Zmíněny jsou i směrnice a plány Evropské unie s cílem snížení CO2, které jsou v současnosti schváleny nebo teprve vchází v platnost, zároveň jsou srovnány se směrnicemi a cíli, které mají v platnosti členské státy Evropské unie včetně České republiky. V dalších kapitolách je stručný popis automobilů dle typu pohonu, aby mohla následovat podrobná analýza vozových parků Německa, Švédska, Španělska, Slovenska, Francie, Polska, Slovenska a České republiky. Tato analýza je provedena pomocí grafů a oficiálních statistik dostupných z vládních institucí. Dále je provedena analýza vozového parku společnosti, kde jsou v tabulkách stručně shrnuty parametry vozů, které má společnost k dispozici. Výsledky analýzy vozového parku jsou též shrnuty do grafů na základě roku výroby vozu, emisí a typu paliva. Dále je provedena analýza hybridů a elektromobilů, které má společnost aktuálně ve svém vozovém parku. Tato analýza pracuje s daty poskytnutými společností a zkoumá cenu jízdy těchto vozidel, spotřebu a poměr využití baterie. Na závěr je podán návrh náhrady současných vozidel s cílem úspory emisí.
LNG palivo ve vozidlech - porovonání s konvenčním diselovým motorem v nákladním vozidle
KREBS, Petr
Tato bakalářská práce se zabývá porovnáním motoru spalujícího kapalný zemní plyn (LNG) s motorem spalujícím motorovou naftu v kontextu nákladní dopravy. Cílem práce je analyzovat ekonomické, enviromentální a technické aspekty obou typů motorů a poskytnout doporučení pro potenciální investice do flotil vozidel a infrastruktury. V rámci studie byly provedeny analýzy provozních nákladů, emisí skleníkových plynů a technických parametrů motorů spalujících LNG a motorovou naftu. Zjistilo se, že motor spalující LNG má potenciál snížit provozní náklady a emise skleníkových plynů ve srovnání s motorem spalujícím motorovou naftu. Výsledky této práce poskytují ucelený pohled na problematiku a využití LNG a motorové nafty jako paliv v nákladní dopravě a nabízejí doporučení pro rozhodování v oblasti investic a strategického plánování.
Alternativní paliva pro vznětové pohonné jednotky
Matoušek, Martin ; Řehák, Kamil (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce jsou alternativní paliva použitelná ve vznětových motorech. Zprvu je uveden stručný úvod do problematiky vznětových motorů, dále jsou popsána jednotlivá alternativní paliva. V práci jsou shrnuty nejdůležitější poznatky o těchto palivech a je provedeno jejich porovnání s motorovou naftou. Závěrem je každé palivo zhodnoceno z hlediska jeho výhod, nevýhod a použitelnosti v praxi.
Paliva získávaná z biomasy.
Poskočil, Milan ; Píštěk, Václav (oponent) ; Rauscher, Jaroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá studii současného stavu využití paliv získávaných z biomasy pro pohonné jednotky vozidel a jejich další perspektivou. Cílem práce je zpracovaní přehledu motorových paliv získávaných z biomasy, jejich využití a nastínění dalšího vývoje v této oblasti. Práce je zaměřena převážně na stav a vývoj v České Republice.
Paliva pro spalovací motory
Vrbický, Jiří ; Jedelský, Jan (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá základními vlastnostmi paliv pro spalovací motory. Především jejich vlivem na termickou účinnost. Dále je zde uvedeno rozdělení paliv a jejich porovnání z hlediska ekologického, ekonomického a technologického. Zabývá se palivy konvenčními (benzín, motorová nafta) a palivy alternativními (zemní plyn, propan-butan, vodík, bionafta, bioplyn, metanol, etanol).
Kritická sektorová analýza trhu s pohonnými hmotami
Jaroš, Martin ; Strašil, Pavel (oponent) ; Škapa, Stanislav (vedoucí práce)
Ve své práci analyzuji trh s pohonnými hmotami v České republice z pohledu nabídky čerpacích stanic a poptávky spotřebitelů. Jedná se o oligopolní tržní strukturu, kde přední místa zaujímají převážně zahraniční značky. Typ struktury jsem určil na základě údajů vypovídajících o tržní síle jednotlivých sítí čerpacích stanic a díky vlastnímu cenovému výzkumu. Spotřebitelé se na tomto trhu chovají často nelogicky a to hlavně z důvodu nedostatečného množství dostupných informací. K tomuto zjištění jsem dospěl na základě průzkumu trhu mezi aktivními řidiči. Možným a moderním řešením je vznik portálu, který by na základě spolupráce s čerpacími stanicemi usměrňoval a zprostředkovával kýžené informace směrem k řidičům.
Měření dielektrických vlastností kapalných paliv pro pohonné jednotky automobilů
Redr, Martin ; Čech, Ondřej (oponent) ; Chladil, Ladislav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývala měřením dielektrických vlastností pohonných hmot. Cílem práce bylo zjistit rozdíly v dielektrických veličinách pohonných hmot od různých výrobců a v různém poměru složek paliva – rafinované a tzv. biosložky. Dále byly popsány teoretické fyzikální podstaty dielektrických látek – permitivity a ztrátového činitele. V práci byly zmíněné nejznámější elektroizolační kapaliny, jejichž dielektrické vlastnosti jsou podobné naftovým palivům, dále pak studie dielektrických vlastností pohonných hmot a vybraná paliva na českém trhu. V experimentální části byly proměřeny vybrané vzorky paliv při měnící se frekvenci a teplotě. Tyto výsledky byly následně vyhodnoceny a porovnány.
Stanovení emisí a škodlivých částic výfukových plynů u CNG, benzinových a naftových vozidel
Rozsíval, Adam ; Libich, Jiří (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá analýzou emisí a škodlivých částic výfukových plynů u vozidel s environmentálním dopadem, respektive popisuje základní charakteristiky a vlastnosti současných druhů používaných paliv a emisí produkovaných spalovacími motory. Dále pojednává o opatřeních a možnostech snižování emisí automobilové dopravy na základě environmentálního dopadu, konkrétně se zabývá současnou Evropskou emisní normou a systémy vozidel, které umožňují snižování emisí. Práce také pojednává o emisním měření a početních metodách v oblasti určování emisí. Podle zvolené početní metodiky je provedena analýza exhalací, vycházející z dat reálného provozu vozového parku a jsou porovnány hodnoty z emisního měření. Součásti analýzy je také finanční aspekt.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 93 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.