|
Odhad polohy rotoru PMSM pomocí VF signálu
Moravec, Vojtěch ; Veselý, Libor (oponent) ; Pohl, Lukáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá navržením vektorového řízení na vícefázový synchronní motor s permanentními magnety uvnitř rotoru. V prvních části práce je uvedený popis motoru s potřebnými transformacemi k návrhu regulačních struktur. Dále jsou uvedeny metody odhadu polohy rotoru pomocí VF signálu společně se stručným přehledem ostatních bezsnímačových metod. Je využita jedna bezsnímačová metoda injektování VF signálu, na kterou je navrženo otáčkové a momentové řízení. Pomocí simulací v prostředí MATLAB/Simulink je ověřena funkčnost řídících struktur a také možná kompenzace fázového zpoždění vznikající při filtraci. V závěru práce jsou zobrazeny a zhodnoceny výsledky testů zvolené metody na dvou reálných motorech v otáčkovém a momentovém řízení i při velké zátěži.
|
|
Hybridní vibrační generátor
Rasocha, David ; Rubeš, Ondřej (oponent) ; Hadaš, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na návrh hybridního piezoelektrického vibračního generátoru. Hlavní myšlenka spočívá v umístění permanentního magnetu na konec vetknutého piezoelektrického nosníku a vhodném umístění cívky. Cívka s procházejícím magnetickým polem generuje napětí na zátěži. Piezoelektrický nosník bude v závislosti na své deformaci také generovat napětí. Pro modelování bude využit program Femm, Matlab a Simulink.
|
|
Dynamická analýza kmitání s více stupni volnosti
Schulmeister, Jiří ; Houfek, Lubomír (oponent) ; Březina, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou kmitání s více stupni volnosti a ukázkou chování dynamického systému s dvěma stupni volnosti na různé vstupní signály pro účely výuky dynamiky. V práci je popsán obecný postup sestavení pohybových rovnic Lagrangeovou metodou a jejich další analýza. Jako modelový příklad systému se dvěma stupni volnosti je vybrán čtvrtinový model automobilu, na kterém jsou ukázány odezvy na různé vstupní signály. Modely jsou vytvořeny v programu MATLAB/SIMULINK.
|
|
Model pro řízení získávání energie ze solárního panelu
Hromek, Jiří ; Dvořáček, Martin (oponent) ; Malounek, Petr (vedoucí práce)
Práce blíže přibližuje problematiku získávání elektrické energie ze Slunce. Seznamuje s principy a zejména možností optimalizace získávaného maxima. Je vytvořen model v prostředí Matlab/Simulink, představující zdroj záření a solární panel. Výstupem modelu je získávané napětí pro různé úhly náklonu panelu oproti zdroji světla a různé intenzitě osvětlení. Model je poté prakticky zrealizován. Dále je navrženo řízení modelu pro získávání maxima napětí ze solárních panelů. Model je snadno připojitelný k programovatelným automatům firmy B&R
|
|
Bezsensorové polohové řízení solenoidu
Keprt, Jaroslav ; Janák, Luděk (oponent) ; Houška, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá určením polohy jádra solenoidu v reálném čase na základě měřeného proudu. Reference polohy z proudu je využívána pro zpětnovazební a přímovazebnířízení solenoidu.K této problematice byly použity nástroje Matlab/Simulink. Pro snímání proudu a měření teploty, což jsou veličiny nezbytné pro řídicí smyčku solenoidu, byly vytvořeny obvody na deskách plošných spojů. Práce je realizována na platformě dSPACE.
|
| |
| |
|
Návrh lineárního oscilačního pohonu s vnějším buzením
Gärtner, Jan ; Kalous, Jaroslav (oponent) ; Singule, Vladislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem lineárního oscilačního pohonu s vnějším bu-zením. V první části je uveden popis typů lineárních motorů. Dále je součástí také analýza konkrétních lineárních pohonů z patentové databáze. V další části práce je vlastní návrh kon-cepce lineárního oscilačního pohonu. Návrh obsahuje geometrický model vytvořený v soft-ware Solidworks, výpočet sil v software Ansys a dynamické modely mechanické a elektrické části pohonu v software Matlab/Simulink. Jsou zmíněny též možnosti řízení tohoto pohonu.
|
|
Návrh řídicí jednotky pro robotické vozidlo Car4
Šůstek, Jan ; Adámek, Roman (oponent) ; Dobossy, Barnabás (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vytvořením nové řídicí jednotky pro experimentální vozidlo CAR4. V první části práci jsou popsány základní komunikační protokoly a algoritmy kontrolních součtů, které se u komunikace používají. V druhé části práce je navrženo elektronické schéma řídicí jednotky, navržena deska plošných spojů a optimalizován program. Je zde také vytvořena komunikace mezi řídicí deskou a počítačem a regulace otáček stejnosměrného motoru.
|
| |